Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

Die reizigers kiezen er toch zelf voor om zo veel te drinken dat ze aangeschoten/dronken worden? Ik ga ook wel eens op stap (ik drink een paar alcoholische drankjes meestal. Maar ik ken mijn grenzen) en ik ga daarna met nachtbus 52 naar huis vanuit Breda. En het valt mij op dat het eigenlijk altijd wel goed gaat. Waarom zou dat bij de nieuwe nachtbussen niet goed gaan dan?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Het zijn denk ik vooral de bekende stuurlui aan wal die zo gillen dat die nachtbussen vol kotsers zitten.
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Ik zit in Groningen met regelmaat in de nachtbus, en het gaat zeker bijna altijd goed, maar er wordt niet gereageerd op de strekking van het verhaal: mensen in een voertuig laten staan van Utrecht tot Den Bosch wil je gewoon niet. Niet overdag, niet 's nachts. T100 bussen liggen gezien de hogere snelheid (en dus de uitgave van minder DRU's) dan voor de hand.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

Uiteindelijk zijn T100 bussen misschien handiger. Maar ik denk dat het beter is om eerst een tijdje met gewone bussen te rijden om te kijken hoeveel passagiers er mee gaan. Als passagiers niet mee kunnen omdat de T100 bus vol is is de kans groot dat ze het de volgende keren niet eens meer gaan proberen om mee te kunnen.
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Widejo »

Gaan ze Roosendaal - Bergen op Zoom hier ook in betrekken of eindigt Brabant zoals wel vaker in Breda?
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door RobertT »

momenteel alleen Breda-Tilburg-Eindhoven-sHertogenbosch,met mogelijkheid van Helmond.
Roosendaal en/of Bergen op Zoom wordt niet genoemd,maar ik denk als zij willen betalen voor een nachtbus,dat Arriva dan heus wel wil rijden
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Op dit moment zijn Bergen op Zoom en Roosendaal ook niet aangesloten op het nachtnet. En zelfs het lokale vervoer is op het carnavalsseizoen in de late avonduren mager.

Maar als de gemeenten net als de overige gemeenten (Dordrecht, Breda, Tilburg, Eindhoven en 's-Hertogenbosch) willen betalen zal er best een lijntje kunnen worden ingelegd.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Mr-W »

Widejo schreef:Gaan ze Roosendaal - Bergen op Zoom hier ook in betrekken of eindigt Brabant zoals wel vaker in Breda?
huibe schreef: En zelfs het lokale vervoer is op het carnavalsseizoen in de late avonduren mager.
Bergen op Zoom en Roosendaal zijn veel te kleine plaatsen om bedient te worden door een nachtbus en als het zelfs in het carnavalsseizoen niet loopt dan is het kansloos om geld in te steken.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Er ontbreekt een woordje: na.

Alleen tijdens het carnavalsseizoen (en dat is in het westen van Brabant langzaam aan het opstarten) is het rendabel. Daarbuiten niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Widejo
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 25 nov 2015, 14:16
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Widejo »

huibe schreef: (en dat is in het westen van Brabant langzaam aan het opstarten)
Carnaval? In Bergen op Zoom kennen ze hun eigen tradities genaamd Vastenavend, net zoals in veel omliggende dorpen. Daar waar de dorpsbewoners in bijvoorbeeld Steenbergen nog keurig in hun eigen dorp carnaval vieren in plaats van uitwaaien naar de nabije steden. Roosendaal en Bergen op Zoom behoren tot de grote carnavalssteden. Dus 'opstarten' in naar mijn mening tegen het zere been :)

Persoonlijk vind ik het 'borrelbus' schema, zoals het genoemd word in Bergen op Zoom wel prima. 4 x per nacht naar Steenbergen/Dinteloord en Hoogerheide/Putte en 2 x naar Heerle/Wouw. Daarnaast rijden de stadsbussen ook 4 x per nacht extra. Daarbij rijden de stadsbussen ook in de vier weekenden voor carnaval 's nachts.
RobertT
Berichten: 580
Lid geworden op: ma 12 okt 2015, 23:54
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door RobertT »

Eindhoven-Rotterdam wordt lijn 871,Eindhoven-Utrecht 872 en sHertogenbosch-Tilburg 873.
Overigens vertrekken de laatste bussen uit Rotterdam resp Utrecht al rond 3 uur,waar de trein rond 4 uur de laatste rit reed.De laatste bus uit Rotterdam rijdt zelfs maar tot Breda,vanuit Eindhoven rijdt de laatste ook maar tot Breda.Terwijl de eerste bussen in Breda beginnen in beide richtingen.Hierdoor is er slechts 1 doorgaande bus Rotterdam-Eindhoven vv.
Ook apart,zoals ik al eerder aangaf rijdt 850 ook nog steeds,om 3 uur vertrekken er uit Tilburg 2 bussen richting Waalwijk,850 en 873.
En de nachtbussen stoppen in Tilburg ook bij Interpolis,vanwaar de nightliners 847,849 en 850 ook vertrekken
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door michiel71 »

Staffel nachtbuskaart (zie bijlage 3).

In het kader van de exploitatie van Nachtnet Brabant zal Arriva met de lijnen 871, 872 en 873 een drietal nieuwe nachtbuslijnen gaan exploiteren. Daarbij wordt gewerkt met tarieven gebaseerd op een staffel met afstandsklassen. Tot 20 kilometer is het tarief € 6,00, tussen 20 en 40 kilometer € 8,00, tussen 40 en 60 km € 10,00 en boven de 60 kilometer € 12.00. De staffel is als bijlage 3 gevoegd bij dit besluit.

Afbeelding

Bron:
https://www.brabant.nl/loket/provincial ... ?qvi=55545.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Daniel »

@RobertT: aan de DAV kant van de lijn ook zo'n leuke. Lijn 892 vertrekt eerder uit Rotterdam maar 871 is vervolgens als 1e in Dordrecht. En dat ook met dezelfde ritprijs zo te zien, dus 871 kan daar nog weleens druk gaan worden deels ten koste van 892.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3016
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door nvdw »

Alleen als je van station naar station reist, uiteraard.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Michael »

Zie ik het goed dat de nachtbussen niet op het Centraal Station van Breda gaan stoppen maar op Prinsenbeek? Of gaan ze bij beide stations stoppn?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Stefan »

Nee, ze stoppen zowel in Prinsenbeek én Breda. Valt alleen in dezelfde 'zone'. ;)

Flyer Nachtnet van de Goed Bezig Bus site. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door gliderfighter »

Lijkt me interessant om die lijnen in de nachten te rijden, jammer dat Touring er mee aan de haal gaat.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

gliderfighter schreef:Lijkt me interessant om die lijnen in de nachten te rijden, jammer dat Touring er mee aan de haal gaat.
Dat is denk ik vooral vanwege het pilotkarakter van deze ritten. Als blijkt dat het aanslaat, dan zie ik het nog wel gebeuren dat de 'reguliere' Arriva dit gaat uitvoeren.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door huibe »

Stefan schreef:Nee, ze stoppen zowel in Prinsenbeek én Breda.
Goed lezen. De bussen stoppen op de Prinsenkade (halte van de uitbus in het centrum) en op de Stationslaan (halte voor het station omdat het stationsgebouw wordt afgesloten in de nachtelijke uren).

Dus geen Prinsenbeek.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Globetrotter »

Wat betreft de tarieven vind ik het wel interessant dat Rotterdam- Breda €8 is, terwijl Den Bosch- Vlijmen €6 is. Iemand enig idee welk Arriva Touring- materieel er op de verschillende lijnen komt te rijden?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Iemand enig idee welk Arriva Touring- materieel er op de verschillende lijnen komt te rijden?
Op 27 november werd er dit gezegd:
huibe schreef:Het schijnt nog iets genuanceerder te zijn. Het nachtnet gaat naar horen zeggen gereden worden met Volans bussen door chauffeurs van Arriva touring.
🍉
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Plutona »

Maar dan lijkt het me toch sterk dat lijn 850 nog doorgezet wordt?
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Nachtbussen naar Brabant en mogelijk ook naar Limburg

Bericht door Mr-W »

De nachttreinen die in Noord-Brabant verdwijnen worden vervangen door bussen. De provincie Limburg gaat op verzoek van D66 Maastricht bekijken of de nachtbussen straks ook naar Limburg kunnen gaan rijden.
Als het aan D66 in Maastricht ligt worden de nachtbussen van en naar Eindhoven doorgetrokken naar Maastricht. Die kunnen dan ook stoppen in Weert, Roermond, Sittard en Geleen. De provincie Limburg heeft positief op het idee gereageerd, meldt de Limburgse zender L1.
Treinreiziger.nl
Plutona schreef:Maar dan lijkt het me toch sterk dat lijn 850 nog doorgezet wordt?
Denk ook dat hij op zeer korte termijn wordt opgeheven.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Nachtbus vervangt nachttrein Brabant-Randstad

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Om drie uur de laatste nachtbus? Hier in Groningen zijn de ritten rond 4/5 uur in zijn algemeenheid het drukst, geloof ik.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Nachtbussen naar Brabant en mogelijk ook naar Limburg

Bericht door michiel71 »

Mr-W schreef:De nachttreinen die in Noord-Brabant verdwijnen worden vervangen door bussen. De provincie Limburg gaat op verzoek van D66 Maastricht bekijken of de nachtbussen straks ook naar Limburg kunnen gaan rijden.
Wanneer de commerciële busdiensten als Eurolines, Flixbus en Postbus toestemming krijgen om 's nachts tussen Nederlandse steden
nationale nachtverbindingen aan te mogen bieden, kun je het één en ander zonder subsidies gewoon aan de markt overlaten.

Zo zou de Flixbus verbinding (Lijn 244) die 's ochtends vanuit Groningen naar Berlijn vertrekt
prima kunnen worden doorgetrokken naar Amsterdam CS.
Laatst gewijzigd door michiel71 op vr 04 dec 2015, 01:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten