Mag ik even kwijt #185

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door reisthijs »

Ardan schreef:Ik kan natuurlijk gewoon inchecken en binnen (35?) minuten uitchecken zonder dat het me wat kost,
Het is nog altijd 1 uur bij NS.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Aking »

Bee schreef:Gisteren 350 kerstkaarten geschreven en 350 enveloppen voorzien van een sticker met het adres erop. Vandaag worden de 360 postzegels bezorgd en dan vrijdag dan even elke envelop voorzien van een postzegel en dan kunnen maandag de kerstkaarten de deur uit *O*
En waarom precies 360 postzegels voor 350 enveloppen? (A)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Omdat decemberzegels per twintig gaan :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Mikos »

Ardan schreef:Omdat NS vindt dat ik te ver van het station woon om recht op een kaart te hebben. Belachelijk.
Het is belachelijk dat je als omwonende een pas kunt krijgen waarmee je door de poortjes kunt komen.

Maar goed; voor die enkele keer dat jij op het station moet zijn is het dus een enorme moeite om er een passagerecht op te zetten. Maar ik snap sowieso niet zo heel goed wat er nou zo erg aan is om iemand die je wegbrengt of ophaalt bij de poortjes uit te zwaaien, in plaats van op het perron. Ze gaan toch echt weg. Of ze komen vanzelf naar beneden. First World Problems :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Okay ik overdreef wat (en het was al laat (A) ). En nee zoveel moeite is het niet, maar waarom moeilijk doen als het makkelijk kan? Bovendien kunnen zwartrijders nu dus nog steeds door de poortjes _O-
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Mikos »

Jup, en dat allemaal omdat het zo 'verschrikkelijk' is om honderd meter om te lopen, 'want dat hebben we nog nooit gehoeven!' en 'de buurt gaat er op achteruit!' en 'NS is kut!' en 'ik ga nooit met de trein, maar ik heb wel wat te zeiken', enzovoorts, enzovoorts... En uiteindelijk wordt het er zo helemaal niet veiliger op, want iedere mafkees kan dus alsnog de trein op. En dan een grote bek geven omdat ze 'niet wisten' dat je daarmee niet kunt reizen, bla bla. Nou, je krijgt gewoon een bon van me, vriend. :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Hoe meer bonnen, hoe meer vreugd :')
Spoiler: show
Flauw grapje
Laatst gewijzigd door Jef400 op wo 02 dec 2015, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

Oh nou sorry hoor Mikos, dat ik sommige beslissingen die in samenspraak met jouw bedrijf worden gemaakt een beetje raar vind. Dat mag toch? :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Mikos »

Maar natuurlijk mag dat! Maar mensen vinden net iets te snel dat ze overal maar 'recht' op hebben. Als jij het perron op wilt, prima, maar zorg ervoor dat je een geldig vervoerbewijs hebt. Dat men ooit bedacht heeft dat het station maar voor iedereen toegankelijk moet zijn en dat nu recht wil zetten door de boel af te zetten met poortjes, wil niet zeggen dat iedereen nog steeds op dat perron hoeft te zijn, of in het station. Dat de gemeentes het te veel moeite vinden om ergens een tunnel bij te bouwen en we daarom nu weer met slappe hap aan komen zetten die we het 'Passagerecht' noemen...

Die poortjes hadden er veel eerder moeten staan. Maarja... :wink:
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

Als ze zouden werken. Ik zie nu regelmatig mensen klimmen of achter doorlopen. Dan ga je de zwartrijders niet mee voorkomen. Zeker er bijna overal nog paaltjes staan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Mikos »

Het echte zwartrijden -tegenwoordig overigens regenboogrijden (ivm zwarte pieten discussie)- voorkom je er inderdaad niet mee, maar wel een hele hoop grijsrijders, en dat scheelt al zoveel discussie..!

Hoe eerder de handel dicht is, hoe beter. En die echte zwartrijder pikken we er dan alsnog wel uit!
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Milco »

Als ik over dit onderwerp dan iets mag vragen. :)

Je dient dus op het perron al een geldig vervoerbewijs te hebben. Bij perrons die alleen te bereiken zijn door in te checken en door een poortje te gaan, kun je dus niet zonder geldig vervoerbewijs het perron op, maar er zijn nog zat perrons die of open poortjes hebben of paaltjes. Stel ik wil op zo'n station even het perron op om wat plaatjes van treinen te schieten, ben ik dan ook in overtreding als ik dan niet eerst langs een paaltje ga om in te checken en kan ik dan ook een bon krijgen als ik 'betrapt' word? Ik wil immers dan niet met de trein reizen, enkel wat foto's maken. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door webguy »

Ardan schreef: Waar het mij om gaat: ik moet nu dus elke keer gaan lopen hannesen met passagerecht laden als ik mijn moeder of een vriend naar de trein breng of ophaal. Of als ik treinfoto's wil maken op het station. Of als ik iets wil kopen bij de binnen de poortjes liggende AKO of Kiosk. Omdat NS vindt dat ik te ver van het station woon om recht op een kaart te hebben. Belachelijk.
Officieel moest dat sowieso al he - je mag niet het perron op zonder geldig vervoersbewijs.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Mikos »

Milco schreef:Als ik over dit onderwerp dan iets mag vragen.
Toevallig dat Webguy het net na je al zegt: Officieel heb je op het perron een geldig vervoerbewijs nodig. Stel (theoretisch) dat ze uitgangscontrole gaan houden terwijl jij je plaatjes staat te schieten, heb jij bij die controle geen geldig vervoerbewijs en heb je recht op een boete.

Als je als bewijs je foto's laat zien, zal het vast niet zo'n vaart lopen, maar juridisch gezien moet je ook dan in- en uitchecken, ja :P
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Milco »

Aha, vandaar. Bedankt voor het antwoord (Webguy ook!) :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Jef400 »

@Mikos, hopelijk. Ik bedoel die laatste berichten over gewonde ov-medewerkers worden me toch echt teveel de laatste tijd.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Geert »

Bee schreef:Gisteren 350 kerstkaarten geschreven en 350 enveloppen voorzien van een sticker met het adres erop. Vandaag worden de 360 postzegels bezorgd en dan vrijdag dan even elke envelop voorzien van een postzegel en dan kunnen maandag de kerstkaarten de deur uit *O*
Wat ouderwets :p Wij versturen dit jaar voor het eerst geen kerstkaarten meer (alleen nog digitaal). Eerlijk gezegd kwamen de laatste jaren ook steeds minder binnen, het lijkt een beetje uit te sterven.

Zakelijk allemaal dan he, privé verstuur ik ze al jaren niet meer :P
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Als we het volgend jaar gaan doen, ga ik het sowieso met partijpost van PostNL doen, dat is sowieso goedkoper dan de huidige ellende met postzegels plakken :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Ardan »

350 kerstkaarten, mijn god :') Krijgt de neef van de zus van de buurvrouw van de slager van je oma's tante er ook een ofzo?
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Suus »

Ardan schreef:350 kerstkaarten, mijn god :') Krijgt de neef van de zus van de buurvrouw van de slager van je oma's tante er ook een ofzo?
Nee, wel de kleindochter van de oprichter van de houtfabriek in Haaksbergen, nou goed :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Daniel »

Ik maak m'n kerstkaarten al jaren online aan, zijn vaak nog leukere kaarten te vinden ook, om ze dan wel als fysieke kaart te laten bezorgen. Werkt ideaal en krijg ondertussen ook elk jaar een kortingscode als inmiddels vaste klant. Dan krijg ik als ik ze vroeg bestel (verzendmoment is in te plannen) bijvoorbeeld de postzegels gratis.
Maargoed, hele grote aantallen gaan er hier ook niet uit nee. Eigenlijk alleen nog naar wat familie, de rest gaat als digitale kaart via de mail.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Michael »

Ik wens iedereen een fijne sinterklaasavond. Ik heb gewoon nachtdienst vanavond.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door AppleMoose »

Ik heb gisteravond zelf maar de schoenen van mijn ouders "gezet" en gevuld met een cadeautje, gedichtje en pepernoten. Ze waren blij verrast *O*
Zelf heb ik van de sint een chocoladeletter gekregen *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door ODRAIL »

Goed ... ik ben lid van drie verenigingen en alle drie houden ze op 2 januari 2016 hun nieuwjaarsbijeenkomst :? .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #185

Bericht door Geert »

Dan moet je de leukste bijeenkomst kiezen! *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten