Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Plaats reactie
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door wouter15 »

Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

2 december 2015

De voorgangers van ProRail topman Pier Eringa waren goed in beloftes maken. Beloftes die vaak niet gerealiseerd konden worden. Zo beloofde Bert Klerk dat weersomstandigheden nauwelijks meer invloed zouden hebben op de prestaties van het spoor en zouden we vanaf 2010 spoorboekloos kunnen treinen. En Marion Gout, de voorganger van Eringa, beloofde een veel hogere punctualiteit en 0 verwijtbare storingen en ongelukken. Eringa wil minder beloven, maar de dingen die hij belooft wel waarmaken.


Dat heeft de in april aangetreden topman woensdag gezegd tijdens een persbijeenkomst. Eringa belooft daarom ook niet dat de treinen nog beter op tijd gaan rijden. Sterker nog, misschien gaat de punctualiteit wel dalen. Volgens Eringa worden treinen nu soms geschrapt om de punctualiteit op peil te houden, terwijl de topman het vooral belangrijk vindt dat de trein rijdt. "Reizigers hebben vooral behoefte dat de trein rijdt. Dat is denk ik voor de reiziger belangrijker dan stiptheid. Als ik als reiziger tien minuten later ben, vind ik dat niet erg." De directeur wijst erop dat driekwart van de treinreizigers niet hoeft over te stappen. Lees verder
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door Hainje »

Zou het dan toch nog goed komen met ProRail? :o
🍉
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door Vinny »

Waar nihilisme al niet goed voor is :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door Wubbo »

Topman belooft: ik ga minder beloven. Ergens zit hier een tegenstrijdigheid in :).
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door Hainje »

Zo wil ik ook wel mijn centen verdienen eigenlijk. 8-)
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door huibf »

Prima actie. Durft ten minste te zeggen dat het ruk is.
Er zijn immers gewoon zaken waar prorail door inmenging van de overheid geen grip op heeft.
Te overdreven veiligheden en constante bezuiningen op het spoor.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door Statler Rail »

Je moet als je net nieuw bent natuurlijk altijd zeggen dat alles wat je aantreft waardeloos is en dat bijna een onmogelijke opgave is daar wat aan te doen. Je prestaties worden namelijk gemeten aan de hand van het startpunt. Hoe slechter je beginpunt, hoe makkelijker je verbetering kan genereren. 8-)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Pier Eringa: ProRail moet minder beloven

Bericht door SuperGhost »

Dat hoefde hij natuurlijk al nauwelijks te zeggen, omdat de media, de reizigers en de politiek dat allang gezegd hadden...
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 36 gasten