Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:
OmniLezer schreef: Dat gebeurt bij de SG3'tjes niet meer. Die sluit gewoon uit zichzelf en na 30 seconden hoor je een sluitsignaal. En dan vergrendelen ze ook nog.
Gelukkig gebeurt dit alleen in een nare droom... :P :P
Ja, de nare vrijdag 27-11- 2015.
Dat was een nare middag zeg.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

OmniLezer schreef:
JWM schreef:Nou, gewoon werken aan je reactiesnelheid en het probleem is opgelost :P

Welk reactievermogen. Die deuren gaan gewoon halverwege dat signaal dicht. Ik zit elke dag in zo'n SG3 en daar heb je dat iets te vaak. Dus die 0 seconden klopt.
Dat klopt en ... als een deur van een (R)SG3 voertuig dicht blijft bij een halte klinkt er geen sluittoon.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Vandaag ook positief nieuws van de RET: Afgelopen zaterdag ging er bij mij iets mis met het uitchecken op metro station Nesselande. In plaats van dat er de ritprijs werd afgeschreven werd het volledige instaptarief afgeschreven (€4). Vanmiddag kreeg ik aan het loket het instaptarief (€4) terug op mijn kaart en hoefde de prijs voor de gemaakte rit niet te betalen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Jippie. Dat krijg je dus alleen hier. Nergens anders gehoord of gelezen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Inderdaad hulde aan de RET :pos: :wink: .

Dat is al de tweede keer ik met de OV-Chipkaart reis. De eerste keer stond er in een tram een kaartlezer niet goed afgesteld. En toen kreeg ik ook het volledige instaptarief retour op mijn kaart. Dit voorval was overigens in 2012.
n-evo
Berichten: 3365
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door n-evo »

OmniLezer schreef:Jippie. Dat krijg je dus alleen hier. Nergens anders gehoord of gelezen.
Zoiets is mij überhaupt nog nooit overkomen. Heb dat eigenlijk liever.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

Heb even in de dienstregeling van de RET zitten rondneuzen, en kon nergens terugvinden dat de metro's op de A,B en C lijn vaker gaan rijden op zaterdag. Ook heeft de RET het over dat er ook op andere lijnen, op andere tijdstippen, vaker en met langere metro's gereden gaat worden. Is dit gewoon een goedkope marketingsstunt of? Volgens mij gaan er hooguit langere metro's rijden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat vaker rijden en betere overstappen zal wel gelden voor tram en bus. En dus niet voor de metro :idea: .
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

die langere metro's kan wel kloppen, maar als je 2 RSG3'tjes hebt en er komt er een bij, worden het er 3 en dat betekent dat ze samen 138m lang zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BusFreakRotterdam
Berichten: 949
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

OmniLezer schreef:die langere metro's kan wel kloppen, maar als je 2 RSG3'tjes hebt en er komt er een bij, worden het er 3 en dat betekent dat ze samen 138m lang zijn.
Langere metro's kan wel kloppen? Alle perrons op de D lijn zijn berekend op max 120 meter en die van de A/B/C lijn zijn 100 meter wat neer komt op max 3 metrostellen, hoe kom je bij 138 meter? de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd en op de D lijn van 3 naar 4 metrostellen? E lijn in de middagritten op zat- en zondagen van 1 naar 2.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd worden is inmiddels al gebeurd voor de zaterdag en de zondag.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

BusFreakRotterdam schreef:
OmniLezer schreef:die langere metro's kan wel kloppen, maar als je 2 RSG3'tjes hebt en er komt er een bij, worden het er 3 en dat betekent dat ze samen 138m lang zijn.
Langere metro's kan wel kloppen? Alle perrons op de D lijn zijn berekend op max 120 meter en die van de A/B/C lijn zijn 100 meter wat neer komt op max 3 metrostellen, hoe kom je bij 138 meter? de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd en op de D lijn van 3 naar 4 metrostellen? E lijn in de middagritten op zat- en zondagen van 1 naar 2.
Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders. En trouwens, die SG3'tjes worden 128meter als er 3 aan elkaar worden gekoppeld.. Dat was een typolio-vorm daarboven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

KM46 schreef:Dat de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd worden is inmiddels al gebeurd voor de zaterdag en de zondag
Maar stel dat er een MG2/1 of SG2/1 rijdt, rijdt die al dan niet als 2 stellen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
010jongen
Berichten: 717
Lid geworden op: ma 25 apr 2011, 19:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door 010jongen »

OmniLezer schreef:
KM46 schreef:Dat de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd worden is inmiddels al gebeurd voor de zaterdag en de zondag
Maar stel dat er een MG2/1 of SG2/1 rijdt, rijdt die al dan niet als 2 stellen.
Dat komt sporadisch voor, laatste paar maanden eigenlijk zelden gezien. In het weekend rijden ze sowieso in setjes van drie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Zo af en toe zie ik nog wel eens een setje van twee rijden. Maar komt meestal door een defecte stel (neem ik aan).
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

OmniLezer schreef:
KM46 schreef:Dat de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd worden is inmiddels al gebeurd voor de zaterdag en de zondag
Maar stel dat er een MG2/1 of SG2/1 rijdt, rijdt die al dan niet als 2 stellen.
MG2/1 en SG2/1 hebben maar aan één kant een cabine en kunnen dus nooit solo rijden.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

OmniLezer schreef:Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders.
Een treinstel is een vaste combinatie van rijtuigen/bakken. Een trein is het geheel van alle gekoppelde rijtuigen/treinstellen. Een SG3 rijtuig is dus een treinstel (of metrostel) bestaande uit 3 bakken. Indien deze los rijdt vormt deze dus in zijn eentje een trein, wanneer er twee SG3 rijtuigen gekoppeld zijn vormen deze gezamenlijk één trein van twee treinstellen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door OmniLezer »

Bemined schreef:
OmniLezer schreef:Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders.
Een treinstel is een vaste combinatie van rijtuigen/bakken. Een trein is het geheel van alle gekoppelde rijtuigen/treinstellen. Een SG3 rijtuig is dus een treinstel (of metrostel) bestaande uit 3 bakken. Indien deze los rijdt vormt deze dus in zijn eentje een trein, wanneer er twee SG3 rijtuigen gekoppeld zijn vormen deze gezamenlijk één trein van twee treinstellen.
Dank je wel, nu begrijp ik het beter.

Maar dat van die A/B/C die op zaterdag met een stel reed. Hoe ging dat met de MG2/1 en SG2/1.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Alles met 1 wgtr SG3.
Bemined
Berichten: 5825
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

De volledige SG2/1 serie stond gewoon elk weekend stil op de remise. Net als elke avond vanaf 20:00 (op koopavond kon er nog wel eens rijden, maar oorspronkelijk was ook op koopavond alleen SG3 gepland). Lijkt me niet echt gewenst met oog op gelijkmatige slijtage, de SG3 serie maakt op deze manier meer kilometers dan de SG2/1 serie.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Het kromme van de huidige zondagsdienst is dat alles op A/B/C staat gepland met tweewagentreinen SG3 (19 stuks); wat nooit haalbaar geacht wordt.

Want hier kan met er namelijk nog 4x een tweewagentrein bij optellen:
2x tweewagentrein die op Remise Waalhaven staan.
2x tweewagentrein die op de opstelsporen in Spijkenisse staan.

Totaal dus 46 rijtuigen.
Laatst gewijzigd door MetroRET op zo 06 dec 2015, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21229
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Een '2 wgtr' is een metro bestaande uit 2 stellen?
En met 46 "rijtuigen" bedoel je 46 stellen, neem ik aan?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Uiteraard. ;-)
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15321
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Persoonlijk hoop ik dat met de nieuwe dienstregeling de kwartierdienst op de zaterdag en zondagochtend verdwijnt.

En ik hoop op iets minder werkzaamheden waar metrolijn B last van heeft.
MetroRET
Berichten: 3799
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Op zaterdag is in de rustige tijden (Aanvang dienst tot 11:00 en 18:00 tot einde dienst) wel sprake van een 15".

Voor de weekenddiensten is het eigenlijk al een hele vooruitgang, dat er niet meer verkorte "eenheden" wordt gereden.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 gasten