Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
OmniLezer schreef:
Dat gebeurt bij de SG3'tjes niet meer. Die sluit gewoon uit zichzelf en na 30 seconden hoor je een sluitsignaal. En dan vergrendelen ze ook nog.
Gelukkig gebeurt dit alleen in een nare droom...
Ja, de nare vrijdag 27-11- 2015.
Dat was een nare middag zeg.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
JWM schreef:Nou, gewoon werken aan je reactiesnelheid en het probleem is opgelost
Welk reactievermogen. Die deuren gaan gewoon halverwege dat signaal dicht. Ik zit elke dag in zo'n SG3 en daar heb je dat iets te vaak. Dus die 0 seconden klopt.
Dat klopt en ... als een deur van een (R)SG3 voertuig dicht blijft bij een halte klinkt er geen sluittoon.
Vandaag ook positief nieuws van de RET: Afgelopen zaterdag ging er bij mij iets mis met het uitchecken op metro station Nesselande. In plaats van dat er de ritprijs werd afgeschreven werd het volledige instaptarief afgeschreven (€4). Vanmiddag kreeg ik aan het loket het instaptarief (€4) terug op mijn kaart en hoefde de prijs voor de gemaakte rit niet te betalen.
Dat is al de tweede keer ik met de OV-Chipkaart reis. De eerste keer stond er in een tram een kaartlezer niet goed afgesteld. En toen kreeg ik ook het volledige instaptarief retour op mijn kaart. Dit voorval was overigens in 2012.
Heb even in de dienstregeling van de RET zitten rondneuzen, en kon nergens terugvinden dat de metro's op de A,B en C lijn vaker gaan rijden op zaterdag. Ook heeft de RET het over dat er ook op andere lijnen, op andere tijdstippen, vaker en met langere metro's gereden gaat worden. Is dit gewoon een goedkope marketingsstunt of? Volgens mij gaan er hooguit langere metro's rijden.
OmniLezer schreef:die langere metro's kan wel kloppen, maar als je 2 RSG3'tjes hebt en er komt er een bij, worden het er 3 en dat betekent dat ze samen 138m lang zijn.
Langere metro's kan wel kloppen? Alle perrons op de D lijn zijn berekend op max 120 meter en die van de A/B/C lijn zijn 100 meter wat neer komt op max 3 metrostellen, hoe kom je bij 138 meter? de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd en op de D lijn van 3 naar 4 metrostellen? E lijn in de middagritten op zat- en zondagen van 1 naar 2.
OmniLezer schreef:die langere metro's kan wel kloppen, maar als je 2 RSG3'tjes hebt en er komt er een bij, worden het er 3 en dat betekent dat ze samen 138m lang zijn.
Langere metro's kan wel kloppen? Alle perrons op de D lijn zijn berekend op max 120 meter en die van de A/B/C lijn zijn 100 meter wat neer komt op max 3 metrostellen, hoe kom je bij 138 meter? de A/B/C lijn worden de metro's van 1 naar 2 metrostellen verlengd en op de D lijn van 3 naar 4 metrostellen? E lijn in de middagritten op zat- en zondagen van 1 naar 2.
Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders. En trouwens, die SG3'tjes worden 128meter als er 3 aan elkaar worden gekoppeld.. Dat was een typolio-vorm daarboven.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer schreef:Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders.
Een treinstel is een vaste combinatie van rijtuigen/bakken. Een trein is het geheel van alle gekoppelde rijtuigen/treinstellen. Een SG3 rijtuig is dus een treinstel (of metrostel) bestaande uit 3 bakken. Indien deze los rijdt vormt deze dus in zijn eentje een trein, wanneer er twee SG3 rijtuigen gekoppeld zijn vormen deze gezamenlijk één trein van twee treinstellen.
OmniLezer schreef:Wat bedoel je met stellen. 2 metrotreinen die gekoppeld worden(5610+5616) bijvoorbeeld of iets anders.
Een treinstel is een vaste combinatie van rijtuigen/bakken. Een trein is het geheel van alle gekoppelde rijtuigen/treinstellen. Een SG3 rijtuig is dus een treinstel (of metrostel) bestaande uit 3 bakken. Indien deze los rijdt vormt deze dus in zijn eentje een trein, wanneer er twee SG3 rijtuigen gekoppeld zijn vormen deze gezamenlijk één trein van twee treinstellen.
Dank je wel, nu begrijp ik het beter.
Maar dat van die A/B/C die op zaterdag met een stel reed. Hoe ging dat met de MG2/1 en SG2/1.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
De volledige SG2/1 serie stond gewoon elk weekend stil op de remise. Net als elke avond vanaf 20:00 (op koopavond kon er nog wel eens rijden, maar oorspronkelijk was ook op koopavond alleen SG3 gepland). Lijkt me niet echt gewenst met oog op gelijkmatige slijtage, de SG3 serie maakt op deze manier meer kilometers dan de SG2/1 serie.
Het kromme van de huidige zondagsdienst is dat alles op A/B/C staat gepland met tweewagentreinen SG3 (19 stuks); wat nooit haalbaar geacht wordt.
Want hier kan met er namelijk nog 4x een tweewagentrein bij optellen:
2x tweewagentrein die op Remise Waalhaven staan.
2x tweewagentrein die op de opstelsporen in Spijkenisse staan.
Totaal dus 46 rijtuigen.
Laatst gewijzigd door MetroRET op zo 06 dec 2015, 14:43, 2 keer totaal gewijzigd.