OVer je treinreiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Dan moet je, als er vertraging is, zo'n bandje gewoon de nek om draaien. Dat is volgens mij al praktijk bij minder boeiende bandjes, maar dat kan wat mij betreft uitgebreid worden naar ook dit soort bandjes. Maar dat speelde in dit voorbeeld niet: de enige andere voor Zwolle en Deventer boeiende werkzaamheden zaten tussen Almelo en Enschede, en dat bandje draait maar 4x per uur, dan kan 2x deze er ook wel bij. En zeker in de trein had dat gekund...
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Ow trouwens, Vinny, de lichten bij de overwegen in de Havens 639 in Vlaardingen, waar het industriespoor de Vulcaanweg en de Koningin Wilhelminahaven Noordzijde kruist (bij de rotonde), tonen voor het wegverkeer standaard rood. Klinkt als een overwegstoring, maar ik zag geen nummer dat ik kon bellen. En om daar nou op zaterdagavond de politie voor in te schakelen... ;-). De auto's rijden er nu in ieder geval standaard door rood.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Die van "smc Utrecht" weet ik wel (staat nog in mijn telefoongeschiedenis), maar ik weet niet of die ook de Hoekse Lijn doen :?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Caspar schreef:Als er zich dan een vertraging voordoet, kan je bijna niet omroepen omdat je dan constant zit te wachten tot je een gaatje vindt tussen de bandjes...
In Rotterdam Breekt men in zo'n gevan het bandje af en gaat de handomroep (om het zo maar even te noemen) gewoon voor :idea:.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

Klopt dat kan uiteraard, maar doe ik alleen als het echt moet, vind het niet zo netjes...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel, maar... wat is er belangrijker een vertraging omroepen of een bandje laten spelen over werkzaanheden die (bijvoorbeeld pas het volgend weekend pas) plaatsvinden. Zie ook het citaat van Wubbo hierboven.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Gisteravond vlak voor Stroe een aanrijding gehad. Zat voorin dus kon de knal en de rest horen en voelen, was weer erg lekker vanaf het moment dat je doorhebt wat er gebeurt. Bleek uiteindelijk om een dier te zijn gegaan...
In Amf ging het voorste stel eraf, en daarna ging het met +20 verder naar Shl.
Ik was daar echter overgestapt op de t1500, die uiteindelijk niet is gaan rijden vanwege personeelsgebrek... Weer een leuk ritje t5800 daarna dus, welke op Hvs moest wachten op het lege mat van de t1500 dat naar Asd getransporteerd werd. :roll:
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Justin »

Weer leuke ervaring aujourd'hui aux voies. Ging met groepje vrienden per auto van Wijchen naar Ht. Twee daarvan en ik moesten per trein naar Brn, Asd en Zwd. Daar aangekomen miste ik net mijn s3600 naar Bd, dus heb mn vriend zelf naar de t844 geloodst die hij net kon halen. Aangezien de jongen naar Brn 1 tas uit de auto heeft vergeten, moet hij de vriend/chauffeur terugbellen en hij moest sowieso een volgende trein nemen. Ik besloot op hem te wachten...

Ik bedacht me ineens dat ik ook de s13600 naar Bd had kunnen nemen, dus ik keek op de AV en mijn horloge hoe laat hij zou gaan: "oei, hij gaat om 13:29 en het is nu.... 13:28:43. Oké. Dat wordt hem dus ook niet :')". Enfin, na wat geklets met die andere jongen loods ik hem de t3546 naar Ut en net op dat moment hoor ik de ding-dong met de mededeling dat er een aanrijding is tussen Ht en Tb. Ahhhh fijn.... Geluk bij een ongeluk: had ik hem gehaald, dan zat ik maar lange tijd opgesloten in een trein, nu kan ik tenminste nog omreizen....

Reizigers voor de richting Tb en Bd werden verzocht met de s9600 naar Btl te gaan en daar over te stappen. Ik vroeg me af of ik op dat moment niet beter via Ut kon rijden (aangezien ik een kaartje heb gekocht, anders maakte het me geen kont uit), dus ik aan de HC vragen of dat mocht, maar werd doorgestuurd naar de servicemedewerkers naar boven.

Aangezien het voor de jongen naar Brn óf op Ht óf op Ut lang wachten was, ging hij met me mee en na een vragenrondje moest ik via Gdm. Daar was ik al bang voor in verband met die stomme overstap. Uiteraard kwam ik beneden en de vertraagde t16044 naar Ut was net weg. Zucht, dan maar wachten. Na afscheid hebben te genomen van de beste kerel (die ging in de t846) ging ik op de volgende (gekeerde) t16046 naar Gdm en daar weer gezellig 20 minuten in de zon te hebben gewacht op MWL-express t32549 (10506).

Het was een aangenaam ritje. Maar niet heus, al vlak voor Ldm ging het mis, alwaar we een remming midden op de overweg kregen en er door de omroep "ATB!" gekrijst werd. De Mcn ging maar even polshoogte nemen, en vond een 'beschadiging'. De tegentrein moest daardoor erg langzaam Ldm verlaten. Hier hebben we de hele tijd mee te maken gehad, aangezien we ook op Gr en Sdt lang moesten halteren. Te Sdt werd de mcn verzocht te gaan kijken bij een defect, want de volgende omroep was al aangekondigd: 'Hé, kan je effe kijken bij deur nummer 6, die geeft een defect aan!'. Uiteindelijk met wat bombarie met een +5 op Ddr aangekomen, dus ik hoef niet te klagen :). Jammer voor alle tegentreinen die daardoor ook +5 hebben gekregen :p.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

Hmm het is weer boven de 18 graden, dus de brug bij Akm begeeft het weer. 2e keer in 2 dagen. It's going to be a long summer...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De t2114 werd net op Rtd opgeheven i.v.m. een defect draaistel bij de vooroplopende 8727. Volgens de omroep was dit stel alle kanten op aan 't schudden wat zelfs voorin het achterste stel nog voelbaar was!
Reizigers naar Shl werden overigens naar spoor 2 verwezen :roll: Da's perronloos...

Edit: en op Utrecht Centraal net een storing aan de kaartautomaten... de rij voor de loketten stond zelfs buiten de loketruimte, da's toch niet bepaald alledaags.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Raymond »

Volgens de omroep is het een landelijke storing. Pinnen was volgens de omroep in Eindhoven zowel aan het loket als bij de automaat niet mogelijk. Chippen dan weer wel.
Of er bij de HC nog een kaartje gekocht kon worden weet ik niet. In de 1922 zou dat iig niet gelukt zijn. In plaats van 10 bakken VIRM die altijd goed gevuld zijn, waren het vandaag 8 bakken ICK :shock:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Lekker handig. Weer een kabeltje geknapt in het Mokumse?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Zojuist te Gd een losse SGMm-II als s9500 naar Apn (17.21). Zag er erg knus uit.
Op spoor 9 stond een defect duo trammetjes.

Eerder vanmiddag op Ut de omroep dat de ICE naar Asd over ongeveer enkele minuten zou binnenkomen :p
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Marc »

Gisteren heb ik me weer eens van m'n goede kant laten zien. Twee ouderen moesten een retourtje hebben uit de automaat op Maastricht Randwyck, maar ze zeiden me dat ze dit nog nooit gedaan hadden. Dus heb ik een beschrijving gegeven hoe dit werkte én heb ze de goede trein gewezen (inclusief vertrektijd).

Vanmorgen was er inderdaad een storing aan de kaartautomaten. In Maastricht werd omgeroepen dat de automaten in storing lagen, reizigers konden een kaartje kopen aan het loket. Ik zag dat de automaten aan de Kiosk (bij spoor 2) waren voorzien van een "defect"-sticker.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50854
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Een half uur later een los tramstel in Gd. Men heeft zojuist besloten de twee andere stellen mee te slepen naar Apn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

En nog wat meer materieel-rariteiten: t2867 met een IRM-VI en de t5058 rijdt vanaf Rtd met SGMm-II + III.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Daantje »

Het was vanmorgen echt niet leuk meer druk in trein t2229 tussen Laan van NOI en Delft. Ik kon me er nog net inproppen, stond vervolgens erg oncomfortabel en vlak voor Delft begon ik het toch wel erg benauwd te krijgen, te zweten, duizelig te worden en begon het zwart voor m'n ogen te worden dus ik geloof dat het goed was dat ik er daar uit moest.

Ik herinner me vorig jaar de dag na Pasen nog toen er een verkeerd type sneeuw viel, geen treinen van en naar Rotterdam reden, ik anderhalf uur op Leidschendam-Voorburg in de sneeuw heb staan wachten omdat alle Randstadrails overvol waren en ik me ongeveer hetzelfde voelde als vanochtend toen ik er eindelijk een keer inpaste.

Zou het met Pasen te maken hebben?

Overigens riepen ze op Laan van NOI om dat het een landelijke pinstoring was en dat je dus zowel bij de kaartautomaat als bij het loket niet kon pinnen. Gelukkig had ik eerder al een kaartje gekocht.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Freek »

De bijsturing liet zich ook in het oosten des lands vandaag van haar beste kant zien.

Tussen Ah en Ahp heeft ergens rond 10.00-11.30 een defecte trein gestaan, volgens de informatie betekende dit tussen Ah en Zp, Ah en Duiven, Ah en Keulen geen treinverkeer. Toch vreemd het is daar toch dubbelspoor. Ik moest echter van Nm naar Ah. Geen probleem zou je zeggen. De s7600 van 11.33 naar Zp kwam op vertrektijd binnen, maar werd toen de passagiers zaten opgeheven in verband met een te grote vertraging :? sinds wanneer is een +2 al een grote vertraging. Volgend plan, de s3000 van 11.39 dan maar, de CTA's op spoor 3 tonen echter niet instappen, trein blijft in Nijmegen. Om 11.38 komt er VIRM vnauit Ah voorrijden. De machinist die de kerende trein ook weer naar Ah brengt meldt maar dat gewoon ingestapt mag worden. Met +5 wordt vertrokken naar ah. Hierdoor ook nog kunnen zien dat de s3600 naar Roosendaal van 11.45 gewoon op tijd reed, bestaande uit een VIRM VI en de Olympische VIRM IV. De s3600 van 11.15 had een +15 dus of het daar mee te maken had, in ieder geval werd de s3600 van 11.45 opgeheven.

Verder heb ik vandaag in de s7600 alleen maar VIRM VI gezien. De laatste tijd gebeurd dit steeds meer. Teveel vraag naar Sprinters in het westen des lands?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

Reiziger Ddrs schreef:Edit: en op Utrecht Centraal net een storing aan de kaartautomaten... de rij voor de loketten stond zelfs buiten de loketruimte, da's toch niet bepaald alledaags.
Ik vraag me af of er in zo'n geval ook de balietoeslag van € 0,50 betaald moet worden. Als dit het geval is, dan is het het aardig Kassa voor de NS.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Lijkt me niet, je kunt immers niet de automaat gebruiken.

Ideaal moment though om die e-ticketsite aan een stresstest te onderwerpen :mrgreen:
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

op die e-ticketsite is iedere muisklik een stresstest op zich :mrgreen:
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

- t7625, t7629 en t7632 reden met VIRM. 7627
- t7630 reed met +20 en tot Ah, stond in de weg te staan op spoor 23 thv Ahb
- Te Zp stond om 9:30 een ICRm stam gdst.
- t3622 stond aangekondigd met +10, vertrok met +25...
- Daardoor reed tr t3633 steeds met een klein plusje.. vertrek: +2, aankomst Dr: +0. Aankomst Ah +6, vertrek +2. Aankomst Nm +3, vertrek +5. Aankomst +5 vertrek +8...
- t9841/t9841 reed met SGMm ipv SLT. Dat werd dus de s2000. Ik ga niet mijn rug verzieken in SGMm, ook niet eerste klasse :mrgreen:
-s4900 van 17:11 had +15, daardoor reed er niet iets voor de t14361 in de buurt van Almere. Dat werd dus ineens -8 op Alm :shock: .
- t4961 werd zonder reden opgeheven te Alm. Grrr...
- Tussen Amf-Gpda was er iets, geen idee wat. Alles reed met vertraging. s5800 mocht de s3900 uit Lls voorlaten te Wp, 4900 met +15-20... We reden met de t1565 heel lang langzaam bij Ndb, daarna het gas er weer op. Hvs uit: nog steeds langzaamt tot halverwege de eerste overweg ri Brn. Aankomst Amf +3, maar de s1500 van 18.28 richting Asd moest er nog uit...
- *Is het kwijt*
Bij twijfel: gebruik beton.
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Caspar »

- t4961 werd zonder reden opgeheven te Alm. Grrr...
Volgens mij een te lange vertraging? Zodat de trein waar ie op keert wel optijd vanuit Almere naar Utrecht kon vertrekken?
Was overigens niet de enige t4900 die vandaag niet heeft gereden. Er zijn er minstens 4 over de hele avond verspreid in beide richtingen opgeheven. t4980 had +25. Weet niet waarom ze allemaal zo veel vertraagd uit Utrecht vertrokken?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Er was eerder op de avond inzet van hulpdiensten tussen Hilversum en Naarden-Bussum. Maar dat verklaart late s4900 'n laat in de avond niet.

Als ik het trouwens goed zag in de mist twee Olympische ICM-en in de (vier stellen tellende) trein t520 ter hoogte van Utrecht Overvecht zojuist. Ik meen de 4241 (positie 2) en 4240 (achterop) te herkennen.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009

Bericht door MdJ »

Caspar schreef:
- t4961 werd zonder reden opgeheven te Alm. Grrr...
Volgens mij een te lange vertraging? Zodat de trein waar ie op keert wel optijd vanuit Almere naar Utrecht kon vertrekken?
Was overigens niet de enige t4900 die vandaag niet heeft gereden. Er zijn er minstens 4 over de hele avond verspreid in beide richtingen opgeheven. t4980 had +25. Weet niet waarom ze allemaal zo veel vertraagd uit Utrecht vertrokken?
t4961 rijdt vanuit Almere naar Utrecht... :wink:
Bij twijfel: gebruik beton.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten