Na de verbouwing hoeft dat niet meer, de meeste sporen worden doorlopend (het plan bestaat om treinen vanuit bijvoorbeeld Nieuweschans naar de Eemshaven door te laten rijden om een directe trein tussen Groningen Europapark en Groningen Noord te krijgen). En theoretisch kun je nu ook al via spoor 6 en 7, die lopen door. Blijft natuurlijk dat je na de brug over het Hoornsediep moet elektrificeren.Ardan schreef:Dat kopmaken zal altijd moeten, of je moet helemaal via de andere kant Groningen binnen kunnen rijden door een nieuwe spoorlijn aan te leggen, dat wordt hem dus echt niet.
Of je moet de boog Haren-Waterhuizen gebruiken, maar dan kun je niet in Groningen stoppen.
Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Het ging over Randstad - Leer>Bremen>enz.Kevster schreef:Na de verbouwing hoeft dat niet meer, de meeste sporen worden doorlopend (het plan bestaat om treinen vanuit bijvoorbeeld Nieuweschans naar de Eemshaven door te laten rijden om een directe trein tussen Groningen Europapark en Groningen Noord te krijgen). En theoretisch kun je nu ook al via spoor 6 en 7, die lopen door. Blijft natuurlijk dat je na de brug over het Hoornsediep moet elektrificeren.Ardan schreef:Dat kopmaken zal altijd moeten, of je moet helemaal via de andere kant Groningen binnen kunnen rijden door een nieuwe spoorlijn aan te leggen, dat wordt hem dus echt niet.
Of je moet de boog Haren-Waterhuizen gebruiken, maar dan kun je niet in Groningen stoppen.
Ik doe ook maar wat
Re: Trein Groningen - Leer
Ik ving ergens op dat ze de komende vijf jaar wat gaan knutselen ergens aan die lijn. Als je dan toch bezig bent kun je meteen die stations gaan bijbouwen :)Bjarte schreef:Klopt er zijn nieuwe stations gepland in Bunde en Ihrhove. Dat stond gepland voor 2017. Ik neem aan dat die plannen voorlopig de ijskast in gaan, want om nou een treintje naar Ihrhove te laten boemelen is voor die paar reizigers niet echt interessant.
Ik doe ook maar wat
Re: Trein Groningen - Leer
Ja iets met een brug toch?Ardan schreef:Ik ving ergens op dat ze de komende vijf jaar wat gaan knutselen ergens aan die lijn. Als je dan toch bezig bent kun je meteen die stations gaan bijbouwen :)Bjarte schreef:Klopt er zijn nieuwe stations gepland in Bunde en Ihrhove. Dat stond gepland voor 2017. Ik neem aan dat die plannen voorlopig de ijskast in gaan, want om nou een treintje naar Ihrhove te laten boemelen is voor die paar reizigers niet echt interessant.
🍉
Re: Trein Groningen - Leer
Haha, leggen we meteen de Zuiderzeelijn aan ;)Ardan schreef:Het ging over Randstad - Leer>Bremen>enz.Kevster schreef:Na de verbouwing hoeft dat niet meer, de meeste sporen worden doorlopend (het plan bestaat om treinen vanuit bijvoorbeeld Nieuweschans naar de Eemshaven door te laten rijden om een directe trein tussen Groningen Europapark en Groningen Noord te krijgen). En theoretisch kun je nu ook al via spoor 6 en 7, die lopen door. Blijft natuurlijk dat je na de brug over het Hoornsediep moet elektrificeren.Ardan schreef:Dat kopmaken zal altijd moeten, of je moet helemaal via de andere kant Groningen binnen kunnen rijden door een nieuwe spoorlijn aan te leggen, dat wordt hem dus echt niet.
Of je moet de boog Haren-Waterhuizen gebruiken, maar dan kun je niet in Groningen stoppen.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik ben toch wel benieuwd hoe men bij RTV Noord bij het volgende komt: "Tussen onze provincie en Duitsland pendelen dagelijks twee- tot drieduizend reizigers met de trein."
Basislijn
Re: Trein Groningen - Leer
Misschien tellen ze iedereen mee die een stukje in die trein meerijdt, al is het maar tussen Hoofdstation en Europapark? Anders zou ik het ook niet weten.Lijn65 schreef:Ik ben toch wel benieuwd hoe men bij RTV Noord bij het volgende komt: "Tussen onze provincie en Duitsland pendelen dagelijks twee- tot drieduizend reizigers met de trein."
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Trein Groningen - Leer
Dat getal kwam SuperGhost ook al mee aanzetten. Heb rondgekeken op hun site, maar het nergens zien staan. Kan me ook niet voorstellen dat ze het zo opschrijven, je hoeft daar maar 1 keer in de buurt te zijn geweest om te weten dat het niet klopt :) Heb je een link?Lijn65 schreef:Ik ben toch wel benieuwd hoe men bij RTV Noord bij het volgende komt: "Tussen onze provincie en Duitsland pendelen dagelijks twee- tot drieduizend reizigers met de trein."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Trein Groningen - Leer
Het kan wel, maar 'tis wel iets hoogst zeldzaams. In Dordrecht heeft men tijdens de ombouw van de spoorbrug tijdelijk een vast brugdeel omgebouwd tot hefbrug. Of zoiets bij deze brug kan hangt natuurlijk wel af van de vaargeulen in de Eems (is die diep genoeg om op een andere plek de brug te passeren). Dan zou je het nu kapot gevaren stuk door een noodbrug kunnen vervangen.Statler Rail schreef:Het lullige is dat het beweegbare deel compleet verwoest is, zodat een noodbrug waarschijnlijk niet mogelijk is. Dat kan alleen bij een vaste overspanning. Beweegbare noodspoorbruggen bestaan zover ik weet niet. Althans, ik heb er nog nooit van gehoord...
Klein detail is echter dat in dat voorbeeld wat ik hierboven noemde die ombouw alleen al 4 jaar duurde, dus als je in 5 jaar een nieuwe brug kunt bouwen is dat allicht handiger
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Trein Groningen - Leer
"Op het traject Groningen-Leer reizen dagelijks gemiddeld twee- tot drieduizend reizigers met de trein. In die cijfers zijn ook reizigers tussen bijvoorbeeld Winschoten en Groningen meegerekend." BronMoshi schreef:Dat getal kwam SuperGhost ook al mee aanzetten. Heb rondgekeken op hun site, maar het nergens zien staan. Kan me ook niet voorstellen dat ze het zo opschrijven, je hoeft daar maar 1 keer in de buurt te zijn geweest om te weten dat het niet klopt :) Heb je een link?Lijn65 schreef:Ik ben toch wel benieuwd hoe men bij RTV Noord bij het volgende komt: "Tussen onze provincie en Duitsland pendelen dagelijks twee- tot drieduizend reizigers met de trein."
Re: Trein Groningen - Leer
Strategische actie van FlixBus.
Geef die Poolse kapitein een fles wodka, laat hem de ouwe schuit flink tegen de Friesenburg op varen, en de eerste maanden van het traject Groningen - Leer zijn veilig gesteld. (A)
Geef die Poolse kapitein een fles wodka, laat hem de ouwe schuit flink tegen de Friesenburg op varen, en de eerste maanden van het traject Groningen - Leer zijn veilig gesteld. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: Trein Groningen - Leer
Dan hebben ze het dus aangepast. die laatste zin stond er gisteravond nog niet.Tochjo schreef:"Op het traject Groningen-Leer reizen dagelijks gemiddeld twee- tot drieduizend reizigers met de trein. In die cijfers zijn ook reizigers tussen bijvoorbeeld Winschoten en Groningen meegerekend." BronMoshi schreef:Dat getal kwam SuperGhost ook al mee aanzetten. Heb rondgekeken op hun site, maar het nergens zien staan. Kan me ook niet voorstellen dat ze het zo opschrijven, je hoeft daar maar 1 keer in de buurt te zijn geweest om te weten dat het niet klopt :) Heb je een link?Lijn65 schreef:Ik ben toch wel benieuwd hoe men bij RTV Noord bij het volgende komt: "Tussen onze provincie en Duitsland pendelen dagelijks twee- tot drieduizend reizigers met de trein."
Basislijn
Re: Trein Groningen - Leer
Dan zullen ze dus alle reizigers van de stations Scheemda t/m Leer hebben gepakt want anders is het wel erg weinig.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik las onlangs dat er tijdens de aanleg van de A2 ook een tijdelijke hefbrug heeft gestaan op de plek waar later de overweg in de A2 kwam: https://wimwegman.wordpress.com/2010/06 ... -overstak/ .Daniel schreef:Het kan wel, maar 'tis wel iets hoogst zeldzaams.Statler Rail schreef:Beweegbare noodspoorbruggen bestaan zover ik weet niet.
Verder ben ik van mening dat de overstap van 28 minuten tussen de RB61 en de IC op Hengelo vernietigd moet worden.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik snap niet dat Arriva nu in Nieuweschans stopt en niet gewoon doorrijdt naar Weener. Van daaruit kan de bus snel langs de dijk naar Leer, daar de brug over, rechts langs de haven zo naar het station. Daarmee bespaar je nogal wat tijd in verhouding tot met een bus te rijden vanaf Nieuweschans-Bunde(ja sommigen rijden echt door Bunde heen in plaats erom heen)-Weener-Leer
Re: Trein Groningen - Leer
Weener is niet uitgerust om te keren. Als de stremming 5 jaar duurt zal men det wel nog doen, denk ik.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Trein Groningen - Leer
En de aansluiting met de IC/RE naar Bremen is toch weg, of je nu met de bus vanaf Nieuweschans gaat of vanaf Weener. Plus vergeet niet dat de omlopen en diensten momenteel zo in elkaar zitten dat er tussen vertrek uit Nieuweschans, keren in Leer en aankomst in Nieuweschans ruim 1,5 uur zit. Dat materieel moet nu dus 1,5 uur overstaan in Nieuweschans, en dat kan je daar wel kwijt en niet in Weener.
-
- Berichten: 1030
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Trein Groningen - Leer
Ga er maar vanuit dat er nieuwe dienstpakketten komen waar men sneller weg kan uit Bad Nieuweschans.
Re: Trein Groningen - Leer
Een half uur, je kunt nu met een omloop minder doen. Ofja 50 minuten, zoiets.BR628 schreef:Dat materieel moet nu dus 1,5 uur overstaan in Nieuweschans, en dat kan je daar wel kwijt en niet in Weener.
Ik doe ook maar wat
Re: Trein Groningen - Leer
Die 2000 tot 3000 riezigers gaat om het aantal reizigers tussen Weener en Leer, lees ik net op een ander forum. Het aantal reizigers dat per dag de grens overstak is de laatste maanden gegroeid naar 500 per dag.Klaasje schreef:Dan zullen ze dus alle reizigers van de stations Scheemda t/m Leer hebben gepakt want anders is het wel erg weinig.
Re: Trein Groningen - Leer
Ik meen dat er juist weinig tijd zit tussen de trein van Weener naar Leer en van Leer naar Weener. Die kruisten elkaar volgens mij ergens net waar het dubbel spoor werd op de spoorlijn Papenburg-Leer.
Die korte tijd kan dan toch prima benut worden om even te wachten op Weener en dan terug te rijden? Aankomst -.22 en vertrek -.39 is toch prima te doen?
(info op basis van wat ik vermoedde door in de buurt van de brug te wandelen en wat ik ook terugzie in de dienstregeling: http://www.arriva.nl/uploads/media/Gron ... er_v.v.pdf)
Die korte tijd kan dan toch prima benut worden om even te wachten op Weener en dan terug te rijden? Aankomst -.22 en vertrek -.39 is toch prima te doen?
(info op basis van wat ik vermoedde door in de buurt van de brug te wandelen en wat ik ook terugzie in de dienstregeling: http://www.arriva.nl/uploads/media/Gron ... er_v.v.pdf)
Re: Trein Groningen - Leer
In theorie heb je gelijk, maar de praktijk is toch echt anders. Een omloop minder betekend een compleet nieuw dienstenpakket en dat ga je niet in een paar dagen geregeld krijgen.Ardan schreef:Een half uur, je kunt nu met een omloop minder doen. Ofja 50 minuten, zoiets.BR628 schreef:Dat materieel moet nu dus 1,5 uur overstaan in Nieuweschans, en dat kan je daar wel kwijt en niet in Weener.
Re: Trein Groningen - Leer
Een nieuw dienstenpakket zou wel snel moeten kunnen. Ik neem aan dat er dienstenpaketten klaar liggen voor als die brug eruit moet voor een cruiseschip.
Re: Trein Groningen - Leer
Je kan dat niet zomaar zeggen zonder interne kennis te hebben.
De CAO kan dergelijke wijzigingen tegenhouden, de tijd die het kost om diensten aan te passen kan zomaar een paar weken zijn en als Arriva de dienstenpakketten meteen voor het hele dienstregelingsjaar maakt en dat door de vakbonden laat afstempelen ben je ook in de aap gelogeerd.
De CAO kan dergelijke wijzigingen tegenhouden, de tijd die het kost om diensten aan te passen kan zomaar een paar weken zijn en als Arriva de dienstenpakketten meteen voor het hele dienstregelingsjaar maakt en dat door de vakbonden laat afstempelen ben je ook in de aap gelogeerd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Trein Groningen - Leer
En daar komt nog bij dat het hier niet om bus maar om trein gaat. Dus alles wat je doet moet ook nog eens in het systeem van ProRail ingeregeld zijn. Dat is een factor die nog meer werk met zich mee brengt dan een nieuw dienstenpakket voor een bepaalde busconcessie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten