Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Het is inderdaad maar een paar minuten, maar met in de spits 8x/uur een paar minuten (en ook in Oosterhout met het vernieuwde busstation) kan op het totaal toch ergens een bus besparen. Plus de reistijd is ineens betrouwbaar, want je bent niet afhankelijk van het overige verkeer (file op de Noordelijke Rondweg) tussen Teteringen en Breda.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

huibe schreef:Het is inderdaad maar een paar minuten, maar met in de spits 8x/uur een paar minuten (en ook in Oosterhout met het vernieuwde busstation) kan op het totaal toch ergens een bus besparen. Plus de reistijd is ineens betrouwbaar, want je bent niet afhankelijk van het overige verkeer (file op de Noordelijke Rondweg) tussen Teteringen en Breda.
Ik begrijp het.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Over de voortgang van de kruising met de Doornboslaan, zoals vanmorgen vanuit de trein zichtbaar was:

Het lijkt erop dat de viaduct van de busbaan zelf al redelijk ver gereed is, alleen het asfalt lijkt er nog niet te zijn (daarmee zijn mijn twijfels over zondag nog niet weg, het kan wel een weekje extra worden). De weg onderdoor zal pas veel later worden opgeleverd. Ik heb ook een aantal vage foto's kunnen maken van de situatie, evenals van de nieuwe bushalte ietsje oostelijker.

Afbeelding
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

En nu ligt er ook asfalt op de viaduct over de Doornboslaan! *bus*
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De gemeente Breda had een paar weken terug een nieuwsbericht op hun site geplaatst dat ze alles op alles zouden zetten om dat viaduct op tijd klaar te krijgen en dat de rest van de werkzaamheden daar geen prioriteit had.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De gemeente Breda plaats net een paar minuten geleden een bericht dat de busbaan vanmiddag om 16:30 offcieel geopend gaat worden:

http://www.breda.nl/gemeente/nieuws/per ... in-gebruik
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Busboekjes en lijnennetkaarten voor 2016 staan online.
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Michael schreef:De gemeente Breda plaats net een paar minuten geleden een bericht dat de busbaan vanmiddag om 16:30 offcieel geopend gaat worden:

http://www.breda.nl/gemeente/nieuws/per ... in-gebruik
Die foto........
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

We schrijven het jaar des Heeren 1847....
🍉
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Ik zit zo eens even naar de nieuwe dienstregeling te kijken en zie dat de frequentie en de vertrek- en aankomsttijden van de Brabanlinter iets zijn veranderd. In principe is dit een vooruitgang, vervalt de aansluiting op Sleeuwijk Tol tussen lijn 401 vanuit Breda en lijn 121 richting Kromme Nol. Lijn 401 komt aan op .15 en lijn 121 vertekt om .14.
Rick Vlodrop
Berichten: 99
Lid geworden op: do 26 mei 2011, 18:48
Locatie: Den Haag

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Rick Vlodrop »

Ezra schreef:Ik zit zo eens even naar de nieuwe dienstregeling te kijken en zie dat de frequentie en de vertrek- en aankomsttijden van de Brabanlinter iets zijn veranderd. In principe is dit een vooruitgang, vervalt de aansluiting op Sleeuwijk Tol tussen lijn 401 vanuit Breda en lijn 121 richting Kromme Nol. Lijn 401 komt aan op .15 en lijn 121 vertekt om .14.
Ik zie niet de tijden die jij nu aanhaalt. Volgens mij zit het bij De Tol (op papier) perfect in elkaar:
- Brabantliners komen altijd 15 en 45
- 120 en 121 komen uiterlijk op zowel West als Oost om 13 of 43 aan
- 120 en 121 vertrekken op zijn vroegst van zowel West als Oost om 17 of 47

Net zoals nu bestaan de aansluitingen niet op zaterdag. Dus de 120 staat korter stil en de 121 de eerste twee ritten en de laatste rit per richting ook kort. Maar waarom staan de overige ritten op zaterdag wel vier minuten stil terwijl er geen Brabantliner in de buurt is?
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Ik zie het. Dan nog blijft de aansluiting erg krap, maar dat was in de huidige dienstregeling ook al zo.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

En er gaat nog een aansluiting verloren: van 13600 naar lijn 401 :cry:

Was altijd mijn favoriete 'sluiproute' waarmee ik naar de halte Claudius Prinsenlaan kon zonder te hoeven staan in sardientjesblikken 325/6/7/627 (vroeger 8/10) met het risico dat de chauffeur nog weleens weigerde te stoppen aan de genoemde halte. Hoewel dankzij de 627 meer lucht is, zijn die heerlijke stoelen van de Brabantliners ongeëvenaard.

Het is natuurlijk een luxeprobleem. Ik zal ze missen als ze al om :32 gaan vertrekken en de Avansbussen altijd de snelste/eerste zullen zijn. (A)
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Rick Vlodrop schreef:Net zoals nu bestaan de aansluitingen niet op zaterdag. Dus de 120 staat korter stil en de 121 de eerste twee ritten en de laatste rit per richting ook kort. Maar waarom staan de overige ritten op zaterdag wel vier minuten stil terwijl er geen Brabantliner in de buurt is?
Omdat op die tijdstippen buurtbus 221 rijdt, die ook telkens rond .15 en .45 op de Tol is.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Heeft Arriva met ingang van de nieuwe dienstregeling een stalling in Eindhoven waar ook de bussen staan voor de dienst op Düsseldorf-Antwerpen?
Ik zag afgelopen zaterdag 5 wagens (3x 8900, 2x 8200) richting de Daalakkersweg gaan.
Gisterochtend (maandag 14-12) om 6.00 kwam naast de bus voor Antwerpen ook steekbussen uitgerukt. Overdag diverse wagens (ook een 7200) die kant op zien gaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Arriva/DB stalt haar IC bus materieel bij Hermes aan de Dorgelolaan. Dit is overigens al sinds de aanvang van deze IC diensten.
🍉
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

For those who concern, zojuist zag ik de 8611 op het station van Tilburg staan. Deze ging lijn 142 rijden. Was uitgedost in VDL jasje met voorop een sticker van Frysker Ferfier.

Afbeelding
🍉
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Hainje schreef:Arriva/DB stalt haar IC bus materieel bij Hermes aan de Dorgelolaan. Dit is overigens al sinds de aanvang van deze IC diensten.
Daar is recentelijk wel het een en ander verandert, Connexxion Taxi Services is verhuist naar de Daalakkerweg en mogelijk ook Arriva.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Arriva heeft nu ook een stalling in Eindhoven inderdaad. En nog iets leuks:

Er zijn 2 Volvo's 8900 geschikt gemaakt als BrabantLiner. Ze hebben dus ook BrabantLiner bestickering en ze rijden ook gewoon 100 km/u heb ik begrepen. In ieder geval de 7280 en ze rijden allebei vanuit Breda.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3030
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

100 = gordels en geen staanplaatsen, terwijl je ze juist op die omlopen zou kunnen zetten waar structureel mensen moeten achterblijven die niet in de Mercedessen hadden mogen staan. Maar ik zal ze vanzelf wel tegenkomen :wink:
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Ze zijn nog niet T100 gekeurd. Maar ik heb wel begrepen dat de begrenzer op 100 is gezet. Dus ik denk dat die T100 keuring nog gaat komen.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael 1988 »

Michael schreef:Arriva heeft nu ook een stalling in Eindhoven inderdaad. En nog iets leuks:

Er zijn 2 Volvo's 8900 geschikt gemaakt als BrabantLiner. Ze hebben dus ook BrabantLiner bestickering en ze rijden ook gewoon 100 km/u heb ik begrepen. In ieder geval de 7280 en ze rijden allebei vanuit Breda.
En dat terwijl er op de Volanslijnen o.a. in en rondom Breda die bussen hard nodig zijn :roll: . Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.
ZO6176
Donateur
Berichten: 6034
Lid geworden op: wo 02 dec 2015, 20:20
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door ZO6176 »

Gisteren voordat ik ging werk eerst langs de Daalakkersweg gefietst. Bij CTS stond naast de vele taxibusjes 1 IC-bus. Dus kennelijk heeft Arriva de Dorgelolaan idd verlaten.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Michael 1988 schreef:
Michael schreef:Arriva heeft nu ook een stalling in Eindhoven inderdaad. En nog iets leuks:

Er zijn 2 Volvo's 8900 geschikt gemaakt als BrabantLiner. Ze hebben dus ook BrabantLiner bestickering en ze rijden ook gewoon 100 km/u heb ik begrepen. In ieder geval de 7280 en ze rijden allebei vanuit Breda.
En dat terwijl er op de Volanslijnen o.a. in en rondom Breda die bussen hard nodig zijn :roll: . Ben benieuwd wat er voor in de plaats komt.
De 7280 was geen Volans bus maar een bus voor lijn 310 Bergen op Zoom-Breda. Ik heb inmiddels 2 foto's doorgestuurd gekregen die ik straks even zal plaatsen.

En de Arriva 7259 (een Volansbus die voor West bedoeld was maar in Oost rondreed) is terug in West Brabant en rijdt nu vanuit Oosterhout. Ook is de 7258 van Breda naar Oosterhout gegaan. Volans wagens zijn er in principe genoeg. In ieder geval in West Brabant.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Hierbij de beloofde foto's:

Afbeelding
Afbeelding

Ik heb ook wat meer informatie gekregen over deze bus. Het betreft een reservebus en zal rouleren tussen Breda en Oosterhout ivm onderhoud van de Intouro's
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 96 gasten