Ontwikkelingen binnenlandse langeafstandsbussen

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

SLToilet schreef:Zijn er al forumleden vandaag met de Flixbus geweest of gaan er vandaag nog mee rijden? Volgens een artikel op BNR was de trein uiteindelijk toch iets sneller vanuit Eindhoven naar Enschede (het zal wel met de vertrek- en aankomsttijden te maken hebben) en de verslaggever sprak over de lege bus: "Nog niet heel veel passagiers hebben deze bus gevonden, dus we hebben bijna privévervoer."

http://www.bnr.nl/nieuws/mobiliteit/492 ... trein?5454

Ben benieuwd hoe vol de bussen verder in de toekomst zullen zijn...
Ja, ga vanavond een binnenlands ritje doen en heb vanochtend al even in Den Bosch gekeken. Richting Rotterdam stapten er een stuk of 10 mensen in.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Meltrain »

Statler Rail schreef:Telegraaf test een route waarop überhaupt geen binnenlands verkeer is toegestaan. :roll:
Ik las het artikel ook al en het leek me al zo gek dat op dat traject ook binnenlands vervoer wordt aangeboden, aangezien de NS 4 IC's per uur tussen Ass en Ut laat rijden.
Een klein vraagje tussendoor: is het nou FlixBus of MeinFernbus FlixBus?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Jef400 »

Daarnaast zit je ook met een hele andere route wat de voertuigen rijden. Daar is ook geen eerlijk vergelijk mogelijk.
Ik ga afwachten wat de open-acces busmarkt in Nederland teweeg brengt. Vreemd genoeg heb ik al 10 jaar terug het idee gehad dat het zou gaan gebeuren.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Statler Rail »

Meltrain schreef:Een klein vraagje tussendoor: is het nou FlixBus of MeinFernbus FlixBus?
MeinFernbus en FlixBus zijn begin 2015 gefuseerd en heten nu MeinFernbus - FlixBus. Het is organisatorisch één bedrijf, maar het zijn juridisch nog wel twee verschillende rechtspersonen. Internationaal wordt alleen de naam "FlixBus" gebruikt, omdat dit een meer taal-neutrale naam is. In Nederland wordt dus ook de naam FlixBus gebruikt en is een dochterbedrijf "FlixBus B.V." opgericht.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door ovforens »

Zou me niets verbazen als Flixbus stapt in het gat wat nu blijft nu er vijf jaar lang geen treinen rijden tussen Nederland en Leer?
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Bjarte »

Flixbus rijdt al best lang op de lijn Groningen - Leer - Oldenburg - Bremen. Maar de frequentie verhogen lijkt me een goed idee...

Super triest, zonde van de lijn :| De hoofddiscussie over dit onderwerp loopt hier: viewtopic.php?f=33&t=8693&start=700
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

Bjarte schreef:Flixbus rijdt al best lang op de lijn Groningen - Leer - Oldenburg - Bremen. Maar de frequentie verhogen lijkt me een goed idee...
Ja, er wordt daarna doorgereden naar Hamburg en/of Kiel/ Berlijn.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

Ben gister een ritje meegeweest de rit op lijn 825 van Nijmegen naar Rotterdam. De bedoeling was te vertrekken om 20,30u, maar de bus was iets te laat. Wat betreft de bezettingen die ik gezien heb:
- De rit van op lijn 824 die om 10,30u uit Den Bosch had ongeveer 10 rezigers en werd door een Duitse vervoerder gereden:
Afbeelding

- De rit van 18,30u op lijn 825 vanuit Nijmegen naar Rotterdam had 3 rezigers en werd door Kras gereden.
- De rit van 20,30u op lijn 825 vanuit Nijmegen naar Rotterdam had 2 reizigers, mezelf meegeteld, en werd ook door Kras gereden.
- De rit van 22,15u op lijn 825 van Rotterdam naar Nijmegen van had 0 reizigers en werd ook door Kras gereden (dezelfde als vanuit Nijmegen).
- De rit van 22,40u op lijn 824 van Rotterdam naar Den Bosch had dacht ik eerst 0 reizigers, totdat er een andere bus aankwam (van dezelfde maatschappij) waaruit 6 mensen overstapten. Beide bussen waren van Milot Reizen. Omdat beide bussen geen sticker van Meinfernbus of Flixbus hadden, heb ik geen idee of deze bussen lijn 824 reden. Er werd echter wel om 22,40u vertrokken.


Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door ovforens »

Het is allemaal inderdaad nog niet zo veel. Gelukkig zit er veel investeringskapitaal achter Flixbus en is er nog voldoende geld om dit experiment voort te zetten en reclame te maken.

Morgen is er al een rit van Groningen naar Apeldoorn met 50% bezetting zie ik, terug zelfs 58 procent.

Waarom wordt er eigenlijk niet gewoon gebruik gemaakt van de publieke busstations van bijvoorbeeld Apeldoorn en wordt er op zo'n achterafplek op station Den Bosch gestopt? Je product moet wel een beetje zichtbaar zijn, nietwaar?
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door webguy »

Daar zijn uiteraard de lokale vervoerders niet blij mee - je staat in de weg of verstoort hun proces.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

ovforens schreef:Het is allemaal inderdaad nog niet zo veel. Gelukkig zit er veel investeringskapitaal achter Flixbus en is er nog voldoende geld om dit experiment voort te zetten en reclame te maken.

Morgen is er al een rit van Groningen naar Apeldoorn met 50% bezetting zie ik, terug zelfs 58 procent.
Waar kan je die bezetting zien?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Meltrain »

Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Mijn excuses dat het nogal off topic is, maar ik reageer op een eerdere post in dit topic.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door ArrivaBas »

Op de site van Arriva krijg ik opeens een lijn 871 Rotterdam CS - Dordrecht - Breda - Tilburg - Eindhoven te zien (2 nachtritten per richting). Is dit ook een Flixbus?
/Edit: rijdt vanaf CS ipv Zuidplein.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Statler Rail
Berichten: 1054
Lid geworden op: za 04 feb 2012, 00:18
Locatie: Europa

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Statler Rail »

Nee, dat is de nachttrein-vervangende bus die de provincie Noord-Brabant heeft ingekocht.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:
Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Mijn excuses dat het nogal off topic is, maar ik reageer op een eerdere post in dit topic.
Ik heb het in dit topic gepost, omdat er op dit moment geen topic over MeinfernbusFlix of internationaal langefstandsbusvervoer bestaat. Deze busmaatchappij timmert hard aan de weg en heeft inmiddels zelf een Nederlandse divisie. Daarnaast is het onderwerp van dit topic achterhaald, omdat de binnenlandse ic- bussen inmiddels al rijden. Ik vind het daarom geen slecht idee om dit topiconderwerp te veranderen naar 'MeinfernbusFlixbus,' internationaal langeafstandsvervoer' o.i.d. Hierdoor ontstaat er ruimte voor het benoemen van nieuwe lijnen, overzichten van Nederlandse vervoerders op lijnen, alledaagse gebeurtenissen rondom de lijnen, et cetera.

Goed idee?
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door huibe »

Ik kan me goed vinden in een MeinFernbus - Flixbus topic.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Nitein-Repart
Berichten: 3469
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Nitein-Repart »

Ezra schreef:
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Ik vraag mij af of reizigers met deze buslijn van en naar Apeldoorn mogen reizen vanuit Zwolle/Arnhem, aangezien je rechtstreeks de concurrentie aangaat met de streeklijnen 91/231 (Apeldoorn-Arnhem) en 201 (Apeldoorn-Zwolle). Ik denk dat de provincie Gelderland en Syntus daar niet blij mee zijn. Concurrentie tegen de trein vind ik prima, maar concurrentie tegen reguliere streek- en snelbussen niet.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

Dat mag ook niet. De enige binnenlandse verplaatsing op deze lijn is Groningen- Apeldoorn.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

Meltrain schreef:
Ezra schreef: Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Als je die lijnen "SKIxx" noemt, zou ik toch verwachten dat ze gelijk doorrijden naar Tirol.
Alle SKIxx- lijnen komen om 05.00u in Munchen aan. Lijn SKI03 rijdt tussen Munster en Tirol en staat tussen 05,00u en 05,55u in Munchen. Deze overstap wordt ook in de reisplanner geboden: http://meinfernbus.de/booking/search?ro ... alStation=
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Bjarte »

Ezra schreef:
Erno-BE schreef:
Ezra schreef:
En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Ik vraag mij af of reizigers met deze buslijn van en naar Apeldoorn mogen reizen vanuit Zwolle/Arnhem, aangezien je rechtstreeks de concurrentie aangaat met de streeklijnen 91/231 (Apeldoorn-Arnhem) en 201 (Apeldoorn-Zwolle). Ik denk dat de provincie Gelderland en Syntus daar niet blij mee zijn. Concurrentie tegen de trein vind ik prima, maar concurrentie tegen reguliere streek- en snelbussen niet.
Dat mag ook niet. De enige binnenlandse verplaatsing op deze lijn is Groningen- Apeldoorn.

Voor de duidelijkheid. Er is een verschil tussen binnenlandse intercitylijnen en internationale lijnen. Deze lijn is internationaal, binnenlands verkeer is niet toegestaan op deze lijn. Ook niet tussen Groningen en Apeldoorn. Het niet opeens zo dat binnenlandse trajecten van de internationale lijnen van Flixbus ook beschikbaar zijn voor binnenlandse verplaatsingen! *Telegraaf denkt van wel.*

Ik stel voor om een apart topic te openen over de binnenlandse trajecten van Flixbus en een topic over de internationale trajecten van Flixbus.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Globetrotter »

In deze link staat toch echt de relatie Groningen- Apeldoorn in de prijslijst weergegeven.
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Bjarte »

Klopt. Maar de betreffende internationale bus Groningen - München vertrekt om 16:05 vanaf Groningen. Als je een ticket gaat boeken van Groningen naar Apeldoorn wil boeken, zul je niet op deze tijd kunnen vertrekken (vertrek om 15:15 en 19:30).

Geen binnenlandse reizigers op internationale lijnen, zo simpel is het momenteel. Misschien dat daar later nog verandering in komt, wie weet.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door michiel71 »

Ezra schreef
Er zijn weer nieuwe lijnen te vinden op de website die vanaf 23 December 2015:
- SKI06: Amsterdam Sloterdijk- Utrecht Centraal- Oberhausen Hbf- Duisburg Hbf- Munchen ZOB.
- SKI10: Den Haag Centraal- Delft Station- Rotterdam Centraal Station- Breda Centraal Station- Tilburg Stappegoor- Eindhoven Stationsweg- Venlo P3 Maaskade Hoog- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 17 December 2015:
- SKI11: Antwerpen Koningin Astridplein- Brussel Station Noord- Leuven Station- Maastricht Station- Koblenx Hauptbahnhof- Worms Hauptbahnhof- Karlsruhe Hauptbahnhof- Munchen ZOB.

En een nieuwe lijn vanaf 18 December 2015:
- SKI12: Groningen Hoofdstation- Assen Noord/ OV- knooppunt Marsdijk- Hoogeveen Station- Zwolle Station Apeldoorn Station- Arnhem Centraal- Nijmegen Centraal Station- Monchengladbach Hauptbahnhof- Bonn (Thomasstrasse/ Alter Friedhof)- Muchen ZOB.
Verplaatst naar Topic Ontwikkelingen internationale langeafstandsbussen in het Forum OV in het buitenland
Laatst gewijzigd door michiel71 op za 05 dec 2015, 16:29, 3 keer totaal gewijzigd.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door michiel71 »

Ezra schreef: Ik heb het in dit topic gepost, omdat er op dit moment geen topic over MeinfernbusFlix of internationaal langefstandsbusvervoer bestaat. Deze busmaatchappij timmert hard aan de weg en heeft inmiddels zelf een Nederlandse divisie. Daarnaast is het onderwerp van dit topic achterhaald, omdat de binnenlandse ic- bussen inmiddels al rijden. Ik vind het daarom geen slecht idee om dit topiconderwerp te veranderen naar 'MeinfernbusFlixbus,' internationaal langeafstandsvervoer' o.i.d. Hierdoor ontstaat er ruimte voor het benoemen van nieuwe lijnen, overzichten van Nederlandse vervoerders op lijnen, alledaagse gebeurtenissen rondom de lijnen, et cetera.

Goed idee?
De beheerders van dit forum vinden het niet nodig om over internationaal langeafstandsvervoer een apart forum te openen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Flixbus wil binnenlandse ic-bussen inzetten

Bericht door Hainje »

Een extra board is ook niet nodig. Een extra topic volstaat.
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten