Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
traveler1990
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 08 nov 2015, 18:39

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door traveler1990 »

Tja, schijnbaar kan het niet anders omdat er anders te veel bussen achter elkaar staan langs perrons (die te kort zijn). Op zich is het geen ramp om het zo te verdelen denk ik. Maar kan je dan niet beter lijn 2 binnen in de bunker laten? Die rijdt maar in een halfuurdienst
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

De grootste fout is natuurlijk dat de perrons te kort zijn gemaakt. Dit terwijl er (in ieder geval voor N & Q) wel ruimte was geweest om die lang genoeg te maken voor 2 trolleys achter elkaar. Dan had je zeker alle trolleys wel daar kwijt gekund.

Overigens ook opvallend dat het nieuwe busstation, waar de belangrijkste lijnen moeten stoppen (de trolleys) juist de hoogste letters hebben gekregen. Het had mij logischer geleken dat daar A (nu M) t/m E (nu S) waren gekomen. Het perron voor 1 naar Oosterbeek was dan F geweest en in het streekbusstation had je dan G t/m M gehad. Nu heb je A ook op een vreemde plek (tussenin) zitten.

Wellicht was het ook handiger geweest dat trolleylijn 3 op B, C of D geplaatst was geweest, dan had je in dat busstation alleen nog deze 2 a 3 perrons trolleydraden moeten laten houden en kon je veruit het grootste deel draadvrij kunnen maken.

Verder valt op dat perron K nu wel erg druk is (14 bussen per uur).
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Perron L is ook geen rustige perron. 18x per uur een bus richting één stad. Hoort lijn 14 er ook niet bij dan aangezien die ook naar Nijmegen gaat?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

18x/uur? Ik kom slechts tot 10x/uur.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Welke lettertjes de perrons hebben maakt toch niets uit? Het gaat erom dat het duidelijk staat aangegeven.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8834
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door ArrivaBas »

Stond deze kaart ook niet in een ander topic vermeld? Hij staat ook bij het Arnhem Centraal-topic.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door SuperGhost »

OmniLezer schreef:Perron L is ook geen rustige perron. 18x per uur een bus richting één stad. Hoort lijn 14 er ook niet bij dan aangezien die ook naar Nijmegen gaat?
Lijnen 300 en 331 rijden 'slechts' 4x p/u en lijn 33 maar 2x per uur. Dat is dus 10x per uur.

Lijn 331 ri. Velp vertrekt vanaf perron B, dus die ritten kun je niet mee tellen.

Inderdaad hoort lijn 14 hier dan eigenlijk ook bij als je naar eindbestemmingen kijkt.

Overigens zou ik eerder ervoor kiezen om te kijken naar de route, niet de eindbestemming. Ik denk namelijk niet dat er veel reizigers op Arnhem Centraal op een bus naar Nijmegen stappen, als ze ook op de veel snellere trein naar Nijmegen kunnen stappen...

Ik had dus een iets andere indeling logischer gevonden.

B = 9 + 10 + 105 (ri. Het Dorp)
C = 3 (beide richtingen) + 4 + 13
D = 1 + 8 + 331 (overige ri. Velp)

ri. Noorden
E = 12 + 43 + 29 (12 + 43 via Haven, 43+29 via Velp + Rheden)
F = 26 + 27 (via Giesbeek)
G = 91 + 231 (Apeldoorn via A50)

ri. Zuiden/Westen
H = 33 + 300 + 72 (Nijmegen via Huissen-Bemmel + de spitsrit naar Huissen)
J = 14 + 331 (Nijmegen via Elst) + 36 (valt nergens echt goed bij in te delen, maar rijdt wel ri. zuiden)
K = 51 + 352 (ri. Wageningen)

ri. Oosten
L = 60 + 62 (ri. Westervoort)
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

Als het trolleyplein toch niet alle trolleybussen kan behuizen, en de bunker toch nog trolleykabels heeft waarom zou je dan uberhaupt nog bijna alle trolleys daar neerzetten. Het lijk mij bijvoorbeeld veel handiger om de 3,33 en de 300 of op hetzelfde perron te doen of op perrons die naast elkaar leggen.

Trouwens, het viel mij vandaag op dat er een gasbus reed op lijn 3. Duidt dit op materieeltekort of is dat standaard op sommige tijden?
Ik heb geen onderschrift
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Kan maar zo zijn dat er een trolleybus defect was.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

SuperGhost schreef:Overigens zou ik eerder ervoor kiezen om te kijken naar de route, niet de eindbestemming. Ik denk namelijk niet dat er veel reizigers op Arnhem Centraal op een bus naar Nijmegen stappen, als ze ook op de veel snellere trein naar Nijmegen kunnen stappen...
Doe het regelmatig, vooral met lijn 300; scheelt me weer een overstap. :wink: Maar ben wel vrijwel alleen die de gehele route Arnhem CS - Nijmegen Heyendaal uitzit.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Frank
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1509
Lid geworden op: za 31 mei 2008, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Frank »

Weet iemand of nachtbus N31 van Nijmegen naar Arnhem nog blijft rijden in de nieuwe dienstregeling? Ik meen hem bij de controle van de lijnen twee weken geleden nog wel gezien te hebben voor de nieuwe dienstregeling, maar inmiddels kan ik hem niet meer terugvinden...
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Die blijft gewoon rijden.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

De Breng bussen 4517 t/m 4524 gaan zeer binnenkort of zijn al vertrokken richting Haarlem.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door OmniLezer »

Wolfje98 schreef:De Breng bussen 4517 t/m 4524 gaan zeer binnenkort of zijn al vertrokken richting Haarlem.
Gaan die naar Connexxion
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door jwalk1 »

En wat komt er voor terug? Volgens mij zit breng niet zo ruim in het materieel. Zeker omdat de ambassadors 1831-1835, 8648,8649, 8660 en 8665 ook nog dagelijks rondrijden (niet dat dat erg is, die diesels rijden stukken beter)

Had liever gezien dat ze wat van de man bussen hadden afgegeven, de citaros rijden prima.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Hoe minder van die Citaro's in Nijmegen hoe beter *bus* Wat mij betreft halen ze alle rommel op en komen er Ambassadors of Citea's voor terug.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Hoe minder van die Citaro's in Nijmegen hoe beter.
Die rommel moet gewoon het land uit. Zo verplaats je het probleem alleen maar. :P
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

OmniLezer schreef:
Wolfje98 schreef:De Breng bussen 4517 t/m 4524 gaan zeer binnenkort of zijn al vertrokken richting Haarlem.
Gaan die naar Connexxion
Ja, de bussen gaan naar de concessie Haarlem-Ijmond van Connexxion.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Milco »

jwalk1 schreef:En wat komt er voor terug? Volgens mij zit breng niet zo ruim in het materieel. Zeker omdat de ambassadors 1831-1835, 8648,8649, 8660 en 8665 ook nog dagelijks rondrijden (niet dat dat erg is, die diesels rijden stukken beter)

Had liever gezien dat ze wat van de man bussen hadden afgegeven, de citaros rijden prima.
Ik denk dat er niets voor terug komt. Er gaan immers (delen van( enkele lijnen over naar midibusjes, kijk maar naar lijn 13 in Arnhem of naar lijn 35, of lijn 25 in Nijmegen die verdwijnt. Dat scheelt toch weer een aantal grote bussen.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Daar staat tegenover dat in de brede spitsuren er bussen bij komen. Richting Grave gaan lijn 99 en lijn 9 uitgebreid worden. Nu kan dit overigens wel door dezelfde bussen opgevangen worden volgens mij, lijn 99 krijgt extra ritten van 13:00-15:00, lijn 9 vanaf 15:00. Dan rijdt lijn 99 al een kwartierdienst dus de bussen die in de middag lijn 99 versterken, kunnen dan op lijn 9 worden ingezet.

Ik blijf het een vreemde keuze vinden om CNG bussen weg te halen terwijl er nog structureel dieselbussen rijden. Maar goed, het zal allemaal wel mogen. Nogmaals, hoe eerder die Citaro's weg zijn, des te beter, overigens. Ik wens ze niet al te zere konten toe in Haarlem.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Ze kunnen zo weer terugkeren, want als Connexxion mag blijven dan worden de bussen stapsgewijs vervangen en als Syntus komt heb je over een jaar nog maar weinig bussen van Connexxion in Haarlem...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stadsbus
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Stadsbus »

zijn er al plaatjes van de Citaro bussen in Haarlem? ben best benieuwd hoe de Connexxion kleuren bij de CNG Citaro's staat, ze worden toch wel CXX kleur?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Kan zijn dat ik het gemist heb, maar wat voor 25-persoonsbussen gaan het eigenlijk worden die op lijn 35 Zetten - Elst - Bemmel gaan rijden? Vandaag de huidige lijn 35 eens langs geweest, fotografisch gezien best 'n leuk lijntje om in het voorjaar nog eens te gaan kijken. Maar de vraag is of het materieel dan ook nog de moeite waard is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7940
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Etienne »

Er zijn in Hoogeveen en Meppel nog een paar busjes over. Wellicht dat deze naar Breng toe komen?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

In Meppel blijven in de spits midis rijden
Ik heb geen onderschrift
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten