Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

MetroRET schreef:Voor de weekenddiensten is het eigenlijk al een hele vooruitgang, dat er niet meer verkorte "eenheden" wordt gereden.
Dit is eigenlijk al ingevoerd sinds dat de zomervakantiedienst in augustus voorbij is. Dus is dit al ingevoerd gelukkig. Want het was soms proppen.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Dat is het juist. Dán gaat bij de Rotterdamse metro de jaardienst in.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dus op 13 december 2015 veranderd er voor de metro in Rotterdam niets (qua tijden bedoel ik dan)?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De gehele dienstregeling veranderd NIET.
Die is dus op 24 augustus ingegaan.

Ook in de databestanden, wordt de dienstregeling sinds 24 augustus ook omgeschreven als "Jaardienst 2016".
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Oké ... bedankt voor het antwoordt :wink: .

Het was me niet helemaal duidelijk. Meestal was het zo dan de tweede week van december er een nieuwe metrodienstregeling inging. Maar in feite is dit nu dus al na de zomervakantiedienstregeling.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De vakantiedienst is echter wel anders dan die in de zomer gereden werd (die tevens bij jaardienst 2015 hoorde).

Deze vakantiedienst wordt overigens slechts 1 week gereden in de kerstvakantie (28 dec - 1 jan). De eerste week van de kerstvakantie wordt de normale jaardienst gereden.

Qua frequenties wijzigt er niks in de vakantiedienst, echter wel de (patroon)tijden, en tijden waarop ontkoppelt wordt in de avond.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Wel prettig dat de Kerstvakantiedienst nu maar een week is ten opzichte van vorig jaar twee weken.

Veranderd de zomervakantiedienst van 2016 ook?
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

De vakantiedienst is 9 van de 10 keer, exact gelijk aan zowel in de kerst- als in de zomervakantie.

Ik zie tevens ook dat er op woensdag 23 december de koopavonddienst wordt gereden.
Maandag 21, dinsdag 22 en donderdag 24 december wordt de normale weekdienst gereden (met ontkoppelingen in de avond).
Op vrijdag 25 december wordt de "zondag vakantiedienst" gereden. Het enige wat hierbij schijnt te schelen, met de normale zondagsdienst, is de materieellengte.
Vervolgens wordt er op zowel zaterdag 26 als zondag 27 december de reguliere zondagsdienst gereden.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

De er voor de metro geen nieuwe dienstregeling komt op 13 december 2015 mag wat mij betreft wel duidelijker naar de reiziger gecommuniceerd worden door de RET.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Suus »

HUH? Het is toch gewoon normaal dat als er op de site staat: er is een nieuwe dienstregeling 13 december, dit is wat er wordt aangepast en de metro staat er niet bij dat er geen aanpassingen aan de dienstregelingen zijn? Wat is het volgende, een handleiding op metrostations hoe je in de metro moet instappen?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Het staat aangegeven op de DRIM's en Drissen.
En op de sitestaat het ook.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

@dylanwild94: Sorry dit heb ik even over het hoofd gezien :oops: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:HUH? Het is toch gewoon normaal dat als er op de site staat: er is een nieuwe dienstregeling 13 december, dit is wat er wordt aangepast en de metro staat er niet bij dat er geen aanpassingen aan de dienstregelingen zijn?
Wat mij betreft mag die wel wat duidelijker op de site gezet worden ja.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Het staat aangegeven op de DRIM's en Drissen.
En op de sitestaat het ook.
Het staat wel op de site maar een beetje verstopt.
MetroRET
Berichten: 3803
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

KM46 schreef:De er voor de metro geen nieuwe dienstregeling komt op 13 december 2015 mag wat mij betreft wel duidelijker naar de reiziger gecommuniceerd worden door de RET.
Wat tevens ook nog achterhaald is, is de dienstregelingfolder. Deze zou van 2015 moeten zijn... echter de tijden die erin staan zijn die van 2014.
Tevens nog altijd geen onderscheid tussen de weekdienst en de koopavonddienst.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
Bee schreef:HUH? Het is toch gewoon normaal dat als er op de site staat: er is een nieuwe dienstregeling 13 december, dit is wat er wordt aangepast en de metro staat er niet bij dat er geen aanpassingen aan de dienstregelingen zijn?
Wat mij betreft mag die wel wat duidelijker op de site gezet worden ja.
Grapje zeker. Anders zou ik serieus overwegen om langs de opticien te gaan.
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Dat heb ik ook gezien hoor. En als ik er dan op klik krijg ik een keurig overzicht.

Echter bij de metro staat dat er geen wijziging zijn in de route. Maar er staat niets bij of de tijden wel of niet wijzigen. Een beetje verwarrend voor de argeloze reiziger.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Even iets anders eindelijk wordt de aansluiting op Vijsluizen verbeterd van lijn 56 op de metro. *bus*
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

KM46 schreef:Dat heb ik ook gezien hoor. En als ik er dan op klik krijg ik een keurig overzicht.

Echter bij de metro staat dat er geen wijziging zijn in de route. Maar er staat niets bij of de tijden wel of niet wijzigen. Een beetje verwarrend voor de argeloze reiziger.
De enige wijziging die ik in de route van de metro's verwacht is wanneer de Hoekse Lijn omgebouwd is. Dan gaat lijn A door naar Hoek van Holland en lijn B tot Vlaardingen Centrum. Verder zal er echt niets veranderen. En ja, die tijden, dat zal hooguit minutenwerk zijn wat de meeste reizigers nog niet eens zal opvallen. Het zou wellicht netter zijn als ze het even noemden, maar het is minder dramatisch dan dat jij het nu laat lijken. ;)
🍉
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Lan A en B gaat net andersom. lijn A naar Vlaardingen west en lijn B naar Hoek van Holland strand. Al zijn er ook plannen om lijn A te integreren in de Blankenburgtunnel en naar Rozenburg te trekken. :X

bron
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

dylanwild94 schreef:Lan A en B gaat net andersom.
50% kans dat ik het goed had. :P
Ik zag het immers op de lijnennetkaarten die je op de metrostations aantreft. (Er zit nu een sticker over de nieuwe kaart heen geplakt).
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

dylanwild94 schreef:Al zijn er ook plannen om lijn A te integreren in de Blankenburgtunnel en naar Rozenburg te trekken. :X

bron
Ik vind het nog niet eens zo'n gek plan. :D
Uiteraard moet er wel een hele kosten/baten-analyse gedaan worden om te kijken of het ook echt zinvol is, maar het is niet een idee dat ik meteen bij voorbaat zou afschieten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Ik denk persoonlijk dat het niet zoveel reiziger trekt omdat Rozenburg mee gericht is op Spijkenisse,Misschien eerst met een bus verbinding starten. En de mogelijke integratie van de metro verbinding door de blankenburgtunnel gebruiken voor een fiets tunnel want die gaat er niet komen als het aan de provincie ligt. :X
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daniel »

Mwoh, er gaat toch ook behoorlijk wat aan fietsers vanaf Rozenburg via de pont naar station Maassluis toe. Ik denk inderdaad dat het helemaal nog niet zo'n gek idee is om voor die reizigersgroep een rechtstreekse verbinding via de nieuwe tunnel te bieden gezien ze toch op de trein overstappen nu.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bemined
Berichten: 5864
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Bemined »

dylanwild94 schreef:Al zijn er ook plannen om lijn A te integreren in de Blankenburgtunnel en naar Rozenburg te trekken.
Zijn er ook echte plannen hiervoor, of alleen wilde ideeën van individuen? Lijkt me persoonlijk een stuk goedkoper om gewoon een busbaan aan te leggen, dan heb je alleen een extra afrit nodig en een strook asfalt langs het spoor tot station Vlaardingen West. Bus maakt dan een rondje Rozenburg en gaat dan eventueel verder naar Spijkenisse zodat je twee vliegen in een klap vangt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 87 gasten