Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Nog stommer. Geld uitgeven als het helemaal niet nodig is. Gooi het dan naar de zorg :X

Naampjesfetisjisme is dat randstadrail plan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:
W0rteltje schreef:
@Meltrain
die metro is niet echt voor Dordt naar Rotterdam, meer Ridderkerk, Krimpen naar Rotterdam en Drechtsteden naar Dordt, daarnaast is het niet zo ver van Kralingse zoom (waar men nu heen reist) en dus nog steeds sneller dan de bus zal zijn
Laat die lijn dan naar Kralingse Zoom gaan en niet naar station Alexander. In de buurt van Kralingse Zoom zitten de EUR, de Hogeschool Rotterdam en veel bedrijven die allemaal veel reizigers(potentieel) hebben. Deze reizigers maak je niet blij door eerst relatief vlak langs Kralingse Zoom te gaan en ze vervolgens met alsnog met een overstap op Prinsenlaan (of all places...) op te zadelen.
W0rteltje schreef:onrendabel? geld was niet echt de focus als je naar het aantal tunnels kijkt (of het aantal gebouwen dat gesloopt moet worden als je niet wist dat het tunnels waren. daarnaast leek mijn Oud-Beijerland juist onrendabeler. want n bus nemen over de A29 zal je altijd sneller brengen.
Nee hoor, als je lijn E verlengt zoals in mijn plan is die metro altijd sneller dan een bus over de A29, omdat de metro namelijk sneller mag rijden, geen omweg heeft en er (vanuit Rotterdam-Centrum) niet meer overgestapt hoeft te worden op het Zuidplein.
Nieuw-Beijerland heeft veel te weinig potentiële reizigers voor überhaupt een railverbinding en dan maakt de metro in jouw plannen ook nog eens een omweg via Hoogvliet.
Dat die metro naar nieuw Beijerland gaat, is een minpunt. Maar als die metro naar Oud-Beijerland of Heinenoord gaat, kan het wel heel wat buslijnen vervangen. Lijn 170 rijdt dan tot Oud-Beijerland, want een sneldienst is dus niet nodig meer. De lijnen 161, 171, 172 kan je zo goed als opheffen. Want die zijn toch op Rotterdam gericht
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door OmniLezer »

De metro kan gerust naar Oud-Beijerland gaan. Maar waar wilt men dan een station plaatsen
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

Als buitenstaander lijkt langs het Zalmpad en de Zinkweg mij wel een geschikte locatie.
Of onder de Beneden Oostdijk, tot aan de Koninginneweg.
🍉
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

wat updates zijn gemaakt
- lijn ч is nu de lijn van Kralingse Zoom naar Zuidplein en Charlios
- daarmee is de lijn naar Werkendam geschrapt
- lijn T is doorgetrokken naar Zoetermeer
- lijn U is omgelegd naar Kralingse Zoom ipv Alexander

ik zal later lijn E of T door trekken naar Oud-Beijerland

@JeffreyMeijer: is het niet, want dat is oncomfortabel en wordt dus niemand blij
@ Hainje: nee, want papiersneeën
2e x @ JeffreyMeijer: dafuq
@ OmniLezer: Oosterse Gorzenwijk, Croonenburghwijk, Zeeheldenwijk en Zoomwijk

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Hoezo zou het oncomfortabel zijn?
Haarlem-Uitgeest heeft niet meer stations achter elkaar dan Leiden-Rotterdam bijvoorbeeld. Ik zie het nut er niet van in. Er wonen daar in totaal 90.000 man Uitgeest, Heemskerk (aan de buitenrand rijdt de trein) en Beverwijk. Bloemendaal en de Santpoorts zijn ook niet de grootste publiekstrekkers. Een stoptrein is daar meer dan genoeg.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

W0rteltje schreef:@ Hainje: nee, want papiersneeën
Oh, ik dacht eerder omdat krokodillen vierkant. :(
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Ik blijf erbij. Niets veranderen aan het metronetwerk van Rotterdam. Het lijkt totaal nergens op. -o- -o-
:idea: Laat die MerwedeLingelijn, Haarlem-Uitgeest en Amsterdam-Zandvoort met rust. :idea:
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

^^^ Ik durf het bijna niet te zeggen, maar dit zou zo een plan van jou kunnen zijn Arrivabas :wink:
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Ah joh. Ik ben nu weer bezig met DAV.
Late Edit: Nu bij lijn 92 op kaart volgens wiki
Laatst gewijzigd door ArrivaBas op wo 16 dec 2015, 15:38, 1 keer totaal gewijzigd.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Oké zonder dollen. Ik zie geen enkele meerwaarde in deze plannen. Daar jij de lijnen dwars door Haarlem (langs de Rijksstraatweg) via Velserbroek, Beverwijk en Heemskerk naar Uitgeest wil sturen. Het volledige traject wordt niet eens 4x uur door een bus bediend. Hoe wil je dat in godsnaam met een tram gaan doen -o-
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8664
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Milco »

Gewoon, zo'n ouderwets trammetje met een motorwagen en in de spits met een losse wagon erachter... :Y
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

Of met een knol d'r veur. Beetje commercieel uitmelken die handel. :P
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Hé, het is Heemskerk hé. Motten het wel Ezels zijn.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

@JeffreyMeijer vergeleken met drielaags is het zeker mider luxe, daarnaast zijn ze ook kleiner en komt je hand onder de shit
en het kan goed dat ik te enthousiast NoordHolland binnen viel. (ik heb niet veel kennis van dat gebied)
misschien verander ik het nog

@ hainje: dafuq?

@ ArrivaBas: niks veranderen aan het Rotterdamse metro netwerk is dom, de stad groeit (en plant zelf ook al nieuwe lijnen namelijk de uitbreidingen van A & B zoals op mijn kaart en wat op mijn kaart is lijn ч)
zelfde geldt de Merwedelingenlijn. het enige dat ik doe is de trein die normaal tot Gorkum gaat eerder laten gaan zodat hij langs meer stations kan gaan de trein die naar Geldermalsen gaat rijdt nog steeds.
en op Amsterdam-Zandvoort vervang ik de naam van de sprinters en meer stations toe voegen, waar jij voor bent

2e x @ JeffreyMeijers: Tunels

update
- stations staan bij de lijn aangegeven

later zullen de stations worden toe gevoegd op de kaart
en lijn E wordt verlengt naar Oud-Beijerland.
dan zal het klaar zijn en een nieuw metro net worden bedacht (andere regio (suggestisch))
Laatst gewijzigd door W0rteltje op zo 06 dec 2015, 23:35, 1 keer totaal gewijzigd.
bon jour
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

W0rteltje schreef:@ hainje: dafuq?
Ja eh, wat kan ik nu met een argument als "nee, want papiersneeën"?

Nu was dit al een vrij kansloos topic, maar dit slaat echt alles. :')
🍉
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

@Würteltje Gaat niet werken. Dan ga je ongeveer in de Miljarden zitten. Voor hooguit 150.000 man is het dat echt niet waard. Kun je beter de Zaanlijn 4-sporig + kruisingsvrij uitbouwen. Hebben veel meer mensen wat aan.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

@ hainje: van zwemmen in geld

@ GeoffryMayer: misschien, maar er is een klein ding dat je overziet en dat is dat dit niet echt is en een Randstadrail nooit tot dit extreem zal gebouwd worden
bon jour
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13183
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Z2N »

Zou je alsjeblieft gewoon willen quoten in plaats van een @-teken te gebruiken? We zijn hier toch niet op Twitter :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

Z2N schreef:Zou je alsjeblieft gewoon willen quoten in plaats van een @-teken te gebruiken? We zijn hier toch niet op Twitter :')
sure thing buddy :pos:
bon jour
renevisscher
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 10:53

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door renevisscher »

W0rteltje schreef:@renevisscher:
ik wilde n "metro" naar Almere, Zaanstad en meerdere naar Schiphol maken/plannen. maar ik kwam altijd uit op dat de trein al ligt op de snelste en meest bebouwde gebieden met geen plaats voor extra stations
mijn criteria zijn misschien laag maar een metro door een lang stuk weiland om hele kleine dorpjes te bereiken als muiden of Lippendam is toch echt te onwaarschijnlijk (zelfs voor mij)

ik neem alleen spoor over als het 4 spoors is en/of het de huidige Sprinter kan vervangen (met uitzondering op lijn O)
De trein rijd richting Purmerend met een zeer grote omweg voor dit korte traject, de bus is richting Amsterdam dan ook een stuk populairder. Op dit traject rijden 5 buslijnen naar Amsterdam CS welke buiten de spits allemaal een kwartierdienst rijden, wat ter hoogte van Ilpendam neer komt op elke 2 a 5 minuten een bus. In de spits ligt de frequentie van deze buslijnen nog een stukje (8 tot 12 bussen per lijn per uur) hoger. Dit nog naast de bussen richting Noord, Sloterdijk en Bijlmer. Enige wat het lastig maakt om hier een knappe metrolijn van te maken is dat de bussen binnen Purmerend worden verdeeld over 3 a 4 hoofdroutes door de stad heen, iets wat je met een metro niet snel kan doen. Er zal dus een goede metroroute bepaald moeten worden met een frequent ontsluitend busnet. Ilpendam en Muiden zijn inderdaad kleine dorpjes, maar met één halte prima te ontsluiten, net als de huidige bussen al doen. Zeker omdat je er toch al langs rijd zou het zonde zijn er geen halte bij te maken. Zie het als een extraatje om de rit door de weilanden iets rendabeler te maken.

Schiphol lijkt mij wel wenselijk om te ontsluiten met de metro, niet parallel aan de spoorlijn, maar juist als Oost/Westlijn, via Badhoevedorp en Slotervaart. Almere vind ik ook een lastige, die zou ik zelf ook voorlopig nog niet doen, maar de periode die jij hier noemt 30 jaar, dan zou het wellicht wel een waardevolle aanvulling kunnen zijn. Al zit je in Almere wel met het zelfde probleem als ik hierboven voor Purmerend omschreef, namelijk dat de lijnen na de Hollandse Brug alle kanten op uitsplitsen, waarbij de trein in dit geval inderdaad al de grootste klap opvangt.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8837
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

W0rteltje schreef:@ ArrivaBas: niks veranderen aan het Rotterdamse metro netwerk is dom, de stad groeit (en plant zelf ook al nieuwe lijnen namelijk de uitbreidingen van A & B zoals op mijn kaart en wat op mijn kaart is lijn ч)
zelfde geldt de Merwedelingenlijn. het enige dat ik doe is de trein die normaal tot Gorkum gaat eerder laten gaan zodat hij langs meer stations kan gaan de trein die naar Geldermalsen gaat rijdt nog steeds.
en op Amsterdam-Zandvoort vervang ik de naam van de sprinters en meer stations toe voegen, waar jij voor bent
Kun je dat dan a.u.b. tonen. Het lijkt nu namelijk of je de verbinding naar Gdm verbreekt.
Ik zeg niet dat ik je niet mag, maar ik blijf erbij dat het nergens op lijkt. -o- -o-
Trouwens een vraagje: hoe oud ben je?
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

W0rteltje schreef: @ GeoffryMayer: misschien, maar er is een klein ding dat je overziet en dat is dat dit niet echt is en een Randstadrail nooit tot dit extreem zal gebouwd worden
A - kun je mij met mijn echte naam aanspreken. Hier ben ik niet echt van gediend.

B - Als jij plannen upload, dan staat het ons vrij deze tot in den treure te bekritiseren. Je laatste opmerking is eigenlijk alleen maar een zwaktebod waarmee jij je eigen nederlaag inziet.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door regenmaker »

Dit lijkt niet meer op een discussie. :')
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef: Kun je dat dan a.u.b. tonen. Het lijkt nu namelijk of je de verbinding naar Gdm verbreekt.
Ik zeg niet dat ik je niet mag, maar ik blijf erbij dat het nergens op lijkt. -o- -o-
Trouwens een vraagje: hoe oud ben je?
misschien, kweet niet echt hoe

16, hoezo?
JeffreyMeijer schreef:
A - kun je mij met mijn echte naam aanspreken. Hier ben ik niet echt van gediend.

B - Als jij plannen upload, dan staat het ons vrij deze tot in den treure te bekritiseren. Je laatste opmerking is eigenlijk alleen maar een zwaktebod waarmee jij je eigen nederlaag inziet.
A jij sprak me aan als Würteltje, maar is ik je naam anders schrijft is het schandalig?
B zwaktebod, Nederlaag??? dude, dit is geen oorlog, waarom opeens zo agressief?
de enige reden waarom ik dit maakte was omdat dit mijn hobby is (dit topic stond daar ook eerst onder), maar als jij hier bent om andere op al hun fouten te wijzen en jezelf zo veel beter dan de rest probeert te presenteren, wat zeg dat dan over jouw. -o-

maar dan nog gefeliciteerd voor het "verslaan" van n minderjarige
bon jour
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten