Dienstregelingen SRE 2016

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

In Eindhoven zijn de nieuwe folders beschikbaar muv lijnen die alleen in Helmond of Deurne komen (23/26/50-54/552. 25 is wel opgenomen bij 21/121/122).

En net als de afgelopen 2 of 3 jaar zegt men al jaren geen lijnnetkaarten meer uit te geven hoewel ik ze tot nu toe altijd nog via-via heb weten te bemachtigen. Volgens de medewerker was dit echter echt niet mogelijk en hij wilde de kaart wel eens zien. Die ligt natuurlijk thuis omdat ik met de auto ben :') (en bovendien heb ik hem al "gearchiveerd"). Waarom doet men zo moeilijk over die kaarten? Willen zij mijn euro niet?
"Een touringcar is geen bus"
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Yanaike »

De lijnennetkaarten staan toch sowieso op internet? Wat is dan het verschil tussen een door Hermes uitgegeven lijnennetkaart en een geprint A4'tje van de op internet gekregen lijnennetkaart?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Zugführer »

Het formaat? (A)
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Die op internet kan ik niet opvouwen en in mijn tas stoppen. En printen van dat ding is geen optie omdat ik een A4 printer heb die bovendien de kwaliteit van de door Hermes uitgegeven kaarten niet haalt.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

De kaart op de hermessite is dit jaar van lage kwaliteit. In pixels danwelteverstaan. Ik kan een betere wel oploaden indien gewenst.

En ja er zijn gewoon lijnenkaarten en busboekjes voor intimi.
Yanaike
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 02 dec 2013, 22:14

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Yanaike »

Huh? Maar hoe kom jij dan aan een betere kwaliteit?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Zugführer »

Jammer dat dat gekke hoekje er nog steeds in zit (A)
Afbeelding
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Inderdaad een goede vondst. Volgend jaar beter.
Meer foutjes?
Er staat er iig bij Gemert nog een op. Daar staat bij de nieuwe Arrivahalte geen naam.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Zugführer »

Verder nog niets gevonden en het is ook een foutje dat eigenlijk geen naam mag hebben natuurlijk.
Goed werk weer geleverd! :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Raymond »

fogeltje schreef:In Eindhoven zijn de nieuwe folders beschikbaar muv lijnen die alleen in Helmond of Deurne komen (23/26/50-54/552. 25 is wel opgenomen bij 21/121/122).
Die boekjes zijn er blijkbaar wel, want ze staan op de Hermessite: http://hermes.nl/printversie-dienstregeling/584
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Raymond schreef:
fogeltje schreef:In Eindhoven zijn de nieuwe folders beschikbaar muv lijnen die alleen in Helmond of Deurne komen (23/26/50-54/552. 25 is wel opgenomen bij 21/121/122).
Die boekjes zijn er blijkbaar wel, want ze staan op de Hermessite: http://hermes.nl/printversie-dienstregeling/584
Ze zijn er ook. Ze hangen alleen niet in het rek. Aan de balie kan je ze volgensmij wel krijgen hoor. Vorig jaar iig wel.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Zijn er haltes of routedelen opnieuw ingemeten en is in kader van de nieuwe dienstregeling hiervoor een update in Infoxx doorgevoerd? Vorige week kostte in de ochtend mijn ritje met lijn 21 nog 3,71, vandaag opeens 3,69 (ook volgens 9292 de nieuwe prijs). Waarin ligt dat verschil precies? Want de route is toch echt hetzelfde. Halte Otterweg ligt ook nog steeds op dezelfde plaats en ik kan mij geen infrastructurele wijzigingen bedenken waardoor de route opeens vijf meter korter is. Of is dit berekend volgens de nieuwe busbaan (die nog niet in gebruik is)? Want doordat de busbaan links op de weg naar het station ligt (gezien als je komt vanuit Woensel) hoeft de bus daar misschien in de bocht bij Woensel net wat minder meters te maken.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Vreemd inderdaad. Maar wellicht is de halte toch verplaatst in de landelijke database.
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibf »

Vanaf 1 maart worden de dalurendagkaartjes geldig over alle 3 de concessie's met dezelfde voorwaarden *O*
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Goed nieuws. Ik zou dus voor 6,00 op en neer naar Nijmegen kunnen als ik dat wil.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door fogeltje »

Ik zag vrijdagmiddag Arriva 8241 vanuit 't Hofke (Tongelre) komen, draaide vanaf de Koudenhovenseweg linksaf de Eisenhouwerlaan op richting station. Iemand enig idee wat die bus daar deed? Arriva heeft in dat gebied normaliter niets te zoeken en gezien Hermes in SRE blijft lijkt me lijnverkenning ook geen doel. Bus was overigens leeg (op chauffeur na), ik kon niet goed zien wat er op de lijnfilm stond maar het leek een reguliere 999.
"Een touringcar is geen bus"
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hans »

Arriva heeft tegenwoordig aan de Daalakkersweg een stalling.

Staan circa 15 bussen heb ik begrepen.
Ook de cxx kleine busjes schijnen daar te staan.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door gliderfighter »

@Hans
Zijn jullie stempels degene met zwarte inkt met daarop alleen de datum, zoals 6-Maart-2016 oid? Ik zag er een paar voorbij komen die wel geldig waren, maar ben benieuwd of ze van Hermes afkomen.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door CamilleKreemers »

Waarom heeft Arriva in Eindhoven een stalling dan?
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Zugführer »

Omdat lijn 156/157/305 dan 's ochtends in Eindhoven kunnen starten en 's avonds kunnen eindigen zonder dat er lege ritten van verder weg moeten komen?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12822
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hainje »

CamilleKreemers schreef:Waarom heeft Arriva in Eindhoven een stalling dan?
Zugführer schreef:Omdat lijn 156/157/305 dan 's ochtends in Eindhoven kunnen starten en 's avonds kunnen eindigen zonder dat er lege ritten van verder weg moeten komen?
Denk eerder vanwege de IC Bus. Stonden eerst bij Hermes op het terrein, maar dat was voor tijdelijk. Ze kwamen bij Hermes eigenlijk al plek tekort.
gliderfighter schreef:Zijn jullie stempels degene met zwarte inkt met daarop alleen de datum, zoals 6-Maart-2016 oid? Ik zag er een paar voorbij komen die wel geldig waren, maar ben benieuwd of ze van Hermes afkomen.
Komen van Arriva buurtbusjes af.
🍉
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hans »

gliderfighter schreef:@Hans
Zijn jullie stempels degene met zwarte inkt met daarop alleen de datum, zoals 6-Maart-2016 oid? Ik zag er een paar voorbij komen die wel geldig waren, maar ben benieuwd of ze van Hermes afkomen.

Nee, wij gebruiken gewoon nog de normale chauffeursstempel.
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Hans »

Arriva heeft een stalling in Eindhoven geopend om van de vele mat-kilometers af te komen.

Daarnaast zitten daar nu ook veelal chauffeurs die in de omgeving van Eindhoven wonen, waardoor het ook nog eens reiskosten scheelt.

Komt nog bij dat ze er inderdaad ook de IC Bus kunnen stallen nu. Dus meerdere vliegen in 1 klap.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door huibe »

gliderfighter schreef:@Hans
Zijn jullie stempels degene met zwarte inkt met daarop alleen de datum, zoals 6-Maart-2016 oid? Ik zag er een paar voorbij komen die wel geldig waren, maar ben benieuwd of ze van Hermes afkomen.
Komen uit de Arriva hoek. Op dit moment alle buurtbussen en Tilburgse stadschauffeurs, maar het is de bedoeling alle chauffeurs.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Dienstregelingen SRE 2016

Bericht door Plutona »

Maar in navolging daarop; Een week of wat geleden zag ik een Arriva-Volans op het station van Helmond staan.
Dat er een stalling in Eindhoven is kan ik nog indenken, maar wat doet er een bus van dat kaliber in een uitsluitend Hermes-rijdende stad?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 75 gasten