Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Ik denk eerlijk gezegd dat de reizigers het niet door hebben dat ze straks op zondagavond niet in Dordrecht kunnen komen. Vooral studenten maken zondagavond gebruik van de 166 richting Dordrecht.

Het probleem is ook makkelijk op te lossen door lijn 166 op zondagavond niet tussen Rotterdam en Heinenoord te laten rijden maar tussen Heinenoord, 's-Gravendeel en Dordrecht. Het kost geen bus extra en je maakt er reizigers blij mee. Bovendien is op zondagavond 1 bus wel voldoende tussen Rotterdam en Heinenoord.

Maarja aangezien Connexxion tot nu toe te arrogant is om naar zijn toekomstig personeel te luisteren zal het protest vooral van de reizigers moeten komen. Wij hebben al zat suggesties gedaan om de dienstregeling te verbeteren zonder dat het extra bussen of personeel kost.
ovforens
Berichten: 321
Lid geworden op: za 15 mar 2014, 12:15

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ovforens »

OV Hoekschewaard schreef:Het schijnt dat die R-Net Citea's pas volgende week vrijdag komen. Op het allerlaatste moment dus. Maar dat zijn wij nu wel gewend van Connexxion dat alles pas (te) laat geregeld word.

De volgende zaken heeft Connexxion 10 dagen voor de start van de concessie nog steeds niet op orde:

- Instructie over de bussen. Het zijn misschien wel VDL's net zoals nu maar toch zullen er wel verschillen zijn.

- Instructie over de chauffeursstoelen. We gaan van een simpele Savas stoel naar een luchtgeveerde stoel waar geloof ik wel meer dan 10 knoppen op zitten. Dus een beetje uitleg zou heel fijn zijn.

- Ook op de busboekjes is het nog wachten. Nu al krijgen we veel vragen van reizigers waar we helaas geen antwoord op kunnen geven.

- De bedrijfskleding word pas deze week geleverd. Als het geleverd is moet je maar hopen dat het pakket compleet is en alles de goede maat is. Anders moet je het terugsturen en zit je vanaf 13 december in eigen kleding te sturen.

Connexxion is overduidelijk vergeten hoe het is om een concessie over te nemen van een andere vervoerder.
Je kunt toch zelf toch ook wel een paar keer aan die knoppen rukken om uit te vinden of daarmee de stoel omhoog of omlaag gaat? Als een chauffeurskorps zelf dienstregelingideeën heeft dan kunnen ze ook wel de werking van een stoel zelf uitvinden.

Er zit geen schietstoelfunctie op, dus er kan weinig fout gaan.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12829
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

ovforens schreef:Je kunt toch zelf toch ook wel een paar keer aan die knoppen rukken om uit te vinden of daarmee de stoel omhoog of omlaag gaat? Als een chauffeurskorps zelf dienstregelingideeën heeft dan kunnen ze ook wel de werking van een stoel zelf uitvinden.
Veel chauffeurs zijn motorisch wat lomper dan de gemiddelde persoon. :P
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Meltrain schreef:
OVinspecteur schreef:Nog een week en dan is de kortste reistijd van 's-Gravendeel naar Dordrecht station op de zondagavond 1:24u met 2 krappe overstappen. Connexxion verbroken. Wie zit er te slapen? :!:
Aangezien ik over deze wijziging maar weinig protest heb gehoord zijn er twee mogelijke conclusies: ofwel heeft iedereen zitten slapen en is het niet bekend, ofwel is het wel bekend, maar was er totaal geen vraag naar deze verbinding op zondagavond. De laatste buslijn 166 vertrekt op zondagavond om 18:29. Ik denk inderdaad niet dat daarna de vraag nog erg groot zou zijn.
Ja, dat blijkt altijd als wijzigingen worden aangekondigd. Maar als de praktijk komt, loopt het altijd anders met zijn/haar protesten.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

Het gaat niet alleen om 's-Gravendeel natuurlijk. De hele Hoeksche Waard heeft maar 2 toegangspoorten naar het nationale netwerk en daarvan wordt er dus 1 helemaal afgesloten op zondagavond. Als er op dat tijdstip weinig vraag is naar OV, dan kun je dat oplossen met kleiner materieel of een lagere frequentie.

Als de provincie dit over z'n kant laat gaan, volgen er binnen een jaar meer avonden en sleutelverbindingen. Wellicht wordt het voor een deel van Zuid-Holland tijd om uit te kijken naar een andere provincie.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Andrei »

Hier in Hellevoetsluis rijden al een aantal weken gloedjenieuwe (denk ik dan maar gezien het kenteken, nog geen RDW check gedaan) VDL Citea's rond. Een rondvraag bij Connexxion leerde mij dat ze getest worden maar niet duidelijk is of ze naar HWGO gaan. Een document van Connexxion zegt mij dan ook dat de VDL Citea's voor de R-Net zijn (raar want ze rijden hier in wit-groene Connexxion bestickering) en HWGO 2012 VDLletjes gaan krijgen.
Ook hier is nog geen enkele communicatie geweest over het feit dat de 111 minder vaak zal rijden ten behoeve van de 104 die in de spits naar Spijkenisse gaat.
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50906
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Suus »

Andrei schreef:Ook hier is nog geen enkele communicatie geweest over het feit dat de 111 minder vaak zal rijden ten behoeve van de 104 die in de spits naar Spijkenisse gaat.
Staat al sinds half november op Connexxion.nl: http://www.connexxion.nl/reizen/14/nieu ... nburg/2133
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Andrei schreef:Hier in Hellevoetsluis rijden al een aantal weken gloedjenieuwe (denk ik dan maar gezien het kenteken, nog geen RDW check gedaan) VDL Citea's rond. Een rondvraag bij Connexxion leerde mij dat ze getest worden maar niet duidelijk is of ze naar HWGO gaan. Een document van Connexxion zegt mij dan ook dat de VDL Citea's voor de R-Net zijn (raar want ze rijden hier in wit-groene Connexxion bestickering) en HWGO 2012 VDLletjes gaan krijgen.
Dat zijn de ex-Veolia Limburg Citea's voor HWGO. Die rijden al sinds eind oktober op Voorne-Putten.
De info in het door jou vermelde document klopt niet helemaal. Op R-Net-lijn 436 gaan ook Citea's rijden, maar dat zijn nieuwe Citea's in (uiteraard) R-Netkleurstelling. De Citea's die jij gezien hebt, zijn dus voor de overige lijnen van HWGO.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Andrei »

Bee schreef:
Andrei schreef:Ook hier is nog geen enkele communicatie geweest over het feit dat de 111 minder vaak zal rijden ten behoeve van de 104 die in de spits naar Spijkenisse gaat.
Staat al sinds half november op Connexxion.nl: http://www.connexxion.nl/reizen/14/nieu ... nburg/2133

Daar kwam ik vandaag ook achter, voor de rest is er niet echt over gecommuniceerd in bijvoorbeeld het lokale suffertje.
Constantia et labore.
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Andrei »

Hendrik schreef:
Andrei schreef:Hier in Hellevoetsluis rijden al een aantal weken gloedjenieuwe (denk ik dan maar gezien het kenteken, nog geen RDW check gedaan) VDL Citea's rond. Een rondvraag bij Connexxion leerde mij dat ze getest worden maar niet duidelijk is of ze naar HWGO gaan. Een document van Connexxion zegt mij dan ook dat de VDL Citea's voor de R-Net zijn (raar want ze rijden hier in wit-groene Connexxion bestickering) en HWGO 2012 VDLletjes gaan krijgen.
Dat zijn de ex-Veolia Limburg Citea's voor HWGO. Die rijden al sinds eind oktober op Voorne-Putten.
De info in het door jou vermelde document klopt niet helemaal. Op R-Net-lijn 436 gaan ook Citea's rijden, maar dat zijn nieuwe Citea's in (uiteraard) R-Netkleurstelling. De Citea's die jij gezien hebt, zijn dus voor de overige lijnen van HWGO.
Toch spreekt Connexxion (hierrrrr: http://www.connexxion.com/data/upload/K ... 20HWGO.pdf ) dat ze 47 VDL Ambassadors EEV krijgen en 18 VDL Citea's voor op de R-Net. Goed nieuws als ze van de Ambassadors afstappen.
Constantia et labore.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat weet ik. Daarom zei ik ook dat die info niet klopt... :P
Andrei
Berichten: 115
Lid geworden op: di 07 okt 2014, 13:28
Locatie: Arnhem/Cluj-Napoca

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Andrei »

Hendrik schreef:Dat weet ik. Daarom zei ik ook dat die info niet klopt... :P
Dat blijkt :P Thanks voor de verduidelijking!
Constantia et labore.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Andrei schreef:
Bee schreef:
Andrei schreef:Ook hier is nog geen enkele communicatie geweest over het feit dat de 111 minder vaak zal rijden ten behoeve van de 104 die in de spits naar Spijkenisse gaat.
Staat al sinds half november op Connexxion.nl: http://www.connexxion.nl/reizen/14/nieu ... nburg/2133

Daar kwam ik vandaag ook achter, voor de rest is er niet echt over gecommuniceerd in bijvoorbeeld het lokale suffertje.
In feite verandert er ook niks: de frequentie blijft precies gelijk, alleen heeft 2x/uur de bus nu een ander lijnnummer en in één richting een andere eindbestemming.
Het grootste verschil is dat lijn 104 ook in de tegenspits via De Kooistee rijdt en lijn 111 niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

Er is op 12 december een rondleiding bij VDL. Misschien dat iemand wel een R-netje daar tussen vindt. Ja, ik kan niet gaan, want zoveel geld heb ik niet.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik hoop dat ze dan al in Dirksland staan...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Mooi detailtje over de huidige Arriva- lijn 136. In de dienstregeling op de Arriva- site staat dat lijn 136 tussen Rotterdam en Ouddorp via Dordrecht, Centraal Station rijdt. Wordt een strak tempo, want tussen de Vaanweg en Dordrecht station staan 7 minuten gepland. Na Dordrecht, Centraal Station wordt er via Numansdorp Rijksweg naar Achthuizen en Oude Tonge gereden :p
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39191
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Eerste vier cijfers van het haltenummer geven in elk geval aan dat het iets in de zone Heinenoord is, allicht een meetpunt Heinenoordtunnel? 'tis namelijk een nogal hoog haltenummer.
Geen idee hoe men het dan weer voor elkaar gekregen heeft dat aan Dordrecht Centraal Station te koppelen (er staat ook 'n vroege rit in die in 3 minuten Dordrecht - Heinenoord rijdt :P )
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Bij de halte gemeentehuis in middelharnis zijn dris-schermen geplaatst. Opvallend is dat dit standaard schermen zijn, en geen r-net schermen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Wellicht omdat die halte überhaupt niet in R-Net-stijl is uitgevoerd?
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8848
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Daniel schreef:Eerste vier cijfers van het haltenummer geven in elk geval aan dat het iets in de zone Heinenoord is, allicht een meetpunt Heinenoordtunnel? 'tis namelijk een nogal hoog haltenummer.
Geen idee hoe men het dan weer voor elkaar gekregen heeft dat aan Dordrecht Centraal Station te koppelen (er staat ook 'n vroege rit in die in 3 minuten Dordrecht - Heinenoord rijdt :P )
Ik denk dat dit een bug is op de Arriva-site, want de 166 doet volgens de site het Zuidplein 2 keer aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Dat doet de 395 ook, dat is 'gewoon' een technisch iets zodat de boordcomputer registreert wanneer de bus boven (uitstaphalte) en beneden staat.
Stadsbus
Berichten: 1136
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stadsbus »

zijn er al eigenlijk goede plaatjes van de R-net bussen?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Inmiddels hebben alle haltes in Barendrecht en Rotterdam stickers van Connexxion, behalve de halte Zuidplein (en Kralingse Zoom en HES ben ik niet geweest).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Ook in Oud-Beijerland waren de halteborden vorige week al vervangen, de dienstregelingen waren nog van Arriva.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Alle halteborden in de Hoeksche Waard zijn al vervangen. Alleen jammer dat er veel borden met verkeerde informatie geplaatst zijn zoals:

- Halteborden met lijnen die helemaal niet bestaan zoals een lijn 264 die compleet dezelfde route volgt als de 164. En een lijn 636 tussen Middelharnis en Renesse waar ze waarschijnlijk lijn 639 mee bedoelen.
- Halteborden die aan de verkeerde kant van de weg zijn geplaatst zoals bijvoorbeeld aan de Leeuwerikstraat in Strijen.
- Lijnen met de verkeerde eindbestemmingen op de borden.
- Lijnen die gewoon helemaal ontbreken op de borden.
- Buslijnen die wel op de borden staan maar totaal niet langs die betreffende halte komen.

Kortom de haltedienst van Connexxion kan weer terugkomen om het een en ander weer te herstellen. :')
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 78 gasten