Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Hendrik »

OmniLezer schreef:
nvdw schreef:Ach, als er al aan de minimale frequenties van R-Net gemorreld wordt (lijn 436), dan is het naar de minimale haltevoorzieningen een kleine stap... (A)
Ahh, Connexxion
Nee, provincie Zuid-Holland.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door OmniLezer »

Hendrik schreef:
OmniLezer schreef:
nvdw schreef:Ach, als er al aan de minimale frequenties van R-Net gemorreld wordt (lijn 436), dan is het naar de minimale haltevoorzieningen een kleine stap... (A)
Ahh, Connexxion
Nee, provincie Zuid-Holland.
Ahh, Province Zuid-Holland
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Nattekat »

Lijn 365 besloot maar eens om weer ouderwets over de provinciale weg tussen Roelofarendsveen en Leiderdorp te rijden. Met een hele stoet auto's erachter :lol:

Ondertussen lijkt lijn 56 bijna elke omloop 20 minuten te laat terug in Leiden te komen...
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Het is een nogal zware spits vanavond op de A4 en de N207 (vertragingen van meer dan 20 minuten op de betreffende wegen, en de toeleidende wegen), dus dat zal daardoor wel komen.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Nattekat »

Z2N schreef:Het is een nogal zware spits vanavond op de A4 en de N207 (vertragingen van meer dan 20 minuten op de betreffende wegen, en de toeleidende wegen), dus dat zal daardoor wel komen.
Weet er zelf helaas alles van. Kwam zelf in die file terecht.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Waarschijnlijk heeft het te maken met de aanstaande concessiewisseling in HWGO, maar ZHN heeft de 7704 weer terug. Vanmiddag zat ik erin op lijn 370, en na een flinke periode van afwezigheid was het vooral het scherm dat aangaf dat de bus een tijdje in het zuiden van de provincie heeft gereden, met reclame voor de nieuwe combitickets voor de Keukenhof, en het waarnemers-programma in DAV.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Nattekat
Berichten: 20
Lid geworden op: wo 07 jan 2015, 16:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Nattekat »

Ben er weer eens ingetuimd... Op het verkeerde platform staan wachten op Leiden Centraal. Blijkt mijn bus naast de bus waar ik net uit was gestapt te staan, waardoor ik hem niet kon zien, terwijl ze normaal van hetzelfde platform vertrekken. Ik mocht dus een volgende bus nemen :|

Er was toch een mooi plan om een standaardindeling te maken?
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Tja, er is een reden dat ik altijd aan de overkant bij de wachtruimte blijf staan in plaats van op een perron. Het lukt sommige chauffeurs zelfs niet om aan de goede kant te gaan staan (perron 1-4 of 5-7, wat op de DRIS staat), helaas. Welke bus had je moeten hebben dan? Het valt me alleen op bij R-Net-400 dat die nagenoeg altijd van perron 6 vertrekt, maar verder...?

Ik kan me een nieuwsbericht van het begin van dit jaar herinneren dat ze (wie, Arriva of de gemeente?) voornemens was om iets aan zowel de perronindeling als de (afwezigheid van) actuele informatie te doen. Hier heb ik verder helaas niks meer van vernomen.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Somoht »

Laatste wat ik daarvan heb vernomen is per DRGL2016.
In de nieuwste dienstregeling zijn voor Leiden iig per lijn een aparte haltenummer gemaakt, dat maakt het qua DRIS iig een stuk makkelijker om perrontjes toe te wijzen zonder dat er allemaal wijzigingen bij Arriva hoeven te komen.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Lijn 184 schijnt in de ochtendspits gereden te worden door een 20 pers. Busje. Deze schijnt over te komen uit Friesland? De rest van de ritten schijnt een belbus te worden.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Ik zag idd in de nieuwe dienstregeling nog wel ritten van lijn 184 staan, ook in de avondspits trouwens. De rest van de dag wordt het wel belbus 584.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Daniel schreef:Ik zag idd in de nieuwe dienstregeling nog wel ritten van lijn 184 staan, ook in de avondspits trouwens. De rest van de dag wordt het wel belbus 584.
Wij hebben hem echter zelf niet in de dienstregeling zitten. Dus wordt wellicht door dezelfde partij gereden als de buurtbus.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Ik heb tot dusver alleen een Mercedes Sprinter in ZHN-kleuren gespot in Alphen, wat ook zou kloppen in combinatie met de opmerking in de dienstregeling dat de lijn gereden wordt met achtpersoons-busjes.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Z2N schreef:Ik heb tot dusver alleen een Mercedes Sprinter in ZHN-kleuren gespot in Alphen, wat ook zou kloppen in combinatie met de opmerking in de dienstregeling dat de lijn gereden wordt met achtpersoons-busjes.
Klopt, dat is de 7348 (uit Brabant) die tevens als resevere-buurtbus dient.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Z2N schreef:Ik heb tot dusver alleen een Mercedes Sprinter in ZHN-kleuren gespot in Alphen, wat ook zou kloppen in combinatie met de opmerking in de dienstregeling dat de lijn gereden wordt met achtpersoons-busjes.
Waar zie je dat dan staan? In de online versie van de dienstregeling kom ik het niet tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13182
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Staat in het busboekje vermeld voor 2016.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Tom523 »

Z2N schreef:Ik heb tot dusver alleen een Mercedes Sprinter in ZHN-kleuren gespot in Alphen, wat ook zou kloppen in combinatie met de opmerking in de dienstregeling dat de lijn gereden wordt met achtpersoons-busjes.
Dit kan ook de reserve buurtbus geweest zijn. Wij rijden in de regio met een Mercedes buurtbus in ZHN kleuren
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Etienne »

Op Facebook werd in een fotogroep gemeld dat zo'n Heuliez-bus, in dit geval de 6044, van de Achterhoek naar Leiden toe komt. Wellicht een busje voor lijn 184 in de spitsuren: 1 + 1 = 2 ??
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Die busjes zien ook het hele land zeg, ze hebben ondertussen alle concessies waar Arriva met groene bussen rijdt/reed al wel gehad.
6044 is op zich wel een verrassende gezien dat een wagen met stadsinterieur is (komt oorspronkelijk uit Dordrecht), 'tis wachten tot de oudere reizigers gaan klagen over de slechts 2 zitplaatsen in de rijrichting zonder opstapje.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Airco en wifi lijken mij ook nog wel verplicht.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Michael »

De 6032 heeft zelfs in Friesland gereden:

Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39179
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

Mja, het zijn niet altijd dezelfde nummertjes geweest die door het land gezworven hebben. 6032 dus in Hoekse Waard en Friesland, 6030 en 6031 in Groningen en inmiddels Portugal en de 6044 in Achterhoek en nu dan ZHN.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

De 6044 is inmiddels aangekomen in Leiden. Waarna hij zal worden overgeplaatst naar vestiging Alphen aan den Rijn. Om vanaf maandag daar de ritten 184 te gaan rijden, in de spits. En 3x raden wie de gelukkige is. Nu maar stiekem hopen dr maand nog met een normale bus mag.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door nvdw »

Alles went. Ook de 6044. (A)

Lijkt me wel dat er airco en wifi in moet zitten anders gaat het met de eisen niet goed. Wat een gedoe voor die paar ritten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

nvdw schreef:Alles went. Ook de 6044. (A)

Lijkt me wel dat er airco en wifi in moet zitten anders gaat het met de eisen niet goed. Wat een gedoe voor die paar ritten.

Om precies te zijn 4 ritten. 1 in de ochtendspits , en dan 3 in de middag. Het is inderdaad niet de moeite. En ja ik eis een bus met Wi-Fi ;)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten