Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Groningen, Friesland en Drenthe.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

groningen schreef:Tja; dus alleen tijdens die tentoonstelling van David Bowie en ik weet niet zeker of de OV-chipkaart geldig is. Is het wel zeker dat Qbuzz (of Arriva) die diensten uitvoert. Dat volk heeft natuurlijk geen behoefte om door Eelde, Paterswolde, Eelderwolde en Groningen te ploegen.
Volgens mij is de OV-chipkaart niet geldig. Ik denk dat het 'gewoon' een LE wordt.
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Dit is evenementenvervoer natuurlijk, dat moet apart bekostigd worden. Als dit regulier wordt is de chipkaart uiteraard geldig.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Daniel »

gebruiker77 schreef:Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Dat lijkt me wel erg uitzonderlijk :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Bjarte
Berichten: 401
Lid geworden op: wo 20 nov 2013, 16:15

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Bjarte »

Kan makkelijk hoor. Heeft de baan van Eelde toevallig een brug? :P
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Afgelopen zaterdag kwam het vliegtuig uit Polen om 19.50, terwijl die om 16.45 gepland staat ;), geloof ik. Over het algemeen is de vertraging inderdaad wel een stuk minder en kan je er wel van uit gaan dat die om 17 uur er is. Anders kan men in die uitzonderlijke gevallen gebruik maken van lijn 2 die alternatief biedt.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Goed moment om nu te kijken naar speciaal vervoer tussen GAE en HS. Zal de vertragingspieken op de 2 hopelijk ook doen afnemen. Voor vertraging is waarschijnlijk wel een redelijk makkelijke oplossing: aangezien een vliegtuig vaak te laat vertrekt kan je een redelijke inschatting gaan maken wanneer deze ongeveer zal landen en dan kan je dan zorgen dat de bus er op tijd staat. Echter wordt dat wel wat lastiger als je ook passagiers moet wegbrengen, maar dat is vaak zo'n 2 uur voor vertrek vlucht dat er ingecheckt dient te worden. Vraag mij wel af waar ze die bus op het station willen laten, met de recentelijke opmars van Flixbus is er nauwelijks meer ruimte aan die kant. Dikwijls passen de Flixbussen niet op de halte.
Lijn65
Berichten: 762
Lid geworden op: do 14 mei 2015, 18:27
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Lijn65 »

Aan de andere kant van de museumbrug is nog wel ruimte
Basislijn
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Nicketick schreef:Goed moment om nu te kijken naar speciaal vervoer tussen GAE en HS. Zal de vertragingspieken op de 2 hopelijk ook doen afnemen. Voor vertraging is waarschijnlijk wel een redelijk makkelijke oplossing: aangezien een vliegtuig vaak te laat vertrekt kan je een redelijke inschatting gaan maken wanneer deze ongeveer zal landen en dan kan je dan zorgen dat de bus er op tijd staat. Echter wordt dat wel wat lastiger als je ook passagiers moet wegbrengen, maar dat is vaak zo'n 2 uur voor vertrek vlucht dat er ingecheckt dient te worden. Vraag mij wel af waar ze die bus op het station willen laten, met de recentelijke opmars van Flixbus is er nauwelijks meer ruimte aan die kant. Dikwijls passen de Flixbussen niet op de halte.
Misschien bij 5 of op zo'n extra lang perron? Straks naar de zuidkant of juist aan de stille noordkant houden, zoiets?
nv_busfreak
Berichten: 86
Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door nv_busfreak »

gebruiker77 schreef:Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
312 toch maar over Eelde dan? :shock:
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Nicketick »

Zojuist de David Bowie bus zien rijden op het Hoofdstation. Wordt gereden door Doornbos met een toepasselijke "Er gaat niets boven Groningen" bus en had als bestemming "David Bowie Bus Airport <> Museum"
EDIT: Persbericht vliegveld met foto
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5822
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door isadora »

En door de luidsprekers klonk "Station to station". :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Globetrotter »

Weet iemand de dienstregeling van deze bus of waar de dienstregeling te vinden is?

3 euro enkele reis is niet duur. Is Qbuzz ook betrokken geweest bij de totstandkoming van deze verbinding, want ik neem aan dat de alternatieve reistijd van 45 minuten die in het artikel genoemd wordt, een reistijd met een bus van Qbuzz is.
Erik1100
Berichten: 188
Lid geworden op: do 29 jan 2009, 20:43

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Erik1100 »

Lijn 35 tussen Steenwijk en Beilen rijdt (waarschijnlijk door het asielzoekercentrum te Vledder) sinds vandaag met een midi-bus(uit de stadsdienst van Meppel). Er stond echter lijn 41 op de lijnkast. Beetje verwarrend.
Hejeve
Berichten: 14
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 21:32

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Hejeve »

Blijkbaar rijdt lijn 11 gewoon de omleiding langs UMCG Noord en Nieuwe Ebbingestraat deze week, ondanks dat er in reisplanner staat dat 'ie weer over het Boterdiep gaat
rener
Berichten: 220
Lid geworden op: do 25 apr 2013, 09:27

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door rener »

vanaf 19 december weer over boterdiep hoorde ik
Durashift
Berichten: 5642
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Durashift »

Nicketick schreef:Zojuist de David Bowie bus zien rijden op het Hoofdstation. Wordt gereden door Doornbos met een toepasselijke "Er gaat niets boven Groningen" bus en had als bestemming "David Bowie Bus Airport <> Museum"
EDIT: Persbericht vliegveld met foto
Mooi initiatief. Hopelijk weet men vooraf hoeveel arrangementen er op de vlucht 'zitten', want qua zitplaatsen overtreft een vliegtuig één zo'n bus natuurlijk..
ov'tje
Berichten: 485
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 21:18

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door ov'tje »

De nieuwe stalling aan de Peizerweg is vandaag geopend
https://www.oogtv.nl/2015/12/qbuzz-vest ... rweg-open/
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Dat was afgelopen vrijdag al :wink:
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Speciaal voor lijn 1 in Assen heeft men afgelopen zaterdag de 3009 en 3020 naar Assen gebracht.

Men heeft het kleurtje achter de 1 niet aangepast en is nog steeds groen.
Kevster
Berichten: 976
Lid geworden op: di 04 jun 2013, 09:58
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door Kevster »

Haha ja dat dacht ik al. De 3020 reed op lijn 50 zaterdag, handige omloop? ;)
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

nv_busfreak schreef:
gebruiker77 schreef:Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
312 toch maar over Eelde dan? :shock:
Eens, alleen D66 nu nog (A)
hej*
gebruiker77
Berichten: 911
Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door gebruiker77 »

Is dat je tweede account? :roll:
Bij die opmerking dacht ik eigenlijk meteen, dat is Geert4OV, maar ik kan me vergissen hoor!
Alleen Stadskanaal via Eelde Airport lijkt me steeds onwaarschijnlijker worden met de al nieuwe Airport liner. En ik weet wel zeker dat bijna iedereen in Stadskanaal daar niet vrolijk van wordt. Die omweg kost gewoon te weinig tijd, voor te weinig reizigers. Het aantal reizigers zal er vermoedelijk door afnemen. 6 minuten minimaal extra voor die lus.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door bartjemestrom »

Afbeelding

Vanmorgen rond 10.15.

Vele reizigers, zelfs omstanders, vinden het bijzonder een andere bus te zien rijden op de "nieuwe" lijn door Marsdijk.
geert4OV
Berichten: 151
Lid geworden op: wo 25 jun 2014, 09:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe

Bericht door geert4OV »

gebruiker77 schreef:Is dat je tweede account? :roll:
Bij die opmerking dacht ik eigenlijk meteen, dat is Geert4OV, maar ik kan me vergissen hoor!
Alleen Stadskanaal via Eelde Airport lijkt me steeds onwaarschijnlijker worden met de al nieuwe Airport liner. En ik weet wel zeker dat bijna iedereen in Stadskanaal daar niet vrolijk van wordt. Die omweg kost gewoon te weinig tijd, voor te weinig reizigers. Het aantal reizigers zal er vermoedelijk door afnemen. 6 minuten minimaal extra voor die lus.
Nee dus ,maar ik krijg wel dit gevoel bij dit forum.

:X :X :X
hej*
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten