OVer je treinreiservaringen in april 2009
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Zat net in de 9587 als t2114 A, die's volgens mij nog wel heel erg nieuw.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Dan is het antwoord dus juist wat ik zei, de t4900 uit Utrecht was zo erg vertraagd, dat dit de oplossing was om toch optijd te aan de (ingekorte) terugweg te beginnen.4961 rijdt vanuit Almere naar Utrecht...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hm, dan zien we hem vanmiddag in het Noord-Hollandse (tr. 14554) :)Reiziger Ddrs schreef:Zat net in de 9587 als t2114 A, die's volgens mij nog wel heel erg nieuw.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
De t1914 stond net stil in de wissels tussen de tunnel en Rtd. Loc aan punt perron spoor 6 waar even verderop een IRM stond! Lijkt er sterk op dat de t1914 door rood gegaan is.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanmorgen ongeveer +15 opgelopen met de t2818 (doorwerken om dus een trein eerder te halen wordt weer eens bestraft :(). Bij Rtng stonden we een paar minuten stil voor een rood sein en gingen we even later via het linkerspoor om een trein in te halen die defect was. En de defecte trein bleek een omgeleide Benelux te zijn Enfin, weer eens wat anders dus, maar wel jammer aangezien ik ook 15 minuten langer had kunnen slapen ;)
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
* In Groningen heeft perron 1/2 tegenwoordig geen rookpaal meer, maar er is een cirkel getekend waarbinnen je mag roken. In het midden is een put aanwezig, waarin de peuken kunnen.
* Gisteren in de t1953 en t3535 ook ICK aangetroffen :) .
* Gisteren in de t1953 en t3535 ook ICK aangetroffen :) .
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Welkom bij de Cursus "Rooktegel". Dit is een proef, die is gestart in Zwolle op het perron van spoor 3/5 aan de zijde van spoor 4. Schijnt minder te roken (weet ik zo het mijne nog niet van), maar heeft als grote voordeel dat nu eindelijk duidelijk is binnen welke actieradius jij je als roker mag bevinden.Cookie-O-Fiel schreef:* In Groningen heeft perron 1/2 tegenwoordig geen rookpaal meer, maar er is een cirkel getekend waarbinnen je mag roken. In het midden is een put aanwezig, waarin de peuken kunnen.
Mocht de proef slagen... precies.. Dan kom je hem straks vanzelf overal tegen, deze Rooktegel.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
:neg:Uurtje geleden op Ass.
Tsja, eh... Bordjes vergeten weg te halen? (Bij alle ingangen!)
Bedankt voor het melden. Er gaat hier iemand morgen wat uit te leggen krijgen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Oke, waar zag jij hem dan? Ik op Rotterdam Centraal.Cookie-O-Fiel schreef:
* Gisteren in de t1953 ook ICK aangetroffen :) .
Vandaag overigens weer ICK in de t1953, net zoals in de t1955. Met die eerste ging ik mee als hoogstwaarschijnlijk mijn allerlaatste rit in ICK.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
1 bericht verwijderd. Respecteer anderen, ook al staat hun mening je niet aan. Discussiëren daarover doe je maar prive.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanwaar een extra IC naar Hengelo van Shl om 16:41 als de Int naar Berost gewoon rijdt??
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Zojuist dan toch nog maar even m'n allerlaatste ritje met ICK gemaakt :( Rijtuig 50 84 22-37 980-2 had de eer mij in de t1963 van Rotterdam naar Dordrecht te vervoeren.
Toch wel even wennen hoor, een s1900 zonder ICK. Immers is het voor mij 7 jaar lang (met een kleine onderbreking tijdens m'n afstuderen) zo'n beetje dagelijkse kost geweest.
Toch wel even wennen hoor, een s1900 zonder ICK. Immers is het voor mij 7 jaar lang (met een kleine onderbreking tijdens m'n afstuderen) zo'n beetje dagelijkse kost geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vanmorgen waren de rangeerders in Heerlen nog niet goed wakker, er werd namelijk een zesje klaargezet om trein 20824 te rijden. En ja, als er volgens planning 8 bakken VIRM uit Maastricht komen staan er dus 14 bakken in Sittard. Een beetje te lang en de trein vreet te veel stroom, daarom moesten de reizigers uit het achterste stel (afkomstig uit Maastricht) overstappen naar het voorste stel...
Vanmiddag een klein probleem in trein 2253: in de voorlaatste bak van stel 8644 was er iets mis met het toilet, het water stroomde na vertrek uit Amsterdam al op het balkon. Helaas moest ik er in Sloterdijk al weer uit en kon ik de HC niet te pakken krijgen.
Vanmiddag een klein probleem in trein 2253: in de voorlaatste bak van stel 8644 was er iets mis met het toilet, het water stroomde na vertrek uit Amsterdam al op het balkon. Helaas moest ik er in Sloterdijk al weer uit en kon ik de HC niet te pakken krijgen.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Ik stond op dat moment op Amf op m'n t2860 te wachten. Er werd omgeroepen dat er een extra trein naar Enschede zou rijden om 17.38, dus vlak ná de t1561 en vóór de t241. Reden: De t241 reed met slechts 5 bakken, en dat was aan de korte kant. De VIRM die de eer had reed als t1661 naar Enschede, heb ik op Somda begrepen.NS-Reiziger schreef:Vanwaar een extra IC naar Hengelo van Shl om 16:41 als de Int naar Berost gewoon rijdt??
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Trein t2856 reed met 2xICM-III wat al redelijk krap was (zeker in de 4015 die voorop reed vanaf Ut). Kwalijker was dat het ding keerde op trein t12767 in Rtd, uit ervaring weet ik dat dat (zeker op vrijdag) een erg drukke trein is (en dat 3 stelletjes geen overbodige luxe zijn). Arme reizigers...
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hmm ja, die twee bakken zullen inderdaad best wel schelen... 'tis planmatig 2x ICM-IV zie ik de vrijdagse spots van m'n dagelijkse treintje. De t2856 is normaal nou niet bepaald de rustigste trein op 'n vrijdagmiddag, kering op de t12767 zonder versterking is overigens ook planmatig. Die trein heeft dus standaard ook 2x IV en geen drie stelletjes: da's alleen op ma-do het geval.
Had vanmiddag voor de verandering de t2854 (nee, niet om jou te ontlopen ) die weer wel met 2x ICM-IV reed en juist nogal rustig was, zeker na Gouda.
Had vanmiddag voor de verandering de t2854 (nee, niet om jou te ontlopen ) die weer wel met 2x ICM-IV reed en juist nogal rustig was, zeker na Gouda.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
2xICM-IV is inderdaad planmatig op vrijdag (hoorde nog een PLP'er daarover op de porto klagen dat er 2x OH (=omloopcode voor ICM-III) binnen kwam in plaats van 2x OC (=omloopcode ICM-IV).
Dat de t12767 niet met 3 stellen rijdt op vrijdag is overigens onbegrijpelijk, die trein is op maandag t/m donderdag al enorm druk en op vrijdagmiddag is er nog extra studentendrukte. Toen ik die trein nog regelmatig nam was het standaard zoeken naar een zitplekje voorin, maar vaak zat waren er ook staanplaatsen op het balkon...
Dat de t12767 niet met 3 stellen rijdt op vrijdag is overigens onbegrijpelijk, die trein is op maandag t/m donderdag al enorm druk en op vrijdagmiddag is er nog extra studentendrukte. Toen ik die trein nog regelmatig nam was het standaard zoeken naar een zitplekje voorin, maar vaak zat waren er ook staanplaatsen op het balkon...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Hmmm.. de HC's in de t2860 hadden het anders reuze naar hun zin. Ze deden net alsof ze een formule 1 wagen waren, inclusief 'Pitstops in Gouda en vliegensvlugge pauzes op Rotterdam Alexander" .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39115
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Mja, ze houden het in Rtd wel goed in de gaten in de spits ja. Overigens werd er de ene keer dat ik een solo ICM-IV in de t2856 had (dat was pas druk, zelfs aangepaste snelheid i.v.m. de drukte toen) in Rotterdam weer wel een stelletje bijgeplaatst.Geert schreef:2xICM-IV is inderdaad planmatig op vrijdag (hoorde nog een PLP'er daarover op de porto klagen dat er 2x OH (=omloopcode voor ICM-III) binnen kwam in plaats van 2x OC (=omloopcode ICM-IV).
Zowiezo is de vrijdagse omloop in sommige treinen wat raar. De t2856 (en de t12767 dus ook) rijden op vrijdag ondanks de studentendrukte planmatig korter dan de rest van de week, maar bijvoorbeeld ook de t12723 is op de vrijdagmorgen altijd twee bakken korter en op zich helemaal niet minder druk als de rest van de week.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Deze trein was echter ingelegd tot Hengelo. Neem dan ook aan dat ie niet verder reed dan Hengelo.Er werd omgeroepen dat er een extra trein naar Enschede zou rijden om 17.38
-
- Oud-beheerder OVNL
- Berichten: 1472
- Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
- Locatie: Leeuwarden
- Contacteer:
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
En druk was het idd :? . Staanplaatsen tot Zl (en dat zelfs met belachelijk ver doorrijden te Ut, zodat het achterste stel (bij vertrek uit Ut) relatief rustig was). Na Zl kon het voorin in ieder geval wel, maar zal het achterin wel redelijk druk zijn geweest, aangezien het bordje '10' aantrekkelijker was dan het bordje '6'. Bijkomend 'voordeel' voor de reizigers voorin was dat de s3600 wat laat was en de overstappers dus al lang blij waren dat ze nog mee konden.Geert schreef:Kwalijker was dat het ding keerde op trein t12767 in Rtd, uit ervaring weet ik dat dat (zeker op vrijdag) een erg drukke trein is (en dat 3 stelletjes geen overbodige luxe zijn). Arme reizigers...
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Een van de vaste conducteurs van de serie s9500 deelde vandaag snoepjes uit aan de aanwezige kinderen.
In de s8800 zat ik in de eerste klas van de eerste klas van de 9584. Het ruikt echt nog helemaal nieuw :) .
In de s8800 zat ik in de eerste klas van de eerste klas van de 9584. Het ruikt echt nog helemaal nieuw :) .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- AppleMoose
- Berichten: 6027
- Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
- Locatie: Skogen
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Vandaag reed/rijdt een setje van 2 plan V's in de stoptrein Nijmegen <-> Zutphen. (normaliter rijden er alleen maar sprinters)
Volgensmij zijn er veel sprinters kapot, zag vandeweek een ICM III en een Virm 4 in deze stoptreinserie, 3 weken terug reden ze er ook al in.
Volgensmij zijn er veel sprinters kapot, zag vandeweek een ICM III en een Virm 4 in deze stoptreinserie, 3 weken terug reden ze er ook al in.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Re: OVer je treinreiservaringen in april 2009
Er reden zelfs 2 setjes van 2 plan V's in de 7600. Ik zat in trein t7652 met de stellen 847+478. Bij Dieren kwam ik weer 2 plan V's tegen die opweg waren naar Zutphen als t7647. De andere treinen werden gereden met solo SGMm-III.
s7600 is dus Sprinter Zutphen-Nijmegen.
s7600 is dus Sprinter Zutphen-Nijmegen.
Pommes.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten