Dienstregeling 2016
Re: Dienstregeling 2016
Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Re: Dienstregeling 2016
En de RET en HTM / HTMbuzz?Somoht schreef:Tot nu toe heb ik de dienstregelingen van
Opgenomen in Google Maps Transit:
NS & andere spoorvervoerders
CXX
Syntus
Arriva Achterhoek / Rivierenland
Arriva DAV
Arriva Lelystad
Arriva HOV lijnen OV bureau GD
Arriva Waterbus
Arriva ZUid-Holland-Noord
--Per woensdagochtend
GVB
Qbuzz
U-OV
--Moet nog komen
Veolia Haaglanden/Limburg
EBS
Arriva Noord Fryslan
Misschien is hij gewoon benieuwd. Ik ook hoor. :)Z2N schreef:Nog niet offciëel, maar op de sprinterinzet in Limburg na gaat er niet erg veel veranderen. Hoezo?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2016
De dienstregeling van de RET is voor sommige lijnen al op te vragen via www.RET.nl, door op de pagina Dienstregeling een datum na 12-12-15 te kiezen. Dit kan echter helaas niet voor alle lijnen.
Re: Dienstregeling 2016
RET publiceert geen expliciete jaardienst aan de NDOV's maar publiceert een continu venster van alle ritten in de komende anderhalve maand zeg maar. HTM/HTMbuzz mist ook nog ja, voor HTMbuzz heb ik zelfs nog geen drgl voor na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.
9292 heeft overigens aankondigd vanaf overmorgen alle dienstregelingen te hebben maar ik heb er een hard hoofd in. Of 9292 moet tegen de afspraak weer directe leveringen krijgen uit HASTUS van Veolia/EBS. Of 9292 loopt gewoon data te verzinnen/verlengen zoals ze vaak doen bij HTM(buzz) en nu ook weer voor HTMbuzz na 27nov.
Re: Dienstregeling 2016
Voor een Groninger lijkt een reisje naar Friesland als of je naar het buitenland gaat. Alleen Buitenpost als nederlandse naam richting Leeuwarden.
Re: Dienstregeling 2016
Wijzigingen 2016:Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
[serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] wordt ICM
[serie=Stoptrein|2015|'s-Hertogenbosch - Nijmegen4400[/serie]/9600 wordt DDAR en DDZ
[serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Eindhoven - Tilburg Universiteit5200[/serie] wordt DDZ
[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] wordt DDZ
[serie=Stoptrein|2015|Maastricht Randwyck - Roermond6800[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|Heerlen - Sittard6900[/serie] wordt SGM
[serie=Stoptrein|2015|(Enschede -) Almelo - Apeldoorn7000[/serie] wordt DDAR
[serie=Stoptrein|2015|Arnhem - Ede-Wageningen7500[/serie] wordt SGM
Re: Dienstregeling 2016
Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn
Re: Dienstregeling 2016
En de veel drukkere [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie] ineens met SGM laten vertoeven....
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3406
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Dienstregeling 2016
Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
Re: Dienstregeling 2016
Baarnse Boemeltje zit toch aan een hoop andere series gekoppeld? Die DDZ vast goed kunnen gebruiken? Tenminste, ik dacht dat zo ongeveer alles dat op de Utrechtse Buurtsporen keerde op één of andere manier aan elkaar gekoppeld was..JWM schreef:Is dat efficiënt inzetten van materieel, DDZ naar Baarn
Ik doe ook maar wat
Re: Dienstregeling 2016
[serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] keert op zichzelf
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] keert op zichzelf
[serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keren wel op elkaar.
[serie=Stoptrein|2015|Zwolle - Utrecht Centraal5600[/serie] keert op zichzelf
[serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Almere Oostvaarders (- Lelystad Centrum)4900[/serie] en [serie=Sprinter|2015|Utrecht Centraal - Hilversum - Leiden Centraal (- Den Haag Centraal)5700[/serie] keren wel op elkaar.
Re: Dienstregeling 2016
De [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] zit nu in een afgesloten omloop en daarvoor worden als ik OV-tijden bekijk uitsluitend losse SGM-3 stellen voor gebruikt.
Re: Dienstregeling 2016
Okee, dan heb ik me vergipst :) In dat geval is DDZ in de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] wel nogal overkill lijkt me..
Ik doe ook maar wat
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2016
Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?
Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Re: Dienstregeling 2016
de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
Re: Dienstregeling 2016
Grotendeels is ook wel overdreven:Michael schreef:de [serie=Intercity|2015|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] rijdt nu al grotendeels met ICM. Voor de enkele omlopen die nu met DDZ rijden zullen ze vast nog wel ergens ICM vinden.Zugführer schreef:Ik vraag me op mijn beurt af waar het ICM voor de 1900 vandaan komt?
6 omlopen ICM
5 omlopen DDZ
Re: Dienstregeling 2016
Even wishful-thinking van mijn kant: komen die ICM-stellen niet gewoon uit de [serie=Intercity|2015|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie]?
Re: Dienstregeling 2016
Die blijft toch ook 'gewoon' nog met ICM rijden.
Re: Dienstregeling 2016
Bedankt voor het lijstje. :pos:Mikos schreef:Wijzigingen 2016:Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
<knip>
Weet je ook wat er rijdt in die paar ritten van de [serie=Intercity|2015|Haarlem - Hoorn3400[/serie] die overblijven?
Dan heb ik toch liever dat ze wat DDZ uit de [serie=Sprinter|2015|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] ruilen tegen wat SLT uit de [serie=Sprinter|2015|(Breda -) Dordrecht - Den Haag Centraal5000[/serie] / [serie=Stoptrein|2015|Roosendaal - Dordrecht - Den Haag Centraal5100[/serie]. (A)SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?
Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Dienstregeling 2016
Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].
Re: Dienstregeling 2016
Geen idee wat daar gaat rijden, Meltrain. Maar ik vermoed SGM (om uit te wisselen met de 14800) of DDZ, dat ze vervolgens voor andere series kunnen gebruiken buiten de spitsuren om.
Re: Dienstregeling 2016
SGM5 kan meer reizigers vervoeren dan DDZ4.MetroRET schreef:Of dat veels te magere SGM in de [serie=Sprinter|2015|Amsterdam Centraal - Haarlem - Alkmaar (- Hoorn)14800[/serie].
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Dienstregeling 2016
Dankjewel! :pos:Mikos schreef:Wijzigingen 2016:Niek schreef:Is de materiaalinzet al ergens bekend?
<knip>
Re: Dienstregeling 2016
Keren op elkaar past qua aankomst- en vertrektijden niet, ze zijn niet tegelijk op Utrecht Centraal. En ook nu al staat er SLT, SGM en DDZ op de Landstraat in Utrecht (met een DDAR erbij als het zo uitkomt), dus dat mag ook het probleem niet zijn. Het stel dat de [serie=Museumpendel|2015|Utrecht Maliebaan - Utrecht Centraal28300[/serie] naar het Spoorwegmuseum rijdt staat er trouwens ook. Normaalgesproken is dat een SGM...SuperGhost schreef:Wellicht is dat zodat het wel mogelijk wordt de 5500 en 5600 op elkaar te kunnen laten keren te Utrecht indien noodzakelijk?
Of wellicht gewoon omdat NS het SLT noodzakelijker vind op andere trajecten en ze niet op het rangeerterrein van de buurtsporen én SLT én DDZ én SGM willen stallen?
-
- Berichten: 4176
- Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41
Re: Dienstregeling 2016
dat het er nu staat betekend nog niet dat het wenselijk is dat dat blijft natuurlijk. NS moet nu efficiënter omgaan met materiaal, dus als je dan kan bezuinigen op de benodigde hoeveelheid reservematerieel door Utrecht-Baarn dan maar met DDZ te rijden (immers: dan kunnen de 5500 en 5600 van dezelfde reservevloot gebruik maken), dan kan men wellicht net weer 1 of 2 treinstellen extra besparen die in de reguliere dienst gebruikt kunnen worden. Alle kleine beetjes helpen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten