Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
En hoe verhoudt het aantal reizigers uit Den Bonsenhoek zich tot het aantal reizigers in het rondje?
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Reizen er zoveel mensen dan intern binnen Hellevoetsluis dan met de bus?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Het gaat natuurlijk ook om de mensen die naar Spijkenisse reizen.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dan is de situatie toch ideaal om de 101 en 102 in te leggen zoals de 97 en 98 in Krimpen aan den IJssel. En dan in de spits verstreken met de 111 en 104.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ja, maar zoals we al uitlegden, als je om en om door Hellevoetsluis gaat rijden halveert de frequentie naar Spijkenisse in bijna heel Hellevoet.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Bedankt voor het tentoonspreiden van je kennis, maar in welk opzicht is dat een reactie op mijn bericht?dylanwild94 schreef:Opzicht blijft de frequentie in de spits gelijk dan nu de huidige situatie waar er in de spits 3 lijnen tussen Hellevoetsluis en Spijkenisse rijden want met de nieuwe dienstregeling die komen gaat vervallen er ritten van de 111 die over genomen worden door de 104 dus het worden meer lijnen meer de frequentie blijft gelijk aan de huidige situatie.Meltrain schreef:Dan krijg je dus (afhankelijk van de frequentie) tussen Spijkenisse en Hellevoetsluis een nodeloos hogere frequentie of binnen Hellevoetsluis een lagere frequentie. Beide lijkt me niet enselijk.
Dan vind ik het idee van Pim op de vorige pagina beter.
Het is mogelijk alleen wat lastiger uit te leggen dan de huidige situatie.
En zo slecht is de huidige situatie niet: (ongeveer) elke wijk binnen Spijkenisse heeft van maandag t/m zaterdag 4x/uur een verbinding met Spijkenisse. Alleen moet je vanuit Den Bonsen Hoek ofwel heel Hellevoetsluis door , of wel overstappen bij Kickersbloem.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?dylanwild94 schreef:De bewoners van Den Bonsenhoek want die hebben dan een betere verbinding met Spijkenisse. ;)
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Buiten de spits heb je danwel geen rechtstreekse verbinding met Spijkenisse, maar wel een hele goede verbinding met een enkele goed aansluitende overstap; lijn 102 > 101 naar Spijkenisse en lijn 101 > 102 uit Spijkenisse op de Kickersbloem. Naar mijn idee is deze huidige situatie een veel betere voorziening.dylanwild94 schreef:De situatie nu is alleen in de spits een rechtstreekse verbinding met Spijkenisse. Dus met mijn schets is het alleen maar een vooruit gang.Robin2239 schreef: In jouw geschetste situatie hebben de bewoners vanuit Den Bonsenhoek naar mijn mening een slechtere verbinding. Ze gaan dan van eens per kwartier een verbinding, met een goed aansluitende overstap, naar Spijkenisse; naar eens per half uur een directe verbinding naar Spijkenisse. En dat is dan nog overdag, in de avonduren is dat zelfs eens per uur. Zou je mij uit kunnen leggen waarom de reizigers daar in Hellevoetsluis mee gebaat zijn?
Overigens uit onderzoeken van Connexxion is gebleken dat het vervoer binnen de stadsgrenzen van Hellevoetsluis een groeifactor heeft.
Volgensmij praat ik nergens over het opheffen van buslijn 192? Maar wel over het door de wijk nieuwland trekken van lijn 103?dylanwild94 schreef:En lijn 192 opheffen? Hoe de situatie nu is werk goed. En lijn 106 rijdt nu al in de daluren gebakken lucht tussen Rozenburg en Brielle.Robin2239 schreef: Verbeteringen in de concessie zouden naar mijn idee uitgevoerd kunnen worden in Brielle zelf. Denk aan buslijn 103, welke de wijken Nieuwland-oost aan zou kunnen doen, en een avond verbinding Rozenburg - Brielle.
Terug roepen van buslijn 113, maar dan alleen in de spitsuren? Eventueel in overleg met de bedrijven op de Maasvlakte een aansluitende dienstregeling maken op de werktijden van de bedrijven daar.
De verbinding Rozenburg - Brielle hoeft ook geen vaste lijnbus te zijn? Een belbus zoals lijn 107 lijkt mij al een prima oplossing.
Het verleden heeft wel anders bewezen, echter zijn deze lijnen (naar verluid of ik ben verkeerd voorgelicht;)) onder druk van de toenmalige stadsregio Rotterdam en de RET opgeheven ivm concurrentie RET metro.dylanwild94 schreef:Deze buslijnen hebben geen meerwaarden ivm de drukte op de A15 in de spits.Robin2239 schreef: Lijn 88 Hellevoetsluis - Schiedam (spitslijn)
Lijn 89 Brielle - Schiedam (spitslijn)
Rijdt lijn B18 niet alleen maar tot Brielle?;) Een nachtlijn naar Hellevoetsluis?dylanwild94 schreef:We hebben ook de B18 nog dus lijkt me ook niet nodig.Robin2239 schreef: Nachtnet? Vanaf Spijkenisse metro centrum aansluiting van RET BOBbus 8?
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Bijna heel de dag zie ik VDL Citea's in Connexxion huisstijl en R-Net huisstijl rond rijden door Hellevoetsluis. De R-Net Citea rijdt nu op de 101!
Constantia et labore.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ze zijn aan het warmdraaien, blijkbaar!
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Zoals gemeld in het topic van HWGO, kan je niet spreken van 'de' R-netcitea, maar gaat het om vijf stuks. Nu te zien op de 84, 101, 103 en 105 :Y
-
- Berichten: 368
- Lid geworden op: di 17 dec 2013, 10:03
- Locatie: Rozenburg
- Contacteer:
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Nounou ik kijk even terug naar de beloftes van connexxion.
2015:
Gratis wifi in alle bussen: doet het bij de meeste bussen slecht of niet.
Klantenpanel en -magazine: magazine heb ik wel gezien voor het klanten panel heb ik me opgegeven nooit wat van gehoord, en dat magazine staat vol reclame voor connexxion tours...
Extra kwaliteitszorg: weinig van te merken.
2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
45 bussen met nieuw interieur: waarschijnlijk gaan ze de stoel hoezen vervangen, al vervang je de kleur de bus blijft een slecht conform hebben...
Wat ben ik toch blij met de kwaliteit van Conexxion en dat ik hier in Rozenburg woon :N
Zou dit zo eigenlijk mogen?
2015:
Gratis wifi in alle bussen: doet het bij de meeste bussen slecht of niet.
Klantenpanel en -magazine: magazine heb ik wel gezien voor het klanten panel heb ik me opgegeven nooit wat van gehoord, en dat magazine staat vol reclame voor connexxion tours...
Extra kwaliteitszorg: weinig van te merken.
2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
45 bussen met nieuw interieur: waarschijnlijk gaan ze de stoel hoezen vervangen, al vervang je de kleur de bus blijft een slecht conform hebben...
Wat ben ik toch blij met de kwaliteit van Conexxion en dat ik hier in Rozenburg woon :N
Zou dit zo eigenlijk mogen?
video`s van mij en forumlid Dylanwild94 zijn te zien op OV Rozenburg
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
Elke doordeweekse dag wel te vinden in de 101/103/105/115
Op al mijn foto`s zit copyright.
-
- Berichten: 6188
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
- Locatie: Rotterdam
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Waarom zit ik wel in het klantenpanel? :')
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
je hebt het OV en je hebt de NS.
-
- Berichten: 961
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ik zit ook in een klantenpanel, kan je nog sparen ook voor mooie prijzen!
Extra kwaliteitszorg hebben ze ook een verbeterslag gemaakt, nieuwe app die veel beter is dan de oude, je klachten worden serieus genomen en eindelijk is behandeld. Op veel haltes staan DRIM's met reisinformatie. De website is veel overzichtelijker geworden met informatie die er echt tot doet.
En die bussen rijden ook perfect. Ik reis bijna dagelijks met lijn 103 of lijn 106 afhankelijk van mijn bestemming, maar heb weinig reden tot klagen!
Extra kwaliteitszorg hebben ze ook een verbeterslag gemaakt, nieuwe app die veel beter is dan de oude, je klachten worden serieus genomen en eindelijk is behandeld. Op veel haltes staan DRIM's met reisinformatie. De website is veel overzichtelijker geworden met informatie die er echt tot doet.
En die bussen rijden ook perfect. Ik reis bijna dagelijks met lijn 103 of lijn 106 afhankelijk van mijn bestemming, maar heb weinig reden tot klagen!
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Zeker Amba'scasper_rzb schreef:2016:
16 nieuw en schonere bussen: worden bussen die al 8 jaar oud zijn.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Geen idee hopelijk krijgen ze citea's. Ik weet niet wat mrdh eist voor de nieuwe concessie.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
41 Of 4200s ex utrecht.busfanNL schreef:Geen idee hopelijk krijgen ze citea's. Ik weet niet wat mrdh eist voor de nieuwe concessie.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Jammer. Blijven de rammelbassadors.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Wat gebeurd er met de 83xx serie?
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Ga er maar vanuit dat die de verkoop ingaan.
Re: Concessie Voorne-Putten en Rozenburg
Toch jammer dat zijn een van de bustypes uit mijn jeugd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 199 gasten