Maak je eigen lijnennet

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

W0rteltje schreef:
ArrivaBas schreef: Kun je dat dan a.u.b. tonen. Het lijkt nu namelijk of je de verbinding naar Gdm verbreekt.
Ik zeg niet dat ik je niet mag, maar ik blijf erbij dat het nergens op lijkt. -o- -o-
Trouwens een vraagje: hoe oud ben je?
misschien, kweet niet echt hoe

16, hoezo?
Omdat ik dat even wilde weten, want jouw plan kon zo van iemand van 10 komen

W0rteltje schreef:maar dan nog gefeliciteerd voor het "verslaan" van n minderjarige
Ik ben ook minderjarig, 14. Dat heeft er vrij weinig mee te maken.

Maar voor de oorlog komt. Back on-topic
Laatst gewijzigd door Wubbo op ma 07 dec 2015, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote hersteld
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Wubbo »

Dit forum is geen kleuterklas of zandbak. Het is een plek waar mensen met elkaar van gedachten kunnen wisselen en van elkaar kunnen leren. Dat betekent kunnen omgaan met kritiek, maar ook opbouwende kritiek kunnen geven. Als je hier dus een plan plaatst kun je er van uit gaan dat er opmerkingen over komen. Als je daar niet tegen kan: plaats dan je plan niet.

Ik ga er van uit dat iedereen hier op dit forum op een normale manier met mede-forumgebruikers om kan gaan. Ook in dit topic. Laten we het gezellig houden/maken.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

ArrivaBas schreef: Back on-topic
aan jouw de eer
bon jour
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
mijn gooi naar concessie provincie Utrecht.
Ik heb vooral geprobeerd het aantal lijnen te verminderen
Ik heb geen onderschrift
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Milco »

Hoe lukt het jullie om die lijntjes zo te tekenen en hoe stellen jullie die kleuren in? Ik loop een partij te etteren maar ik kom er niet achter hoe dat werkt... :N
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Milco schreef:Hoe lukt het jullie om die lijntjes zo te tekenen en hoe stellen jullie die kleuren in? Ik loop een partij te etteren maar ik kom er niet achter hoe dat werkt... :N
Er is een rondleiding te volgen:
Klik op de onderste URL in dit menu:
Afbeelding
Je krijgt deze tips te zien:
Hoe je een kaart opstart:
Afbeelding
De legenda van alle tools + het schuiven:
Afbeelding
Opmaken van de inhoud:
Afbeelding
Hoe de kaart met ons gedeeld kan worden:
Afbeelding
En hier is nog een keuzemenu verstopt, waar als je kaart is mislukt, je die kaart kunt verwijderen (LET OP: Een verwijderde kaart kan niet meer worden opgehaald!)
Hierzo:
Afbeelding
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Etienne »

sirvinniei schreef:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
mijn gooi naar concessie provincie Utrecht.
Ik heb vooral geprobeerd het aantal lijnen te verminderen
Met deze kaart gaan wel wat rechtstreekse verbindingen verloren die zeer zeker voor passagiersverlies zorgen:
- 330 lijkt me op voorhand al een nutteloze lijn
- 130 wordt fors langzamer
- 120 doorkoppelen aan de 124 naar Woerden is ook niet zo juffen-het. Er rijden tusen Breukelen en Woerden niet voor niets taxibusjes.
- Een buurtbus voor Austerlitz is zo gek nog niet, alleen afleiden naar Driebergen i.p.v. Zeist ligt minder voor de hand.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Etienne schreef: Met deze kaart gaan wel wat rechtstreekse verbindingen verloren die zeer zeker voor passagiersverlies zorgen:
- 330 lijkt me op voorhand al een nutteloze lijn
Leg uit. Het viel me op dat er veel verschillende lijnen met redelijk hoge frequentie naar uithoorn gingen, daarom leek het me duidelijker om 1 hoogfrequente lijn in te leggen.
- 130 wordt fors langzamer
Is dat zo? De afstand is ongeveer hetzelfde en zover ik weet rijden er geen 100 bussen (?), dus er zit ook geen voordeel op over de snelweg rijden
- 120 doorkoppelen aan de 124 naar Woerden is ook niet zo juffen-het. Er rijden tusen Breukelen en Woerden niet voor niets taxibusjes.
Goed punt, misschien is het handiger om deze met taxibusjes te rijden met een hogere frequentie tussen Breukelen en de snelwegoprit
- Een buurtbus voor Austerlitz is zo gek nog niet, alleen afleiden naar Driebergen i.p.v. Zeist ligt minder voor de hand.
Daar heb je misschien wel gelijk, maar ik had daarvoor gekozen omdat Driebergen daarmee beter wordt ontsloten

Bedankt voor je feedback :D
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Etienne »

- De verbinding Uithoorn - Amsterdam Zuidoost is op dit moment al veel sneller via de 146, hetzij dat die alleen doordeweeks overdag rijdt. En dan wil jij er nieuwe lijn tegenaan gooien die een omweg via Mijdrecht, Wilnis en Abcoude gaat maken.

- Nu kan die 130 tenminste over de N201 lekker doorkarren naar Breukelen en dan wordt hij omgelegd via de N212. Het zou overigens wel een redelijk alternatief kunnen zijn als de A2 weer eens helemaal vaststaat.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:juffen-het.
Is het niet 'je-van-het'? Met Google kom ik namelijk niet op een taalkundig iets uit als ik juffen-het invoer. :P
🍉
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Een kleine tip: Probeer de lijnen op een volgorde te zetten bij Amf :idea: . Verder ziet het er zeer goed uit, met goed aanklikbare lijnen :pos: . Ik ga me hier maar niet verder mee bemoeien, want ik woon hier niet :) .
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Etienne schreef:- De verbinding Uithoorn - Amsterdam Zuidoost is op dit moment al veel sneller via de 146, hetzij dat die alleen doordeweeks overdag rijdt. En dan wil jij er nieuwe lijn tegenaan gooien die een omweg via Mijdrecht, Wilnis en Abcoude gaat maken.
Hij is ook niet bedoeld als alternatief voor de 146, maar voor (delen van) de 121, 130, 142, 174 en de 126
- Nu kan die 130 tenminste over de N201 lekker doorkarren naar Breukelen en dan wordt hij omgelegd via de N212. Het zou overigens wel een redelijk alternatief kunnen zijn als de A2 weer eens helemaal vaststaat.
Ik heb het vergeleken op google maps, en vanaf mijdrecht naar breukelen scheelt het 1 minuut tussen mijn route en de route over de snelweg. En dan heb ik het over de auto die sneller over de snelweg kan. :wink:
Ik heb geen onderschrift
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Etienne »

Hainje schreef:
Etienne schreef:juffen-het.
Is het niet 'je-van-het'? Met Google kom ik namelijk niet op een taalkundig iets uit als ik juffen-het invoer. :P
:oops: :') :X
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door SuperGhost »

geeft niets, juffen-het klinkt ook leuk :wink:
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Ehm, ja. Een veerlijn tussen Gorinchem, Sliedrecht en Dordrecht? Wie ga je daar blij mee maken? Ik bedoel Sliedrecht-Dordt per veer kan nog. Maar Gorinchem-Dordt lijkt mij wel een aanzienlijke afstand per veer.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

evenementenlijn
en die bestaat al, maar staat niet in de dienstregeling omdat hij niet zo vaak vaart
bon jour
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door ArrivaBas »

Oké. Niet een grote lijnenzooi als DAV van jou, maar toch enkele punten.
- Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
- Ik zou die Alblasserboot weglaten. Hij vaart niet eens over de Alblas. :wink:
- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller. :idea:
Het is al beter dan voorgaande plannen. Ga zo door met verbeteren! *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Meltrain »

ArrivaBas schreef: - Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
De meeste van deze diensten varen al, het enige echt vernieuwende is een verlenging van lijn 18 naar Pernis en daar zie ik best potentieel voor.
ArrivaBas schreef:- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
Beide lijnen bestaan al.

- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller. :idea:
Die lijn vind ik ook overbodig, evenals lijn 16 "IJssellijn".

De veerdiensten op de Boven-Merwede vond ik het interessantst, maar die bestaan dus ook al. :X
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Jef400 »

Trouwens, al weet ik dat het niet onder de noemer 'Waterbus' valt. Maar had je Maassluis-Rozenburg niet in de kaart op kunnen nemen? Voor de volledigheid.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
0318
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 19 jul 2010, 11:47

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door 0318 »

sirvinniei schreef:https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
mijn gooi naar concessie provincie Utrecht.
Ik heb vooral geprobeerd het aantal lijnen te verminderen
Even concentrerend rond Veenendaal, denk ik dat je meer aandacht zou moeten besteden aan rechtstreekse verbindingen naar belangrijke bestemmingen. Zo te zien laat je nu alle lijnen op station Veenendaal Centrum eindigen. Even afgezien van dat dat me op een enkelstrooks keerlusje moeilijk lijkt, ontneem je met zo'n lijnvoering de inwoners van Wageningen, Rhenen, Heuvelrug en de zuidelijke wijken van Veenendaal hun verbinding met het winkelcentrum en station De Klomp. Overstappen 'in het zicht van de haven' wordt doorgaans achter een bureau bedacht en volstrekt toereikend geacht, maar door reizigers in de praktijk matig gewaardeerd.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door sirvinniei »

Zoals het er momenteel uitziet is het busstation van Veenendaal centrum al te klein, die moet sowieso verbouwd worden (hetzelfde kan overigens gezegd worden over de klomp)
Mijn idee was eigenlijk om 80 en 50 aan elkaar te koppelen, ik zal dit beter aangeven.
Ik heb geen onderschrift
W0rteltje
Berichten: 194
Lid geworden op: wo 12 jun 2013, 07:09
Locatie: Dordrecht

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door W0rteltje »

JeffreyMeijer schreef:Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
er zijn aardig wat scholen in de Prins Alexanderpolder en hier mee kunnen de scholieren (vanuit Krimpen en de Drechtsteden) n aardig stuk afsnijden en daarmee hoeven ze niet over de algara brug die erg langzaam opent en sluit
dit is n lijn voor de aquafox of aquacat
ArrivaBas schreef:Oké. Niet een grote lijnenzooi als DAV van jou, maar toch enkele punten.
- Op zich een goed idee, lijnen naar de Rotterdamse havens, maar hoeveel reizigers zal dat trekken?
- Zou een sneldienst tussen Dordrecht en Rotterdam nou niet enigszins overbodig zijn? :?
- Die driehoeksveer is eigenlijk een klein beetje overbodig.
- Ik zou die Alblasserboot weglaten. Hij vaart niet eens over de Alblas. :wink:
- Zou die Wantijlijn niet overbodig zijn. Met lijn 10 gaat het sneller. :idea:
Het is al beter dan voorgaande plannen. Ga zo door met verbeteren! *O*
- natuurlijk heb ik geen vaste nummers maar aangezien daar geen bruggen of tunnels zijn en ov-loos gebied verbindt heeft het een goeie kans
- nee, daarom is er nu een: 201
- nee, daarom is er nu een : 6
- dat is n evenementenlijn die al wordt bevaren, maar niet zo vaak daarom staat hij niet in de dienstregeling, (alblasserboot komt van Alblasserwaard, anders zou hij wel Alblasboot heetten)
- 10 is sneller maar er is geen vloeiende overstap, daarnaast varen hier sowieso al boten heen als ze terug keren naar de basis, dit zou ook goed zijn voor de nieuwe bioscoop en kan als een alternatief worden voor de (hier vervallen) Ark van Noach
JeffreyMeijer schreef:Trouwens, al weet ik dat het niet onder de noemer 'Waterbus' valt. Maar had je Maassluis-Rozenburg niet in de kaart op kunnen nemen? Voor de volledigheid.
dat is een auto-vervoerende-pont. ik weet niet, ik vond het niet echt waterbus-achtig

ff n inside
- 10 - 99 = reguliere lijn
- 100 - 199 = sneldienst/spitslijn
- 500 - 599 = toeristenlijn
bon jour
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Maak je eigen lijnennet

Bericht door Meltrain »

W0rteltje schreef:
JeffreyMeijer schreef:Oké. Wat mij verder opvalt. Lijn de Hollandsche IJssel op. Een soort stadsveer voor Krimpen aan de IJssel. Wat wil je daar mee?
er zijn aardig wat scholen in de Prins Alexanderpolder en hier mee kunnen de scholieren (vanuit Krimpen en de Drechtsteden) n aardig stuk afsnijden en daarmee hoeven ze niet over de algara brug die erg langzaam opent en sluit
dit is n lijn voor de aquafox of aquacat
Misschien wilde je nog tussenhaltes aandoen, maar ben je die vergeten in te tekenen, maar nu is het gewoon een non-stop lijn van Krimpen Stormpolder naar Ouderkerk en liggen beide haltes aan dezelfde kant van de Hollandsche IJssel. :?
Geen enkele van je genoemde argumenten gaat dus op.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 24 gasten