Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

mb90 schreef:De 5916 zit goed en is een stuk stiller als de Amba's die eerst op de 136 reden. Dat is op de snelweg wel prettig.
Wel geven de R-Net schermen bij de haltes Numansdorp A29 en Den Bommel N59 in ieder geval haltes de vertrektijden van een doordeweekse dag aan. Dat gaat dus niet helemaal goed.
Achja opstartproblemen bij een concessiewisseling zijn er wel vaker. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door mb90 »

Stefan schreef:Iemand overigens enig idee welk of wat voor bus er bij voertuignummer 1125 hoort? Rijdt al eventjes op de 164 heen en weer. Zal wel TCR zijn, maar ben benieuwd wat voor iets dat is. :P
Vanaf de A29 zag ik over de Provinciale Weg bij Westmaas rond de tijd dat de 164 hoort te rijden een TCR Amba zonder bestickering rond rijden. Grote kans dat die het is.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

ArrivaBas schreef:Het is zover vandaag. Connexxion is begonnen. En zo te zien blijven die Citea's gewoon rijden.
Natuurlijk blijven de Citea's gewoon rijden. Ze hebben er zoveel geld ingestopt om de Citea's rijklaar te maken voor HWGO.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

iets anders. Ik zat net de dienstregeling van lijn 135 en 138 door te kijken, en dat sluit voor geen meter aan op het r-net. maar als men de dienstregeling met 8 minuten vervroegt, krijg je dit:
Afbeelding
Dan kan je dus met de 135 richting Middelharnis aansluiten op de 436 naar Stellendam/Ouddorp, met de 138 naar Middelharnis op de 436 naar Rotterdam, en met de 135 naar Ooltgensplaat aansluiten op de 436 richting Middelharnis.
Want:
om 9:21 komt de 436 naar Stellendam/ Ouddorp
om 9:36 komt de 436 Rotterdam
om 10:21 komt de 436 naar Rotterdam
om 10:51 komt de 436 naar Stellendam/Ouddorp (alleen op zaterdag)
om 11:06 komt de 436 naar Rotterdam (alleen op zaterdag)

Waarom heeft Connexxion dit niet zo gedaan? Want 2 lijnen met enorm slechte aansluitingen lijkt me ook niet prettig.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Waar vinden die overstappen precies plaats in jouw voorstel?
Leidend is namelijk de overstap bij Den Bommel N59 P+R.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Den bommel en nieuwe tonge.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Ik zie dat de aansluiting van lijn 436 vanuit Rotterdam op lijn 135 richting Middelharnis nu goed is. De overige aansluitingen zijn vrij slecht inderdaad.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
aadvannijen
Berichten: 105
Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door aadvannijen »

Die TCR wagen met Cxx nummer 1125 is bij TCR in de nummering de 550. Zag hem vanmorgen ook op de lijn 164.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hainje »

datm schreef:Maar stel dat Veolia de dwangsom krijgt opgelegd van de provincie Limburg en er zou eventueel daar een nieuwe aanbesteding komen en Veolia/CXX schrijft zich daarvoor in kan de provincie het besluit van de dwangsom meewegen in de beslissing om de concessie niet aan Veolia te verlenen? Of staat dit er helemaal los van? Want ik kan mij voorstellen dat de provincie Limburg geen zaken meer wil doen met een partij die zich eerder niet aan de regels heeft gehouden.
Ervaringen uit het verleden mogen niet meegewogen worden in een nieuw contract. Dat is maar goed ook, want pas in 2028 komt de kavel Limburg weer op de markt. We kunnen nu echt nog niet voorzien welke bedrijven er allemaal actief zijn in NL en vooral hoe hun aanzien tegen die tijd is.
🍉
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Meltrain schreef:Ik zie dat de aansluiting van lijn 436 vanuit Rotterdam op lijn 135 richting Middelharnis nu goed is. De overige aansluitingen zijn vrij slecht inderdaad.
Aannemende dat ze zondagdienstregeling hetzelfde is als die in de avonduren, is dat helemaal niet zo'n rare keuze.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

datm schreef:
ArrivaBas schreef:Het is zover vandaag. Connexxion is begonnen. En zo te zien blijven die Citea's gewoon rijden.
Natuurlijk blijven de Citea's gewoon rijden. Ze hebben er zoveel geld ingestopt om de Citea's rijklaar te maken voor HWGO.
Morgen opweg naar school ga ik testen of of het geld het wel waard is. :Y
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door mb90 »

Hier een drietal foto's van de eerste ochtend van Connexxion in deze concessie.

Eerst de TCR 409 in z'n nieuwe R-NET kleuren voor lijn 436 hier op het Zuidplein, die bij Connexxion volgens de bus als 1046 door het leven gaat, maar volgens OVZoeker als 1045 :? :
Afbeelding

Dan de Citea 5881 als lijn 171 vanuit Oud-Beijerland. Hier is te zien dat bijvoorbeeld Rotterdam Zuidplein op 2 regels zichtbaar is, terwijl de bestemming de andere kant op (Oud-Beijerland LJ Costerstraat) scrollend zichtbaar is:
Afbeelding

Op lijn 104 rijden vandaag een deel van de Citea's die vanuit Limburg naar TCR gegaan zijn. Zo ook deze TCR 555 in Hellevoetsluis die bij Connexxion als 5893 door het leven gaat:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8833
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik moet mijn ouders maar eens over de dure parkeerdrempel zien te krijgen om daar weer es naartoe te kunnen. De huisstijlen staan de bussen goed.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ik blijf het toch altijd wonderlijk vinden zo'n concessie overgang. Zo zit je nog in een Arriva bus naar Ouddorp en de volgende dag zit je in een Connexxion R-Net bus naar Ouddorp!

Morgen is natuurlijk de echte vuurdoop voor Connexxion!

Wat zijn vandaag al veel gehoorde klachten? :roll:
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

De klachten zullen nu op dit moment (22:45) wel komen van passagiers die op Zuidplein staan en er achter komen dat er na 22:30 niet meer naar de Hoeksche Waard gereisd kan worden. :neg:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Hoe is het met lijn 166 afgelopen: heeft die lijn vanavond nou wel of niet tussen 's-Gravendeel en Dordrecht gereden?
@mb90: Fraaie foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

Hainje schreef:
datm schreef:Maar stel dat Veolia de dwangsom krijgt opgelegd van de provincie Limburg en er zou eventueel daar een nieuwe aanbesteding komen en Veolia/CXX schrijft zich daarvoor in kan de provincie het besluit van de dwangsom meewegen in de beslissing om de concessie niet aan Veolia te verlenen? Of staat dit er helemaal los van? Want ik kan mij voorstellen dat de provincie Limburg geen zaken meer wil doen met een partij die zich eerder niet aan de regels heeft gehouden.
Ervaringen uit het verleden mogen niet meegewogen worden in een nieuw contract. Dat is maar goed ook, want pas in 2028 komt de kavel Limburg weer op de markt. We kunnen nu echt nog niet voorzien welke bedrijven er allemaal actief zijn in NL en vooral hoe hun aanzien tegen die tijd is.
Aan de ene kant is het inderdaad goed dat ervaringen uit het verleden niet mogen worden meegewogen. Aan de andere kant is het ook weer apart. Stel ik heb een bedrijf en ik besteed de opdracht aan jou uit, en jij verpest het en ik leg zelfs een dwangsom bij jou neer, dan ga ik echt niet opnieuw de opdracht aan jou geven.
OVinspecteur
Berichten: 374
Lid geworden op: vr 30 nov 2012, 08:35
Locatie: Utrecht

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVinspecteur »

Het 'foutje' van lijn 166 op de zondagavond zie ik ook nog steeds niet hersteld in de dienstregeling op de website. Weet iemand of dat ding wel gereden heeft tussen Dordrecht en 's-Gravendeel?
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Heeft niet 'officieel' gereden. Maar heb wel meerdere malen rond de 'normale' vertrektijd een taxibusje van TCR van station Dordrecht zien vertrekken... Hij keerde echter op de rotonde en ging dus niet richting het Leerpark en Ziekenhuis Dordwijk. Maar dat lijkt overeen te komen met iets wat Connexxion op hun Facebook pagina gemeld hebben....
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Eerste foutje dat ik zojuist ontdekte: Lijn 396 wordt nog weergegeven op de DRIS...

Verder werkt de DRIS niet bij diverse haltes, o.a. Middelharnis Gemeentehuis en Nieuwe- Tonge N215 (beide alleen richting Rotterdam).
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Gisteren reed de 5900 (R-net) op lijn 436 in Ouddorp.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Leuk dat CXX op de displays in de bus geen plaatsnamen bij de haltes vermeldt. Vanaf Zuidplein staat in de 436 op de displays achtereenvolgens: A29, N59 P+R, Busstation en N215".
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat viel mij ook al op... Bij A29 is dat nog niet zo erg, maar bij Busstation of N215 is het verwarrend...
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21335
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Ik zie op OV Zoeker allerlei nummers als 1093, 1097 en 1125. Zijn dat de "Connexxion-nummers" van de TCR Ambassadors (serie 419 - 435)?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daelea »

Jep, zeer waarschijnlijk wel. Ik zag vanmiddag een TCR-amba rijden met zowel een 4##- als een 11##-nummer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten