Volgens mij is de OV-chipkaart niet geldig. Ik denk dat het 'gewoon' een LE wordt.groningen schreef:Tja; dus alleen tijdens die tentoonstelling van David Bowie en ik weet niet zeker of de OV-chipkaart geldig is. Is het wel zeker dat Qbuzz (of Arriva) die diensten uitvoert. Dat volk heeft natuurlijk geen behoefte om door Eelde, Paterswolde, Eelderwolde en Groningen te ploegen.
Groningen-Drenthe: Alledaagse gebeurtenissen
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dit is evenementenvervoer natuurlijk, dat moet apart bekostigd worden. Als dit regulier wordt is de chipkaart uiteraard geldig.
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39192
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat lijkt me wel erg uitzonderlijkgebruiker77 schreef:Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Kan makkelijk hoor. Heeft de baan van Eelde toevallig een brug?
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Afgelopen zaterdag kwam het vliegtuig uit Polen om 19.50, terwijl die om 16.45 gepland staat ;), geloof ik. Over het algemeen is de vertraging inderdaad wel een stuk minder en kan je er wel van uit gaan dat die om 17 uur er is. Anders kan men in die uitzonderlijke gevallen gebruik maken van lijn 2 die alternatief biedt.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Goed moment om nu te kijken naar speciaal vervoer tussen GAE en HS. Zal de vertragingspieken op de 2 hopelijk ook doen afnemen. Voor vertraging is waarschijnlijk wel een redelijk makkelijke oplossing: aangezien een vliegtuig vaak te laat vertrekt kan je een redelijke inschatting gaan maken wanneer deze ongeveer zal landen en dan kan je dan zorgen dat de bus er op tijd staat. Echter wordt dat wel wat lastiger als je ook passagiers moet wegbrengen, maar dat is vaak zo'n 2 uur voor vertrek vlucht dat er ingecheckt dient te worden. Vraag mij wel af waar ze die bus op het station willen laten, met de recentelijke opmars van Flixbus is er nauwelijks meer ruimte aan die kant. Dikwijls passen de Flixbussen niet op de halte.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Aan de andere kant van de museumbrug is nog wel ruimte
Basislijn
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Misschien bij 5 of op zo'n extra lang perron? Straks naar de zuidkant of juist aan de stille noordkant houden, zoiets?Nicketick schreef:Goed moment om nu te kijken naar speciaal vervoer tussen GAE en HS. Zal de vertragingspieken op de 2 hopelijk ook doen afnemen. Voor vertraging is waarschijnlijk wel een redelijk makkelijke oplossing: aangezien een vliegtuig vaak te laat vertrekt kan je een redelijke inschatting gaan maken wanneer deze ongeveer zal landen en dan kan je dan zorgen dat de bus er op tijd staat. Echter wordt dat wel wat lastiger als je ook passagiers moet wegbrengen, maar dat is vaak zo'n 2 uur voor vertrek vlucht dat er ingecheckt dient te worden. Vraag mij wel af waar ze die bus op het station willen laten, met de recentelijke opmars van Flixbus is er nauwelijks meer ruimte aan die kant. Dikwijls passen de Flixbussen niet op de halte.
-
- Berichten: 86
- Lid geworden op: di 05 jan 2010, 20:53
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
312 toch maar over Eelde dan?gebruiker77 schreef:Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Zojuist de David Bowie bus zien rijden op het Hoofdstation. Wordt gereden door Doornbos met een toepasselijke "Er gaat niets boven Groningen" bus en had als bestemming "David Bowie Bus Airport <> Museum"
EDIT: Persbericht vliegveld met foto
EDIT: Persbericht vliegveld met foto
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
En door de luidsprekers klonk "Station to station". :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Weet iemand de dienstregeling van deze bus of waar de dienstregeling te vinden is?
3 euro enkele reis is niet duur. Is Qbuzz ook betrokken geweest bij de totstandkoming van deze verbinding, want ik neem aan dat de alternatieve reistijd van 45 minuten die in het artikel genoemd wordt, een reistijd met een bus van Qbuzz is.
3 euro enkele reis is niet duur. Is Qbuzz ook betrokken geweest bij de totstandkoming van deze verbinding, want ik neem aan dat de alternatieve reistijd van 45 minuten die in het artikel genoemd wordt, een reistijd met een bus van Qbuzz is.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Lijn 35 tussen Steenwijk en Beilen rijdt (waarschijnlijk door het asielzoekercentrum te Vledder) sinds vandaag met een midi-bus(uit de stadsdienst van Meppel). Er stond echter lijn 41 op de lijnkast. Beetje verwarrend.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Blijkbaar rijdt lijn 11 gewoon de omleiding langs UMCG Noord en Nieuwe Ebbingestraat deze week, ondanks dat er in reisplanner staat dat 'ie weer over het Boterdiep gaat
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
vanaf 19 december weer over boterdiep hoorde ik
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Mooi initiatief. Hopelijk weet men vooraf hoeveel arrangementen er op de vlucht 'zitten', want qua zitplaatsen overtreft een vliegtuig één zo'n bus natuurlijk..Nicketick schreef:Zojuist de David Bowie bus zien rijden op het Hoofdstation. Wordt gereden door Doornbos met een toepasselijke "Er gaat niets boven Groningen" bus en had als bestemming "David Bowie Bus Airport <> Museum"
EDIT: Persbericht vliegveld met foto
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
De nieuwe stalling aan de Peizerweg is vandaag geopend
https://www.oogtv.nl/2015/12/qbuzz-vest ... rweg-open/
https://www.oogtv.nl/2015/12/qbuzz-vest ... rweg-open/
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Dat was afgelopen vrijdag al
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Speciaal voor lijn 1 in Assen heeft men afgelopen zaterdag de 3009 en 3020 naar Assen gebracht.
Men heeft het kleurtje achter de 1 niet aangepast en is nog steeds groen.
Men heeft het kleurtje achter de 1 niet aangepast en is nog steeds groen.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Haha ja dat dacht ik al. De 3020 reed op lijn 50 zaterdag, handige omloop? ;)
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Eens, alleen D66 nu nog (A)nv_busfreak schreef:312 toch maar over Eelde dan?gebruiker77 schreef:Goed idee. De reizigers vanaf het vliegveld kunnen inderdaad beter met een snelbus naar Groningen. Ik zou het wel beter vinden als de OVkaart ook geldig is en het daarmee dus een meer regulier karakter krijgt. Het is ook nog goedkoper dan de huidige 10 euro die men betaalt met een retour. Lastig punt is echter dat het kan voorkomen dat een vliegtuig 2 jaar vertraging heeft.
Een bijkomend voordeel van de snelbus is dat de lijn 2 door Eelde niet meer te maken heeft met al extreem volle bussen en veel vertraging door de vele kaartjes die moeten worden verkocht.
hej*
-
- Berichten: 911
- Lid geworden op: wo 18 dec 2013, 14:24
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Is dat je tweede account?
Bij die opmerking dacht ik eigenlijk meteen, dat is Geert4OV, maar ik kan me vergissen hoor!
Alleen Stadskanaal via Eelde Airport lijkt me steeds onwaarschijnlijker worden met de al nieuwe Airport liner. En ik weet wel zeker dat bijna iedereen in Stadskanaal daar niet vrolijk van wordt. Die omweg kost gewoon te weinig tijd, voor te weinig reizigers. Het aantal reizigers zal er vermoedelijk door afnemen. 6 minuten minimaal extra voor die lus.
Bij die opmerking dacht ik eigenlijk meteen, dat is Geert4OV, maar ik kan me vergissen hoor!
Alleen Stadskanaal via Eelde Airport lijkt me steeds onwaarschijnlijker worden met de al nieuwe Airport liner. En ik weet wel zeker dat bijna iedereen in Stadskanaal daar niet vrolijk van wordt. Die omweg kost gewoon te weinig tijd, voor te weinig reizigers. Het aantal reizigers zal er vermoedelijk door afnemen. 6 minuten minimaal extra voor die lus.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Vanmorgen rond 10.15.
Vele reizigers, zelfs omstanders, vinden het bijzonder een andere bus te zien rijden op de "nieuwe" lijn door Marsdijk.
Re: De alledaagse eigenaardigheden in Groningen-Drenthe
Nee dus ,maar ik krijg wel dit gevoel bij dit forum.gebruiker77 schreef:Is dat je tweede account?
Bij die opmerking dacht ik eigenlijk meteen, dat is Geert4OV, maar ik kan me vergissen hoor!
Alleen Stadskanaal via Eelde Airport lijkt me steeds onwaarschijnlijker worden met de al nieuwe Airport liner. En ik weet wel zeker dat bijna iedereen in Stadskanaal daar niet vrolijk van wordt. Die omweg kost gewoon te weinig tijd, voor te weinig reizigers. Het aantal reizigers zal er vermoedelijk door afnemen. 6 minuten minimaal extra voor die lus.
:X :X :X
hej*
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 89 gasten