Materieeltekort dreigt bij NS

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door SuperGhost »

SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door AppleMoose »

Volgensmij staat er nog wel het een en ander aan de kant, maar geen idee hoe de conditie van die locomotieven is. Ze zitten al aardig tegen een flinke revisie aan te hikken wat ik vernomen heb.
Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N

Verder verwacht ik dat mat. 64 nog een paar maanden langer in dienst blijft. Niet al te lang want de reserveonderdelen raken wel enigszins op en het onderhoudscentrum waar ze nu onderhouden worden moet verbouwd worden voor de Flirts. (bron: Railmagazine november)
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Daniel »

Ronaldussen schreef:Blijft natuurlijk wel vreemd dat ICL weer opnieuw toelatingsprocedures moet ondergaan. Ze hebben al in Nederland gereden en puur omdat ze administratief zijn uitgeschreven moet dat hele bureaucratische circus weer uit de kast getrokken worden :N
Da's puur een ILT dingetje schijnt. Het zijn RIC-rijtuigen wat zoveel betekend als dat wanneer er morgen een vervoerder een internationale trein mee gaat rijden ze gewoon in Nederland mogen komen. Alleen omdat het zou gaan om volledig binnenlandse inzet wil de ILT hebben dat ze ook aan alle binnenlandse regeltjes voldoen (en da's niet het geval door het ontbreken van een groene lamp-circuit).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Hainje »

Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door reisthijs »

Volgens mij is de Benelux ook nog steeds een internationale trein.
SuperGhost schreef:
SLToilet schreef:
SuperGhost schreef:Heeft NS overigens ook wel genoeg loc's om die ICL's dan te kunnen rijden?
Er staan een aantal uit de 1700-serie aan de kant sinds al die ICR-rijtuigen allemaal worden omgebouwd en ingezet op de HSL.
Gingen die niet gebruikt worden voor de DDAR-stammen die opnieuw op het spoor zouden komen?
Voor DDM1-stammen, maar die zijn pas in september klaar.
En anders zijn er nog wat Traxx'en werkloos, en worden er de komende tijd ook nog nieuwe Traxx'en geleverd.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
timtrein
Berichten: 276
Lid geworden op: di 18 mar 2008, 23:33

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door timtrein »

Klaasje schreef:
Tochjo schreef:In de herfst alleen gekoppeld met SGM-III vanwege het ontbreken van magneetremmen.
Wat een ontzettend vreemde maatregel is.. Want SGM-III reed ook los totdat het magneetremmen kreeg. Toen SGM-III magneetremmen had en dus veiliger werd is SGM-II ineens "onveilig" verklaard.. Waarom? Omdat we het onszelf graag moeilijk maken ofzo..
SGM heeft vooral problemen op het moment dat de ED-remming overgaat in een pneumatische remming (bij pakweg 20 km/h geloof ik). Iets zegt me dat de drietjes, met een extra schijfberemde middenbak, dus per definitie iets minder last van glibberen hebben. Verder lijkt het er momenteel op dat de tweetjes gewoon aansluitend met/op de drietjes afgevoerd gaan worden. Tegen die tijd zijn ze zo ongeveer 45 jaar oud, dan wordt het ook echt wel tijd.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door SuperGhost »

Hainje schreef:Kan de 1900 dan niet tijdelijk doorgetrokken worden naar Viersen? :P
Ik geloof niet dat de 1700-locs houden van de Duitse bovenleidingspanning op Venlo-Viersen...
Jay20
Berichten: 141
Lid geworden op: za 08 okt 2011, 23:11
Locatie: Station Amsterdam Lelylaan

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jay20 »

Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Hainje »

Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.
🍉
Post
Berichten: 814
Lid geworden op: do 28 mei 2015, 20:33
Locatie: Uden

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Post »

Kunt die laatste kilometer ook een diesel er voor zetten. Of gewoon inplannen en dan het laatste stuk opheffen wegens materieel problemen. :Y
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Jef400 »

Ja, de kerstman komt ook in Augustus buurten :X
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door SuperGhost »

Hainje schreef:
Jay20 schreef:Of gebruik een meerspanningsloc die er wel voor geschikt is :)
Ja kan, maar ruilen we probleem X dan niet in voor probleem Y? Want zoveel van die locs zijn momenteelbnu ook niet beschikbaar volgens mij.
Dat lijkt me haast ook niet, want als er veel van de locs waren, dan had men denk ik allang de locwissel van de IC-Berlijn te Bad Bentheim weggewerkt gok ik zo :X
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door baladid »

Een opheffen van de 15-minuten-stop in Bentheim zullen de rokers en de Bundespolizei niet leuk vinden...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Geert »

Mwah, de ICE rijdt tegenwoordig ook door zonder stop in Emmerich. Zie niet in waarom dat in Bad Bentheim niet zou kunnen.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Suus »

CNL stopt sinds vandaag ook niet meer in Emmerich. Er zijn dus wel meerspanningslocs, alleen nog niet voor 200 km/uur wellicht.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Bemined
Berichten: 5924
Lid geworden op: vr 14 aug 2015, 19:45

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Bemined »

Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Daniel »

Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
MetroRET
Berichten: 3820
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door MetroRET »

Daniel schreef:Het SGM dat was vrijgekomen uit de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie] stond vanmiddag trouwens nog in Utrecht, lijkt me dat ze dat elders toch harder nodig hebben nu. Het daar vervangende DDZ heeft blijkbaar ook al last van die buikgriep, want er zat vanmiddag ook nog een SLT in de 5500.
Die heeft er heel de dag op gereden.
http://ovtijden.com/avtdag/st
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Suus »

Er zouden nog 15 Mat '64 klaarstaan voor reservediensten, volgens dit afscheidsartikel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Hainje »

Betaalmuur :(
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50894
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door Suus »

Als je de Volkskrant even opzoekt op Facebook staat daar een gratis link, want via Facebook.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door SLToilet »

Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld vanwege DDAR dat weer massaal buikgriep kreeg. Tot zover het materieeltekort door het uit dienst gaan van Mat '64.
En ook vandaag weer: het zijn er zes, met in één uur tot 5 (treinstellen, niet de combinatie) in Boxtel: 5238 11:19 naar Tbu (x1), 11:34 naar Nm (x3), 11:51 naar Dn (x1). Om 12:05 gaat er ook een losse naar Ehv maar dat is een uit Tbu terugkerende trein, de 5237, die keert op de 5238. En ook de zesde kan ik terugvinden: bij Oss, 11:16 richting Dn. Op andere lijnen, zoals het netwerk rond Sittard, zijn wel gevrijwaard van Plan V en ook de laatste sprinters in het oosten van het land zijn overgestapt op moderner materieel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door reisthijs »

Bemined schreef:Nadat vannacht Mat '64 uit dienst genomen is zijn de eerste 8 stellen in de loop van de dag weer in dienst gesteld
Die zijn dus helemaal niet uit dienst genomen. Alleen niet meer standaard ingepland.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door ArrivaBas »

Is DDZ niet overkill voor de [serie=Sprinter|2016|Baarn - Utrecht Centraal5500[/serie]
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
starx
Berichten: 609
Lid geworden op: wo 26 feb 2014, 00:25

Re: Materieeltekort dreigt bij NS

Bericht door starx »

NS heeft dus besloten om het levensgevaarlijke materieel zonder baanschuiver langer in dienst te houden. En dat terwijl het onderhoud duur is en er reserveonderdelen missen.

Maar desondanks een wijs besluit *O*
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten