Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
The Greyhound
Berichten: 806
Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door The Greyhound »

ArrivaBas schreef:
The Greyhound schreef:
ArrivaBas schreef:Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.

Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
Dat zijn de twee wagens uit de Achterhoek denk ik. Ik kwam ze eerder deze week op de A15 tegen.
Mijn gedachte kwam vooral door de zodanige afstand dat wagenparknummers niet zichtbaar waren. Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
Die achterhoekers zijn 1x ex Groningen Stad en 1x ex Waterland bussen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

ArrivaBas schreef:Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
Verwarrend? Die pendels zijn al jaren gratis en dat ze het dit jaar ook zijn staat ook keurig op de site van de Kerstmarkt.
Lijkt me verwarrender voor de reiziger geweest te zijn dat de stadsbussen voor het eerst niet gratis waren dit weekend, dat is immers een jaar of 11 wel zo geweest in het kerstmarktweekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

Daniel schreef:Op de streek reed aan de oostkant van DAV nog maarliefst één Wright (op lijn 90) en verder waren het al grotendeels ex-HWGOse Ambassadors die daar reden. Al zaten er ook nog een paar 80xx-Ambassadors tussen.
Ik heb gistermiddag nog in een Wright 6244 gezeten in lijntje 92 naar Zuidplein.
bartjemestrom
Berichten: 1028
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door bartjemestrom »

Tot en met gisteren reden ze nog. Per vandaag uit dienst
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

ArrivaBas schreef:Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.
Dat komt omdat de bussen (waarschijnlijk) in de loop van de dag geruild gaan worden. De 8300's hebben natuurlijk afgelopen nacht 'gewoon' tot een uur of 2 gereden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
Jee! nog een over! *O* *O* *O*
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

En zelfs een verdwaald op lijn 5/7 (8353).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Globetrotter »

OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Robin2239
Berichten: 86
Lid geworden op: zo 18 jan 2009, 22:19

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Robin2239 »

Voor de liefhebbers, deze week nog rijden de 8032, 8035, 8038, 8051, 8052, 8053 nog in het DAV gebied.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

OmniLezer schreef:
Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.
Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Waren er eigenlijk nog Scania's in DAV? Of zijn die al langere tijd weg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Al bijna een jaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Volgens dit topic zouden er twee geledes naar DAV zijn gekomen, maar waar worden die ingezet (als ze er werkelijk zijn en niet de kerstmarktinzet bedoelt wordt)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8796
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door ArrivaBas »

Die reden inderdaad de kerstmarktpendel, maar daarna niet meer gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Er zou er 1 blijven in het DAV gebied heb ik begrepen.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:
OmniLezer schreef:
Ezra schreef:
OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.
Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.
Ik weet het, maar die gaan niet klagen als een bus met hetzelfde interieur en exterieur met een andere motor komt.
Maar terzijde; die 83xx reden het best en accelereerde snel. Ik kreeg er altijd een gevoel bij dat die sneller is dan elke andere bus met een ZF. Want je zat altijd snel op de 50km/u.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
MdJ
Berichten: 4534
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:47
Locatie: Vleuterweide

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door MdJ »

Arriva Brabant heeft in de nieuwe citea's toch ook ZF? Iets met Euro6 die alleen met ZF geleverd kunnen/konden worden? Je weet wel, die ook op lijn 120/121 en vast een keertje op lijn 85 hebben gereden? (Zo, en weer Ontopic :mrgreen: )
Bij twijfel: gebruik beton.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Pim-AllianceB95 »

OmniLezer schreef:
Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF :wink:

De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
De 8100s hebben ook een ZF.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

OmniLezer schreef:Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Die Euro 6 Citea's zijn werkelijk sneller... Hoewel de 8300's wel mooier aan 't gas hangen.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 72 gasten