Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door bartjemestrom »

Die hekjes was men afgelopen maandag al aan het verwijderen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Laat ik het zo zeggen: op E6 stond het oorspronkelijke hekje er gisterochtend nog. Maar da's ook de achterste dus allicht de laatste geweest die aan de beurt was.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Ik zit eens even de wijzigingen in de dienstregeling van Qbuzz te bekijken. Lijn 25 en 14 stoppen allebei op de haltes Welgelegen, Everard Meysterlaan en Racinelaan. Lijn 25 zit echter niet aan een lijn gekoppeld die door rijdt naar het Vredenburg. Lijn 14 rijdt echter wel naar het Vredenburg, hetzij 1x/ uur. Ben zeer benieuwd naar de bezettingen op deze lijn.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Kan ik ergens de dienstregelingwijzigingen van de concessie Provincie Utrecht vinden? Van de website van CXX wordt ik niet wijzer.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daelea »

Zoals elk jaar staan de wijzigingen netjes en overzichtelijk op de Wiki vermeld: http://wiki.ovinnederland.nl/wiki/Diens ... recht_2016 :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

En dat zijn ook zo'n beetje alle wijzigingen die er plaatsvinden, al heb ik nog wat kleine dingetjes gevonden bovenop dit lijstje van Connexxion zelf.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door wouter15 »

In dit topic las ik dat de Mercedes-Benz Citaro LE's die rijden op lijn 641, 642, 646 en 647 naar HWGO gaan. Weet iemand wat er dan voor deze bussen in de plaats komt?
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Milco »

Misschien de Citaro LE's die al in Amstelland-Meerlanden rijden of wellicht komen enkele MAN Lion's City TÜ's naar Uithoorn voor de scholierenlijnen. TCR zal vast wel ergens wat bussen hebben. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door datm »

Milco schreef:Misschien de Citaro LE's die al in Amstelland-Meerlanden rijden of wellicht komen enkele MAN Lion's City TÜ's naar Uithoorn voor de scholierenlijnen. TCR zal vast wel ergens wat bussen hebben. :)
Ja hoor :D Op dit moment bestaat hun wagenpark uit ongeveer 190 bussen en rond de 380 taxi voertuigen en nog enkele ondersteunende voertuigen.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Busfoto.nl »

Nog een paar uurtjes en dan wordt de Leidseveertunnel en het viaduct over de vaart in gebruik genomen. Vanmiddag reed er al een bus van de Qbuzz overeen:

https://www.youtube.com/watch?v=CgXJG5kx5Fo
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

wouter15 schreef:In dit topic las ik dat de Mercedes-Benz Citaro LE's die rijden op lijn 641, 642, 646 en 647 naar HWGO gaan. Weet iemand wat er dan voor deze bussen in de plaats komt?
Morgenochtend maar eens even ovzoeker.nl raadplegen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Over een uurtje of 7 zouden lijn 7 en 21 er al overheen moeten rijden, maar vooralsnog ligt er nog geen asfalt om van het C-perron richting de Valeriusbaan te komen (en andersom naar de D-perrons). Hopelijk is 't morgenochtend al uitgehard want zo te zien zijn ze nog wel druk bezig...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Het gaat niet hard, althans dat wat er op beeld te zien is.. volgens mij is er nu nog steeds asfalt nodig in het gebied dat rechtsonder buiten beeld is..

http://www.cu2030.nl/pagina/webcams
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Nu zit er schot in volgens mij.. buitenbaan ligt er .. zelfs als met haaientanden.. :shock:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

'tis wel wat krap nog allemaal. Mijn bus 65 kon na vertrek van C3 maar net langs de op C5 halterende 38. De route naar de D-perrons blijkt een slinger vanaf de oude uitstaphaltes te zijn.
Verder is het ook vooral donker bij gebrek aan straatverlichting tussen het nieuwe busstation en het einde van de Valeriusbaan.
Aan omloopwijzigingen: de 4553 weer op de streek, die had ik op de 65 van 7.35 (nu tot Plettenburg). En voor de 63 die rond 7.45 uur naar Vianen gaat kwam een 12m stadscitaro aangereden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Ezra schreef:
wouter15 schreef:In dit topic las ik dat de Mercedes-Benz Citaro LE's die rijden op lijn 641, 642, 646 en 647 naar HWGO gaan. Weet iemand wat er dan voor deze bussen in de plaats komt?
Morgenochtend maar eens even ovzoeker.nl raadplegen.
Ovzoeker zegt het volgende:

641: Cxx 1025 (TCR 514).
642: Cxx 1021 (TCR 510).
646: Cxx 1043.
647: 1026 (TCR 515).
Het zijn Citaro's LE van Amstelland-Meerlanden. Geld dit ook voor de 1043?
Durashift
Berichten: 5644
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Daniel schreef:'tis wel wat krap nog allemaal. Mijn bus 65 kon na vertrek van C3 maar net langs de op C5 halterende 38. De route naar de D-perrons blijkt een slinger vanaf de oude uitstaphaltes te zijn.
Ja, kijk net even op de cam. en het is dus alleen de buitenbaan wat er ligt. Zag een gelede Citaro een rondje maken.. heeft niet veel tussenruimte..
Goed insteken voordat de bocht begint, zeg maar.. :wink:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Rondjes rijden gebeurd er vooralsnog genoeg ja. Uiteraard was al te verwachten dat alle lijnen naar de Vleutenseweg dat moeten doen gezien hun vertrekhalte, maar ook lijn 7 en 21 mogen het hele busstation rond voor ze richting Valeriusbaan kunnen.
Halte C6 blijkt overigens gebruikt te worden als uitstaphalte, maar gezien de slinger die de bussen daar vlak voor moeten maken is dat niet persé heel handig: de bus waarmee ik aankwam stond zowat haaks op de halte doordat er al een andere bus voor stond. Nou haalde ik wel met gemak een trein eerder, dus da's een aardig winstpuntje van het onder de stationshal uitstappen... als de trein op tijd had kunnen vertrekken zou ik in 35 minuten vanaf m'n werk naar huis gereisd zijn :)

Zijn de geledes trouwens weer teruggewisseld of zitten er nu nog meer geledes op de streek? Ik zag vandaag in elk geval weer twee streekcitaro's (45xx) op de 65. Wel zat er ook nog een stadscitaro (12 meter) op een omloop 65 vanmiddag, mogelijk dezelfde als ik vanmorgen op 63 zag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Daniel schreef:Rondjes rijden gebeurd er vooralsnog genoeg ja. Uiteraard was al te verwachten dat alle lijnen naar de Vleutenseweg dat moeten doen gezien hun vertrekhalte, maar ook lijn 7 en 21 mogen het hele busstation rond voor ze richting Valeriusbaan kunnen.
Halte C6 blijkt overigens gebruikt te worden als uitstaphalte, maar gezien de slinger die de bussen daar vlak voor moeten maken is dat niet persé heel handig: de bus waarmee ik aankwam stond zowat haaks op de halte doordat er al een andere bus voor stond. Nou haalde ik wel met gemak een trein eerder, dus da's een aardig winstpuntje van het onder de stationshal uitstappen... als de trein op tijd had kunnen vertrekken zou ik in 35 minuten vanaf m'n werk naar huis gereisd zijn :)

Zijn de geledes trouwens weer teruggewisseld of zitten er nu nog meer geledes op de streek? Ik zag vandaag in elk geval weer twee streekcitaro's (45xx) op de 65. Wel zat er ook nog een stadscitaro (12 meter) op een omloop 65 vanmiddag, mogelijk dezelfde als ik vanmorgen op 63 zag.
Ik zag en fotografeerde stadscitaro 4066 op de 65 vandaag.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Tot dusverre de volgende stadscitaro's gezien op Nieuwegeinse diensten/omlopen: 4027, 4038, 4061, 4062, 4064, 4065, 4066 en 4150. Het lijkt er sterk op dat de streekgelede's 4551-4561 allemaal weer terug zijn in de streekvestigingen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Kan ik er nog eentje aan toevoegen: ik had vanmiddag de 4063 op lijn 77 ri. Bilthoven. Op de Balijelaan kruiste overigens nog een andere 12-meter stadscitaro eveneens op lijn 77.
Of het nu de handigste inzet voor die dingen is weet ik niet, het valt qua zitcapaciteit nogal tegen t.o.v. een Ambassador. Had ze dan nog eerder verwacht op de omlopen die Nieuwegein op de stad heeft, bv. op 10 en 30.

De verdeling van de geledes is overigens ook aangepast: lijn 65 heeft er nu weer significant minder, maar de echt drukke ritten op die lijn hebben hun gelede wel gehouden. Al lijkt er nog wel wat gezocht te worden naar de optimale inzet: gisteren zaten de 65 van 7.35 uur ri. Nieuwegein Plettenburg en die van 16.26 vanaf het Europaplein ri. Utrecht CS nog in dezelfde omloop (reden beide met de 4553) maar vandaag reed de rit 's ochtends nog wel geleed en zat op de genoemde middagrit een Ambassador. Op zich ook wel logisch want die ochtendrit zit altijd bomvol terwijl de bewuste middagrit nog vrij veel plek over had.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Heeft de stad dan ook wagens terug gekregen voor al die standaard citaro's die weg zijn. Zeven wagens is toch een hoop.
Zag trouwens een standaard op de stad met een omloopnummer richting 27*. Er zijn sowieso maar 66 standaards. Waar komt die hoge nummer vandaan? Iemand enig idee?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Niet volledig. Al zijn er wel meer stadsgeledes teruggekomen dan er streekgeledes terug naar de streek gegaan zijn.

Gisteren merkte ik het al op in OVinfo, maar langzaam blijkt nu ook in de rest van de reisinfo aangepast te worden: halte Europaplein ri. Nieuwegein aan de Europalaan heeft inmiddels "Europaplein Noord" op het haltebordje en één van de twee posters met vertrekstaten.
Ook had ik vanmorgen voor het eerst een bus waarin de halteafroep hierop was aangepast.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Geen koppeling tussen de 28 en 111. Op laatstgenoemde rijdt vandaag een Amba!
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Daniel schreef:Al lijkt er nog wel wat gezocht te worden naar de optimale inzet: gisteren zaten de 65 van 7.35 uur ri. Nieuwegein Plettenburg en die van 16.26 vanaf het Europaplein ri. Utrecht CS nog in dezelfde omloop (reden beide met de 4553) maar vandaag reed de rit 's ochtends nog wel geleed en zat op de genoemde middagrit een Ambassador.
Ah, toch niet dus... had vanmiddag weereens die bewuste rit en dat bleek gewoon een gelede wagen te zijn. Er zat nog een Ambassador met +10 voor, aannemelijk dat dat de bus was die ik gisteren zag.

Europaplein ri. CS is vandaag ook omgestickerd tot Europaplein Noord zag ik. Consistent daarbij is dat ze bij de twee infovitrines in de abri's aan weerszijden van de weg alleen de poster met de haltenaam hebben vervangen waar ook de netkaart op zit (die moest toch al immers). In beide abri's staan er nu dus twee verschillende haltenamen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 142 gasten