Concessie Zuid-Holland Noord (2012-2022)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

De 6044 is inmiddels gearriveerd in Alphen aan den Rijn. En zal maandag op de 184 rijden. Merkwaardig is wel, dat de eerste rit in de ochtendspits gereden wordt als lijn 184. En dat er nog een 2e rit is bijgekomen, maar dan als lijn 584, wat officieel belbus is.
LeonOVM
Berichten: 6
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 23:05

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door LeonOVM »

Op de site van Arriva staan pdf bestanden van een rnet busboekje van lijn 400 ingang augustus 2015 en het nieuwe busboek 2016. Nou zoek ik deze op papier, maar telefonisch zegt Arriva dat deze nooit gedrukt zijn en alleen online beschikbaar. Klopt dit?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Misschien even langs gaan bij een Arriva store in Gouda of Leiden. Wellicht kunnen ze je daar verder helpen.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Busboekje van lijn 400 per augustus 2015 was ook op papier beschikbaar.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

De 6044 is ondertussen gespot op de dienst, ik zag hem vanmiddag op zijn eerste middagrit van lijn 184. Overigens rijdt hij in de traditionele Arriva-kleuren rond, daarmee is het de eerste bus die in deze kleurstelling rondrijdt in Alphen sindsdat Arriva hier is komen rijden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Tom523
Berichten: 143
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 20:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Tom523 »

Van de week op stalling Alphen geweest voor werkzaamheden, gelijk even een kijkje genomen in de 6044. Ik vind hem maar wat krapjes qua zitplaatsen, als ik 2 weken geleden een vrijwel volle 184 zag rijden in de ochtendspits...
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Lijn 184 kan net zo makkelijk door een 10 meter gereden worden. Als het echt slecht weer is, zit je snel in de problemen met deze bus. Het klopt overigens niet dat dit de eerste bus is in originele arriva kleuren. In Leiden, is er een afgelopen jaar een bus uit HWGO overgekomen (nummer weet ik niet) speciaal voor lijn 269. Overigens zit deze bus in de ochtend spits op een rit lijn 183 naar Alphen aan den Rijn.
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door WSM »

Die HWGO-bus is de 8381.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daniel »

sandertjo schreef:Lijn 184 kan net zo makkelijk door een 10 meter gereden worden.
Dat is dat Irisbusje al bijna: 9,4 meter lang zijn die dingen. Maar het aantal zitplaatsen is volgens mij wel een stuk lager dan in een 10 meter Ambassador.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Even ter inleiding:
De onderstaande quote is geplaatst op 3 september 2015.
Thom69 schreef:Overigens, in http://www.hollandrijnland.nl/vergaderi ... aarten.pdf is ook nog het een en ander te vinden over de reizigersaantallen: Groenoord en Sumatrastraat trokken beide rond de 67.000 in- en uitstappers in een jaar, maar Groenoord verliest dus de HOV-status. Verder blijkt dat de halte Leiderdorp Engelendaal aan de provinciale weg (waarschijnlijk per 2017 Q-liner) wel 9090 reizigers per jaar trekt - ik snap niet echt waarom dit dan een HOV-waardige halte zou zijn, zeker gezien de drie haltes in de wijk Leyhof (voor een groot deel op HOV-loopafstand van de halte Leyhof aan de provinciale weg) gezamenlijk rond de 46.000 reizigers per jaar trokken. Lijkt mij dat er veel meer reizigers kunnen profiteren van een HOV-stop bij Leyhof in plaats van Rietschans (R-net) en Engelendaal (Q-liner) op loopafstand van elkaar.
De link bevat document met in en uit stappers per halte in de periode juli 2013 - juni 2014.

Heden ben ik op zoek naar de gegevens juli 2014 - juni 2015 of liefst tot december 2015.

Heeft iemand deze gegevens of een linkje er naartoe?

Bij voor baad dank.
CamilleKreemers
Berichten: 4383
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door CamilleKreemers »

Die logica kan je alleen begrijpen als je in de provincie of gemeente werkt. Anders is het niet mogelijk.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel. Maar ik ben er even in geïnteresseerd omdat er het tweede helft van het jaar er bij ons het een en anders gaat gebeuren op bus gebied. EN daarom ben ik opzoek naar recente cijfers.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Die ga je niet krijgen, ze zijn nog net geen staatsgeheim.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Wil ze wel graag hebben. Want wat er bij ons veranderd is niet niks na ruim 93 jaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Suus »

Er is nog niet eens bekend wat er aanstaande december gaat gebeuren. :roll:

Er is voor de komende jaren alleen een ontwikkelplan beschikbaar met daarbij helemaal achterin een overzicht van het aantal CI's en afgelegde kilometers per lijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

@Bee: Dit is een leuk document, maar dit zoek ik niet.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

Heb je je vraag al bij Arriva, de Provincie Zuid Holland en Holland Rijnland neergelegd? Denk dat zij je verder kunnen helpen, ik heb het document waar je naar vraagt nog niet gezien...
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15330
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door ODRAIL »

Nee ... ik heb mijn vraag daar nog niet neergelegd. Bedankt voor de tip.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Er rijdt weer Volvo 8700 in ZHN, de 7762 reed vanmiddag op lijn 370.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Z2N schreef:Er rijdt weer Volvo 8700 in ZHN, de 7762 reed vanmiddag op lijn 370.
Bedoel je niet toevallig lijn 184?, de 6044 staat namelijk met een defect. Vandaar dat gisteren de 7762 ingezet werd op lijn 184. Als het goed is is dat vandaag ook weer het geval.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Z2N »

Ik zag hem in ieder geval uitladen op het station rond 17:30, ik ging er dus maar van uit dat het op lijn 370 zou zijn. Sowiezo, waarom dan niet gewoon zoals vanouds een Amba'tje meepakken op de 184, dat past prima en vind men in Langeraar ook wel zo prettig... :lol:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Z2N schreef:Ik zag hem in ieder geval uitladen op het station rond 17:30, ik ging er dus maar van uit dat het op lijn 370 zou zijn. Sowiezo, waarom dan niet gewoon zoals vanouds een Amba'tje meepakken op de 184, dat past prima en vind men in Langeraar ook wel zo prettig... :lol:
Waarom ? Daar kan ik je geen antwoord op geven. Wat ik wel weet is dat ze de amba liever op de stadsdienst hebben
En dat alle 4 de amba's de hele dag op de weg zitten en tussendoor niet binnen komen. Al is een wisseling natuurlijk snel gemaakt. Ook gaat volgens mij de laatste stads-omloop eerder weg dan de dienst van lijn 184
De 7762 hoort oorspronkelijk niet bij ons thuis. En stond een tijd met rode kaart op de stalling. Vanwege een defect aan de 6044 is er een tekort aan materieel op bepaalde tijden. Vandaar dat ze genoodzaakt zijn de 7762 te gebruiken. En die dus in te zetten op lijn 184.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Daelea »

De 6044 is ondertussen hersteld en rijdt weer op de 184. De Volvo 8700 7762 blijft nog even plakken zo te zien, hij rijdt momenteel op de 197 naar Schoonhoven (http://ovzoeker.nl/#A7762), kunnen ze daar alvast langzaamaan wennen aan HOV-bussen :wink:
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door sandertjo »

Thom69 schreef:De 6044 is ondertussen hersteld en rijdt weer op de 184. De Volvo 8700 7762 blijft nog even plakken zo te zien, hij rijdt momenteel op de 197 naar Schoonhoven (http://ovzoeker.nl/#A7762), kunnen ze daar alvast langzaamaan wennen aan HOV-bussen :wink:
Klopt! Vanmorgen vroeg is hij weer weggegaan, en verplaats naar de vestiging gouda, om daar weer wat probleempjes op te vangen. Helaas zitten wij dan weer met de 6044 ;)
Roeland
Berichten: 2259
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Zuid-Holland Noord

Bericht door Roeland »

De dienstregeling van lijn 50 (Leiden - Haarlem) is in december wel flink gewijzigd. De meeste treinaansluitingen op station Sassenheim zijn vervallen, en aan de frequentie kan ik geen touw meer vastknopen. Volgens mij kun je dit geen kwartiersfrequentie meer noemen, met zoveel gaten van 18 of meer minuten tussen twee ritten. De logica van dit basisuurpatroon is mij blijkbaar ontgaan!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten