Die achterhoekers zijn 1x ex Groningen Stad en 1x ex Waterland bussen.ArrivaBas schreef:Mijn gedachte kwam vooral door de zodanige afstand dat wagenparknummers niet zichtbaar waren. Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.The Greyhound schreef:Dat zijn de twee wagens uit de Achterhoek denk ik. Ik kwam ze eerder deze week op de A15 tegen.ArrivaBas schreef:Die rijden deels al. zo rijdt 8342 op lijn 7 i.v.m. Kerstmarkt.
Over de Kerstmarkt gesproken. Ik zag op de Kerstmarktpendel 2 gelede ex-Waterland, exex-Groningen Citaro's. Die hadden ze dus nog ergens achter de hand gehouden.
Concessie DAV-gebied (2007-2018)
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Concessie DAV-gebied
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Verwarrend? Die pendels zijn al jaren gratis en dat ze het dit jaar ook zijn staat ook keurig op de site van de Kerstmarkt.ArrivaBas schreef:Ook was het nogal verwarrend of de pendels gratis waren of er een kaartje gekocht moest worden.
Lijkt me verwarrender voor de reiziger geweest te zijn dat de stadsbussen voor het eerst niet gratis waren dit weekend, dat is immers een jaar of 11 wel zo geweest in het kerstmarktweekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
-
- Berichten: 95
- Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28
Re: Concessie DAV-gebied
Ik heb gistermiddag nog in een Wright 6244 gezeten in lijntje 92 naar Zuidplein.Daniel schreef:Op de streek reed aan de oostkant van DAV nog maarliefst één Wright (op lijn 90) en verder waren het al grotendeels ex-HWGOse Ambassadors die daar reden. Al zaten er ook nog een paar 80xx-Ambassadors tussen.
-
- Berichten: 1029
- Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47
Re: Concessie DAV-gebied
Tot en met gisteren reden ze nog. Per vandaag uit dienst
Re: Concessie DAV-gebied
Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Re: Concessie DAV-gebied
Dat komt omdat de bussen (waarschijnlijk) in de loop van de dag geruild gaan worden. De 8300's hebben natuurlijk afgelopen nacht 'gewoon' tot een uur of 2 gereden.ArrivaBas schreef:Ik zag sowieso de 6283 ri. Breda rijden. Waarschijnlijk voor export. Opvallend genoeg heb ik op OVzoeker nog genoeg 80xx Amba's zien rijden.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Concessie DAV-gebied
Jee! nog een over! *O* *O* *O*nvdw schreef:Wright 6200 blijft in elk geval in Nederland: die is nu deel van de collectie van Busmuseum van IJsseldijk.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie DAV-gebied
En zelfs een verdwaald op lijn 5/7 (8353).
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie DAV-gebied
Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Re: Concessie DAV-gebied
De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.Ezra schreef:Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie DAV-gebied
Voor de liefhebbers, deze week nog rijden de 8032, 8035, 8038, 8051, 8052, 8053 nog in het DAV gebied.
Wacht veranderingen niet af, veroorzaak ze zelf.
Re: Concessie DAV-gebied
Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.OmniLezer schreef:De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.Ezra schreef:Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Re: Concessie DAV-gebied
Waren er eigenlijk nog Scania's in DAV? Of zijn die al langere tijd weg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie DAV-gebied
Al bijna een jaar.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39193
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Re: Concessie DAV-gebied
Volgens dit topic zouden er twee geledes naar DAV zijn gekomen, maar waar worden die ingezet (als ze er werkelijk zijn en niet de kerstmarktinzet bedoelt wordt)?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Concessie DAV-gebied
Die reden inderdaad de kerstmarktpendel, maar daarna niet meer gezien.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie DAV-gebied
Er zou er 1 blijven in het DAV gebied heb ik begrepen.
Re: Concessie DAV-gebied
Ik weet het, maar die gaan niet klagen als een bus met hetzelfde interieur en exterieur met een andere motor komt.Michael schreef:Je hoort het verschil wel degelijk. Het motorgeluid is anders. Maar daar let de gemiddelde passagier niet op. Tevens rijden de 83** naar mijn mening fijner. Dus dat is als passagier zeker wel merkbaar.OmniLezer schreef:De gewone reiziger ziet/hoort geen verschil tussen een 80xx en een 83xx. Als die Displays er maar zitten en het rijdt.Ezra schreef:Vandaag iig de 8032 op de 190 Rotterdam- Streefkerk gezien.OmniLezer schreef:Arriva is goed bezig. Alleen maar 83xx bussen. Overal
Maar terzijde; die 83xx reden het best en accelereerde snel. Ik kreeg er altijd een gevoel bij dat die sneller is dan elke andere bus met een ZF. Want je zat altijd snel op de 50km/u.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie DAV-gebied
De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF
De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Arriva Brabant heeft in de nieuwe citea's toch ook ZF? Iets met Euro6 die alleen met ZF geleverd kunnen/konden worden? Je weet wel, die ook op lijn 120/121 en vast een keertje op lijn 85 hebben gereden? (Zo, en weer Ontopic )
Bij twijfel: gebruik beton.
Re: Concessie DAV-gebied
Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF
De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
-
- Donateur
- Berichten: 1127
- Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27
Re: Concessie DAV-gebied
De 8100s hebben ook een ZF.OmniLezer schreef:Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.Michael schreef:De 83xx Ambassadors hebben een Voith versnellingsbak geen ZF
De Veolia BrabantLiner Ambassadors die nu bij Connexxion in het Gooi rijden zijn de laatste Ambassadors die met een ZF versnellingsbak geleverd zijn.
Re: Concessie DAV-gebied
Die Euro 6 Citea's zijn werkelijk sneller... Hoewel de 8300's wel mooier aan 't gas hangen.OmniLezer schreef:Weet ik. Alle Arriva bussen van VDL behalve serie 89xx hebben een Voith-bak, maar in vergelijking met ZF-bussen is deze veel sneller. Volgens mij ligt het aan het geluid. Die 82xx/83xx voelen als raketten als ze optrekken.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 144 gasten