Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVwatcher »

Thom69 schreef:Danku, ik snap nu in elk geval iets beter wat ik vanmiddag gezien heb :) Een kaartje bij de drie haltes met een abri (436 ri. Zuidplein, 436 ri. Stellendam, 164 ri. Zuid-Beijerland) zou toch wel helpen moet ik zeggen. Werd de halte die jij hebt aangegeven met 6 ook al gebruikt door Arriva voor de 164 ri. Heinenoord? Ik vraag me af hoe het kan dat de mini-DRIS (ben even de naam van die displays kwijt) de 164 ri. Heinenoord aangeeft op de halte die niet in gebruik is..
Halte 6 op het kaartje was oorspronkelijk alleen een uitstaphalte voor lijn 164 richting Heinenoord. De instaphalte was waar nu buiten gebruik staat. Maar toen werd die weg afgesloten en moest de bus ineens voor die halte linksaf en hebben ze de oude uitstaphalte ook instaphalte gemaakt.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vandaag vertrokken er om 7.45 uur 3 Citea's van lijn 436 vanaf Stellendam richting Middelharnis.
Iedereen die in de 1e versterkingsbus moest staan mocht overstappen naar de 2e versterkingsbus :pos:
Vermoedelijk reed 1 van de 3 bussen door naar Zuidplein.
Ze pakten het vanmorgen bij CXX serieus aan :o
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Twee versterkingsbussen op één tijdstip? Dan heeft Connexxion toch echt een inschattingsfout gemaakt, zou je denken... ;)
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Twee versterkingsbussen op één tijdstip? Dan heeft Connexxion toch echt een inschattingsfout gemaakt, zou je denken... ;)
Dat was vanmorgen inderdaad zo. Ben benieuwd of ze elke schooldag versterkingsritten erbij doen. Of een extra 639 vanaf Ouddorp naar Middelharnis.
Er was in Stellendam vanmorgen zelfs een controleur van CXX aanwezig, waarschijnlijk om de situatie ter plaatse te bekijken :Y
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Service en Veiligheid heb ik de afgelopen 2 dagen bij de halte N215 in Nieuwe Tonge zien staan. Ik heb niet gezien wat ze daar hebben gedaan.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

@OVFlakkee: Normaal gesproken reed er ook maar één 136 vanaf Stellendam rond dat tijdstip, maar toen reden er rond dat tijdstip wel diverse scholierenlijnen langs/via Stellendam. Wellicht heeft Connexxion dat over het hoofd gezien...
Wel goed dat het blijkbaar in de gaten gehouden wordt.

Vanmorgen rond 7.05 uur, toen ik met de 436 (sneldienst met vertrek 6.10 uit Dirksland) aankwam op Zuidplein, zag ik bij de uitstaphalte (boven) nog twee 436's staan. Die ene zal de 436 van 6.00 uur (vertrek Dirksland) geweest zijn, maar die andere kon ik niet plaatsen. Wellicht ook een versterkingsbus?!
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:@OVFlakkee: Normaal gesproken reed er ook maar één 136 vanaf Stellendam rond dat tijdstip, maar toen reden er rond dat tijdstip wel diverse scholierenlijnen langs/via Stellendam. Wellicht heeft Connexxion dat over het hoofd gezien...
Wel goed dat het blijkbaar in de gaten gehouden wordt.
Connexxion had mij al eerder toegezegd vooral lijn 436 goed in de gaten te houden qua bezetting.
Toen de dienstregeling bekend was had ik CXX alvast ingelicht over de grote hoeveelheid reizigers vanuit Ouddorp tussen 7.30 en 7.50 uur.
Er zijn twee 639 ritten vervallen binnen dat tijdstip, in totaal drie bussen (waarvan 1 gelede bus).
Ik ben benieuwd wat de meeste scholieren na de Kerstvakantie gaan kiezen: of voor de 4x 639 rond 8.00 uur of dat ze de 104/604 rond 7.30 uur nemen en overstappen in Stellendam op de 436.
Vanmorgen om 7.45 uur stapte ook een flinke groep over van de 104 vanuit Hellevoetsluis. Ook de rit van lijn 630 die voorheen rond dat tijdstip in Stellendam vertrok is uit de dienstregeling verdwenen.
Dat verklaart die enorme drukte...

Overigens was de tweede versterkingsbus op lijn 436 een gewone Citea, geen R-Net versie.
Hendrik schreef:Vanmorgen rond 7.05 uur, toen ik met de 436 (sneldienst met vertrek 6.10 uit Dirksland) aankwam op Zuidplein, zag ik bij de uitstaphalte (boven) nog twee 436's staan. Die ene zal de 436 van 6.00 uur (vertrek Dirksland) geweest zijn, maar die andere kon ik niet plaatsen. Wellicht ook een versterkingsbus?!
Tja, die derde 436 bij Zuidplein kan ik ook niet echt in de dienstregeling vinden...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

http://ovzoeker.nl plaatst voor elk HWGO lijnnummer een "Z", de bestemming van de lijn staat er nog niet bij.

Het lijkt of lijn 104 door TCR wordt gereden, behalve de ritten Renesse - Spijkenisse v.v. die door CXX Voorne-Putten wordt gereden.

Deze week heb ik nog niet één Amba (serie 419-435) van TCR op Flakkee gezien, ik zie vooral hun Citea's van de 589x serie. Worden ze soms omgebouwd (Infoxx / Wifi / CXX stickers)?

Heeft iemand al een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers?
Ik weet er eentje: 448 - 1095 (R-Net versie).

Het viel mij op dat CXX Voorne-Putten bussen heeft die ook binnen de Arriva Amba's 83xx serie vallen. Gisteren had ik de 8335 van CXX, die bestaat ook bij Arriva en het zijn allebei Amba's... (A)
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Nu drie dagen 's ochtends met connexxion gereisd van 's-Gravendeel naar Dordrecht. De bussen rijden met vertraging variatie van 1-5 min.
Doordat de 166 t.o.v. van de arriva tijden al 2 minuten later rijdt gaat de aansluiting in Dordrecht op de IC richting Rotterdam de mist in.
Gisteren ook de reis van Dordrecht naar 's-Gravendeel per bus gedaan. 1 rit viel uit daardoor de sneldienst genomen. Chauffeur vergat dat hij niet bij het ziekenhuis hoeft te stoppen. In dordrecht geeft de DRIS geen vertraging aan bij de connexxionritten. Overigens viel mij op dat lijn 620 in Dordrecht niet op de DRIS staat.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8797
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

OVFlakkee schreef:Deze week heb ik nog niet één Amba (serie 419-435) van TCR op Flakkee gezien, ik zie vooral hun Citea's van de 589x serie. Worden ze soms omgebouwd (Infoxx / Wifi / CXX stickers)?
Ik zag er gisteren 1 op lijn 168 naar Dordrecht. Die chauffeur wist dat die niet naar het Ziekenhuis moest en reed niet droog achter de voorgaande 166 aan.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVFlakkee schreef:http://ovzoeker.nl plaatst voor elk HWGO lijnnummer een "Z", de bestemming van de lijn staat er nog niet bij.

Het lijkt of lijn 104 door TCR wordt gereden, behalve de ritten Renesse - Spijkenisse v.v. die door CXX Voorne-Putten wordt gereden.

Deze week heb ik nog niet één Amba (serie 419-435) van TCR op Flakkee gezien, ik zie vooral hun Citea's van de 589x serie. Worden ze soms omgebouwd (Infoxx / Wifi / CXX stickers)?

Heeft iemand al een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers?
Ik weet er eentje: 448 - 1095 (R-Net versie).

Het viel mij op dat CXX Voorne-Putten bussen heeft die ook binnen de Arriva Amba's 83xx serie vallen. Gisteren had ik de 8335 van CXX, die bestaat ook bij Arriva en het zijn allebei Amba's... (A)
Die van Connexxion zijn hele oude Ambassadors uit 2002- 2004. Die hebben gewoon 2 van die dunne(50cm per deur) deuren. En trouwens zijn/worden die TCR bussen als omgebouwd. In de 263 ben ik een Infoxx scherm tegengekomen. Er wordt ook voor Wifi gezorgd en de CXX stickers zijn er al. Alleen het interieur is still Arriva.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

OVFlakkee schreef:http://ovzoeker.nl plaatst voor elk HWGO lijnnummer een "Z", de bestemming van de lijn staat er nog niet bij.

Het lijkt of lijn 104 door TCR wordt gereden, behalve de ritten Renesse - Spijkenisse v.v. die door CXX Voorne-Putten wordt gereden.

Deze week heb ik nog niet één Amba (serie 419-435) van TCR op Flakkee gezien, ik zie vooral hun Citea's van de 589x serie. Worden ze soms omgebouwd (Infoxx / Wifi / CXX stickers)?

Heeft iemand al een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers?
Ik weet er eentje: 448 - 1095 (R-Net versie).

Het viel mij op dat CXX Voorne-Putten bussen heeft die ook binnen de Arriva Amba's 83xx serie vallen. Gisteren had ik de 8335 van CXX, die bestaat ook bij Arriva en het zijn allebei Amba's... (A)
Er wordt op dit moment bij TCR op de werkplaatsen in Middelburg en Oude Tonge hard gewerkt aan de bussen van TCR. Ze krijgen o.a. wifi en Infoxx.
Overigens hebben enkele uit de serie 419-435 al ritten gereden.

Ik heb hierbij een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers maar hij is niet compleet.

409 - 1046 (R-Net)
410 - 1044 (R-Net)
423 - 1079 (Amba)
448 - 1095 (R-Net)
449 - 1096 (R-Net)
553 - 5891 (Citea)
554 - 5892 (Citea)
555 - 5893 (Citea)

Voor de leut ook nog een overzicht van de TCR bussen die worden ingezet voor CXX in Zeeland.

92 - 1067 (Citaro)
93 - 1068 (Citaro)
94 - 1069 (Citaro)
95 - 1070 (Citaro)
546 - ? (Amba)
547 - ? (Amba)
548 - 1094 (Amba)
549 - ? (Amba)
550 - ? (Amba)
551 - ? (Amba)
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

OVFlakkee schreef:http://ovzoeker.nl plaatst voor elk HWGO lijnnummer een "Z", de bestemming van de lijn staat er nog niet bij.

Het lijkt of lijn 104 door TCR wordt gereden, behalve de ritten Renesse - Spijkenisse v.v. die door CXX Voorne-Putten wordt gereden.
Ik had maandag lijn 104 vanuit Ouddorp naar Hellevoetsluis om 18,00u en deze werd ook door Voorne Putten gereden.

datm schreef:
OVFlakkee schreef:http://ovzoeker.nl plaatst voor elk HWGO lijnnummer een "Z", de bestemming van de lijn staat er nog niet bij.

Het lijkt of lijn 104 door TCR wordt gereden, behalve de ritten Renesse - Spijkenisse v.v. die door CXX Voorne-Putten wordt gereden.

Deze week heb ik nog niet één Amba (serie 419-435) van TCR op Flakkee gezien, ik zie vooral hun Citea's van de 589x serie. Worden ze soms omgebouwd (Infoxx / Wifi / CXX stickers)?

Heeft iemand al een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers?
Ik weet er eentje: 448 - 1095 (R-Net versie).

Het viel mij op dat CXX Voorne-Putten bussen heeft die ook binnen de Arriva Amba's 83xx serie vallen. Gisteren had ik de 8335 van CXX, die bestaat ook bij Arriva en het zijn allebei Amba's... (A)
Er wordt op dit moment bij TCR op de werkplaatsen in Middelburg en Oude Tonge hard gewerkt aan de bussen van TCR. Ze krijgen o.a. wifi en Infoxx.
Overigens hebben enkele uit de serie 419-435 al ritten gereden.

Ik heb hierbij een overzicht van de TCR bussen met CXX nummers maar hij is niet compleet.

409 - 1046 (R-Net)
410 - 1044 (R-Net)
423 - 1079 (Amba)
448 - 1095 (R-Net)
449 - 1096 (R-Net)
553 - 5891 (Citea)
554 - 5892 (Citea)
555 - 5893 (Citea)

Voor de leut ook nog een overzicht van de TCR bussen die worden ingezet voor CXX in Zeeland.

92 - 1067 (Citaro)
93 - 1068 (Citaro)
94 - 1069 (Citaro)
95 - 1070 (Citaro)
546 - ? (Amba)
547 - ? (Amba)
548 - 1094 (Amba)
549 - ? (Amba)
550 - ? (Amba)
551 - ? (Amba)
Op de wiki staat ook een materieeloverzicht, zowel van CXX als van TCR, voor deze concessie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Ik heb op basis van de waarnemingen van datm de tabel van de TCR-bussen uitgebreid met een kolom voor de door Connexxion gebruikte nummers.
Mochten jullie binnenkort nog meer bussen van TCR spotten, dan kan iedereen de gegevens aanvullen en wijzigen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Bedankt voor de reacties en aanvullingen :D
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanmorgen om 7.45 uur heeft CXX een R-Net Citea ingezet vanaf Stellendam voor lijn 630 naar Middelharnis - Gemeentehuis. Het betrof een rit die niet in de nieuwe dienstregeling staat, in de vorige dienstregeling van Arriva stond deze er wel.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Meltrain schreef:Ik heb op basis van de waarnemingen van datm de tabel van de TCR-bussen uitgebreid met een kolom voor de door Connexxion gebruikte nummers.
Mochten jullie binnenkort nog meer bussen van TCR spotten, dan kan iedereen de gegevens aanvullen en wijzigen.
Bedankt!
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

Meltrain schreef:Ik heb op basis van de waarnemingen van datm de tabel van de TCR-bussen uitgebreid met een kolom voor de door Connexxion gebruikte nummers.
Mochten jullie binnenkort nog meer bussen van TCR spotten, dan kan iedereen de gegevens aanvullen en wijzigen.
De serie 419 - 435 van TCR rijden allemaal voor HWGO. De Amba's in de DoorZeeland huisstijl zijn de ex Veolia Brabant bussen 5289, 5299-5301 en 5308.
Ik heb dit aangepast in de wiki.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

nee, de 432 rijdt voor zeeland en de 550 rijdt voor HWGO.
Zie foto hieronder.
Afbeelding
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Is de foto van de 432 bij Middelharnis Gemeentehuis gemaakt?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

henk1234 schreef:nee, de 432 rijdt voor zeeland en de 550 rijdt voor HWGO.
Zie foto hieronder.
Oh dit verbaast mij. Ik had begrepen dat de 419-435 allemaal voor HWGO zijn en dat ze voor Zeeland 6 ex Veolia amba's hebben gekocht (546-551).
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

OVFlakkee schreef:Is de foto van de 432 bij Middelharnis Gemeentehuis gemaakt?
Ja, die is daar gemaakt.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

datm schreef:
henk1234 schreef:nee, de 432 rijdt voor zeeland en de 550 rijdt voor HWGO.
Zie foto hieronder.
Oh dit verbaast mij. Ik had begrepen dat de 419-435 allemaal voor HWGO zijn en dat ze voor Zeeland 6 ex Veolia amba's hebben gekocht (546-551).
Er is hier op het forum geloof ik al eerder een lijstje voorbigekomen met welke TCR Ambassador voor welke concessie is.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Michael schreef:Er is hier op het forum geloof ik al eerder een lijstje voorbigekomen met welke TCR Ambassador voor welke concessie is.
Dat klopt, echter is niet altijd bekend wat de bijbehorende Connexxion nummers zijn. En als je op OVRadar of OVZoeker kijkt dan weet je niet welk TCR nummer erbij hoort.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op do 17 dec 2015, 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Michael »

Daar heb je helemaal gelijk in. :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 60 gasten