OVer je reiservaringen in december 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Er is toch ook werkelijk geen peil op te trekken... de 1718 had vanmorgen +15 dus werd het weereens gokken of die of de 12518 eerst mocht richting Utrecht vanuit Amersfoort. Dit keer trok de vertraagde trein het lootje om als eerste weg te mogen, maar andersom gebeurd ook wel in dit soort gevallen. De overeenkomst is dat ik meestal op de verkeerde trein gok :lol:
Al bleef het gevolg nog wel beperkt doordat men dit keer zo slim was de 1718 naar een ander spoor te sturen in Utrecht zodat de vertraging voor de 12518 daar niet alsnog opliep. Uiteindelijk daardoor nog dezelfde bus gehaald als wanneer ik toch de eerst vertrekkende trein gekozen had.

De HC maakte het mooier dan het was door te melden dat we de aansluiting van de vertraagde 1520 hadden overgenomen, niet zo moeilijk als het sein nog op rood staat natuurlijk :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Michael »

1940 reed vandaag met een kleine vertraging (+5) na vertrek uit Breda verontschuldigde de HC zich vanwege de vertraging en legde uit dat dit kwam door de eerdere verstoring bij Eindhoven en dat daardoor het personeel en het materieel niet op de juiste plaats was. In Dordrecht was een groot deel van de vertraging ingelopen. Maar doordat er een machinistwissel was en de nieuwe machinist er nog niet was vertrokken we wederom met +5 uit Dordrecht. Ook hiervoor bood de HC weer zijn excuses aan.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Vanochtend op Leiden Centraal de t2637 genomen, die had daar al +10 en na heel veel getreuzel +16 in Schiphol.

Daar begon de pret. De machinist ging even omroepen dat we niet naar Schothorst zouden gaan, maar naar Almere en Lelystad. En daarna: "Voor de duidelijkheid, we stoppen niet op Amsterdam Centraal". En voila, de trein was leeg en het perron vol. De conductrice kon het allemaal weer recht gaan zetten en zodoende vertrek op Schiphol met +23
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Het Haagse deel van de 1759 was vandaag als eerste in Utrecht en bleek doorgereden te zijn tot spoor 9b, waardoor de boel daar aardig in de war raakte. Zo had dit deel van de trein al een rijweg richting Amersfoort gekregen die weer herroepen moest worden voordat het Rotterdamse deel (dat +7 had) alsnog een rijweg naar spoor 9 kon krijgen om andersom te combineren.
Duurde ook wel even voordat de reisinfo door had dat de trein met vertraging zou vertrekken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daelea »

In alle chaos op Ledn wegens een aanrijding met een persoon bij Dvnk / Vst vanmiddag vertrok een extra ingelegde IC naar Shl - Asd om 12:33. Het materieel stond klaar op spoor 8b, de TBP toonde 'Niet instappen' en de koersdisplay van de trein 'Lelystad Centrum'. Volgens Rijdendetreinen was het weldegelijk de extra IC naar Asd, die ook zou stoppen te Ssh en Nvp, wat bij vertrek (met de TBP nog altijd op 'niet instappen') ook zo bleek te zijn.

Vlak voor Ssh kreeg ik het vermoeden dat we wel echt iets te hard reden voor een stop (zeg maar zeker 100 km/u op een meter of tweehonderd afstand tot het station), en dit bleek ook te kloppen: we raasden het station voorbij wat vele boze gezichten op het perron opleverde. In de trein werd tijdens het voorbijrijden de machinist op de geplande stop gewezen door de HC, waarop de machinist via de treinomroep (!) half-schreeuwde: "Da's nou te laat! Da's nou te laat, want ik ben er al voorbij!" :')
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Etienne »

Gisterenochtend heeft korte tijd een Benelux defect gestaan tussen Den Haag HS en Rotterdam ergens, de 2214 is daardoor nooit verder gekomen dan Rotterdam. Van de 2225 is op Den Haag HS vervolgens een nieuwe t302214 gemaakt, maar een losse VIRM-IV om 07:30 in de ochtendspits is natuurlijk veel te krap. Vanaf Heemstede-Aerdenhout leverde dit flink propwerk op. :|

Vanochtend heeft rond 06:50 een aanrijding plaats gevonden bij Lisse, maar kennelijk zonder noemenswaarde problemen. In de Storingen is deze niet voorgekomen, dit leverde richting Leiden/Den Haag wel flinke vertragingen op tot +40 voor de 2227. Mijn 2214 moest na Had wachten op een voorlangs kruisende trein, dit bleek de 6327 te zijn die eveneens zwaar in de plus reed. En bij Halfweg kwamen we achter een [serie=Sprinter|2015|Zandvoort - Haarlem - Amsterdam Centraal5400[/serie] te zitten, waardoor de uiteindelijke vertraging in Amsterdam +10 was.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Ardan »

Groep Duitse jongeren naar Amsterdam kakelen keihard door de stiltecoupé (willens en wetens) en draaien muziek door een stel boxen. Conducteur staat in de deuropening gezellig mee te kletsen. Ben maar ergens anders gaan zitten, helaas alleen nog balkon vrij. Conducteur vriendelijk bedankt in het voorbijgaan. Nou weet ik ook waaróm het de enige coupé met vrije plaatsen was :')
Ik doe ook maar wat
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daelea »

Om een of andere mysterieuze reden rijdt mijn 12732 vandaag niet naar Gvc, maar naar Gv. Alle andere [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] / [serie=Intercity|2016|Leeuwarden - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal12700[/serie] rijden wel naar Gvc.

Edit: mysterie opgelost, Somda meldt een wisselstoring te Gvc.
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Mijn [serie=Intercity|2016|Maastricht - Amsterdam Centraal - Alkmaar (- Schagen)800[/serie] van 18:03 van Sloterdijk naar Zaandam mistte vanmiddag een treinstel. Wat ook niet meehielp, was dat de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] van een kwartier daarvoor nog niet was komen opdagen vanwege een reanimatie/onwelwording. Gevolg was dat passagiers uit twee treinen zich in een halve trein gingen persen.
Beul van de blindegeleidelijn
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Justin »

Het wilde vandaag op mijn terugreis niet echt lukken. De sprinter van Zaltbommel richting Utrecht (16062) vertrok volgens alle stationsklokken twee minuten te vroeg: 18:10 i.p.v. 18:12. Kon dus niet mijn trein halen; balen, dus dan maar via 's-Hertogenbosch weer richting Utrecht en Amsterdam Bijlmer.

Enfin, bij aankomst om 18:24 zag ik net dat de 3566 van 18:39 naar Schiphol was vertrokken. Vreemd genoeg was de 864 wel met +15 aangekondigd, hoewel de trein nooit gezien is. Ik zou dus moeten wachten op de 866 naar Utrecht Centraal en Amsterdam Centraal van 18:53, maar die werd maar niet aangekondigd. Wel werd deze trein aangekondigd:

Afbeelding

Juist, een stoptrein van Arriva om 18:53 zonder tussenstops naar Utrecht Centraal. Ding zou eerst van 4b vertrekken, toen van 4a en toen van 3a. Het was verwarring alom, want niemand wist waar die aan toe was. Geen reguliere IC naar Amsterdam Centraal, om nog maar te zwijgen van een IC naar Schiphol die altijd als eerste eruitgegooid wordt. Maar goed, de trein kwam eindelijk met +20 opdagen, in de vorm van een VIRM zesje en viertje. Wow, wat een luxe van Arriva. Ook op de schermen in de treinen werd alles aangekondigd als een stoptrein. Een kijkje in de app leert het volgende:

Afbeelding

Tjonge, non-stop van 's-Hertogenbosch naar Amsterdam Amstel!!! Maar goed, dat was dus een drie teveel in de ingelegde treinserie. Ding kwam met +30 aan in Utrecht -- waar die ook als Arriva trein werd weergegeven *O* :mrgreen: :lol: Gelukkig kwam ik maar met +45 aan in Bijlmer :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Ardan »

Ik ben onderweg van Gvc naar Dv, maar door een wisselstoring in Amf kwamen de IC's niet meer in Gvc aan. Met boemels nu in Amf beland, vanaf hier rijdt de boel weer normaal.

Net in Ut ingangscontrole gehad in de stoptrein naar Zwolle, alle deuren vergrendeld behalve die aan de halzijde, daar stonden een hoop Geelhesjes iedereen te controleren bij het instappen. Dat had ik nog niet eerder gezien!
Ik doe ook maar wat
Durashift
Berichten: 5633
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Durashift »

Ardan schreef:Ik ben onderweg van Gvc naar Dv, maar door een wisselstoring in Amf kwamen de IC's niet meer in Gvc aan. Met boemels nu in Amf beland, vanaf hier rijdt de boel weer normaal.

(..)
Was rond de klok van 22 uur ook even op Amersfoort. Frietje eten, meer niet. Hoorde inderdaad van een wisselstoring en dat een ICm op spoor 5 de reizigers 'uitpoepte' om weer retour Groningen te gaan.. Stoptrein naar Utrecht reed wel gewoon vanaf spoor 6/7.. Wat dan exact de storing inhield.. ?
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Gekko123 »

Mijn inschatting is dat er een storing zit in een wissel van/naar de hoge sporen bij Utrecht Overvecht, dus de sporen waar de intercity's overheen rijden.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Ardan »

Ja er reden geen IC's tussen Ut en Amf, alleen sprinters. IC Enschede keerde op 5b en was daardoor heerlijk rustig voorin ^_^
Ik doe ook maar wat
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Marc »

Gisteren aan het begin van de avond moest ik van Rotterdam terug naar Maastricht met de 1965. Op een gegeven moment zag ik dat er geen treinen reden tussen Eindhoven en Weert door een aanrijding met een persoon. Ik koos zelf voor de omreisroute via Venlo omdat ik toch al in de [serie=Intercity|2016|Venlo - Den Haag Centraal1900[/serie] zat. In Eindhoven ging het achterste stel eraf en dus moest ik m'n eerste klas zitplaats inwisselen voor een staanplaats (en daarna voor een klapzitting op het balkon). Vervolgens kwam Veolia in Venlo aanzetten met een solo 2/8 en hier moest iedereen zich induwen.
In Roermond stond de (300)869 aangekondigd met +5. Het leek erop dat de IC als eerste ging vertrekken, maar om 20:38 kreeg de 6869 toch veilig. Nadat de 6869 was vertrokken verdween de (300)869 opeens van de borden. De (300)871 was al opgeheven, dus stond als volgende trein de 873 van 21:31 aangekondigd! Gelukkig reed de (300)869 wel, deze vertrok met +19 uit Roermond. In Sittard mochten we de sprinter inhalen en om 21:20 kwam ik uiteindelijk in Maastricht aan.
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Etienne »

De 2656 lijkt in Amsterdam nu met 12 bakken VIRM planmatig van 13a te vertrekken, dit zorgt er ook direct voor dat in Amsterdam het achterste flink vol zit en in het voorste stel zeëen van ruimte. Op Schiphol blijft ditzelfde probleem, zich dan ook voordoen.
Gisteren kwam als een van de weinige keren eens een conducteur langs en bonjourde iedere 2e-klasreiziger uit de 1e klas en gaf daarbij ook de nadruk dat in het voorste stel nog plaatsen in overvloed waren. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Z2N »

Justin schreef: Juist, een stoptrein van Arriva om 18:53 zonder tussenstops naar Utrecht Centraal. Ding zou eerst van 4b vertrekken, toen van 4a en toen van 3a. Het was verwarring alom, want niemand wist waar die aan toe was. Geen reguliere IC naar Amsterdam Centraal, om nog maar te zwijgen van een IC naar Schiphol die altijd als eerste eruitgegooid wordt. Maar goed, de trein kwam eindelijk met +20 opdagen, in de vorm van een VIRM zesje en viertje. Wow, wat een luxe van Arriva. Ook op de schermen in de treinen werd alles aangekondigd als een stoptrein. Een kijkje in de app leert het volgende
Ongetwijfeld een typfoutje bij de treindienstleiding, het treinnummer zou 300866 moeten zijn, maar het is 330866, en dat hoort bij de treinserie [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Zutphen30800[/serie] (Ww-Zp), die door Arriva gereden wordt.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend verexcuseerde de HC van mijn [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] (met vertrek 07:32 uit Sloterdijk) zich heel erg vaak voor de drukte: in Haarlem werd er nog even een aansluiting overgenomen (waardoor wij +2 opliepen) en er was korter materieel. Kennelijk vond men het weer eens nodig een VIRM4 mee te sturen, terwijl dat gewoon echt veel te krap is.

Op Den Haag Centraal zijn ze nu bezig om de tijdelijke blindegeleidelijnen (die op de vloer zijn geplakt) te vervangen door permanente geleidelijnen nieuwe stijl (ben benieuwd hoeveel vrouwen met hakken daar overheen gaan struikelen!); ietwat verwarrend, maar gelukkig stond er een servicemedewerker vanmiddag strategisch opgesteld in de hal. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hendrik »

Wat een feest vanmorgen op de A29: twee rijstroken afgesloten in de Heinenoordtunnel ivm een vrachtwagen waar een band afgelopen was. Resultaat: 9.22 uur op Zuidplein ipv 7.09 uur... :cry:
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Justin »

Z2N schreef:Ongetwijfeld een typfoutje bij de treindienstleiding, het treinnummer zou 300866 moeten zijn, maar het is 330866, en dat hoort bij de treinserie [serie=Stoptrein|2016|Winterswijk - Zutphen30800[/serie] (Ww-Zp), die door Arriva gereden wordt.
Joah, ik had onderaan het bericht al gezet dat er een drietje teveel was ingetypt :P.
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Hendrik schreef:Wat een feest vanmorgen op de A29: twee rijstroken afgesloten in de Heinenoordtunnel ivm een vrachtwagen waar een band afgelopen was. Resultaat: 9.22 uur op Zuidplein ipv 7.09 uur... :cry:
Als ik zo de laatste tijd luister naar de filemeldingen op de radio (terwijl ik nog lekker in bed lig *bus*) heb ik echt heel erg de indruk dat er de laatste paar weken echt veel extreem lange files staan. De ene 10km na de andere hoor ik voorbij komen.
🍉
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door marvinkok »

Hainje schreef:
Hendrik schreef:Wat een feest vanmorgen op de A29: twee rijstroken afgesloten in de Heinenoordtunnel ivm een vrachtwagen waar een band afgelopen was. Resultaat: 9.22 uur op Zuidplein ipv 7.09 uur... :cry:
Als ik zo de laatste tijd luister naar de filemeldingen op de radio (terwijl ik nog lekker in bed lig *bus*) heb ik echt heel erg de indruk dat er de laatste paar weken echt veel extreem lange files staan. De ene 10km na de andere hoor ik voorbij komen.
Economie trekt weer aan en de brandstof is goedkoop... Gevolg is meer mensen die de auto weer pakken. Dat gaat niet altijd goed blijkbaar, want er zijn veel ongelukken... Vandaag weer een Pool die met z'n te hoge vrachtwagen de beneluxtunnel heeft gesloopt... Eerst erin en toen weer proberen eruit te rijden :(
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Z2N »

Ik merk anders ook dat het de laatste paar dagen ineens veel drukker is, vanochtend was het in heel Alphen bumper- aan bumper, ik kon op mijn fietsje langs de file rijden. :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren zag ik op Den Haag Centraal dat ze een flink stuk zijn opgeschoten met de blindegeleidelijnen. Maar het zou geen OV zijn als er toch wel wat dingen fout zijn gegaan. Je zou denken dat een van de blindegeleidelijnen die van buiten komt aansluit op de nieuwe blindegeleidelijnen in het station, maar nee hoor. Kennelijk is er weer een ProRail-eilandje en een Den Haag-eilandje. Maar even kijken hoe het uitpakt en eventueel weer een schop onder wat konten gaan geven.

Daarnaast bereikte het reizigersonvriendelijke geneuzel met treinstellen splitsen op Den Haag Centraal weer een mooi hoogtepunt. De [serie=Intercity|2016|Den Haag Centraal - Haarlem - Amsterdam Centraal2100[/serie] kwam binnenrijden op 10 en zou keren als [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] van 19:33. De deuren van de twee treinstellen werden echter gesloten (vanwege schoonmaak, aldus een andere reiziger). Het voorste treinstel reed weg, om even later vervangen te worden door een ander treinstel. Uiteindelijk bleef het achterste treinstel aan de halzijde achter. Maar omroepen op het station was kennelijk een tikkeltje moeilijk...
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Niet echt een reiservaring, maarja, wilde ook weer niet een heel nieuw topic openen: vanmiddag heeft een PON-trein uitgeprobeerd of 'ie vanuit Leusden door naar Veenendaal kon rijden. Bleek niet te werken... https://twitter.com/asmedianl/status/677925092291174400 (Voor de duidelijkheid: die staat dus in de bosjes en dwars over een fietspad net voorbij PON in Leusden)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten