Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: zo 29 nov 2015, 17:28
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Vanmorgen was er door een pechgeval in de heinenoordtunnel enorme vertraging in de gehele regio HWGO. Wellicht dat er daardoor ineens 3 bussen richting Flakkee vertrokken. Had zelf bij aankomst in Dordrecht 56 minuten vertraging opgelopen.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Een klasgenoot van mij zat vast in de Kiltunnel, dus de bussen konden er aan beide kanten van de Hoekse waard niet/nauwelijks uit.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat merkte ik nadat mijn bus in plaats van 7:53 pas om 8:16 aan kwam rijden.aadvannijen schreef:Vanmorgen was er door een pechgeval in de heinenoordtunnel enorme vertraging in de gehele regio HWGO. Wellicht dat er daardoor ineens 3 bussen richting Flakkee vertrokken. Had zelf bij aankomst in Dordrecht 56 minuten vertraging opgelopen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat stelt niets voor: Ik had 2:15 uur vertraging...
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nouja, gekocht. Veolia en Cxx vallen allebei onder Transdev, dus het is een beetje een vestzak-broekzakverhaal.datm schreef:Oh dit verbaast mij. Ik had begrepen dat de 419-435 allemaal voor HWGO zijn en dat ze voor Zeeland 6 ex Veolia amba's hebben gekocht (546-551).henk1234 schreef:nee, de 432 rijdt voor zeeland en de 550 rijdt voor HWGO.
Zie foto hieronder.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Om meerdere dingen niet
a) De bussen waren in de tijd van Veolia geleased, en waren dus van VDL.
b) TCR heeft niks met Veolia/CXX, behalve dat ze er ritten voor rijden.
a) De bussen waren in de tijd van Veolia geleased, en waren dus van VDL.
b) TCR heeft niks met Veolia/CXX, behalve dat ze er ritten voor rijden.
Bij twijfel: gebruik beton.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik kan me zo voorstellen dat de bussen nu nog steeds geleased zijn, omdat de concessie Limburg ook nog steeds loopt.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De info op alle 4 DRIS-sen van Stellendam Busstation kwam gisteren niet overeen met de betreffende haltes.
Op de DRIS bij de halte van lijn 104 richting Renesse stond bijvoorbeeld info van lijn 436 richting Zuidplein.
De 436 (van TCR) stond hierdoor bij de verkeerde halte, vertrok met een lege bus en liet een groep reizigers voor lijn 436 achter.
Op de DRIS bij de halte van lijn 104 richting Renesse stond bijvoorbeeld info van lijn 436 richting Zuidplein.
De 436 (van TCR) stond hierdoor bij de verkeerde halte, vertrok met een lege bus en liet een groep reizigers voor lijn 436 achter.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Tja, het is slordig dat de chauffeur bij de verkeerde halte stond, maar je mag van de reizigers dat ze een béétje opletten? Zeker nu de bussen van lijn 436 zo'n afwijkende kleurstelling hebben, lijkt me dat reizigers sneller die bus zien, ook al staat hij bij de verkeerde halte. :?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Aan de grootte van het busstation kan het niet liggen...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Dat is zo!Meltrain schreef:Tja, het is slordig dat de chauffeur bij de verkeerde halte stond, maar je mag van de reizigers dat ze een béétje opletten? Zeker nu de bussen van lijn 436 zo'n afwijkende kleurstelling hebben, lijkt me dat reizigers sneller die bus zien, ook al staat hij bij de verkeerde halte. :?
Maar er kwam ook nog bij dat die TCR bus (lijn 436) geen R-Net kleuren had maar reguliere CXX kleurstelling!
Er stond wel "436" op de bus en dan moet er bij de passagiers wel een gaan branden
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Nee TCR hoort haar chauffeurs gewoon goede instructies te geven! Ik loop me al een week te ergeren aan dat bedrijf want ze hebben ook nu weer nieuw personeel zonder enige instructies op de bus gezet.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De instructie is zeker erg belangrijk!OV Hoekschewaard schreef:Nee TCR hoort haar chauffeurs gewoon goede instructies te geven! Ik loop me al een week te ergeren aan dat bedrijf want ze hebben ook nu weer nieuw personeel zonder enige instructies op de bus gezet.
Voorlopig kom ik bij TCR alleen bekende gezichten tegen, er zou niet veel wisseling van personeel zijn (volgens een chauffeur).
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De aansluiting van lijn 436 op lijn 104 in Stellendam is erg krap, vooral omdat het een overstaphalte betreft.
Volgens de dienstregeling moet de 436 om 16.41 uur bij Stellendam Busstation zijn.
De 104 richting Renesse vertrekt om 16.42 uur vanaf hetzelfde busstation.
Gisteren kwam de 436 om 16.43 uur aan, de 104 was al vertrokken :6
Een beetje behulpzaamheid van CXX Voorne Putten zou wel zo klantvriendelijk zijn.
Zo'n meethalte met verplichte vertrektijd heeft ook nadelen :neg:
Voortaan maar iedere middag aan de chauffeur van lijn 436 vragen of de 104 wil wachten in Stellendam :(
Volgens de dienstregeling moet de 436 om 16.41 uur bij Stellendam Busstation zijn.
De 104 richting Renesse vertrekt om 16.42 uur vanaf hetzelfde busstation.
Gisteren kwam de 436 om 16.43 uur aan, de 104 was al vertrokken :6
Een beetje behulpzaamheid van CXX Voorne Putten zou wel zo klantvriendelijk zijn.
Zo'n meethalte met verplichte vertrektijd heeft ook nadelen :neg:
Voortaan maar iedere middag aan de chauffeur van lijn 436 vragen of de 104 wil wachten in Stellendam :(
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Chauffeurs willen wel helpen om een overstap te regelen als je dat vraagt bij binnenkomst, aangezien ze onderling kunnen communiceren.
Het probleem met die concessies is dat ze stipt op tijd moeten vertrekken omdat er anders een boete volgt van de Metropoolorganisatie Den Haag/Rotterdam, die de aanbesteding heeft goedgekeurd.
Schijnbaar legt Connexxion geen prioriteit op een overstap in Stellendam maar op aansluitingen elders gezien de overstaptijd van 1 minuut.
Uit mijn hoofd gezegd mag een bus maximaal 2 minuten te laat vertrekken vanaf een halte. 16:41 uur aankomst lijn 436 betekend dat lijn 104 uiterlijk om 16:44 uur mag vertrekken zonder boete of opgave van reden van de chauffeur waarom hij te laat vertrokken is.
Hiermee neemt Connexxion gewoon de gok dat ze binnen die 2 minuten blijven..... of ze willen juist geen overstappers dat kan ook, it's all about the money
Het probleem met die concessies is dat ze stipt op tijd moeten vertrekken omdat er anders een boete volgt van de Metropoolorganisatie Den Haag/Rotterdam, die de aanbesteding heeft goedgekeurd.
Schijnbaar legt Connexxion geen prioriteit op een overstap in Stellendam maar op aansluitingen elders gezien de overstaptijd van 1 minuut.
Uit mijn hoofd gezegd mag een bus maximaal 2 minuten te laat vertrekken vanaf een halte. 16:41 uur aankomst lijn 436 betekend dat lijn 104 uiterlijk om 16:44 uur mag vertrekken zonder boete of opgave van reden van de chauffeur waarom hij te laat vertrokken is.
Hiermee neemt Connexxion gewoon de gok dat ze binnen die 2 minuten blijven..... of ze willen juist geen overstappers dat kan ook, it's all about the money
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Jammer dat de klant de dupe is van al die regeltjes van de Metropoolregio.
In de vorige concessie was de overstaptijd iets ruimer dan nu.
In de vorige concessie was de overstaptijd iets ruimer dan nu.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
HWGO is een concessie van de Concessie Zuid-Holland, niet van de metropoolregio.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Bij Connexxion kunnen chauffeurs niet onderling communiceren. Alles moet bij Connexxion via de verkeersleiding. Of het moet in HWGO ineens anders zijn.BusFreakRotterdam schreef:Chauffeurs willen wel helpen om een overstap te regelen als je dat vraagt bij binnenkomst, aangezien ze onderling kunnen communiceren.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Excuses, maar de eisen zijn hetzelfde!Bee schreef:HWGO is een concessie van de Concessie Zuid-Holland, niet van de metropoolregio.
-
- Berichten: 959
- Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Maar dan lukt het wel via het CVL van Connexxion - RET chauffeurs kunnen onderling met elkaar communiceren, ook beter voor overstappers!Michael schreef:Bij Connexxion kunnen chauffeurs niet onderling communiceren. Alles moet bij Connexxion via de verkeersleiding. Of het moet in HWGO ineens anders zijn.BusFreakRotterdam schreef:Chauffeurs willen wel helpen om een overstap te regelen als je dat vraagt bij binnenkomst, aangezien ze onderling kunnen communiceren.
-
- Berichten: 1587
- Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Ik vraag me sowieso af of een reiziger ook een aansluiting aan kan vragen als hij of zij over wilt stappen van een bus van Voorne-Putten op een bus van HWGO.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Natuurlijk kan dat.
En volgens mij hebben de HWGO-bussen een mobilofoon voor onderlinge communicatie, maar wellicht sla ik de plank nu mis...
En volgens mij hebben de HWGO-bussen een mobilofoon voor onderlinge communicatie, maar wellicht sla ik de plank nu mis...
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
De Veolia Citea's hadden die inderdaad wel. Maar aangzien bij Connexxion normaal gesproken alles via de CVL moet ga ik ervanuit dat die eruit zijn gehaald.
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Connexxion in Zeeland heeft dit wel voor zowel de MAN bussen als de nieuwe Iveco's. Dus ik vermoed dat de portofoons die in de Veolia Citea's zaten er gewoon nog in zitten. Overigens de taxi busjes die TCR inzet in HWGO hebben voor Veolia in Zeeuws-Vlaanderen gereden en die hebben ook allemaal de beschikking over een portofoon voor kort verkeer. De portofoons kunnen ook op een andere frequentie uitzenden zodat chauffeurs van Connexxion ook met chauffeurs van Arriva of de RET kunnen praten. Chauffeurs uit Zeeland doen dit regelmatig als zij met hun bus in Brabant rijden.Michael schreef:De Veolia Citea's hadden die inderdaad wel. Maar aangzien bij Connexxion normaal gesproken alles via de CVL moet ga ik ervanuit dat die eruit zijn gehaald.
-
- Berichten: 300
- Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09
Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)
Wij hebben in HWGO gewoon kortverkeer in de bussen zitten wat trouwens zeer slecht werkt op dit moment.Michael schreef:Bij Connexxion kunnen chauffeurs niet onderling communiceren. Alles moet bij Connexxion via de verkeersleiding. Of het moet in HWGO ineens anders zijn.BusFreakRotterdam schreef:Chauffeurs willen wel helpen om een overstap te regelen als je dat vraagt bij binnenkomst, aangezien ze onderling kunnen communiceren.
Voor busstation Stellendam geldt overigens een aansluitgarantie. Dat houdt in dat er tot 3 minuten na vertrektijd op de aansluitende bus gewacht moet worden als hij overstappers heeft.
De aansluitgarantie geldt ook voor de busstations in Heinenoord en Oude-Tonge, Numansdorp A29, en Middelharnis Gemeentehuis.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 77 gasten