Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Zo te lezen werkt het kort verkeer momenteel net zo goed als de wifi. Erg slecht dus... :(
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

Ik begrijp niet waarom kort verkeer op dit moment slecht werkt? Iedere bus van Connexxion in welke regio dan ook maakt gebruik van dezelfde frequentie en zenden uit op dezelfde sterkte. Ik heb zelf een lange tijd gewerkt met kort verkeer en ik was er heel tevreden over.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Nou wij kunnen elkaar alleen duidelijk verstaan als we met de bussen naast elkaar staan. Verder komt er alleen maar gekraak uit dat kort verkeer. Best jammer want op deze manier gaan veel aansluitingen verloren met als resultaat nog meer boze passagiers. En boze reizigers heb ik deze week al genoeg in de bus gehad. -o-
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Stefan »

Ik gisteren ook nog in lijn 4... Waren heel wat mensen boos dat ze niet wisten dat de 165 niet meer reed (wat misschien ergens hun eigen fout is, maar dat terzijde)... De stickers van de 165 zitten in ieder geval nog op de haltepalen in Wielwijk en de Kil.
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OpReis
Berichten: 19
Lid geworden op: za 29 aug 2015, 00:13

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OpReis »

In Spijkenisse zitten de stickers van lijn 190 nog op de haltepalen.... :N
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Bij de voormalige haltes Dorpsweg en Koningin Julianaweg zijn afgelopen week de bushokjes en halteborden (haltepalen en een deel van de vertrekstaat-kasten staan er nog) verwijderd. Bij de halte stationsweg in O-T staat alles er nog, dus voor die halte is er nog enige hoop.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39178
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Stefan schreef:Ik gisteren ook nog in lijn 4... Waren heel wat mensen boos dat ze niet wisten dat de 165 niet meer reed (wat misschien ergens hun eigen fout is, maar dat terzijde)... De stickers van de 165 zitten in ieder geval nog op de haltepalen in Wielwijk en de Kil.
In Dordtse Kil is het waarschijnlijk ook wel een groot beetje een fout van Arriva zelf. Ik kwam gisteren bv. langs halte Calandstraat (ri. CS) waar ook nog een sticker van lijn 8 op het bordje zit, terwijl de langdurige omleiding van die lijn inmiddels voorbij is en hij daar dus niet meer komt.
Maar sowieso staan haltes Calandstraat en Wilhelminaboom er nog bij alsof er niks verandert is terwijl bij die laatste nu helemaal geen bus meer komt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Volgens de DRIS bij Dirksland Dorp rijdt lijn 436 vandaag vier keer per uur. Volgens de DRIS bij Dirksland Ziekenhuis rijdt lijn 436 vandaag twee keer per uur. Rara, hoe kan dat? (Juist is: twee keer per uur.)

Verder zag ik vanmorgen een TCR Citaro op lijn 436. Da's een verschil met de situatie t.t.v. Arriva, want toen reed TCR in het weekend nooit op lijn 136.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Nog een andere DRIS-gekkigheid: bij sommige haltes wordt netjes 'Rotterdam Zuidplein' / 'Dirksland Ziekenhuis' / e.d. weergegeven, bij andere haltes wordt het afgekapt tot 'Rotterdam Zuidpl'/ 'Dirksland Ziekenh' / e.d.

De DRIS bij Dirksland Ziekenhuis geeft trouwens nog steeds alleen de ritten richting Rotterdam aan...

O ja, nog iets: het zou wel handig zijn als de sneldiensten ook als 'Rotterdam Zuiplein sneldienst' / 'Dirksland sneldienst' op de DRIS'sen zouden staan. Zo staat het immers ook op de bestemmingsdisplays van de bussen.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8835
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door ArrivaBas »

Ik heb nog een video van een vertrekkende 436 op mijn YouTube gezet.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9157
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Gisteren maar eens een bezoekje gebracht aan HWGO. Mooie bussen die nieuwe R-NET Citea's, prima comfort. Zat rond 12:00 uur in lijn 436 naar Dirksland, was bijna helemaal leeg. De bus daarna helemaal vol, want die sluit aan op lijn 133. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Dan heb ik je waarschijnlijk net gemist, ik zat in de bus van 12:43 naar rotterdam.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

regenmaker schreef:Gisteren maar eens een bezoekje gebracht aan HWGO. Mooie bussen die nieuwe R-NET Citea's, prima comfort. Zat rond 12:00 uur in lijn 436 naar Dirksland, was bijna helemaal leeg. De bus daarna helemaal vol, want die sluit aan op lijn 133. :)
Ga ik binnenkort ook maar eens doen. Zijn er nog tips voor een bezoekje aan HWGO?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik zou zeggen (voor flakkee): doe het R-net en met de taxibussen op flakkee heb je toch een mooie (gratis rit, want bij de handhelds zijn dr juiste route's niet ingeladen, die werken dus niet.(maak me niet af als ze het volgende week gefixt hebben.)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

henk1234 schreef:Ik zou zeggen (voor flakkee): doe het R-net en met de taxibussen op flakkee heb je toch een mooie (gratis rit, want bij de handhelds zijn dr juiste route's niet ingeladen, die werken dus niet.(maak me niet af als ze het volgende week gefixt hebben.)
Bedankt voor de tip! Een deze dagen ga ik langs.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

OV Hoekschewaard schreef:Nou wij kunnen elkaar alleen duidelijk verstaan als we met de bussen naast elkaar staan. Verder komt er alleen maar gekraak uit dat kort verkeer. Best jammer want op deze manier gaan veel aansluitingen verloren met als resultaat nog meer boze passagiers. En boze reizigers heb ik deze week al genoeg in de bus gehad. -o-
Ja, daar komt het wel op neer :x
Vorige week nog meegemaakt bij twee TCR bussen die vlakbij elkaar reden.
Geen kort verkeer contact mogelijk in de 448 en 449.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Verder zag ik vanmorgen een TCR Citaro op lijn 436. Da's een verschil met de situatie t.t.v. Arriva, want toen reed TCR in het weekend nooit op lijn 136.
Dat klopt, ik heb elke middag (doordeweeks) een TCR Citaro op lijn 436, meestal de 448-1095 of de 449-1096.
Tijdens de vorige concessie heb ik niet een keer een TCR bus t.b.v. lijn 136 gezien.
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op ma 21 dec 2015, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Nog een andere DRIS-gekkigheid: bij sommige haltes wordt netjes 'Rotterdam Zuidplein' / 'Dirksland Ziekenhuis' / e.d. weergegeven, bij andere haltes wordt het afgekapt tot 'Rotterdam Zuidpl'/ 'Dirksland Ziekenh' / e.d.

De DRIS bij Dirksland Ziekenhuis geeft trouwens nog steeds alleen de ritten richting Rotterdam aan...

O ja, nog iets: het zou wel handig zijn als de sneldiensten ook als 'Rotterdam Zuiplein sneldienst' / 'Dirksland sneldienst' op de DRIS'sen zouden staan. Zo staat het immers ook op de bestemmingsdisplays van de bussen.
Op de bussen van 436, die vertrekken vanuit Stellendam staat nu "Rotterdam via Dirksland" aangegeven.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

regenmaker schreef:Gisteren maar eens een bezoekje gebracht aan HWGO. Mooie bussen die nieuwe R-NET Citea's, prima comfort. Zat rond 12:00 uur in lijn 436 naar Dirksland, was bijna helemaal leeg. De bus daarna helemaal vol, want die sluit aan op lijn 133. :)
Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Buzzer »

OVFlakkee schreef:
Hendrik schreef:Verder zag ik vanmorgen een TCR Citaro op lijn 436. Da's een verschil met de situatie t.t.v. Arriva, want toen reed TCR in het weekend nooit op lijn 136.
Dat klopt, ik heb elke middag (doordeweeks) een TCR Citaro op lijn 436, meestal de 448-1095 of de 449-1096.
Tijdens de vorige concessie heb ik niet een keer een TCR bus t.b.v. lijn 136 gezien.
Heeft er iemand een overzichtje welke ritten van lijn 436 gereden worden met Citea's en welke met Citaro's?
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Ik heb het idee dat de spitsritten door TCR worden gereden, want ik zie in de daluren nooit citaro's rijden.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVFlakkee schreef:
regenmaker schreef:Gisteren maar eens een bezoekje gebracht aan HWGO. Mooie bussen die nieuwe R-NET Citea's, prima comfort. Zat rond 12:00 uur in lijn 436 naar Dirksland, was bijna helemaal leeg. De bus daarna helemaal vol, want die sluit aan op lijn 133. :)
Het viel mij op dat er in de nieuwe R-Net Citea's geen USB aansluitingen zitten bij de stoelen die net na de achterdeuren zitten, zowel aan de linker- als de rechterkant van de bus. Verder naar achteren heb ik het nog niet bekeken.
Hebben ze in het algemeen dan al usb-aansluitingen
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ja, de R-Net Citea's hebben USB-aansluitingen. In de overige bussen heb ik nog niet gereden, dus daar kan ik niets over zeggen.
henk1234 schreef:Ik heb het idee dat de spitsritten door TCR worden gereden, want ik zie in de daluren nooit citaro's rijden.
Dat lijkt me ook best logisch, maar dat zegt niet altijd alles... :P
Roeland
Berichten: 2268
Lid geworden op: wo 11 jul 2012, 10:53

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Roeland »

Hoe staat het trouwens met lijn 185, de Strijensas-Express? Moet die al groter materieel rijden wegens grote reizigersvraag :D ?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

Hendrik schreef:Ja, de R-Net Citea's hebben USB-aansluitingen. In de overige bussen heb ik nog niet gereden, dus daar kan ik niets over zeggen.
henk1234 schreef:Ik heb het idee dat de spitsritten door TCR worden gereden, want ik zie in de daluren nooit citaro's rijden.
Dat lijkt me ook best logisch, maar dat zegt niet altijd alles... :P
Normaal gesproken worden onderaannemers ingezet in de spitsuren of op lijnen die niet of nauwelijks rendabel zijn of waarbij de passagiersaantallen heel erg wisselt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 34 gasten