Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Ruben »

In dit topic kunnen we alle discussies omtrent de baanvak-stremmende storingen en geplande wijzigingen kwijt. Ook fouten en vreemde zaken hierin kunnen uiteraard leuke toevoegingen zijn. ;)
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door BR628 »

Om dan dit topic toch maar een trapje te geven:

van DSO: http://drehscheibe-online.ist-im-web.de ... ?2,3731831

Die Streckensperrung zwischen Leer und Nieuweschans erfolgt schon ab Heute bis einschlie�ßlich Sonntag 30.4. Es verkehren Busse zu geä�nderten Fahrzeiten zwischen Leer und Nieuweschans. Diese Vorverlegung erfolgte kurzzeitig da f�ürs Wochenende schlechteres Wetter vorhergesagt wurde und somit die �überf�ührung der AIDAbella von der Meyer-Werft nach Emden gef�ördet sein k�önnte. Desweiteren finden Bauarbeiten statt.

Informatioen �über die Schiffs�überfü�hrung gibt es hier: http://www.meyer-werft.de/page.asp?main ... 1s0&lang=d

Ik neem aan dat het niet tot 30 april maar tot 30 maart dicht is?
Caspar
Berichten: 6591
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:37

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Caspar »

Hmz dat had ik niet voorzien. Zaterdag wil ik mijn laatste dagje interrailtreinen opmaken...
IC3
Berichten: 361
Lid geworden op: vr 21 mar 2008, 21:44

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door IC3 »

BR628 schreef:Ik neem aan dat het niet tot 30 april maar tot 30 maart dicht is?
Zo lang gaat het niet duren om een zo'n cruiseschip te laten passeren. De site van NS geeft aan:
www.ns.nl schreef:Nieuweschans-Leer

Wanneer: zaterdag 29 en zondag 30 maart

Oorzaak: werk aan het spoor

Reisadvies: Maak gebruik van de bus
reis tussen Nieuweschans en Leer met de Arriva-bus in plaats van de trein
bestaande aansluitingen kunnen niet worden gegarandeerd

Extra reistijd: een kwartier
Over de weken hierna staat niets vermeld. Bovendien: het bericht op Drehscheibe kan hoe dan ook niet correct zijn, want 30 april valt niet op een zondag, maar op een woensdag. :idea:
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door air-bus »

10:54 uur Utrecht<->Amsterdam Zuid/Schiphol Door een wisselstoring rijden van Schiphol naar Utrecht Centraal de treinen vanwege een omleiding met vertraging en en stoppen niet in Amsterdam Zuid. Tussen Amsterdam Bijlmer ArenA en Amsterdam Zuid rijden geen rechtstreekse treinen. Vertraging: 15-30 minuten.

Bron ns.nl

Gaan deze treinen via Amsterdam Centraal? Je zou ze ook wel op Zuid kunnen laten stoppen en dan via H'sum sturen, waarom doen ze dat niet?
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Wubbo »

Ze rijden normaalgesproken inderdaad via Amsterdam Centraal. Met de omweg via Amsterdam C ben je ongeveer 15 minuten extra kwijt. Via Hilversum betekent niet meer stoppen op Bijlmer (daar kom je dan immers niet) en een langere extra reistijd (doordat je tussen allerlei stoppers door moet), bovendien een belasting op emplacement Utrecht want je komt vanuit Hilversum niet zo lekker naar spoor 15.
Joop

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Joop »

Gisteren (29-03-08) een sein storing in Amersfoort.Op de 5600 (Zl<>Ut)reed er niks meer richting Utrecht. :(
Er waren problemen in de sectie's van de sporen 1t/m 4 ze deelde desgevraagd de treindienstleider mee. :wink:
Het omreis advies die gisteren voor reizigers gold om via Ut naar het noorden te reizen werd gewijzigd in omreizen via Asd en daar op de stoptrein (5800) naar Amersfoort te stappen.Dit werd in sommige treinen erg gezellig. :mrgreen:
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door air-bus »

Dit is wel helemaal een mooie:

10:47 uur Rotterdam<->Dordrecht Door een defect aan het perron rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten.

Ongelooflijk wat ze nu weer verzinnen, het is ook steeds wat anders.. :?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Natuurlijk verzinnen ze zoiets niet :(

Vroeger zou er iets hebben gestaan als: Wegens een technisch defect aan de infrastructuur rijden er minder treinen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Daniel »

air-bus schreef:10:47 uur Rotterdam<->Dordrecht Door een defect aan het perron rijden er tussen Rotterdam Centraal en Dordrecht minder treinen. Vertraging: 15-30 minuten.
Tja... 'tis maar hoe je het omschrijft maar het zal een verzakking geweest zijn gok ik zo even. Rond 14.55 uur zag ik in ieder geval een betonelement van de perronwand op perron 3 van Rotterdam Lombardijen staan :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Mark
Berichten: 1968
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:43
Locatie: Vlaardingen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Mark »

Tja... die lag er een week geleden ook al ;)
Berlin, meine Stadt, meine Liebe.
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Justin »

Tsov en ik vonden het al merkwaardig... defect aan perronwand...

Ik dacht een wand die was omgeslagen ofzo :lol:
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door M57 »

Dat kan toch?
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Fles »

Het bleek om 4 losliggende tegels te gaan die "weleens om zouden kunnen klappen als er iemand op zou gaan staan". Helemaal aan het eindde van het perron, waar geen zinnig mens wat te zoeken heeft. :roll:
air-bus
Berichten: 120
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19
Locatie: Amstelveen

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door air-bus »

En het duurt bijna 3.5 uur om zoiets op te ruimen?! :shock:
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door BR628 »

Alvast een tipje voor diegenen die in augustus niet op vakantie zijn

De Pimpelexpress rijdt van 9 tot 15 augustus via Zwolle!! Vertrek uit en aankomst in Amersfoort -30 / +30
Bron: Hafas
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Daan »

Kijk, da's beter :) Als het goed is ben ik dan al weer terug van vakantie :)
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door M57 »

Morgen zijn er werkzaamheden op en/of rond Zaandam.

Enkele opvallende wijzigingen in de treinenloop:
- Serie 3000 Den Helder - Nijmegen rijdt tussen Castricum en Amsterdam Sloterdijk via Haarlem, met een stop aldaar. Tussen Haarlem en Amsterdam rijdt deze serie in het pad van de serie 5400 Zandvoort - Amsterdam. Richting Den Helder vertrekt deze trein dan ook om .15 en .45 uit Amsterdam in plaats van .13 en .43.
- Serie 5400 rijdt helemaal niet, dus businzet tussen Haarlem, Overveen en Zandvoort.
- Serie 4800 Amsterdam - Haarlem - Uitgeest, rijdt na Uitgeest verder als stoptrein naar Castricum, Heiloo en Alkmaar. Dit ter vervanging van de serie 4000 die dus opgeheven is op de corridor Amsterdam - Alkmaar. De trein heeft een stationnement van 5 minuten op Uitgeest.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door BR628 »

Volgend weekend, 12 en 13 april, werkzaamheden aan seinen en wissels tussen Amsterdam C en Utrecht C, o.a. ICE (en waarschijnlijk ook een handje vol cargo's) wordt omgeleid via Hilversum.!

Weekend later, 19 en 20 april, ligt Zwolle - Amersfoort er weer eens uit. Omreis advies via Deventer: ACTS dus via Deventer!

In het weekend van 24 en 25 mei ook weer werkzaamheden, waar precies weet ik niet, maar ICE rijdt weer via Ht-Nm-Ah-Em

DEUVM
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door deadlock »

Fles schreef:Het bleek om 4 losliggende tegels te gaan die "weleens om zouden kunnen klappen als er iemand op zou gaan staan". Helemaal aan het eindde van het perron, waar geen zinnig mens wat te zoeken heeft. :roll:
Je hebt praktisch gezien gelijk, maar er is altijd een of andere spotter die aan het eind van het perron foto's gaat maken en met zijn toet tussen de rails klettert ;)

Het is natuurlijk een stukje veiligheid en ik begrijp het helemaal.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Het eind van het perron is net zo goed reizigersgebied als alle andere delen van het perron :idea:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door WSM »

Een tijdelijke afzetting van dit zeer onveilige deel van het perron zorgde niet voor een voldoende reductie van het risico?
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13658
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Vinny »

Dat kan ik natuurlijk niet beoordelen, omdat ik er niet bij ben geweest ;)
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door Chauf21 »

Vinny schreef:Het eind van het perron is net zo goed reizigersgebied als alle andere delen van het perron :idea:
Jammergenoeg denkt meningeen daar niet hetzelfde over en stuurt je weg als je je bevindt aan het einde van sommige perrons. De door WSM geopperde oplossing zou goed mogelijk zijn, mits de afgevallen perronwanden geen gevaar opleveren voor de omgeving of voor bv. passerende treinen :) Maar voor zover bekend, kan niemand dat vanaf hier beoordelen :)
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Storingen en Gewijzigd Treinverkeer

Bericht door BR628 »

In Duitsland wordt dikwijls de laatste meter(s) ontoegankelijk gemaakt dmv het welbekende bordje http://www.tetti.de/bilder/2007/stopp-1000-4058.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten