Denk mee!

Hier zijn alle ideeën voor OVNL welkom
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Michael »

Ik had er ook last van gisteren.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8799
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door ArrivaBas »

Ikke ook! :D Jammer genoeg geen screenshot ervan. -o-
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door regenmaker »

Is wel vaker zo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Denk mee!

Bericht door Z2N »

Ik had er tot dusver geen last van gehad, maar gisteren ervaarde ik ook problemen met de bereikbaarheid van OVNL.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Denk mee!

Bericht door Zugführer »

Vreemd, zojuist had ik er ook (weer) last van, even na middernacht, terwijl er vrijwel niemand op forum of wiki actief lijkt te zijn?
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Ik was ook niet actief even na middernacht, maar dat was omdat rond tien voor twaalf al de boel weer naar de sodemieter ging :P
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Als je het forum op je mobiel wil bezoeken kan ik de (gratis met in-app aankopen) app Tapatalk aanbevelen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Maar als je wilt dat OVNL nog wat inkomsten heeft is dat juist weer af te raden :wink: (Die zijn nogal gestegen sinds er ook mobiele advertenties zijn)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Suus »

Voeg advertenties toe aan de wiki, plek zat onder het menu links :wink:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Advertenties op de wiki doen we bewust niet omdat het niet zo past bij de doelstelling. Dit ondanks dat de wiki toch wel de grootste last voor de server is.
Momenteel komt overigens een kwart van de advertentieinkomsten van mobiele apparaten (nog exclusief tablets) dus 'tis wel een significant aandeel
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Was hier laatst niet het idee geopperd om een donatiesysteem op te starten? Dat je bijvoorbeeld € 5,- (of meer) per jaar betaalt en dat je dan wat extra's krijgt. Op een ander forum hebben we bijvoorbeeld een beperkte pm-inbox voor niet-donateurs, wanneer je doneert dan krijg je een onbeperkte inbox voor een jaar. Zoiets valt natuurlijk ook te bedenken voor OVinNL.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Vooralsnog hebben we het nog niet nodig, maar dan moeten de inkomsten natuurlijk ook niet gaan dalen.
Maar het kan in de toekomst natuurlijk altijd nog gebeuren.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

In de draadjes over - met name - de vier grote steden duiken regelmatig sub-onderwerpen op, die niet direct onder de noemer "alledaags" passen. Zo ben ik zelf bijvoorbeeld bezig de "Alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam" te vervuilen met ideetjes over een imaginaire metrolijn.
Is het een idee om onder "OV in west Nederland" vier aparte sub-menu's voor de grote steden te zetten, waarin de "alledaagse" draadjes als sticky zitten, en daarnaast de actuele plaatselijke en regionale nieuwtjes en discussies geplaatst kunnen worden? Kan natuurlijk ook los naast de vier windstreken.
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Er zijn al losse topics over fairytales. Voor Amsjedam sowieso :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
trolly
Berichten: 10510
Lid geworden op: vr 02 okt 2015, 20:43

Re: Denk mee!

Bericht door trolly »

Klopt. Het nieuwe item "Vervoersplan U-OV" gaf me de indruk dat dat handig zou zijn.

Ook een afdeling "Dingen in Deventer" dan maar? :roll:
Non oltrepassare la linea gialla

________________________________________________________________________________________________
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Ik ben ooit eens stickers tegengekomen van iets metro/s-bahnachtigs in Deventer, dus ik zeg doen :Y
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Denk mee!

Bericht door Ardan »

Het 'Dingen in Deventer'-topic bestaat al :P Hoewel ik op mijn trainsimulator al een tram en een metro in Deventer heb uitgewerkt gaat het in dat topic over de échte dingen die op OV-gebied gebeuren.

Ik zei in mijn vorige post wel dat er al een fairytale-topic bestaat over Amsterdam maar na wat zoekwerk bleek dat niet het geval te zijn :shock: Help me herinneren dat ik morgen een mooie OP schrijf en dat topic alsnog begin. Het idee is namelijk helemaal niet slecht trolly :) Over de toekomst van de Amsterdamse metro is het laatste woord immers nog lang niet gezegd..
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Even een ander vraagje over advertenties. Ik heb advertenties op deze website toegestaan, maar ik vraag mij af wanneer jullie geld krijgen hiervoor. Is dat als ik op een advertentie klik, of ook al als deze enkel wordt weergegeven?
🍉
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Denk mee!

Bericht door Aking »

Ik heb op de mobiele site iig al een paar keer doorgeklikt naar Marktplaats.. Dus waar blijft mijn Plusmembership? 8-)
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Hainje schreef:Even een ander vraagje over advertenties. Ik heb advertenties op deze website toegestaan, maar ik vraag mij af wanneer jullie geld krijgen hiervoor. Is dat als ik op een advertentie klik, of ook al als deze enkel wordt weergegeven?
In beide gevallen. Het hangt er ook maar net vanaf wat de bewuste adverteerder heeft ingekocht welke van de twee het meeste oplevert, daar is geen zinnig woord over te zeggen. (En dat mag ik ook niet, want dan overtreedt ik de voorwaarden)

Overigens scheelde het maar een haartje (iets meer dan 2 euro) of we hadden december een record wat er al jaren staat verbroken. In elk geval zijn we nog niet eerder zo dicht bij het overtreffen van de betalingsdrempel in één maand geweest.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:In beide gevallen. Het hangt er ook maar net vanaf wat de bewuste adverteerder heeft ingekocht welke van de twee het meeste oplevert, daar is geen zinnig woord over te zeggen. (En dat mag ik ook niet, want dan overtreedt ik de voorwaarden)
Bedoel je nu te zeggen dat je niet mag zeggen hoeveel een adverteerder uiteindelijk betaalt? Of mag je niet zeggen hoeveel je krijgt? Of mag je niet zeggen welke methode nu eigenlijk het meeste oplevert? Ik kan het er niet uit destilleren.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39119
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Denk mee!

Bericht door Daniel »

Ik mag niet benoemen wat het meeste oplevert, want dat kan vervolgens weer ongeldige acties opleveren (en dan is de adverteerder veel geld kwijt, maar levert 't hem nog niks op)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Denk mee!

Bericht door Hainje »

Fair enough, nou dan ga ik bij advertenties ook maar klikken. Heb dan verder weliswaar geen interesse in het product, maar als daarmee de kosten voor de servers beter gedekt zijn is dat alleen maar winst. :P
🍉
Hendrik
Berichten: 2545
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Denk mee!

Bericht door Hendrik »

Waarom zou je? Je weet niet of dat meer oplevert én er zijn sowieso al inkomsten als de advertentie wordt getoond.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Denk mee!

Bericht door huibe »

Het is al eens eerder gevraagd, maar ik doe het bij deze nog maals. Is het mogelijk om colums/werkervaringen van ov personeel in apart sub-onderwerp te zetten?

Hierdoor zijn de revaringen van oa mikos makkelijk terug te vinden en te onderscheiden van overige berichten. Waarom, omdat nu de eerste ervaringen van mikos alweer op pagina 2 zijn verdwenen. Je zou voor dit sub-onderwerp kunnen kiezen voor beperkt plaats recht of alleen archivering door de beheerder.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast