Utrecht: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Het U-OV promoteam deelt vanochtend appels uit op CS Jaarbeurszijde. En waarom appels? Nouja die passen zo mooi hierbij...
Afbeelding
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
rm7
Berichten: 180
Lid geworden op: zo 29 nov 2009, 00:04

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door rm7 »

UtrechtOV schreef:Geen koppeling tussen de 28 en 111. Op laatstgenoemde rijdt vandaag een Amba!
Ook in het weekeinde geen koppeling, de 111 wordt niet vanuit de stad gereden.
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Dat klopt. Lijn 111 rijdt alle operationele dagen vanuit de Morsebaan in Nieuwegein (omloop 875). Slechts één bestuurder pendelt de hele dag heen en weer. De afwijkende vertrektijden in het verder vaste patroon worden veroorzaakt door de wettelijk verplichte pauzes van deze solo bestuurder.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tristan »

Daniel schreef:Het U-OV promoteam deelt vanochtend appels uit op CS Jaarbeurszijde. En waarom appels? Nouja die passen zo mooi hierbij...
Afbeelding
Ah, vandaar Granny Smiths: zure appels ;)
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
waldo79
Berichten: 7604
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door waldo79 »

Waar heb je het over :')
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Tristan »

Ik was juist aangenaam verrast door deze actie van U-OV :pos: Maar ik heb die bakfiets niet zien staan (waarschijnlijk omdat die aan Centrumzijde stond en ik mijn 'appeltje voor onderweg' aan Jaarbeurszijde ontving). Omdat de tekst op die bakfiets een verwijzing is naar het spreekwoord 'Even door de zure appel heen bijten', snap ik waarom het Granny Smiths zijn en niet, bijvoorbeeld, Pink Lady's of Jonagolds of iets soortgelijks waren.

Kortom: niks negatiefs over deze actie.
Laatst gewijzigd door Tristan op zo 20 dec 2015, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jef400 »

Hmm, Tristan die niets negatiefs te melden heeft. Kerstgedachte viert hoogtij :Y

Maar goed, het is een nette geste van U-OV. Uiteindelijk gaat het om het resultaat en is iedereen 2 weken naar opening weer vergeten wat voor 'ellende' het ook alweer was.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Bij de Jaarbeurszijde kon ik vanmorgen bushaltes C en D wel vinden maar E...? Is dat die bushalte op het Jaarbeursplein waar alle Arriva-bussen stoppen? De 39 reed in ieder geval rechtstreeks van de busbuffer naar het viaduct waar in de toekomst de sneltram overheen gaat rijden. Niet dat ik de 39 per se moest hebben overigens, de 25 was een betere reisoptie voor mij.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

E-perrons bestaan niet meer, Jaarbeurszijde is C en D en Jaarbeursplein G (en H voor de tram).
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Jurre »

Ik zie nu op de wiki dat die lijn op halte C5 moet stoppen. Maar dan moet hij zeker eerst een stuk richting de buffer rijden om te kunnen keren, vandaar dat het leek alsof hij rechtstreeks van de buffer kwam. En ik zie ook opeens een nachtlijn (477) naar Hilversum, geinig! Ben benieuwd hoeveel reizigers die gaat trekken, mede doordat je elke nacht al een vroege trein vanuit Utrecht (5.06) naar Hilversum hebt.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Jurre schreef:Ik zie nu op de wiki dat die lijn op halte C5 moet stoppen. Maar dan moet hij zeker eerst een stuk richting de buffer rijden om te kunnen keren, vandaar dat het leek alsof hij rechtstreeks van de buffer kwam.
Klopt, bussen rijden nogal veel rondjes over het busstation momenteel. Een bus die vanaf de Vleutenseweg aankomt moet eerst door naar achteraan het oude busstation (of verder nog naar de buffer) om weer om te kunnen keren.
En ik zie ook opeens een nachtlijn (477) naar Hilversum, geinig! Ben benieuwd hoeveel reizigers die gaat trekken, mede doordat je elke nacht al een vroege trein vanuit Utrecht (5.06) naar Hilversum hebt.
Die nachtlijn rijdt z'n eerste rit precies een uur na de laatste Sprinter en de laatste rit gaat een uur voor de eerste Sprinter, qua ligging dus best gunstig lijkt me. Daar tussenin zit nog één andere rit, de meeste nachtlijnen rijden namelijk elke 75 minuten zodat alle ritten precies in één omloop passen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50862
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Suus »

Afgelopen maandag waren de chauffeurs van Arriva in ieder geval echt niet te spreken over de rotzooi op het Jaarbeursplein. Alles stond ook dwars door elkaar heen omdat ze niet wisten waar gebufferd moest worden
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Durashift
Berichten: 5637
Lid geworden op: za 23 mei 2015, 08:39
Locatie: Rhenen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Durashift »

Tristan schreef: (..). Omdat de tekst op die bakfiets een verwijzing is naar het spreekwoord 'Even door de zure appel heen bijten', snap ik waarom het Granny Smiths zijn en niet, bijvoorbeeld, Pink Lady's of Jonagolds of iets soortgelijks waren.

Kortom: niks negatiefs over deze actie.
.. en toch zou je dan een zoete (met een licht zuurtje wellicht) appel verwachten.. Ik denk toch dat de meeste mensen zoet boven zuur kiezen..

want tja, als reiziger heb je eerst te maken met het 'zuur' doordat je op zoek moet naar een nieuwe bushalte.. dan wil je niet nogmaals in een zure appel bijten.. toch? Liever een lekker zoete.. zodat je hersenen insuline laten aanmaken.. en je in een wat gemoedelijker stemming komt.. :D
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Bee schreef:Afgelopen maandag waren de chauffeurs van Arriva in ieder geval echt niet te spreken over de rotzooi op het Jaarbeursplein. Alles stond ook dwars door elkaar heen omdat ze niet wisten waar gebufferd moest worden
Verrassend, ik zag die bewuste maandag al de nodige Arriva-bussen over het nieuwe busstation heen richting de buffer komen 's ochtends vroeg. Het meest onhandige is wel dat je het hele Westplein rond mag rijden om van de buffer weer op een halte te komen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Ja, of via de Valeriusbusbaan richting Rabobank, dan rechtsaf en dan zo over de Croeselaan richting het Jaarbeursplein. Zondag zijn er ook chauffeurs die denk ik dachten 'even' naar de buffer te poefen en vervolgens met +10 ofzo zijn vertrokken vanaf het Jaarbeursplein. In ieder geval was de route en de locatie van de pauze- voorzieningen zeker de eerste drie dagen nog niet erg goed bekend.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

U-OV is vergeten de spitslijntjes eruit te filteren in hun overzicht voor 31 december... Laatste rit op oudjaarsavond om 9.47 uur, jaja :mrgreen:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Volgens video bij dit bericht gaat D-perron in februari alweer even dicht.....
http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1413521 ... recht.html
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Op zich niet heel raar omdat de bussen nu nog dwars door het toekomstige D-perron heen rijden, men zal 't nu nog wel even gebruiken omdat je anders nergens een uitstaphalte hebt.
Waarschijnlijk zal in januari dan wel de rijbaan aangelegd worden dwars over het oude busstation zodat de bussen daar overheen kunnen gaan rijden. Dan kan daarna de rijbaan langs de oude uitstaphalte afgebroken worden, waarmee automatisch perron D2 onbereikbaar wordt. Als men vervolgens ook de overkapping gaat bouwen zal D3 er ook wel tijdelijk uit moeten. Tegelijk ontstaat wanneer die middelste rijbaan is aangelegd weer wat ruimte voor een extra uitstaphalte op het C-perron.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Een koppeling die ik nog niet kende: de 65 uit Nieuwegein Het Klooster die rond 16.45 op CS Jaarbeurszijde aankomt blijkt verder te rijden als lijn 38 naar Maarssen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Nog een inzet-nieuwigheidje... kwam vanmorgen een uitrukker uit Nieuwegein t.b.v. lijn 55 :!: tegen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
UtrechtOV
Berichten: 138
Lid geworden op: di 09 sep 2014, 20:02

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door UtrechtOV »

Dan rijdt de streek ongetwijfeld ook in de spits de 55. Of was het later?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

In de spits ja, was rond 7.50 uur. En lijnkleur paars, dus da's in elk geval niet die versterkingsrit die in Utrecht blijft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
robertgvu
Berichten: 140
Lid geworden op: za 10 mei 2014, 21:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door robertgvu »

Dat klopt. Die toegevoegde spitsrit is toebedeeld aan Zeist waar hij in omloop 701 is opgenomen en wordt gereden door een gelede streekwagen die al om 05.49 uur in Driebergen begint als lijn 51.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39127
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Daniel »

Apart geval: ik stapte vanmiddag op de Europalaan in Utrecht in een 63 die "Vianen via Utrecht CS" filmde. Bleek verder overigens een doodnormaal overloopje op 65 te zijn op CS.
Opvallender was dat het de 4150 was, d'r zit dus weer/nog een stadsgelede op de streek.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Utrecht en omgeving

Bericht door Globetrotter »

Op ovmagazine.nl is een kort artikel over de verbinding Amersfoort- De Uithof te vinden. Omdat inloggen vereist is, vertel ik alleen de hoofdlijnen:

Het komt er in het kort op neer dat de provincie, die opdrachtgever is voor zowel de Regio Utrecht als de Provincie Utrecht- concessie verantwoordelijk is, het voor zowel de NS (treinaanvullend vervoer) als Syntus (toekomstig vervoerder provincie Utrecht) verbiedt om een rechtstreekse verbinding tussen Amersfoort en De Uithof aan te bieden. 252 wordt op dit moment gedoogd. Volgens een woordvoerster zou een rechtstreekse lijn te veel treinreizigers de bus injagen.
link
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten