Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Daar zijn onderaannemers oorspronkelijke wel voor bedoeld ja. Maar Connexxion vindt het helaas nodig om TCR fultime diensten te geven tijdens de daluren en in het weekend op lijn 436.

Leuk voor de gemiddelde bushobbyist maar minder leuk voor de collega's die van Arriva overkwamen en gedwongen overgeplaatst moesten worden naar Voorne Putten of Zeeland.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door datm »

OV Hoekschewaard schreef:Daar zijn onderaannemers oorspronkelijke wel voor bedoeld ja. Maar Connexxion vindt het helaas nodig om TCR fultime diensten te geven tijdens de daluren en in het weekend op lijn 436.

Leuk voor de gemiddelde bushobbyist maar minder leuk voor de collega's die van Arriva overkwamen en gedwongen overgeplaatst moesten worden naar Voorne Putten of Zeeland.
Je moet het niet zo zwart-wit zien. Er speelt natuurlijk meer bijvoorbeeld de subsidies die de provincie uitrekt voor het openbaar vervoer. Ik weet niet of de Provincie Zuid-Holland nu meer of minder te besteden heeft in deze concessie dan de vorige. Daarnaast kan het zijn dat in de afgelopen jaren de passagiers aantallen zijn gedaald. Kijk ik ben geen voor of tegenstander van het inzetten van onderaannemers. Ik ben voorstander van goed openbaar vervoer. Of dat nu met onderaannemers is of met vrijwilligers, dat is dan maar zo.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Ik heb het idee dat de spitsritten door TCR worden gereden, want ik zie in de daluren nooit citaro's rijden.
De ritnummers 94 en 133 in ieder geval. Maar ook ritnummer 60, dat was gisteren rond het middaguur met bus 410 - 1044.
Vreemd genoeg is er in Stellendam (!) een wisseling van chauffeur en voertuig, de bus van ritnummer 94 gaat terug naar de stalling in Dirksland, rit 133 werd (vorige week) telkens gereden met een gewone Citea van TCR (geen R-Net versie).
Laatst gewijzigd door OVFlakkee op di 22 dec 2015, 08:58, 1 keer totaal gewijzigd.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Ja, de R-Net Citea's hebben USB-aansluitingen. In de overige bussen heb ik nog niet gereden, dus daar kan ik niets over zeggen.
De Citaro's hebben geen USB aansluitingen maar wel Wifi.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

De positiebepaling van de (nieuwe) chipkaart-lezers is er bijna altijd een halte naast.
Ik heb het tot nu toe elke keer gehad bij het inchecken op halte "Dirksland Ziekenhuis" (geeft altijd "Dirksland Dorp" aan) en bij Stellendam Busstation (gaf één keer "Stellendam Zwembad" aan).
Bij het uitchecken is het wel in orde. (A)
Je kunt op het display van de nieuwe kaartlezers helaas niet meer zien welke halte er aangegeven wordt.
Hoewel het meestal om een paar eurocenten gaat, degenen die op saldo reizen betalen hierdoor wel meer.
PatrickM
Berichten: 1978
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

Zelfs voor abonnementhouders kan dit extra geld kosten. Ik checkte vorige week in op oude tonge busstation en mijn ov-chipkaart gaf later aan dat ik had ingecheckt op de halte in den bommel.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Vergeet niet dat het nu kerstvakantie is. Dan rijdt TCR (ook) op andere tijden. Zo reed TCR gisteren ook de rit van 17.09 uur vanaf Zuidplein, terwijl die normaal gesproken door Connexxion zelf gereden wordt.

In de 'oude' Amba's zijn ook geen USB-aansluitingen ingebouwd. Wifi daarentegen wel.

Het punt van de positiebepaling herken ik niet. Eerlijk gezegd had ik er nog niet naar gekeken (de baas betaalt woon-werkritten toch... :P ), maar ik zag zojuist dat ik telkens netjes ingecheckt ben bij Dirksland, Dorp en uitgecheckt bij Rotterdam, Zuidplein. En 's middags andersom uiteraard. Eén uitzondering: vrijdag heb ik uitgecheckt bij Dirksland, Aflos halte garage. Waarom die nog steeds in het systeem staat... :roll: Er wordt daar niet eens afgelost én je kunt er als passagier niet uitstappen...
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Hendrik schreef:Vergeet niet dat het nu kerstvakantie is. Dan rijdt TCR (ook) op andere tijden. Zo reed TCR gisteren ook de rit van 17.09 uur vanaf Zuidplein, terwijl die normaal gesproken door Connexxion zelf gereden wordt.

In de 'oude' Amba's zijn ook geen USB-aansluitingen ingebouwd. Wifi daarentegen wel.

Het punt van de positiebepaling herken ik niet. Eerlijk gezegd had ik er nog niet naar gekeken (de baas betaalt woon-werkritten toch... :P ), maar ik zag zojuist dat ik telkens netjes ingecheckt ben bij Dirksland, Dorp en uitgecheckt bij Rotterdam, Zuidplein. En 's middags andersom uiteraard. Eén uitzondering: vrijdag heb ik uitgecheckt bij Dirksland, Aflos halte garage. Waarom die nog steeds in het systeem staat... :roll: Er wordt daar niet eens afgelost én je kunt er als passagier niet uitstappen...
Inderdaad zou het met de vakantieperiode te maken kunnen hebben dat TCR daardoor meer ritten heeft.

Heb jij inmiddels al een aangepaste 4xx Amba gespot?
Ook de TCR 7x serie (ex Q-Liner) is verdwenen, worden de Integra bussen ook nog ingezet in deze concessie?

Ook op de displays in de 436 zie je "Aflos halte garage" vermeld staan in het rijtje van de haltes.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

henk1234 schreef:Zelfs voor abonnementhouders kan dit extra geld kosten. Ik checkte vorige week in op oude tonge busstation en mijn ov-chipkaart gaf later aan dat ik had ingecheckt op de halte in den bommel.
Inderdaad, als de zone van Den Bommel net buiten je ster-abonnement valt dan moet je extra betalen. :Y
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVFlakkee schreef:
Hendrik schreef:Vergeet niet dat het nu kerstvakantie is. Dan rijdt TCR (ook) op andere tijden. Zo reed TCR gisteren ook de rit van 17.09 uur vanaf Zuidplein, terwijl die normaal gesproken door Connexxion zelf gereden wordt.

In de 'oude' Amba's zijn ook geen USB-aansluitingen ingebouwd. Wifi daarentegen wel.

Het punt van de positiebepaling herken ik niet. Eerlijk gezegd had ik er nog niet naar gekeken (de baas betaalt woon-werkritten toch... :P ), maar ik zag zojuist dat ik telkens netjes ingecheckt ben bij Dirksland, Dorp en uitgecheckt bij Rotterdam, Zuidplein. En 's middags andersom uiteraard. Eén uitzondering: vrijdag heb ik uitgecheckt bij Dirksland, Aflos halte garage. Waarom die nog steeds in het systeem staat... :roll: Er wordt daar niet eens afgelost én je kunt er als passagier niet uitstappen...
Inderdaad zou het met de vakantieperiode te maken kunnen hebben dat TCR daardoor meer ritten heeft.

Heb jij inmiddels al een aangepaste 4xx Amba gespot?
Ook de TCR 7x serie (ex Q-Liner) is verdwenen, worden de Integra bussen ook nog ingezet in deze concessie?

Ook op de displays in de 436 zie je "Aflos halte garage" vermeld staan in het rijtje van de haltes.
Zo stond het eerst ook in de dienstregeling van lijn 436, maar nu is het weggewerkt. Maar nu staat er gewoon "Dirksland, Dorp" tussen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

OVFlakkee schreef:
henk1234 schreef:Ik heb het idee dat de spitsritten door TCR worden gereden, want ik zie in de daluren nooit citaro's rijden.
De ritnummers 94 en 133 in ieder geval. Maar ook ritnummer 60, dat was gisteren rond het middaguur met bus 410 - 1044.
Vreemd genoeg is er in Stellendam (!) een wisseling van chauffeur en voertuig, de bus van ritnummer 94 gaat terug naar de stalling in Dirksland, rit 133 werd (vorige week) telkens gereden met een gewone Citea van TCR (geen R-Net versie).
Best vervelend als naar stellendam moet, want dan moet je overstappen. En dat kost meestal extra geld.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

De connexxion site is trouwens ook grondig vernieuwd. Je ziet geen ritnummers meer staan. Ik keek een uur geleden nog voor lijn 195/295. Toen was de oude site er nog en nu is er een of andere flat-UI site voor in de plaats gekomen.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door regenmaker »

Ziet er wel mooi uit die nieuwe connexxion site. :pos: Ook zijn de Breng, Hermes en OV Regio IJsselmond site vernieuwd (alle dochters van CXX dus).
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39182
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk gaat Connexxion binnenkort ook wel muiswieltjes verkopen in z'n webshop, want met die enorme witruimte tussen de haltes in de dienstregeling is het wel behoorlijk veel scrollen :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

OVFlakkee schreef: Heb jij inmiddels al een aangepaste 4xx Amba gespot?
Gisteren zat ik zelf in de TCR 430 (1086). :P
OVFlakkee schreef:Ook de TCR 7x serie (ex Q-Liner) is verdwenen, worden de Integra bussen ook nog ingezet in deze concessie?
Ik vermoed van niet. Die voldoen ook niet echt aan de concessie-eisen. Mogelijk zelfs niet aan de eisen voor versterkingsritten, maar dat zou ik na moeten kijken.
Ook op de displays in de 436 zie je "Aflos halte garage" vermeld staan in het rijtje van de haltes.
Inderdaad! Alleen wordt er nooit gestopt... :P
OmniLezer schreef: Zo stond het eerst ook in de dienstregeling van lijn 436, maar nu is het weggewerkt. Maar nu staat er gewoon "Dirksland, Dorp" tussen.
Dat is nog maar enkele minuten: sinds de nieuwe website online is.
OmniLezer schreef: Best vervelend als naar stellendam moet, want dan moet je overstappen. En dat kost meestal extra geld.
Het ging over wisselen van bus en chauffeur in Stellendam. Daar heb je toch geen last van als je naar Stellendam moet?! Los daarvan kost wisselen van bus geen geld (mits de ov-chipkaartapparatuur correct werkt, uiteraard).
Daniel schreef:Waarschijnlijk gaat Connexxion binnenkort ook wel muiswieltjes verkopen in z'n webshop, want met die enorme witruimte tussen de haltes in de dienstregeling is het wel behoorlijk veel scrollen :P
Inderdaad, die witruimte kan wel wat minder...
De weergave van dienstregelingen heeft aardig wat weg van de manier waarop HTM dat doet op de website.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Vanwege de brand bij de Plaatweg in Stellendam reed vanmorgen de 436 over de Voorstraat en de N215.
Als een bus iets afwijkt van de route dan is er op het display "tijdelijk geen route informatie beschikbaar"
Ook zie je dan de camerabeelden niet.
dylanwild94
Berichten: 6187
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

Dat is normaal bij Infoxx. :wink: zodra je weer op de route rijdt doet hij het weer.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Hendrik schreef:
OVFlakkee schreef: Heb jij inmiddels al een aangepaste 4xx Amba gespot?
Gisteren zat ik zelf in de TCR 430 (1086). :P
OVFlakkee schreef:Ook de TCR 7x serie (ex Q-Liner) is verdwenen, worden de Integra bussen ook nog ingezet in deze concessie?
Ik vermoed van niet. Die voldoen ook niet echt aan de concessie-eisen. Mogelijk zelfs niet aan de eisen voor versterkingsritten, maar dat zou ik na moeten kijken.
Ook op de displays in de 436 zie je "Aflos halte garage" vermeld staan in het rijtje van de haltes.
Inderdaad! Alleen wordt er nooit gestopt... :P
Ik kan me zo voorstellen dat deze halte toch in de dienstregeling blijft staan zodat de reiziger weet dat hij daar stilstand van de bus kan verwachten en om, indien er geen aflossing, eventueel opgelopen vertragingstijd in te kunnen halen.
Hendrik
Berichten: 2547
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Dat is niet aan de orde: er is helemaal geen halte (het is alleen een groot parkeerterrein; zie https://goo.gl/maps/fyUYdytizjn), aflossen gebeurt daar niet en de bus zal daar dus ook niet (stil) gaan staan. :wink:
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Connexxion 1093 rijdt op dit moment op lijn 436 richting Zuidplein. Welk TCR- nummer hoort er bij dit voertuig?
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Die staat er nog niet bij in de lijst van de OV Wiki...
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Nee, precies, daarom was ik ff benieuwd.
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

De 1093 is de TCR 547 (en dat is een VDL Berkhof Ambassador, ex Veolia)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Globetrotter
Berichten: 1587
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Globetrotter »

Etienne schreef:De 1093 is de TCR 547 (en dat is een VDL Berkhof Ambassador, ex Veolia)
Is dat er een die vast ingezet gaat worden in deze concessie, want dan voeg ik hem ff toe aan de wiki?
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Dat durf ik niet met zekerheid te zeggen.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten