OVer je reiservaringen in december 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Michael »

Stel 4023 en 4247 hadden vanmiddag last van ontbindingsangst. Ze waren niet uit elkaar te krijgen waarna is besloten om ze maar alsnog samen op pad te sturen. En ze hebben kennelijk geen nieuwe poging gedaan of het is gewoon nog steeds niet gelukt aangezien ze nog steeds gekoppeld rond rijden in de [serie=Intercity|2016|Heerlen - Utrecht Centraal - Schiphol3500[/serie] (nu 3559)
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Gekko123 »

Discussie over reisinformatie afgesplitst, hier kan daarover verder gepraat worden.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door isadora »

Het was goed passagieren vandaag op lijn 12 van UMC naar CS.
Met zijn zevenen (inclusief koetsier) in de dubbel-gelede. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Blijft toch moeilijk voor NS blijkbaar: zo ergens rond 11.00 uur zit er al jaren een piek in het aantal reizigers van Amersfoort richting Amsterdam in weekend en schoolvakanties. En tja, dan is het natuurlijk niet handig om met een los IRM viertje te gaan rijden wat dus middenin de daluren alsnog staanplaatsen tot in de gangpaden had.
Al maakt de lange serie [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] het natuurlijk ook weer niet makkelijk, want na Amsterdam was dat stel juist weer behoorlijk aan de ruime kant.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Daniel schreef:Blijft toch moeilijk voor NS blijkbaar: zo ergens rond 11.00 uur zit er al jaren een piek in het aantal reizigers van Amersfoort richting Amsterdam in weekend en schoolvakanties. En tja, dan is het natuurlijk niet handig om met een los IRM viertje te gaan rijden wat dus middenin de daluren alsnog staanplaatsen tot in de gangpaden had.
Al maakt de lange serie [serie=Intercity|2016|(Deventer -) Amersfoort - Amsterdam Centraal - Enkhuizen1500[/serie] het natuurlijk ook weer niet makkelijk, want na Amsterdam was dat stel juist weer behoorlijk aan de ruime kant.
Ze zouden natuurlijk een volgtrein in kunnen zetten op bijvoorbeeld Amersfoort - Amsterdam. Dat was bij Zwolle - Groningen jaren lang ook mogelijk (geen idee of dit nu nog zo is), met een beetje passen en meten moet dit op zaterdagochtend ook wel lukken.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

Geen idee eigenlijk of dat richting Amsterdam past, maar het nadeel is wel dat je dan ook op een of andere manier de reizigers moet verleiden nog wat langer te wachten. Er komen immers ook nog wel aardig wat overstappers vanuit het hoge noorden langs in Amersfoort rond 11.00 uur (op zich logisch, scheelt een overstap als ze al in de IC naar Amersfoort zaten)
De andere kant op past het als voortrein in elk geval wel, die 1561 had ik toevallig vanmiddag (rijdt 3 minuten voor een IC-Berlijn uit)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5861
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door reisthijs »

Is het dan zo druk dat het niet in 10 bakken VIRM zou passen? Anders is een volgtrein overbodig.
"Laat uitstappers voorgaan. Zij maken plaats voor u."
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Daniel »

10 bakken zal vast gepast hebben, maar 'tis in Amersfoort wel krap om dat ding te combineren (de trein van 11.26 uur waarover ik het nu had komt uit Deventer). Of die trein moet natuurlijk al vanuit Deventer wat ruimer rijden, in Amsterdam is toch tijd zat om te splitsen tijdens de lange stop.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

Ach, treinlengtes aanpassen aan het aantal reizigers is al jaren niet de hobby van NS. Dus werd ik zowel vanochtend als vanmiddag vervoerd in 2x VIRM-IV. Het was dat op de heenweg mijn collega bij me kwam zitten, daardoor had ik de coupe niet meer voor mezelf...
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Tochjo »

Ik maak deze week even goed gebruik van mijn Dal Vrij-abonnement om nog dit jaar te kunnen zeggen dat ik alle spoorlijnen van Nederland bereisd heb. Dat gaat lukken als ik een dezer dagen Leeuwarden-Stavoren en Apeldoorn-Zutphen nog even afleg (en Zuidbroek-Bad Nieuweschans even door de vingers zie; vandaag Groningen-Veendam gedaan en dat stukje doe ik over vijf jaar wel, als we weer naar Leer kunnen :P).

Vandaag naast de lijn naar Veendam vanuit Groningen ook naar Roodeschool geweest. Ik denk dat het de eerste keer geweest is dat ik alleen in een trein zat. Toegegeven, het is de kerstvakantie, het was midden op de dag en na even door Roodeschool gewandeld te hebben begrijp ik wel dat daar niemand heen wil, maar dat er zo weinig reizigers in die trein zaten, vond ik best opvallend.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

De laatste keer dat ik in Roodeschool was heb ik geloof ik alleen een tractor gezien. Erg bruisend is het daar inderdaad niet ;-)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door JWM »

Past NS überhaupt materieelinzet aan in schoolvakanties?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hendrik »

Heerlijke combi: vakantierust én een snelle chauffeur. Resultaat: aankomst met -8 op Rotterdam Zuidplein en als het een beetje meezit met -15 op m'n werk... :wink:
Edit: de metrobestuurder had er iets minder zin in, waardoor we met +2 op Gvc aankwamen. Uiteindelijke resultaat: met -10 op het werk. Nog steeds tevreden. :P
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

JWM schreef:Past NS überhaupt materieelinzet aan in schoolvakanties?
Voor zover ik weet niet.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd wel erg veel bedelaars in de treinen? Vooral op het traject Rotterdam - Gouda - Utrecht is het bij mij eigenlijk elke week wel een keer raak.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Michael »

Volgens mij komt het door de feestdagen dat er meer bedelaars actief zijn. Je merkt bij mij op het werk ook altijd rond de feestdagen. Daarna zie je ze maar mondjesmaat.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door webguy »

Bee schreef:Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd wel erg veel bedelaars in de treinen? Vooral op het traject Rotterdam - Gouda - Utrecht is het bij mij eigenlijk elke week wel een keer raak.
Er is inderdaad een soort epidemie. Wordt geloof ik hard gewerkt om ze op te sporen en aan te pakken
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Wubbo schreef:De laatste keer dat ik in Roodeschool was heb ik geloof ik alleen een tractor gezien. Erg bruisend is het daar inderdaad niet ;-)
Ik alleen een trein. :')
🍉
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Tochjo »

Wat ik wel ironisch vond, was het grote bord "Sfeer en meer" op een pand in de Stationsstraat. Een leeg pand; een brief op de deur gaf aan dat de zaak naar Appingedam verhuisd was. Voor sfeer hoef je niet in Roodeschool te zijn, nee :P
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door JWM »

Michael schreef:Volgens mij komt het door de feestdagen dat er meer bedelaars actief zijn. Je merkt bij mij op het werk ook altijd rond de feestdagen. Daarna zie je ze maar mondjesmaat.
Vragen ze dan om een Bigmac?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Of toch om een Whopper? :o
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Mikos »

Ze leggen een pakje zakdoekjes neer met een papiertje waarop staat dat ze 'geen bedelaar' zijn en hopen dat je voor wat centen dat pakje van ze wilt kopen.

Mocht je zoiets tegenkomen in de trein, graag melden bij de conducteur, ze zijn heel slinks en weten de conducteur te ontlopen. Op die manier kunnen we het net beter om ze sluiten, waar inderdaad al hard aan wordt gewerkt.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

Wubbo schreef:Ach, treinlengtes aanpassen aan het aantal reizigers is al jaren niet de hobby van NS. Dus werd ik zowel vanochtend als vanmiddag vervoerd in 2x VIRM-IV. Het was dat op de heenweg mijn collega bij me kwam zitten, daardoor had ik de coupe niet meer voor mezelf...
Vandaag verwachtte NS duidelijk nog meer reizigers. Het was immers woensdag, en die is altijd veeeel drukker. Dus had ik nu 10 bakken VIRM. Toen ik uitstapte zag ik dat niet eens alle deuren open gingen van het achterste stel (dat zowel in Den Haag als in Utrecht het handigst bij de uitgang uitkomt).

Misschien rijdt er morgen wel 12 bakken VIRM. Maar ik ga niet kijken, ik forens de rest van het jaar niet meer ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Mikos schreef:Mocht je zoiets tegenkomen in de trein, graag melden bij de conducteur, ze zijn heel slinks en weten de conducteur te ontlopen. Op die manier kunnen we het net beter om ze sluiten, waar inderdaad al hard aan wordt gewerkt.
Ik heb gezocht, maar trof in mijn treinstel (een ICM3) geen conducteur aan. Ik heb nog geprobeerd in Gouda een van de daar vaak rondlopende S&V-teams aan te treffen maar tegen de tijd dat ik die gevonden had was de vogel gevlogen.

Signalement was een witte pet, een zwart bomberjack met capuchon en gestikt emblemen en een lichtgrijze joggingbroek met zwarte verticale strepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Mikos »

Het gaat om een groep Roemenen, die vanuit België opereren. Van een aantal zijn de gegevens al bekend, er worden al gerichte acties gehouden tegen deze groepering.

Om het forum niet te vervuilen (ik neem aan dat de moderators en de rest er niet echt op zitten te wachten al die meldingen tegen te komen) mogen jullie me trouwens wel een PB sturen als je zoiets tegenkomt met datum, treinnummer (of als je die niet weet vertrektijd) en traject. Signalement mag. Dan zet ik dat intern door.

Dank voor jullie inzet :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten