Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Michael schreef:Is gewoon landelijk (en al jarenlang) volgens mij dat al het OV rond 20:00 aan hun laatste rit begint.
Klopt, maar echt klantvriendelijk is het niet. Beter rijden er wel nachtbussen.
Ben je haast 'verplicht' om tot diep in de nacht door te feesten anders sta je rond een uur of 2 raar te kijken (en dan heb ik het niet over feestjes om de hoek, maar vanuit de omliggende dorpen O&N vieren in Nijmegen of Arnhem wat best een eind fietsen is).
Er is vaak discussie gevoerd over OV rond oud en nieuw. Kun je allemaal opzoeken in Google. De situatie in Gelderland is echt niet anders dan die in andere delen van het land. In verre weg het grootste gedeelte van het land start het OV pas na 7 uur op op 1 januari (soms zelfs na 10 uur). Alleen het NS-nachtnet en enkele nachtbussen in de Randstad zullen voor 7 uur rijden.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Weet iemand overigens hoe de zaterdagritten keren? Op Googlemaps kijkende lijkt het mij namelijk geen logische plek als eindhalte. Een rondje via de Scherpenkantweg lijkt me niet mogelijk, het laatste stuk naar de Hogelandseweg lijkt fietspad als ik de satellietview aan zet. Rijdt hij een rondje over het industrieterrein? Dat is de enige snelle optie die ik zo kan zien om op dat punt te keren. Helaas is de parkeerplaats bij Poort Neerbosch dusdanig ruk ingericht dat de bus daar ook niet kan keren.
Het lijkt mij dat de bus gewoon de doorsteek neemt bij de kruising van de Hogelandsweg met de Lagelandsweg en dat de halte richting Dukenburg zowel de eind- als beginhalte is.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Meltrain schreef:Het lijkt mij dat de bus gewoon de doorsteek neemt bij de kruising van de Hogelandsweg met de Lagelandsweg en dat de halte richting Dukenburg zowel de eind- als beginhalte is.
Is dat voldoende ruimte voor een bus?
Wolfje98 schreef:Waarschijnlijk rijdt lijn 11 op zaterdag op Station Dukenburg door als lijn 6 Naar Neerbosch-Oost of lijn 4 Naar Plein1944.
Ik had het eindpunt bij de Lagelandseweg. Of er een koppeling op Dukenburg is, weet ik niet. Lijn 4 en 6 zijn volgens mij op enkele ritten al gekoppeld, maar gezien lijn 4 2x per uur gaat en lijn 6 6x per uur, zou het kunnen.
Nu is daar volgens mij al wel vaker over geklaagd omdat het toch niet zo een handige draai is. Maar het zal wel gaan, het is alleen op zaterdag 2x per uur dat lijn 11 daar moet keren.
Volgens mij was dat destijds omdat de bus ook nog eens op dat dwarsstukje (met betonplaten aangelegd, want daar lag gewoon een middenberm) moest gaan parkeren en dat is wel wat onhandig ja met een bus die half over de rijbaan heen hangt dan...
Grr.. Vakantie dienstregeling. Ik kom aanlopen bij de halte en bus komt 4 minuten te vroeg en compleet leeg voorbij. Was wel een lijnbus. Wachten kon prima bij de halte (en volgens mij verplicht als ze te vroeg rijden?) maar nu dus 34 minuten wachten op de volgende bus :( ik ben weleens 10 minuten te vroeg gekomen op mijn bestemming in de vakantie, zegt genoeg. En als ik zelf te laat of op het nippertje was maakt het mij niet uit, eigen schuld maar nu was ik normaal prima op tijd geweest.
Djeez schreef:Grr.. Vakantie dienstregeling. Ik kom aanlopen bij de halte en bus komt 4 minuten te vroeg en compleet leeg voorbij. Was wel een lijnbus. Wachten kon prima bij de halte (en volgens mij verplicht als ze te vroeg rijden?) maar nu dus 34 minuten wachten op de volgende bus :( ik ben weleens 10 minuten te vroeg gekomen op mijn bestemming in de vakantie, zegt genoeg. En als ik zelf te laat of op het nippertje was maakt het mij niet uit, eigen schuld maar nu was ik normaal prima op tijd geweest.
Komt niet alleen bij Breng voor. Bij Arriva rijden ze in de vakantie ook vaak 4 minuten te vroeg.
De vakantiedienstregeling is vaak nog minder dan de zaterdagsdienstregeling. Wat op zaterdag nog 2x/uur of 4x/uur rijdt, rijdt in de vakantiedienstregeling meestal maar 1x/uur of 2x/uur. Soms is zelfs de zondagsdienstregeling nog beter dan de vakantiedienstregeling, door betere aansluitingen. Echt, die vakantiedienstregeling is een hele irritante bezuinigingsmaatregel.
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Bij sommige lijnen kan ik het nog enigszins snappen, maar er zijn ook mensen die gewoon naar hun werk/stage moeten. En als werkenden is het OV toch al niet gebruiksvriendelijk met sommige lijnen waar de spits om 17:00 uur al stopt terwijl bij een 'normale' baan je dan pas juist naar huis gaat. Niet iedereen is vrij in de vakantie. De NS heeft het al jaren geleden afgeschaft gelukkig. Er zullen vast minder reizigers zijn hoor, maar wacht dan gewoon netjes bij een halte. Te vroeg rijden mag eigenlijk niet, helemaal 's ochtends en in de avond niet naar mijn idee.
Ik heb er veelvuldig over geklaagd bij Breng. Lijn 6 kwam in de vroege ochtend (tussen 7:30 en 8:00) bij Malvert 13e straat ri Dukenburg (bijna einde dus) altijd te vroeg, een keer zelfs zeven minuten! Ik ga echt niet tien minuten van te voren naar een halte lopen. Met 1 a 2 minuten hou ik rekening, alles daarboven zou niet mogen in mijn ogen, zeker omdat de bus bij de halte ervoor gewoon in een haventje zijn tijd af kan wachten.
Ik zag vanmiddag, vanaf de dijk, buiten op het terrein van de Connexxion stalling Wageningen 4 MAN's met roze dak staan.. Heb dat daar niet eerder gezien. Iets wegens vakantietijd ofzo?
Wageningen is inderdaad een gedeelde stalling voor zowel Provincie Utrecht als Arnhem-Nijmegen. Al zullen de diensten op zich wel gescheiden van elkaar zijn, maar 't komt heel incidenteel wel voor dat een chauffeur in Breng uniform met een Connexxion-groene bus in Utrecht beland.
(Een Breng bus op lijn 50 in Utrecht heb ik ook al eens gespot, maar dat was nog pre-aardgasbussen)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Het gaat om één van de stallingen. Daarnaast is het niet eens zo heel gek als je bedenkt dat je nu wel een heleboel lege kilometers bespaart van/naar het busstation in Wageningen (voor ritten op lijn 50).
En het is natuurlijk ook een beetje historisch zo gegroeid dat die stalling zich daar bevindt: lijnen als 50 waren vroeger, voor er sprake was van concessies, immers doorgaand. En toen alle Connexxion-bussen in die omgeving nog groen waren was die plek voor een stalling zo gek nog niet.
Voor de provincie Utrecht zijn 50 en 80 daarnaast ook wel hoofdlijnen wat in combinatie met spitsrichtingen zo'n stalling prima rechtvaardigt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...