Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De provincie gaat zogeheten Mystery Guests inzetten om het probleem met de overvolle bussen op te lossen:

http://www.bndestem.nl/regio/breda/myst ... -1.5549223

Ik moet wel zeggen dat het in Breda sinds de nieuwe dienstregeling het al wel beter gaat. Ik ben deze week een aantal keer in de ochtendspits op het station geweest en voor zover ik kon zien bleven er geen mensen achter die niet mee konden met een bus. Wel waren er volle bussen maar iedereen die de betreffende bus wou hebben kon gewoon mee.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Bedenk wel dat het deze week al een stuk rustiger is i.v.m. de komende kerstvakantie...
Maar op zich goed om te horen dat de nieuwe dienstregeling daar wat broodnodige verbetering heeft gebracht!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Daar heb je gelijk in inderdaad. Ik zal het na de kerstvakantie nog wel in de gaten gaan houden.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

busdriver1
Berichten: 37
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 12:44

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door busdriver1 »

Het nieuwe nachtnet van Arriva gaat vannacht van start. Mensen die wat meer willen weten kunnen kijken bij busdriver 1 op deze site. De betreffende die dit doet is een chauffeur van Arriva die diverse diensten gaat rijden vanuit Den Bosch. Vragen stellen is mogelijk maar het kan enige dagen duren voordat er antwoord is. De chauffeurs zijn op het laatste nippertje ingezet dus weten zelf ook nog niet alles.
Naar wat ik heb meegemaakt met de OV-chipkaart hoop ik dat het gebruik van de pinpassen van de banken als betaalmiddel in het openbaar vervoer snel geregeld wordt.
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

In ieder geval voor de Brabatliner heb ik weleens 'tellers' op de haltes zien staan. Maar wat gaan de mystery guests nou eigenlijk meten? Het is immers bekend wek materieel er op een rit rijdt en hoeveel mensen daarin passen, dus je zou aan de hand van de het aantal check- in en check- outs kunnen kijken of er mensen hebben moeten staan. Met de mystery guestst kan je natuurlijk wel achterhalen of er mensen hebben moeten achterblijven op een halte.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:In ieder geval voor de Brabatliner heb ik weleens 'tellers' op de haltes zien staan. Maar wat gaan de mystery guests nou eigenlijk meten? Het is immers bekend wek materieel er op een rit rijdt en hoeveel mensen daarin passen, dus je zou aan de hand van de het aantal check- in en check- outs kunnen kijken of er mensen hebben moeten staan. Met de mystery guestst kan je natuurlijk wel achterhalen of er mensen hebben moeten achterblijven op een halte.
Het kan natuurlijk zijn dat er ook mensen een los kaartje kopen bij de chauffeur. Die blijven dan uiteindelijk onder de radar verscholen en chauffeurs hebben ook niet altijd de tijd om precies te tellen.
🍉
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

busdriver1 schreef:Het nieuwe nachtnet van Arriva gaat vannacht van start. Mensen die wat meer willen weten kunnen kijken bij busdriver 1 op deze site. De betreffende die dit doet is een chauffeur van Arriva die diverse diensten gaat rijden vanuit Den Bosch. Vragen stellen is mogelijk maar het kan enige dagen duren voordat er antwoord is. De chauffeurs zijn op het laatste nippertje ingezet dus weten zelf ook nog niet alles.
Nou ik ben wel benieuwd naar de ervaringen van de eerste nacht.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Globetrotter
Berichten: 1586
Lid geworden op: ma 18 nov 2013, 17:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Globetrotter »

Hainje schreef:
Ezra schreef:In ieder geval voor de Brabatliner heb ik weleens 'tellers' op de haltes zien staan. Maar wat gaan de mystery guests nou eigenlijk meten? Het is immers bekend wek materieel er op een rit rijdt en hoeveel mensen daarin passen, dus je zou aan de hand van de het aantal check- in en check- outs kunnen kijken of er mensen hebben moeten staan. Met de mystery guestst kan je natuurlijk wel achterhalen of er mensen hebben moeten achterblijven op een halte.
Het kan natuurlijk zijn dat er ook mensen een los kaartje kopen bij de chauffeur. Die blijven dan uiteindelijk onder de radar verscholen en chauffeurs hebben ook niet altijd de tijd om precies te tellen.
Hoeveel zullen dat er zijn op de doordeweekse lijnen richting tussen bijvoorbeeld Breda Centraal Station en de hogescholen? Het gros van de passagiers beschikt waarschijnlijk over een maand/ jaarabonnement van Arriva of een studenten ov- jaarkaart.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ezra schreef:Hoeveel zullen dat er zijn op de doordeweekse lijnen richting tussen bijvoorbeeld Breda Centraal Station en de hogescholen? Het gros van de passagiers beschikt waarschijnlijk over een maand/ jaarabonnement van Arriva of een studenten ov- jaarkaart.
Geen idee natuurlijk. Deels zal het wel opzet van Arriva zijn om meer DRU's te kunnen cashen, maar het blijft in zekere zin altijd een gok wanneer je niet echt bekend bent met een gebied. Vergeet ook niet dat de chipkaartgegevens waarop de offerte is gebaseerd uit 2011 en 2012 zijn, dat is een heel andere tijd dan nu natuurlijk. Van het leenstelsel zoals we dat nu kennen werd enkel gediscussieerd en zaten we nog dieper in de crisis. Anno 2015/2016 krabbelt de economie aardig op, maar blijven veel jongeren ook bij hun ouders wonen omdat dit simpelweg goedkoper is dan op kamers wonen. Vervoersstromen zijn dus heel anders sinds vorig jaar en zoiets is heel moeilijk te voorspellen. Aangezien vervoerders financieel liever op safe spelen zetten ze dan in het begin liever wat te weinig bussen in die wel goed gevuld zijn, dan dat ze te veel wagens inzetten die hoofdzakelijk lucht vervoeren. Een vervoerder doet het nooit goed, dat is een ding wat zeker is.
🍉
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door nvdw »

Er is natuurlijk nog een ander aspect aan het hele staanplaatsenverhaal: de eis dat reizigers niet langer dan een kwartier in een bus hoeven staan. Om te achterhalen of dat gebeurt zul je toch echt zelf moeten gaan posten.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

In West Brabant wordt dit jaar voor de eerste keer op 24 december (kerstavond) de reguliere dienstregeling gereden in plaats van de laatste ritten rond 20:00 zoals het altijd geweest is.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Zo, Brabant komt ook eens de 21ste eeuw binnenstormen :')
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

In de Regio Eindhoven is dat toch al minimaal 4 jaar zo dat er op Kerstavond doorgereden wordt. :P
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

Arriva rijdt al sinds begin concessie 2007 al op kerstavond door als ik me juist herinner. Hermes volgde pas later.
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibf »

Hermes sinds de nieuwe concessie i.i.g.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door SLToilet »

Michael schreef:In West Brabant wordt dit jaar voor de eerste keer op 24 december (kerstavond) de reguliere dienstregeling gereden in plaats van de laatste ritten rond 20:00 zoals het altijd geweest is.
Werd tijd. Omdat zij als een der laatste der mohikanen nog om 20:00 stopten met rijden moesten mijn zus en ik iemand regelen om ons op te halen na het uit eten gaan en moest er iemand de nuchtere bob spelen. Maar in Oost-Brabant was het vorig jaar zeker al? (in 2013 in Tilburg iig nog niet)

Het is ook best vreemd aangezien de veel rustigere eerste kerstdag gewoon wordt gereden, hetzij volgens een zondagsdienstregeling natuurlijk.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Om 20:00 stoppen op Kerstavond is echt een Veolia ding volgens mij. In Limburg stoppen ze morgen gewoon om 20:00. Met uitzondering in de regio Heerlen vanwege Serious Request
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Het klinkt mij meer als iets katholieks.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hendrik »

Dat lijkt mij ook ja.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Het klinkt mij meer als iets katholieks.
Dan zou je dat in Brabant ook verwachten of Arriva heeft er maling aan.
Laatst gewijzigd door regenmaker op wo 23 dec 2015, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

In Brabant is het nu na jaren eindelijk afgeschaft, als je even zou opletten :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:In Brabant is het nu na jaren eindelijk afgeschaft, als je even zou opletten :)
Ja, maar dat was jaren lang onder Veolia. ;) Dus om het nou meteen Katholiek te noemen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Suus »

Arriva heeft in 2007 afgeschaft, Hermes in 2010 zo ongeveer. Allemaal Katholiek gebied.

Dat soort gedoe is in Zuid-Holland toch echt al decennia verdwenen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door datm »

Als ze dat nou ook eens op oudejaarsavond afschaffen. In heel Nederland rijdt er na 20:00 uur geen enkele bus meer rondt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten