
(Eigenlijk moet ik dit natuurlijk ook melden als afwijking in de materieelinzet, want hij rijdt op lijn 436 (vertrek 17.39 uur uit Rotterdam)).
Bee schreef:Dat is niet zo vreemd, want de nieuwe Citea's zijn geleverd met een Euro-VI motor van Fiat en die zijn in alles een stuk geavanceerder dan de oudere motoren.
Michael schreef:Bee schreef:Dat is niet zo vreemd, want de nieuwe Citea's zijn geleverd met een Euro-VI motor van Fiat en die zijn in alles een stuk geavanceerder dan de oudere motoren.
Je spreekt specifiek voor de Connexxion Citea's neem ik aan? De Euro 6 Citea's van Arriva hebben gewoon een Cummins motor. De stads Citea's hebben wel een Fiat motor omdat een Cummins motor daar niet in past.
Hendrik schreef:Zit nu in de TCR 558 / 5896. Die ex-Veolia Citea maakt flink wat meer herrie dan de nieuwe R-Net Citea's...![]()
(Eigenlijk moet ik dit natuurlijk ook melden als afwijking in de materieelinzet, want hij rijdt op lijn 436 (vertrek 17.39 uur uit Rotterdam)).
OVFlakkee schreef:De Citea's van TCR (589x serie) hebben waarschijnlijk een DAF motor (althans, dit merk staat op het stuur) met een Voith versnellingsbak.
Het motorgeluid van deze serie is vergelijkbaar met de Amba's. Bij de 5893 resoneert er iets bij een bepaald toerental wat echt irritant is.
De R-NET 59xx serie van Connexxion schakelt inderdaad erg vlot over
Meltrain schreef:Sandwichplaat?![]()
nvdw schreef:Een elektromotor neemt veel minder ruimte in dan een zescilinder diesel met transmissie plus brandstoftank, dan kun je in die ruimte al een redelijk accupakket kwijt.
OmniLezer schreef:Meltrain schreef:Sandwichplaat?![]()
Ik geloofde het eerst ook niet, maar het is waar. Daarom zijn de daken heel zwak, althans wat ik vernomen heb. Ze zouden het dak kunnen aanpassen wat ook bij de HyMove ambassador is gebeurd, maar wat gaat er werkelijk gebeuren.
CSA2 schreef:Ook de ramen maken bij een Citea (net als bij de Amba) deel uit van de constructie/stevigheid van de bus en dat is een grote manco bij VDL bussen. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. MAN, Mercedes en Scania's zijn zwaarder maar construtie technisch een stuk beter en veiliger...
Michael schreef:CSA2 schreef:Ook de ramen maken bij een Citea (net als bij de Amba) deel uit van de constructie/stevigheid van de bus en dat is een grote manco bij VDL bussen. Dat hebben andere fabrikanten een stuk beter voor elkaar. MAN, Mercedes en Scania's zijn zwaarder maar construtie technisch een stuk beter en veiliger...
In welke zin bedoel je veiliger? Als ik soms foto's van aanrijdingen voorbij zag komen waar een VDL bus bij betrokken was hebben de bussen zich vaak nog aardig goed gehouden.
Terug naar “OV in Geheel Nederland”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten