Arnhem en Nijmegen: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
sirvinniei
Berichten: 3641
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amsterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door sirvinniei »

albertjan96 schreef:Ook, maar ook in de concessies Provincie Utrecht, Arnhem-Nijmegen en Achterhoek-Rivierenland aldus de wiki
Is dat niet door bussen van welke vervoerders deze halte wordt aangedaan? Zwolle ligt toch bijvoorbeeld ook niet in de concessie Veluwe? Heeft arriva trouwens ook een stalling in Wageningen?
Daniel schreef:En het is natuurlijk ook een beetje historisch zo gegroeid dat die stalling zich daar bevindt: lijnen als 50 waren vroeger, voor er sprake was van concessies, immers doorgaand. En toen alle Connexxion-bussen in die omgeving nog groen waren was die plek voor een stalling zo gek nog niet.
Voor de provincie Utrecht zijn 50 en 80 daarnaast ook wel hoofdlijnen wat in combinatie met spitsrichtingen zo'n stalling prima rechtvaardigt.
Klinkt als kip/ei verhaal. Als er stalling bijvoorbeeld in Veenendaal had gestaan zouden er ook meer lijnen dat als eindpunt hebben, of zouden er op zijn minst 's avonds kortere omslagen zijn die tot Veenendaal gingen.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

albertjan96 schreef:Ook, maar ook in de concessies Provincie Utrecht, Arnhem-Nijmegen en Achterhoek-Rivierenland aldus de wiki
De gemeente wageningen valt alleen onder de concessie Veluwe. De andere lijnen komen toevallig ook in deze concessie
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

sirvinniei schreef:Klinkt als kip/ei verhaal. Als er stalling bijvoorbeeld in Veenendaal had gestaan zouden er ook meer lijnen dat als eindpunt hebben, of zouden er op zijn minst 's avonds kortere omslagen zijn die tot Veenendaal gingen.
Die zijn er al: een verdichtingslijn als 83 rijdt immers al tot aan Veenendaal :wink: En verder vooral historisch gegroeid want Connexxion reed natuurlijk in het verleden ook op de Veluwe. (Wageningen was trouwens in mijn herinnering al vervanging van een oude stalling in Rhenen)
Een stalling op een andere plek lijkt me pas te verwachten in een nieuwe concessie, oftewel over een jaar. De vraag is of het voor Breng dan rendabel is om als enige in Wageningen te blijven en die stalling te gaan delen met Syntus, of dat juist Syntus 'm samenvoegt met vestiging Ede op een nieuwe plek ergens er tussenin.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Voor Syntus is een stalling verder naar het zuiden toch niet heel gunstig? Zeker met de stadsdienst van Ede. Zou eerder de stalling in Ede gebruiken, misschien komt er wel een lijn 50 die gekoppeld wordt aan lijn 86, dan kunnen de ritten vanaf Wageningen gewoon door naar Ede.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:Ah, het is weer de tijd van het jaar waarin we mogen genieten van adviezen op aanvragen die kennelijk staatsgeheim zijn. Altijd lachen, dat reverse engineeren om te achterhalen waar het überhaupt over gaat. Met dit jaar in een ander advies: een terloopse opmerking over Dalkorting Oost-Nederland, dat kennelijk 40 procent korting gaat geven. Vanaf wanneer, vraagt u? En voor dezelfde prijs, wilt u weten? Helaas: geen enkele informatie hierover. Wacht u maar rustig af tot het men behaagt u nader te informeren, vermoedelijk vlak van tevoren. Idioterie elk jaar weer.
fogeltje schreef:Worden lopende abonnementen "opgewaardeerd" of moet je het uitzingen met 20% korting of weer geld neerleggen? Overigens verder wel een goede zaak. Ik zou me kunnen voorstellen dat ze het Brabantse systeem gaan volgen. Daarvan gaat overigens de prijs elk jaar wel iets omhoog. Dus ik zou gokken op een prijs van ongeveer 11,50 of 12,00, weet niet precies wat het Braboproduct kost.
Ook in 2016 lijkt Dalkorting Oost-Nederland gewoon 20 procent korting te geven tegen 7,50 euro per jaar, zo leid ik af uit de abonnementsvoorwaarden voor 2016 op de website van Syntus.
Kronenburg busbaan
Berichten: 7
Lid geworden op: di 24 mar 2015, 14:58

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Kronenburg busbaan »

Bij Breng/Connexxion kost dit kortingsproduct , in de webshop, nu echter € 11,50 :shock: De site vermeld € 7,50, maar onderaan op de site € 11,50. Foutje.... of een bewuste verhoging van meer dan 50%?

https://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/ ... derland/53
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

lijkt me fout. dat is de prijs van brabo product.
"Een touringcar is geen bus"
michiel71
Berichten: 639
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door michiel71 »

Kronenburg busbaan schreef:Bij Breng/Connexxion kost dit kortingsproduct , in de webshop, nu echter € 11,50 :shock: De site vermeld € 7,50, maar onderaan op de site € 11,50. Foutje.... of een bewuste verhoging van meer dan 50%?

https://shop.connexxion.nl/ovchipkaart/ ... derland/53
Prijs 20% Dalkorting in Oost-Nederland is gewoon nog €7,50 per jaar:
Webshop Arriva
Webshop Syntus
U koopt dalkorting voor € 7,50. Hiervoor heeft u een jaar recht op dalkorting.
Dalkorting Oost-Nederland is verkrijgbaar bij de loketten en
bij de OV-servicepunten van de regionale vervoerders in Oost-Nederland.


De webshop van Connexxion maakt vaker fouten:

Voordeelabonnement Breng in webshop 25 euro te duur (De Gelderlander, 03 juli 2015)

65-plussers in de Stadsregio Arnhem Nijmegen die op internet bij vervoerder Breng een nieuw Dal Vrij 65+-abonnement voor de bus afsluiten, betalen hiervoor 25 euro te veel. Mensen die dit voordeelabonnement online bestellen, betalen 125 euro. Aan het Brengloket in de stationshal Nijmegen of Arnhem kost dit 'maar' 100 euro.

Technisch probleem
Dat nietsvermoedende senioren nu ineens op kosten gejaagd worden, heeft te maken met technisch malheur bij de webshop van vervoerder Connexxion, het moederbedrijf waartoe Breng behoort.


Arnhemse 65-plussers kunnen buskaart weer verlengen in eigen stad (De Gelderlander, 14 december 2015)

Arnhemse abonnementhouders moesten de afgelopen 3 maanden hun kaart verlengen via internet of naar Nijmegen reizen om dit bij een loket te regelen. De Seniorenraad Arnhem heeft nu met vervoerder Breng/Connexxion afgesproken dat 65-plussers voortaan voor die handeling op station Arnhem Centraal terecht kunnen. Wie verlengd heeft via internet en daarom 25 euro extra heeft betaald, krijgt het teveel betaalde bedrag terug.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

Ik zag vanmorgen 9:15 een Connexxion -bus (8294) bij station Arnhem, weet iemand hier meer over?

En trouwens nog iets; ik zag op een DRIS in Arnhem de volgende regel voorbij komen:

10 Verwacht 9:19 - -

Is dat weer nieuw?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50900
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Suus »

Misschien in Arnhem, maar dat is wel een manier van communiceren die ik van een DRIS gewend ben als het voertuig vertraagd is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door BrengMe »

Ik zie het bij steeds meer DRIS'sen. Volgens mij moet dat een standaard worden in Nederland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3266
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door marvinkok »

Dat "verwacht om:" kwam toch als de actuele vertraging niet bekend was?
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Michael »

In Brabant komt er afwisselend de bestemming en oponthoud op de DRIS te staan. Met de werkelijke wachttijd. Dus stel dat het 14:10 is en de bus normaal 14:13 vertrekt staat er 3 min op de DRIS. Als die bus bijvoorbeeld 3 minuten vertraging heeft veranderd die 3 min in 6 min.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

In Arnhem lijkt toch het Mijksenaar systeem weer ingezet worden. Ik zag het vanmiddag bij de halte CS Sonsbeekzijde. Vorige week was dit nog niet, en zag je de vertrektijd met daarachter de eventuele vertraging.

En ik meen me te herinneren dat dit systeem eerder gebruikt is, maar dat dit toen juist veranderd is naar de vertrektijden, en niet meer het Mijksenaar systeem
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Vertrektijd met vertraging erachter is dan ook veel duidelijker dan een aantal minuten, waarbij je in het geheel niet ziet of de bus nu vertraagd is of op tijd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

Ik zie zelf ook liever "14:13 +3" juist inderdaad om te zien hoeveel vertraging er is. Dan weet ik sneller of ik op het eindpunt moet gaan rennen (en dus zorg dat ik dichtbij een deur ga zitten of staan).

Wat is "Mijksenaar systeem"? Ik vermoed de betreffende notatie, maar waarom heet dat zo?
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Daniel »

Omdat het bedacht is door een bedrijf dat toevallig Mijksenaar heet :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door albertjan96 »

2 jaar geleden werd het ook al zo weergegeven, zij het als test
koekje schreef:Afbeelding

DRIS-bord te Ziekenhuis Rijnstate probeert al een beetje de BISON standaard te volgen.
peter s
Berichten: 138
Lid geworden op: do 17 dec 2009, 19:33

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door peter s »

fogeltje schreef:
Meltrain schreef:Het lijkt mij dat de bus gewoon de doorsteek neemt bij de kruising van de Hogelandsweg met de Lagelandsweg en dat de halte richting Dukenburg zowel de eind- als beginhalte is.
Is dat voldoende ruimte voor een bus?
Wolfje98 schreef:Waarschijnlijk rijdt lijn 11 op zaterdag op Station Dukenburg door als lijn 6 Naar Neerbosch-Oost of lijn 4 Naar Plein1944.
Ik had het eindpunt bij de Lagelandseweg. Of er een koppeling op Dukenburg is, weet ik niet. Lijn 4 en 6 zijn volgens mij op enkele ritten al gekoppeld, maar gezien lijn 4 2x per uur gaat en lijn 6 6x per uur, zou het kunnen.
Heb op 'n zaterdag een kleine (buurt)bus gezien die draaide op de kruising Lagelandseweg - Microweg, bij BMW voor de deur pauzeerde hij even.
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9161
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door regenmaker »

Trolleybus is van de bovenleiding afgeklapt bij het busstation. Bus staat nu op Arnhem CS stil, daarachter staat een gigantische rij bussen en alle trolleys moeten stoppen om hun bovenleiding naar beneden te halen. Beetje chaos nu op Arnhem dus.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

peter s schreef:Heb op 'n zaterdag een kleine (buurt)bus gezien die draaide op de kruising Lagelandseweg - Microweg, bij BMW voor de deur pauzeerde hij even.
Nu weer een kleine bus, volgens mij was eerst een grote gemeld. Maar ik denk dat qua aantallen van de oude 11 een kleine bus wel voldoende zou zijn. Gezien alle buurtbussen in de regio niet rijden in het weekend zijn er ook genoeg van die busjes beschikbaar. Dank voor de aanvulling.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door jwalk1 »

Klopt! Volgens mij reed alleen de 1e week een grote bus daarna zijn er kleine 8pers busjes gaan rijden
Wolfje98
Berichten: 75
Lid geworden op: do 26 jun 2014, 18:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Wolfje98 »

In de eerste week van de nieuwe dienstregeling zijn ze vergeten om lijn 11 op zaterdag op te nemen in de roosters, waardoor er in eerste instantie geen bussen op die dag reden op lijn 11. Toen ze erachter kwamen is de MER met een grote bus de dienstregeling gaan rijden.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door fogeltje »

:')

Sorry, iets anders kan ik hierop niet zeggen. Nu zal de hoeveelheid klachten wel meegevallen zijn. Blijf het jammer vinden dat men geen oplossing voor het superdal gezocht heeft met lijn 2. Lindenholt-Oost is altijd een moeilijk kindje geweest (maar niet zo erg als Aldenhof), maar heeft wel altijd ten alle tijden een bus gehad (met avondlijnen of gewoon een vaste bediening).
"Een touringcar is geen bus"
Nitein-Repart
Berichten: 3541
Lid geworden op: zo 03 nov 2013, 22:06
Locatie: DTC

Re: Alledaagse gebeurtenissen in Arnhem en Nijmegen

Bericht door Nitein-Repart »

Dat terwijl de oplossing (lijn 2 in één richting volledig Lindenholt bedienen of 1x met de klok mee en 1x tegen de klok in) niet eens extra DRU (dus geld) kost. Reizigers uit Lindenholt West zijn hoogtens een paar minuten langer onderweg zijn. Heeft niemand Breng ervan op de hoogte gesteld hiervan?

Wellicht gaat men deze oplossing met dienstregeling 2017 alsnog invoeren
Quo usque tandem factionem cartellum et officiorum magina, patientia nostra abuditur dum navis praetoria resurrectionis ad profiscendum parata est?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten