Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (2016-2023)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Kan iemand mij is uitleggen hoe nu exact de frequentie opbouw is van R-NET lijn 436?

Vandaag ook weer staan er 2 R-NET bussen op station Zuidplein de ene vertrekt .57 en de achterste .59 volgens de DRIS.
Gelukkig was ik niet de enige die hier niets van begreep. De chauffeur zelf begreep er ook niets van
want hij stond op de haltepaal te kijken hoe laat hij weg moest. Op zijn papier stond wat anders
dan op de haltepaal.... Reizigers begrepen er ook niks van, welke bus gaat waar heen?
Gelukkig hielp de chauffeur van CXX zijn collega van TCR, die vervolgens de deuren snel sloot
en er met gebaande snelheid van door stoof!! :pos:

Dus als iemand het weet, zou ik het graag willen weten hoe de vork in de steel zit met lijn 436!
dylanwild94
Berichten: 6183
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door dylanwild94 »

De Drissen op de busstation Stellendam kloppen ook voor geen meter de 104 staaat aangegeven op de plekken waar eerst de 136 (nu 436) stopt en de 436 waar de 104 stopt.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Zit net even te kijken op de CXX-site: het overzichtelijkst is nog het 'papieren' busboekje omdat daar de snel- en stopdiensten van lijn 436 in één tabel zijn vermeld. PDF

Situatie in de avondspits, Rotterdam richting Goeree:

- 2x/uur snelbus Rotterdam-Dirksland, stopt niet in Oude Tonge.
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland
- 2x/uur stopbus Rotterdam-Dirksland-Stellendam

Samen een 10-minutenfrequentie. Daar komt buiten de vakanties* nog een extra dienst Rotterdam-Oude Tonge bij. Deze rijdt één minuut voor de stopbus naar Stellendam uit. Zodoende vertrekt er op Zuidplein een lijn 436 om 15.59, 16.09, 16.18*, 16.19, 16.29, 16.39, 16.48*, 16.49, 16.59 en 17.09 uur. Maar dus niet met dezelfde eindbestemming en ook niet altijd met dezelfde route...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.

De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?

Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Tja, dat ene lijnnummer levert wel meer verwarring op... Vooral bij passagiers overigens. Ik heb al meerdere TCR-chauffeurs meegemaakt die kennelijk 'nieuw' zijn in deze regio, waardoor er wel meer dingen zijn die ze niet weten of snappen...
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OmniLezer »

maarten83 schreef:Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
Een buschaffeur zou toch moeten snappen dat een negenoog ook voor de bus is toch?
Maarja voor een TCR chauffeur is het best verwarrend omdat je de ene keer een streekbus rijdt en de andere keer een tourbus of treinvervangend vervoer.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
PatrickM
Berichten: 1977
Lid geworden op: za 10 jan 2015, 21:46
Locatie: Hasselt (B)

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door PatrickM »

BusFreakRotterdam schreef: Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Ik heb het idee dat de ritten naar Stellendam/Ouddorp, Dirksland en Oude Tonge die over Oude Tonge gaan best onder hetzelfde lijnnummer kunnen rijden, maar dat de sneldienstritten beter afgesplitst kunnen worden.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door nvdw »

Het is boven alles ook een manier om aan de minimale frequentie voor een R-Net lijn te komen...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

OmniLezer schreef:
maarten83 schreef:Vanmorgen op lijn 166 een TCR ambassador. Chauffeur snapte niet bij de stoplichten bij het ziekenhuis dat het negenoog voor hem is (tot 2 keer toe wit licht) en wachtte af tot het stoplicht voor overig verkeer op groen stond.
Een buschaffeur zou toch moeten snappen dat een negenoog ook voor de bus is toch?
Maarja voor een TCR chauffeur is het best verwarrend omdat je de ene keer een streekbus rijdt en de andere keer een tourbus of treinvervangend vervoer.
Maar wel op de rijstrook voor lijnbussen staan.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

dylanwild94 schreef:De Drissen op de busstation Stellendam kloppen ook voor geen meter de 104 staaat aangegeven op de plekken waar eerst de 136 (nu 436) stopt en de 436 waar de 104 stopt.
Dit is inmiddels doorgegeven aan CXX.
Ook de chauffeurs vinden het erg onduidelijk.
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

BusFreakRotterdam schreef:@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.

De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?

Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Gelukkig staat er nogal eens "via Dirksland" of "via Oude-Tonge" op de bus aangegeven...
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

OVFlakkee schreef:
BusFreakRotterdam schreef:@nvdw bedankt voor de uitleg, wordt inderdaad iets duidelijker nu.

De tijd zal het uitwijzen maar 1 lijnnummer aan bijna 4 verschillende routes hangen is vragen om problemen. Denk dat de TCR chauffeur dan de verkeerde rittijden bij zich had, of dat de DRIS het verkeerd aangaf! TCR Chauffeur zei ook tegen de CXX chauffeur dat hij zijn rit reed en de CXX chauffeur de TCR rit.... Ach als de chauffeurs van CXX/TCR het al niet begrijpen hoe moet de reiziger het dan begrijpen? Wat was er mis met de oude situatie?

Misschien ben ik achterlijk maar R-NET lijn 130 - R-NET lijn 136 etc. had toch ook gewoon uitkomst kunnen bieden of is dit weer een prestige projectje van de provincie Zuid-Holland die tijdens het tenderen van de concessie HWGO de vervoerder dit door de strot is geduwd en uitgevoerd moet worden zoals de provincie het bedacht heeft?
Gelukkig staat er nogal eens "via Dirksland" of "via Oude-Tonge" op de bus aangegeven...
Als het zo duidelijk was geweest ging het niet elke keer fout met zowel de chauffeurs ongeacht CXX en TCR en de reizigers... zitten regelmatig in de verkeerde bus.... :Y :| :cry:
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

nvdw schreef:Het is boven alles ook een manier om aan de minimale frequentie voor een R-Net lijn te komen...
Dat is helemaal niet aan een lijnnummer gebonden. Het Programma van Eisen eist een minimumfrequentie voor 'de R-Net corridor'. Dat is geenszins gekoppeld aan een lijnnummer. Althans, ik zie dat nergens.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Ik krijg zojuist eindelijk reactie op mijn 'klacht' van 30 november over het weergeven van lijn 436 als 'testlijn':
Naar aanleiding van uw melding hebben wij uw klacht doorgestuurd naar de verantwoordelijke. Deze heeft ons op 18 december jl. laten weten dat de benamingen inmiddels zijn aangepast op internet. De testlijn betrof ook een testlijn waarbij in november en december testritten zijn gereden om te kijken of alle systemen in de (nieuwe) bussen goed werkten.

Op internet wordt er wel nog onderscheid gemaakt tussen de sneldienstritten en de reguliere lijn 436. Dit komt omdat dit in onze systemen verschillende lijnen zijn, welke wij wel onder hetzelfde publiekslijnnummer laten rijden. Daarom zijn er eigenlijk onderliggend twee buslijnen 436. Onze excuses voor de ontstane verwarring.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Ik zag vanmiddag de rit van lijn 680 die om 16:29 vanaf de Evertsenstraat vertrekt en die vertrok daar met een lege Citaro G.
Heeft deze rit bij de halte Zichtwei zo veel instappers of is een normale bus ook wel groot genoeg?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Meltrain schreef:Ik zag vanmiddag de rit van lijn 680 die om 16:29 vanaf de Evertsenstraat vertrekt en die vertrok daar met een lege Citaro G.
Heeft deze rit bij de halte Zichtwei zo veel instappers of is een normale bus ook wel groot genoeg?
Bijzonder dat Connexxion een gelede Citaro G inzet op lijn 680. De oude Arriva lijn 180 reed de hele dag leeg op en neer van Heienoord naar Barendrecht en v.v. met soms enkele scholieren en wat ouderen naar het oude centrum van Barendrecht.

Misschien dat iemand weet dat lijn 680 aan een andere scholierenlijn vast zit of dat hij op een reguliere lijn in de Hoekse Waard gekoppeld zit die wel druk bezet zijn. Dan is het logisch te verklaren.
maarten83
Berichten: 147
Lid geworden op: wo 09 dec 2015, 10:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door maarten83 »

Vanmiddag op lijn 175 ook een gelede bus. Ook een erg ruime bezetting.
OV Hoekschewaard
Berichten: 300
Lid geworden op: zo 16 mar 2008, 14:09

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OV Hoekschewaard »

Dat jullie hier verbaasd over zijn joh. :wink: Het is toch onderhand wel bekend dat TCR het heel moeilijk vindt om het juiste materiaal op de juiste lijnen en ritten in te zetten.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door BusFreakRotterdam »

Uit het eerste bericht kan ik opmaken dat het een Connexxion bus betreft en geen TCR bus, tenzij alleen TCR de ritten op lijn 680 verzorgd.... :wink:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8602
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Milco »

Voor zover ik weet heeft Connexxion geen geledes op HWGO, enkel 12 meter bussen. De enige geledes die je wel eens zou kunnen zien zijn de Citaro's van Voorne-Putten die twee spitsslagen (zowel ochtend als middag) op lijn 104 rijdt maar zelfs daar rijdt vrijwel altijd 12 meter.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Etienne »

Nee hoor. De 411 en 412 (LINK) zijn ook in de Connexxion-huisstijl gespoten voor diensten op HWGO. En anders is mogelijk nog één van de O405G's achtergebleven.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Meltrain »

Dat maakt de uitspraak van Milco niet onwaar. Hij zegt immers dat Connexxion geen geledes heeft in HWGO, hij zegt niks over TCR. :wink: Het was namelijk inderdaad zo'n bus van TCR in de Connexxion-kleurstelling.
BusFreakRotterdam schreef:Uit het eerste bericht kan ik opmaken dat het een Connexxion bus betreft en geen TCR bus, tenzij alleen TCR de ritten op lijn 680 verzorgd.... :wink:
Vreemd, want ik heb nooit gezegd dat het een bus van Connexxion was. Het was namelijk inderdaad een gelede Citaro van TCR. Zoals Milco ook al aangeeft, rijdt alleen TCR met gelede bussen in HWGO (zo ver ik weet), dus vond ik het overbodig om te benadrukken dat het een bus van TCR was.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Hendrik
Berichten: 2544
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door Hendrik »

Connexxion heeft inderdaad zelf geen enkele gelede bus rijden in HWGO. Of het zou de afgelopen dagen veranderd moeten zijn, maar dat verwacht ik niet... :P
OVFlakkee
Berichten: 291
Lid geworden op: wo 30 sep 2015, 10:35

Re: Concessie Hoeksche Waard/Goeree-Overflakkee (HWGO)

Bericht door OVFlakkee »

Connexxion zette vanmorgen (1) en gisterenochtend (2) versterkingsbussen in voor lijn 436 vanaf Stellendam (7.45 uur) richting Middelharnis. Eentje was een Connexxion 84xx serie (Ambassador 200) in groene CXX stijl, geen HWGO kleuren.
Achterop de bus, waar normaliter een lijnnummer staat, stond "Zeit". De chipkaartlezers waren buiten gebruik :pos:
De dienstregeling van lijn 639 lijkt vooral in de ochtendspits niet te matchen met de schooltijden in Middelharnis. Elke ochtend nemen veel scholieren daarom een eerdere bus (lijnen 604 (2x) en 104).
De 604 naar Hellevoetsluis Smitsweg, die (volgens de dienstregeling) niet via Stellendam Busstation zou rijden, blijkt daar toch even te stoppen.
Mogelijk is het coulance van de chauffeurs.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 41 gasten