Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Tristan »

Feit is echter wel dat er gefaald is. Als die poortjes er NIET hadden gestaan, konden de hulpdiensten direct door. Dus het ligt ook (indirect) aan de poortjes.

Nu is het deze keer uiteindelijk wel goed afgelopen, maar het zal mij niks verbazen als het ooit wel een keer goed mis gaat. Bijvoorbeeld als personeel weer zit te slapen of dat de noodknop een keer hapert.

De moderne techniek is een mooi hulpmiddel, maar je moet er niet blind op vertrouwen, maar dat gebeurt dus wel.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Abracadabram »

Dat zelfde zou je dan ook kunnen zeggen voor de elektrische schuifdeuren die op de meeste stations aanwezig zijn, maar daar zie ik je niet tegen protesteren.
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Mikos »

Als er geen treinen hadden gereden, was er ook geen onwelwording geweest, dus NS heeft gefaald.
Als er geen reizigers waren geweest, was die ambulance niet nodig geweest, dus heeft die reiziger gefaald.
Als die ambulancebroeder het protocol had opgevolgd, had hij niet voor een gesloten poortje gestaan, dus heeft die ambulancebroeder gefaald.

Maar, ik vind je wel grappig, hoor, dingen blijven roepen, waarna iemand met inhoudelijke kennis reageert en je daarna maar weer iets anders roept om je punt te maken. Ik ga er alleen geen energie meer in steken. Ik wens je succes met je campagne tegen de OV-Chipkaart. Ik hoop alleen dat je het tegengeluid dat een ander kan maken wel accepteert, want ondanks dat er echt wel wat dingen zijn die beter of anders kunnen aan de kaart, is het echt niet zo verschrikkelijk als dat jij het probeert te doen lijken.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door AppleMoose »

Ik snap niet waarom hij nog niet geband is. Reageert alleen wanneer er berichtgeving is over de chipkaart en verder heb ik Ik hem weinig kunnen betrappen op een constructieve houding in welke discussie dan ook. Er zijn gebruikers om minder onvrijwillig vertrokken.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door JWM »

Ik snap het artikel niet helemaal, er is toch ook een noodknop bij alle poortjes waarmee een nooddeur direct te openen is?
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Mikos »

Ter onzer vermaak? :mrgreen:
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Geert »

JWM schreef:Ik snap het artikel niet helemaal, er is toch ook een noodknop bij alle poortjes waarmee een nooddeur direct te openen is?
Volgens mij zit die alleen in het afgesloten gebied. Als je buiten het poortjesgebied staat kun je toch wel naar de (nood)uitgang.
matti93
Berichten: 251
Lid geworden op: vr 01 nov 2013, 19:53

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door matti93 »

Als je een ambulance belt is het volgens mij toch gebruikelijk dat er iemand gevraagd wordt de ambulancebroeders bij de straat op te vangen en de weg naar het incident te wijzen. Als dat was gebeurd, was er wel iemand binnen de poortjes geweest (of iemand die een chipkaart had), en had die dus de nooduitgang kunnen openen. Op de tweede foto zie je zelfs een politieagent, dat doet mij vermoeden dat het allemaal wel mee viel. Ik lees ook nergens wat dat "tijdje" uit het artikel nou precies inhoudt, misschien waren het de seconden die het duurde om een reactie te krijgen op de sos-knop?
En in plaats van foto's maken had de fotograaf ook even zelf op de sos-knop kunnen drukken, maar nee, een foto om negatief te zijn over de chipkaart was vast belangrijker dan degene die medische hulp nodig had.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Hainje »

Ronaldussen schreef:Ik snap niet waarom hij nog niet geband is. Reageert alleen wanneer er berichtgeving is over de chipkaart en verder heb ik Ik hem weinig kunnen betrappen op een constructieve houding in welke discussie dan ook. Er zijn gebruikers om minder onvrijwillig vertrokken.
Het enige wat ie doet is een beetje roeptoeteren, hij scheldt en/of beledigt verder niemand. Dus dan heb je ook weinig grond om hem te bannen.
🍉
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door JWM »

Geert schreef:
JWM schreef:Ik snap het artikel niet helemaal, er is toch ook een noodknop bij alle poortjes waarmee een nooddeur direct te openen is?
Volgens mij zit die alleen in het afgesloten gebied. Als je buiten het poortjesgebied staat kun je toch wel naar de (nood)uitgang.
Als dat zo is vind ik het toch een ontwerpfout. De factor mens moet je altijd zo veel mogelijk uit sluiten, zeker als het gaat om leven en dood.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door AppleMoose »

Hainje schreef:
Ronaldussen schreef:Ik snap niet waarom hij nog niet geband is. Reageert alleen wanneer er berichtgeving is over de chipkaart en verder heb ik Ik hem weinig kunnen betrappen op een constructieve houding in welke discussie dan ook. Er zijn gebruikers om minder onvrijwillig vertrokken.
Het enige wat ie doet is een beetje roeptoeteren, hij scheldt en/of beledigt verder niemand. Dus dan heb je ook weinig grond om hem te bannen.
Zoals ik al aangaf, er zijn mensen om minder verbannen. Als je consequent wil zijn...
Maar mij kan het verder niet bommen, reageer toch niet op dat soort figuren *O*
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Hainje »

Tja, over moderators en consequent handelen. Zoveel pagina's aan discussie die ik daarover voorbij heb zien komen in de loop der jaren op diverse forums. :P
🍉
Gebruikersavatar
Mikos
Berichten: 5808
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 19:04
Contacteer:

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Mikos »

Ik pleit voor poortjes waar alleen geschikte forummers en moderators doorheen kunnen komen :wink:
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door SuperGhost »

Alleen vind ik dan niet dat NS daardoor extra inkomsten mag genereren (A)
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door Jef400 »

Daarnaast, wie zijn dan geschikt Mikos. Ik bedoel van, zoals ik je op je video en qua postgedrag zie lijk je me een geschikte gozer. Maar je kan als ik je 2x heb gezien ook een klootzak voor mij geworden zijn. Dus dat vind ik moeilijk te beoordelen op 1 keertje controleren en verder wat vraag-antwoord-gesprekken op een forum to be honest.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
SillyWalks
Berichten: 32
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 01:52

Re: Chippoortjes leveren NS extra inkomsten op

Bericht door SillyWalks »

De poortjes zijn gewoon open te duwen met 80kg kracht (800 Newton?). Dit kan door te duwen, of door te trappen. Ga eens bij Strandvliet bij die poortjes staan, dan zie je het vanzelf gebeuren.

Deze ambulancebroeders proberen gewoon via de verkeerde kant het poortje door te komen. Dat is gewoon dom. En zelfs DAN hadden ze met een beetje duwen het poortje open kunnen krijgen.

Ik kan een hele lijst geven waarom de OV-chipkaart niet goed genoeg is, maar dit is gewoon blind bashen van Tristan.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 54 gasten