Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JvD.
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 feb 2014, 19:07

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door JvD. »

Twee dingetjes:

1) Heeft an sich denk ik niets met de nieuwe app te maken, maar wel met de aangeleverde gegevens: in Groningen op (in elk geval) het traject van lijn 4 Beijum <-> Hoofdstation zijn veel haltes als niet rolstoelgeschikt en/of zinder blindengeleidestrook aangemerkt. In elk geval op dit traject, maar volgens mij geldt dit voor het merendeel van de haltes in de stad, klopt dit niet. De afgelopen anderhalf jaar heeft de gemeente zeer veel haltes mindervalidegeschikt gemaakt.

2) De OV-bedrijven adviseren wanneer het donker is om je telefoon licht te laten geven om de bus te laten stoppen. Ik stel me zo voor dat, wanneer je bij de halte staat je de app open hebt bij de lijn die je verwacht. Is het mogelijk om bovenin, bv. naast het symbool van het kaartje, een knopje voor een lampje op te nemen wat er bij aanraken voor zorgt dat het scherm helder wit wordt (ik heb zelf altijd de app in de nachtmodus staan)? Het scherm weer aanraken zou moeten terugschakelen naar het vorige scherm.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Gewoon je telefoon niet in de nachtmodus zetten als je bij een bushalte staat. Veel praktischer oplossing.
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Je zou ook de kaart kunnen gebruiken, die is ook nogal licht.

Plaatsnaam in locatie-beschrijving: maybe. Ik zet hem iig op de lijst met dingen op na te checken

Swipe-to-refresh icm met refresh Knop (FAB) heb ik geprobeerd deze week, is erg druk en ik heb liever geen dubbele functionaliteit.

Groningen 315 halte: Zelf ook al opgemerkt en ben weken terug speciaal naar Groningen gereist (ok just kidding, maar het was wel een bezoek aan gn van minder dan een uur en speciaal gekeken naar die 315 situatie). De halte ligt wel ver uit elkaar maar op basis van zichtlijn is het nog net in elkaar. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er mee aan moet :P
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dus, dat "splitst in gouda" waar het in Utrecht moest is nu opgelost.
Bonus voor iedereen: we hebben nu rit-tijden voor treinen, iets wat ik eigenlijk geschrapt had in deze release.
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door albertjan96 »

Verder nog veranderingen?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Geen grote dingen iig, die treinen was al grote uitbreiding.
david_meyer24
Berichten: 198
Lid geworden op: di 18 jan 2011, 01:23
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door david_meyer24 »

Ik mis op de stations de aankomst tijden van de bus nu kan je niet of die bus als eindpunt vertraging heeft.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

@fogeltje @busfoto.nl In de laatste update kan je de whitespace voor vertrektijden naar minimaal zetten, zoals het ook in OVinfo3 was.
Nicketick
Berichten: 711
Lid geworden op: do 23 jan 2014, 19:22

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Nicketick »

Somoht schreef:Je zou ook de kaart kunnen gebruiken, die is ook nogal licht.

Plaatsnaam in locatie-beschrijving: maybe. Ik zet hem iig op de lijst met dingen op na te checken

Swipe-to-refresh icm met refresh Knop (FAB) heb ik geprobeerd deze week, is erg druk en ik heb liever geen dubbele functionaliteit.

Groningen 315 halte: Zelf ook al opgemerkt en ben weken terug speciaal naar Groningen gereist (ok just kidding, maar het was wel een bezoek aan gn van minder dan een uur en speciaal gekeken naar die 315 situatie). De halte ligt wel ver uit elkaar maar op basis van zichtlijn is het nog net in elkaar. Ik weet eigenlijk nog steeds niet wat ik er mee aan moet :P
De halte heeft een perronletter behorende bij het busstation, dus samenvoegen met het busstation zou logisch zijn. Als het een aparte halte zou zijn dan zou die perronletter er niet zijn, en zou de lijn niet op de overzichtsdisplays getoond worden.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Ik zie als materieelsamenstelling van bijvoorbeeld de 148 alleen een 1700-loc, zouden daar misschien 9 rijtuigen bij aan de haak mogen? :mrgreen:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Dat is NS die of een 1700 toont of DB AVMZ...
WALUIGI96
Donateur
Berichten: 205
Lid geworden op: vr 20 nov 2015, 19:15

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door WALUIGI96 »

Volgende valt me op:
Lijn 259 Rijkevoort - Landhorst van Arriva bestaat de nieuwe dienstregeling niet meer maar wordt nog wel in de app getoond.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Wat mij vanmiddag opeens opviel is dat ik nu "Europaplein Noord" en "Europaplein Oost" in Utrecht te zien krijg in de app. Op zich handig om die haltes ook qua naam te scheiden (met de tijden gebeurde het altijd al, dat was ook een van de voordelen van OVinfo t.o.v. de U-OV app), maar tegelijk ook weer onhandig omdat Qbuzz die aanvulling achter de haltenaam verder nergens gebruikt.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

WALUIGI96 schreef:Volgende valt me op:
Lijn 259 Rijkevoort - Landhorst van Arriva bestaat de nieuwe dienstregeling niet meer maar wordt nog wel in de app getoond.
Thanks voor de melding, ik zal eens informeren bij Arriva waarom ze dat ding dan nog wel in de data leveringen zetten voor 2016...

U-OV:
Europaplein Oost/West komt uit de Qbuzz/U-OV databestanden dus waarom ze het zelf niet op de website hanteren: geen idee. We gaan zelf iig geen achtervoegsels voor namen verzinnen zoals 9292 doet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Dan heb ik niks gezegd... Merkte vanmorgen wel dat het nu beetje bij beetje aangepast wordt in de rest van de reisinfo.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Twee dingetjes zijn mij nog opgevallen sinds zondag:
- bestaande haltes met nieuwe namen zijn, in elk geval in ZHN, weergegeven met de plaatsnaam én haltenaam. Als haltenaam staat dus bv. "Leiderdorp, Alrijne Ziekenhuis" ipv alleen "Alrijne Ziekenhuis".
- deze hernoemde haltes staan nu ook per halteperron als losse halte in de app. Bij bv. het Alrijne in Leiderdorp liggen vijf halteperrons, dus staat de halte vijf keer in de app, steeds met alleen die lijnen die bij dat perron komen. Zou je deze kunnen samenvoegen? :) Het gaat iig om de haltes Roomburg (Leiden), Alrijne Ziekenhuis (Leiden en Leiderdorp) en Touwbaan (Leiderdorp).
albertjan96
Berichten: 560
Lid geworden op: do 19 mar 2015, 21:51
Locatie: Arnhem

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door albertjan96 »

Zo te zien zijn met de laatste update de aankomsttijden op eindhaltes weer zichtbaar, dank daarvoor! *bus*
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Hoe kom je eigenlijk aan de lijnkleuren van bijv Groningen? Staan die ook ergens in Govi?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

De bestemmingskleuren van U-OV staan in KV1, de rest is allemaal handmatig bijgehouden.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door bartjemestrom »

Aha, dat verklaard. Het viel me namelijk op dat lijn 17 in Groningen een kleurtje heeft, terwijl deze op de bus zelf geen kleur toegewezen heeft. Althans, ik zie wel eens een stadsbus op 17 rijden en dan heeft ie geen kleur. :wink:
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Heb net de boel live gezet, als je niet meedeed met de beta komt de update in de komende dagen vanzelf. Ik wil iedereen hier nog eens bedanken voor alle constructieve kritiek :)
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Z2N »

Simpel vraagje, maar is het mogelijk om in de zoekfunctie het zoeken op stationsafkorting weer mogelijk te maken? Dat is eigenlijk mijn enige gemis bij de vernieuwde versie. :|
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ja mis ik stiekem zelf ook, die komt er wel terug. Kwestie van API achter de app aanpassen/updaten
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13175
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Z2N »

Da's mooi :) :pos:
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Zoals ik al eerder had gepost, erg mooie nieuwe app, ook niet-forumleden maar 'gewone reizigers' zijn er erg enthousiast over :)

Nog wel een vraagje vanuit hobbyist-oogpunt: is het mogelijk om bij de geschiedenis van ritten (data van een of twee dagen terug is vaak nog te vinden) ook het voertuignummer te laten staan? Kan handig/interessant zijn bij het uitvogelen van de helige geheime omlopen. :)
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 50 gasten