Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door julsteren »

Zo, daar ben ik weer, heel lang geen verslagen gemaakt, vooral doordat er weinig tijd voor was om een keer op stap te gaan. Gisteren (22 december) was het wel weer zo laat *O* Het ging dit keer naar Hannover (G*dverd*mme wat is Glühwein lekker!). Niet erg veel foto's, maar dat komt omdat ik nu meer bezig ben met vloggen. <ijn vlogs zijn niet echt bedoeld voor publiek als jullie. Meer jongeren. Toch hier een linkje naar de vlog: https://www.youtube.com/watch?v=rxjRI-M7Py0.

Genoeg gelul, nu foto's :Y

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Als eerste mochten we onze achterwerken laten zakken in een gloednieuwe FLIRT3 van de Westfalenbahn. Deze rijden op de RB61 omdat er een gewoon flirtje stuk is door een ongeluk.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Talent2 van NationalExpress.

In Rheine kwamen we binnen op spoor 5. Vanaf spoor 5 is het blijkbaar niet mogelijk om te vertrekken richting Osnabrück, dus we stoken terug via de hoofdlijn richting Salzbergen om zo via spoor 2 te vertrekken naar Osnabrück, resultaat: +20.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
In Osnabrück had onze aansluitende trein +5, dus duurde de overstap maar 15 ipv 30 minuten. Deze gloednieuwe dubbeldekkers (ook van stadler, en met hetzelfde frontdesign als de flirtjes) hadden een geinige stoelopstelling bovenin.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Stationsbordje van Porta Westfalica.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
In Hannover mocht deze nieuwe intercity van de DB op de plaat.

Hierna werd het tijd voor de stad! *O*

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
2 keer een Nordsee bij elkaar om de hoek, hoedan? :P Ook een leuk effect van panoramafoto's op plekken waar mensen snel bewegen: ze staan er heel raar op.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Mooi kerstsfeertje in de binnenstad.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
En toen werd het tijd voor mijn grootste hobby als ik een Duitse stad bezoek, trammetjes *bus* :pos:

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Nadat ik vorige ronde in Hannover lijn 6 naar de messe heb gedaan, was het nu tijd voor de laatste lijn die bovengronds door de binnenstad loopt: lijn 10 naar Ahlem. Hier het eindpunt Alhem, lijn 10 rijd ongeveer om de 5 tot 7 minuten hier.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
En daarna nog even een stukje ondergronds, hier weer in een wat ouder stelletje, maar ook verdacht veel gloednieuwe voertuigen waren present (vooral in de rode lijnen).

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Weer terug op het Hauptbahnhof. WAT LELIJK.

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Tegen 16:00 zaten we weer in de trein, naar Osnabrück om een hapje te eten. Dit keer overstappen in Herford, want deze RE ging naar Bielefeld (om de 2 uur dus naar Rheine, in het andere uur dus naar Bielefeld)

Spoedig waren we om 18:16 (met een beetje vertraging) in Osnabrück. Daar dus weer aan de curryworst met friet in het eettentje bij de tunnel naar de perrons 1 tot 5. We eten daar altijd als we in Osnabrück zijn. Superlekker! :Y

AfbeeldingTrip kerst 2015 naar Hannover by Julien Otten, on Flickr
Op het perron (perron 11) stond dit gigantische knoppenapparaat, kan iemand me uitleggen waarvoor dit dient?

Om 20:03 waren we weer in Bad Bentheim, en na een snel autoritje was ik om 20:30 weer thuis, na een prima dagje!
:D
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door isadora »

Leuk verslagje, mooie (en kleurige) treintjes, dankjewel, en fijne feestdagen!!!! :pos: :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door Visgraatmodel »

Mooi verslag! Rijdt de nieuwe Flirt lekker? En ik vind de Coradia eigenlijk best mooi qua livery, alleen de kop niet.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door ICE11 »

julsteren schreef:Op het perron (perron 11) stond dit gigantische knoppenapparaat, kan iemand me uitleggen waarvoor dit dient?
Ja! Ik zal mijn best doen, om het in het Nederlands uit te leggen..... :wink:
Deze apparaat is voor de "Zugabfertigung" (weet niet hoe dat in NL heet) en is nog een stuk uit de oude tijd, toen nog op iedere perron toezichthoudend personeel aanwezig was. Vandaag wordt het alleen maar nog op grote stations met lange perrons gebruikt (b.v. Köln Hbf), waar de machinist de trein niet op volle lengte zelf kan controleren en daarom ondersteuning van personeel op het perron krijgt.
Bij voorbeeld door druk op de witte knop (4e van boven) wordt het sein "ZP 9" geactiveerd, dat betekent voor de machinist "Abfahrauftrag erteilt" en heeft het zelfde belang als het fluitje (dat de machinist misschien niet kan horen, omdat hij te ver weg is).
Met de andere knoppen kan het personeel o. a. een omroep op het perron maken (b. v. "Bitte einsteigen, Türen schließen selbsttätig...!") en de gele paal is voor de communicatie met de treindienstleiding enzovoort.
Gebruikersavatar
ArrivaBas
Berichten: 8840
Lid geworden op: ma 20 apr 2015, 13:39
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door ArrivaBas »

Zo'n hamster (2e foto) ben ik vrijdag ook in Keulen tegengekomen. :pos: Verder leuke fotootjes.
"Wacht niet tot vandaag een goede dag wordt. Maak er vandaag een goede dag van." - Omdenken, 2022
Accelerat
Berichten: 61
Lid geworden op: ma 23 nov 2015, 22:01
Locatie: Alberta, Canada

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door Accelerat »

Tof verslagje!
julsteren schreef:<ijn vlogs zijn niet echt bedoeld voor publiek als jullie. Meer jongeren.
Ik denk dat je de gemiddelde forumgebruiker hier dan toch echt verkeerd inschat qua leeftijd. :wink:
Να πάμε, върви, живей!
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door waldo79 »

Juist ja, zoiets als "een jongere" bestaat niet. Voor zover ik weet zit een groot deel van de forumgebruikers in de leeftijd 15-30.
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door julsteren »

Hmm, dan heb ik jullie qua leeftijd wel iets te oud ingeschat, (ikzelf ben nu bijna 18), en ICE11, dankjewel voor de uitleg!
En nog voor ons ArrivaBas: die flirtjes zijn geweldig, alleen je voelt wel dat ze nog niet lang rijden, de stoelen zijn nog niet helemaal 'ingezeten'.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Julsteren met kerst naar Hannover! (12 foto's, en een vlog)

Bericht door Timon91 »

Leuk verslagje! :) Die dubbeldekker IC moet ik nog wel een keer gaan proberen :D Ik heb wel wat interieurfoto's gezien, het ziet er op zich nog wel oké uit :)
Mijn Flickr account.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten