Brabant: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

Het heeft idd een godsdienstige achtergrond. Iedereen moest naar de avond/nachtmis kunnen op kerstavond. Dit is geen Veolia ding maar stamt uit de BBA tijd.

De reden waarom het nu niet meer is. Heel simpel. De provincie wil het niet meer en heeft dat ook zo in de concessie gezet. Alleen op oudejaarsavond mag eerder worden gestopt.

En waarom vorig jaar nog wel? Uit coulance naar de chauffeurs heeft Arriva een boete geïncasseerd voor het niet rijden.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OVwatcher »

datm schreef:Als ze dat nou ook eens op oudejaarsavond afschaffen. In heel Nederland rijdt er na 20:00 uur geen enkele bus meer rondt.
Heeft oudjaarsavond niet met veiligheid te maken?
Ik zou niet graag buschauffeur zijn en bij elke halte dat de deuren open moeten het risico lopen dat er iemand vuurwerk naar binnen kan gooien met alle mogelijke gevolgen van dien.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door fogeltje »

huibe schreef:Het heeft idd een godsdienstige achtergrond. Iedereen moest naar de avond/nachtmis kunnen op kerstavond. Dit is geen Veolia ding maar stamt uit de BBA tijd.

De reden waarom het nu niet meer is. Heel simpel. De provincie wil het niet meer en heeft dat ook zo in de concessie gezet. Alleen op oudejaarsavond mag eerder worden gestopt.

En waarom vorig jaar nog wel? Uit coulance naar de chauffeurs heeft Arriva een boete geïncasseerd voor het niet rijden.
Huh? Kreeg Arriva vorig jaar een boete voor het niet rijden op kerstavond? Ik dacht dat Arriva juist wel reed?
"Een touringcar is geen bus"
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door huibe »

In het westen van Brabant zijn ze vorig jaar nog gestopt op kerstavond, omdat dit te kort op de implementatie was en ze de chauffeurs niet meteen in het harnas wilde jagen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

OVwatcher schreef:Heeft oudjaarsavond niet met veiligheid te maken?
Ik zou niet graag buschauffeur zijn en bij elke halte dat de deuren open moeten het risico lopen dat er iemand vuurwerk naar binnen kan gooien met alle mogelijke gevolgen van dien.
Klinkt aan de ene kant plausibel, aan de andere kant idioot. Want als je het vanwege het vuurwerk doet dan kun je in Brabant net zo goed heel december niet gaan rijden. :P
🍉
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13115
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Z2N »

Er zit natuurlijk wel een verschil in de schaal tussen wat er op 3 december en op 31 afgestoken wordt, en zeker omdat dat in Nederland zo ongecontroleerd is is het puur en alleen al uit veiligheidsoverwegingen een goed idee om het OV te staken tijdens oud en nieuw. Je moet je niet voor willen stellen wat er gebeurt als er een rotje explodeert in een bus. :N
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

Ik denk dat je het aantal incidenten met vuurwerk IN de bus op oudejaarsdag echt schromelijk overschat. Het leven bestaat uit risico's, ik vind het risico te klein om een groot deel van het OV op oudejaarsdag maar stil te leggen vanwege misschien één of twee mogelijke theoretische rotjes.
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:
OVwatcher schreef:Heeft oudjaarsavond niet met veiligheid te maken?
Ik zou niet graag buschauffeur zijn en bij elke halte dat de deuren open moeten het risico lopen dat er iemand vuurwerk naar binnen kan gooien met alle mogelijke gevolgen van dien.
Klinkt aan de ene kant plausibel, aan de andere kant idioot. Want als je het vanwege het vuurwerk doet dan kun je in Brabant net zo goed heel december niet gaan rijden. :P
Hebben de bussen niet zo'n veiligheidsruit als bij de GVB Citea's. Handig voor dit soort ongein.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Hainje »

OmniLezer schreef:Hebben de bussen niet zo'n veiligheidsruit als bij de GVB Citea's. Handig voor dit soort ongein.
Zo'n ruit is leuk, maar als het rotje via een openstaande deur naar binnen wordt gegooid hebbie dr nog niks an. :P
🍉
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door OmniLezer »

Hainje schreef:
OmniLezer schreef:Hebben de bussen niet zo'n veiligheidsruit als bij de GVB Citea's. Handig voor dit soort ongein.
Zo'n ruit is leuk, maar als het rotje via een openstaande deur naar binnen wordt gegooid hebbie dr nog niks an. :P
Beter iets dan niets hé -o-
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Er zit niets van glas/plastic of iets wat je kan beschermen. Je enige weermiddel is je deurtje. Ik denk ook wel dat rond 8u er weinig mensen nog gaan reizen, wellicht na 0:00 weer. Maar de meeste treinen houden ook op met rijden rond 8/9, winkels zijn al gesloten.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Transferium Pettelaarspark gaat voorgoed weg hoorde ik gisteren en dan hebben we alleen Lijn 60 & 70 Transferium en Gemeente Den Bosch wil die gaan uitbreiden. En dan ook nieuwe groote 12meter elektrische bussen. Ik zelf denk (hoop dan) gewoon op de elektrische VDL Citea zoals hier op foto bij Arriva in Den Bosch.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jasper073 op za 26 dec 2015, 21:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Mr-W »

Jasper073 schreef: Ik zelf denk (hoop dan) gewoon op de elektrische VDL Citea zoals hier op foto bij Arriva in Den Bosch.
Die kans is aanzienlijk aangezien er vrij veel subsidie richting VDL gaat :neg:
Jasper073 schreef:Transferium Pettelaarspark gaat voorgoed weg hoorde ik gisteren
Wordt er te weinig gebruik gemaakt van dat parkeerterrein? Het ligt ideaal bij het provinciehuis en de A2.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ik zag pas nog de elektrische volvo vanaf pettelaarspark rijden. Wist niet dat die sowieso nog reed. Maar ik vind die P+R ook niet echt bijzonder groot, ik zou ook geen plek weten waar je de huidige terreinen mee kan uitbreiden. De Vliert wellicht met wat van het sportiom, maar dan houdt het ook op.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Mr-W schreef:
Jasper073 schreef: Ik zelf denk (hoop dan) gewoon op de elektrische VDL Citea zoals hier op foto bij Arriva in Den Bosch.
Die kans is aanzienlijk aangezien er vrij veel subsidie richting VDL gaat :neg:
Jasper073 schreef:Transferium Pettelaarspark gaat voorgoed weg hoorde ik gisteren
Wordt er te weinig gebruik gemaakt van dat parkeerterrein? Het ligt ideaal bij het provinciehuis en de A2.

De kans is groot dat het wel VDL Citea bussen het gaan worden, er zijn al gesprekken geweest tussen 2 partijen.
Lijn 60 krijgt nieuwe locatie achter het ziekenhuis en 70 deel van spotiom plek waar ze nu soms met leswagen rijden.
en ja locatie qua Lijn 80 ligt ideaal maar nooit zo druk als bij de andere 2 en ook niet zo veel parkeer plek bij Lijn 80

P.S het is allemaal nog niet 100% maar dit is wat de Gemeente Den Bosch wil gaan doen.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Ik zag pas nog de elektrische volvo vanaf pettelaarspark rijden. Wist niet dat die sowieso nog reed. Maar ik vind die P+R ook niet echt bijzonder groot, ik zou ook geen plek weten waar je de huidige terreinen mee kan uitbreiden. De Vliert wellicht met wat van het sportiom, maar dan houdt het ook op.

Ja die Volvo rijd 15 min en dan is ie weer leeg. Hij werkt niet naar behoren er zijn veel klachten.
De oplaad plaats in het wegdek bij de lijn 80 P+R halte's is al buitenwerking
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Volgens OVzoeker.nl rijden sowieso de 8151 en 8152 op resp. lijn 70 en 3 te Ht op moment van schrijven. Ik zie vertragingen van 10-26 minuten, ergens iets aan de hand geweest in binnenstad Den Bosch?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

De 8151 en 8152 zijn verhuisd van Breda naar Den Bosch. In ruil daarvoor zijn de 8924 t/m 8926 naar Breda gekomen. Ik zat toestraks in de 8924
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Michael »

Een kleine correctie op mijn vorige bericht: De 8926 rijdt niet vanuit Breda maar vanuit Roosendaal.
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door buschauffeur »

Heeft iemand een overzicht van alle busnummers van de bussen die rijden in deze concessie (inclusief standplaatsen)? Ik vind het toch wel grappig om te weten, hoewel ik ze altijd zo moeilijk kan onthouden.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:Volgens OVzoeker.nl rijden sowieso de 8151 en 8152 op resp. lijn 70 en 3 te Ht op moment van schrijven. Ik zie vertragingen van 10-26 minuten, ergens iets aan de hand geweest in binnenstad Den Bosch?

8151 en 8152 zijn in Den Bosch omdat er weer paar waren die niet zonder schade konden rijden.
Pas is er een stads Citea in het smalle bocht 80 P+R Transferium tegen de gevel aan gereden met gevolg flinke schade.
En er is nog een stad Citea met schade wat daar mee gebeurd is geen idee dus 2 bussen te kort dus misschien de 2 Breda bussen tijdelijk bij ons geen idee waarom die ruil nodig is. Hier rijd de 8151 als 999 Geen Dienst terug naar Breda aan het einde van de dag.
Mijn vader bracht hem terug en is met collega terug gekomen.
Foto vanuit me auto gemaakt.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Jasper073 op ma 28 dec 2015, 20:48, 2 keer totaal gewijzigd.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Ja ik zat vanmorgen in de 8152. Hoe kan de bus naar Breda rijden als hij bij het Wapen van Rosmalen staat en naar rechts gaat? Vanaf de stalling is het toch echt de andere kant op.
Ik zag inderdaad een foto van de bus tegen de gevel. Apart maargoed, shit happens.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39116
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Daniel »

Neem aan dat jullie dit incident bedoelen? Schade lijkt daar toch nog best mee te vallen zover zichtbaar op de foto.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door gliderfighter »

Volgens mij heb ik die bus daarna gewoon in dienst gezien, ik zag een stads citea te Ht met schade op dezelfde plek.
Jasper073
Berichten: 796
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Alledaagse gebeurtenissen Brabant

Bericht door Jasper073 »

Ik heb gehoord van aantal chauffeurs dat de bus tijdelijk niet in dienst was en toen ik met m'n vader dagje mee ging rijden stond de 8110 in de garage
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 gasten