Korte vragen #17

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #17

Bericht door Ardan »

huibe schreef:
Daniel schreef:Android toevallig? Rechtsonder heb je dan een blauwe cirkel met een + erin. Als je daarop tikt krijg je de mogelijkheid het aan je agenda toe te voegen.
Dank u.
Ik heb ook andriod en heb die cirkel én de drie puntjes. Met de agenda-optie.
Ik doe ook maar wat
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #17

Bericht door Aking »

Ardan schreef:Ik heb ook andriod

Jij heb helemaal geen andriod, liegenaarster! :6
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #17

Bericht door Ardan »

Grote griebelende grutten, je hebt gelijk! Ik gaa mijn diep schaamen in eenen hoekjensch.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #17

Bericht door Meltrain »

Ik zag zojuist dat ongeveer halverwege tussen Lochem en Goor een passeerspoor ligt. Kruisen de treinen elkaar daar als er een halfuursdienst wordt gereden? Ik dacht namelijk altijd dat dan te Goor werd gekruist.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Korte vragen #17

Bericht door Daniel »

Er wordt bij een halfuursdienst inderdaad in Goor gekruist. Tussen Zutphen en Lochem is er wel een kruising bij een passeerspoor.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13017
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Korte vragen #17

Bericht door Ardan »

Meltrain schreef:Ik zag zojuist dat ongeveer halverwege tussen Lochem en Goor een passeerspoor ligt. Kruisen de treinen elkaar daar als er een halfuursdienst wordt gereden? Ik dacht namelijk altijd dat dan te Goor werd gekruist.
Dat is voormalig station Markelo. Er kan gekruist worden maar dat gebeurt in de normale reizigersdienst niet. Waar Daniël het over heeft is voormalig station Laren-Almen :)
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #17

Bericht door Suus »

Ik heb nooit begrepen waarom dat Laren-Almen als naam had, Laren ligt zo ongeveer dichter bij het station van Lochem dan bij ex-station Laren-Almen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Korte vragen #17

Bericht door Meltrain »

Ardan schreef:
Meltrain schreef:Ik zag zojuist dat ongeveer halverwege tussen Lochem en Goor een passeerspoor ligt. Kruisen de treinen elkaar daar als er een halfuursdienst wordt gereden? Ik dacht namelijk altijd dat dan te Goor werd gekruist.
Dat is voormalig station Markelo. Er kan gekruist worden maar dat gebeurt in de normale reizigersdienst niet. Waar Daniël het over heeft is voormalig station Laren-Almen :)
Bedankt. :pos:
Laren-Almen kende ik inderdaad en ik wist ook dat daar gekruist wordt, maar het voormalige station Markelo kende ik nog niet en ik wist ook niet dat daar (nog steeds) een passeerspoor ligt. Het spoor zag er wel nieuw uit trouwens.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #17

Bericht door Ronald »

Bee schreef:Ik heb nooit begrepen waarom dat Laren-Almen als naam had, Laren ligt zo ongeveer dichter bij het station van Lochem dan bij ex-station Laren-Almen.
Tja, stationsnamen... Daar kan je hele discussies over voeren. Hemmen-Dodewaard is ook zo'n geval. Het lijkt zelfs zo dat het al dan niet voeren van dubbele namen enigszins lijn- of regiogebonden is.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Korte vragen #17

Bericht door Wubbo »

Zabe schreef:Is het nu 100% bevestigd dat de ICB vanaf december 2016 via Breda gaat rijden? (Dus niet meer via dordrecht/rosendaal).
En is de reistijd al bekend?
Er is nog helemaal niets 100% zeker voor dienstregeling 2017. Dus ook dit niet. In februari verwacht ik meer duidelijkheid.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #17

Bericht door ODRAIL »

Ronald schreef:
Bee schreef:Ik heb nooit begrepen waarom dat Laren-Almen als naam had, Laren ligt zo ongeveer dichter bij het station van Lochem dan bij ex-station Laren-Almen.
Tja, stationsnamen... Daar kan je hele discussies over voeren. Hemmen-Dodewaard is ook zo'n geval. Het lijkt zelfs zo dat het al dan niet voeren van dubbele namen enigszins lijn- of regiogebonden is.
Vergeet dan ook Lichtenvoorde-Groenlo niet.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Korte vragen #17

Bericht door Ronald »

Ik bedoel dus dat Hemmen vrijwel net zo ver van station Zetten-Andelst ligt dan van station Hemmen-Dodewaard :wink:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #17

Bericht door ODRAIL »

Dat weet ik ook wel hoor :wink: . Maar het door mij genoemde station heeft ooit ook de nodige discussies gehad over de naamgeving.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 613
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Korte vragen #17

Bericht door Visgraatmodel »

Hoe ver van tevoren worden er werkzaamheden in en rondom Schiphol aangekondigd?
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Korte vragen #17

Bericht door ODRAIL »

Kijk eens even op de site van de ns :wink: .
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Korte vragen #17

Bericht door Suus »

Visgraatmodel schreef:Hoe ver van tevoren worden er werkzaamheden in en rondom Schiphol aangekondigd?
Voor Schiphol is er een aparte pagina op NS.nl waar vaak ver van te voren staat aangegeven wanneer er werkzaamheden zijn. De pagina is echter nog niet bijgewerkt voor 2016: http://www.ns.nl/reisinformatie/grote-w ... iphol.html

Voor 2016 is in ieder geval bekend dat van 31 juli t/m 10 augustus de zuidtak tussen Schiphol en Duivendrecht/Bijlmer ArenA buiten dienst is wegens werkzaamheden.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #17

Bericht door Aking »

Wubbo schreef:Er is nog helemaal niets 100% zeker voor dienstregeling 2017.
dus het is nog maar de vraag of er treinen rijden dan? :o (A)
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #17

Bericht door SuperGhost »

Met al die storingen daar, is dat toch altijd de vraag? :X
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Korte vragen #17

Bericht door huibe »

Ronald schreef:Ik bedoel dus dat Hemmen vrijwel net zo ver van station Zetten-Andelst ligt dan van station Hemmen-Dodewaard :wink:
En in de tijd dat we met de trein naar familie in Dodewaard gingen, werden we altijd in Opheusden opgehaald, omdat dichterbij lag.....
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #17

Bericht door Aking »

Och... Veenendaal-De Klomp is ook zo'n mooie :Y
Zabe
Berichten: 108
Lid geworden op: do 03 dec 2015, 18:05

Re: Korte vragen #17

Bericht door Zabe »

timtrein schreef:
Zabe schreef:Is het nu 100% bevestigd dat de ICB vanaf december 2016 via Breda gaat rijden? (Dus niet meer via dordrecht/rosendaal).
En is de reistijd al bekend?
De IC direct bedoel je dan, of de Benelux? De ICB = IC Berlijn komt daar in elk geval niet ;)
Kan ook IC Brussels toch? ;)
Misschien is het tijd om het word Benelux niet meer te gebruiken, dat ding heeft toch nooit naar Luxembourg gereisd :wink:
Er is nog helemaal niets 100% zeker voor dienstregeling 2017. Dus ook dit niet. In februari verwacht ik meer duidelijkheid.
Bedankt.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #17

Bericht door webguy »

Aking schreef:Och... Veenendaal-De Klomp is ook zo'n mooie :Y
Omdat? Het ligt in de Klomp, Gemeente Ede inderdaad, maar de meeste woonwijken van Veenendaal zijn nog altijd dichterbij dat station dan Ede.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Korte vragen #17

Bericht door SuperGhost »

Klopt, maar het is wel weer een voorbeeld van zo'n dubbele naam. Je had het station ook gewoon De Klomp kunnen laten heten, want daar ligt het immers volledig in.
Overigens heeft Ede (om de reden die webguy gaf) al eens geopperd om dat station te hernoemen naar Ede-De Klomp
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Korte vragen #17

Bericht door Aking »

webguy schreef:
Aking schreef:Och... Veenendaal-De Klomp is ook zo'n mooie :Y
Omdat? Het ligt in de Klomp, Gemeente Ede inderdaad, maar de meeste woonwijken van Veenendaal zijn nog altijd dichterbij dat station dan Ede.
Omdat Veenendaal Centrum en Veenendaal West IN Veenendaal liggen, en dus nogal wat praktischer liggen ten opzichte van Veenendaal (en ja ik weet dat die stations pas later zijn geopend)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Korte vragen #17

Bericht door webguy »

Als ik mag kiezen tussen 5 minuten fietsen + 21 minuten IC of 5 minuten fietsen + 29 minuten stoptrein zou ik het wel weten...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 61 gasten