(BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

Chauf21 schreef:
NS-Reiziger schreef:Vandaag is het "enkele stellen dag" op de GVB 51. Zat er zelf in 1 en heb er onderweg nog 2 de andere kant op gezien. :pos:
Gisteren ook al. Was best lachen in de spits, dat ding kwam maar niet weg van CS omdat de deuren niet dicht konden... Komt er even later een metro op het andere perron, wordt er omgeroepen dat die metro niet gaat vertrekken. En er stroomde maar volk vanaf de roltrappen toe :mrgreen:
En dan maar zeggen dat het systeem automatisch moet rijden. Neem nog een pilletje. :lol:
Was het trouwens niet een 51 met nieuwe deurtjes dan? Dat ik daarin drukte heb meegemaakt hadden ze altijd een "forced closure" met harde toeters (Berlin 8-)), vond dat juist een voordeel van de ombouw.
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Wubbo »

Voor de bingo: GVU had gisteren lijn 1 Naar Garage in de aanbieding!
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Een zeer opvallende spot van vanmiddag bij Qbuzz in Rotterdam. De RET 610 (een Berkhofje uit 1993 dus) reed op Qbuzz-lijn 183 van het Zuidplein via Carnisselande naar de Kralingse Zoom. :shock: Het was de rit met als de vertrektijd 15:38 uur vanaf het Zuidplein. Ik dacht eerst dat ik een gewoon instructiebusje op de buffer zag staan, maar toen ik de bestemming op de display zag (gewoon 183 Kralingse Zoom) werd het een ander verhaal. Waren nu echt alle Alliance's niet beschikbaar?

Een foto ervan maken kostte wel wat moeite. Ik wilde dat eerst doen bij de Gooilandsingel bij het Zuidplein, maar hier was het een stuk drukker dan normaal door files op de wegen eromheen die ontstaan waren na een ongeval op de Vaanweg. Hierdoor verdween de bus achter een auto en was hij dus bijna niet te zien. Daarom ben ik daarna naar de Reyerdijk gegaan. Hier zou de zon nog aardig staan (die scheen nog een beetje flets) en had ik geen last van auto's die ervoor langs konden rijden. Zo kon ik dus de 610 vastleggen op de Reyerdijk:
Afbeelding


Nog iets anders wat mij opviel waren de nieuwe lichtarmaturen bij spoor 1 van metrostation Schenkel in Rotterdam. Deze werden gisteren en vandaag opgehangen en aangesloten en zien er nu zo uit. Een stuk moderner dan het oude:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

De Alliances zijn nu allemaal weg bij Qbuzz. In plaats daarvan staan er nu enkele RET 600'tjes in Ridderkerk die ingezet worden als een bus niet beschikbaar is vanwege bestickeren in de definitieve huisstijl of chipkaart-inbouw. Inzet is wel steeds op zo kort mogelijke omlopen is de bedoeling.

En er werd hier dan wel flink geklaagd over het GVB, maar connexxion kan er ook wat van... kwam aangerend bij halte Europalaan want zag de bus er al aan komen. Enkele reizigers staken bij de halte hun hand nog op, maar desondanks reed het trio bussen dat eraan kwam vrolijk in z'n geheel door :twisted: Van twee van de drie bussen zag ik nog dat het toch echt lijnen waren die bij halte Europalaan horen te stoppen...
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door ODRAIL »

mb90 schreef:Nog iets anders wat mij opviel waren de nieuwe lichtarmaturen bij spoor 1 van metrostation Schenkel in Rotterdam. Deze werden gisteren en vandaag opgehangen en aangesloten en zien er nu zo uit.
Afbeelding
Aha, dus dat waren ze gisteren aan het ophangen op Schenkel. Ik vond het al een beetje vreemd die hoogwerker, en geen bovenleidingsvoertuigen erbij :wink:.
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door M57 »

Vandaag was het alwéér losse-stellen-op-de-GVB-51-dag. En wederom in in ieder geval drie omlopen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Het valt me de laatste tijd op dat de eindbestemming 'Strijen' op de Arriva bussen in dikke letters wordt getoond.
Eergisteren zag ik het al op lijn 167 in Rotterdam en vandaag op lijn 165 in Dordrecht.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Ruben »

M57 schreef:Vandaag was het alwéér losse-stellen-op-de-GVB-51-dag. En wederom in in ieder geval drie omlopen.
Spuit 11 8-)

Vanavond reed de zooi ook nog zo rond...
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Suus »

Gisterenmiddag was er dan ook een setje defect gegaan in de tunnel :neg:
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

meltrain schreef:Het valt me de laatste tijd op dat de eindbestemming 'Strijen' op de Arriva bussen in dikke letters wordt getoond.
Eergisteren zag ik het al op lijn 167 in Rotterdam en vandaag op lijn 165 in Dordrecht.
Klopt, is een aanpassing geweest. :pos: Verder zit er nu ook bij alle bussen 'Geen Dienst' en 'Sorry Geen Dienst' in geprogrammeerd. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Stefan »

Vanmiddag was mijn bedoeling om de 174 van 17.38u te nemen en hier om 18.11u aan te komen. Plannetje werd aardig 'verstoord'. :P Alles stond vast op de A29, zowel de stad in als uit.. We vertrokken om 17.45u, met +7 en kwamen hier om 18.25u kwamen we hier aan, met +14 dus. :|

Overigens zat net de Qbuzz/RET 652 op de 184 van 17.43u vanaf Zuidplein. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Die RET 652 zag ik vanmiddag ook op het Zuidplein. Eerst op lijn 187 die om 16:00 uur aankwam en daarna op lijn 184 van 16:28 uur richting Barendrecht. 8-) :
Afbeelding

Verder reed Snelle Vliet de vaste ritten op Qbuzz-lijn 144 vandaag niet met Amba 204, maar met deze Bova touringcar, de 283:
Afbeelding

Verder waren er 2 omlopen bij de RET doorelkaar geraakt. Er reden 2 Citaro's op Alliance en spitslijn 72 en er reden 2 Alliance's op Citaro en frequentbuslijn 44. Een Citaro op lijn 72:
Afbeelding

Een Alliance op lijn 44:
Afbeelding

Tot slot reed RET-Alliance 936 niet helemaal goed meer. Rond half 5 kwam hij schuin hangend met de deuren naar boven tergend langzaam vanaf het Zuidplein langs opweg naar de remise aan de Sluisjesdijk. Wel een stom gezicht om een bus zo te zien:
Afbeelding
Tijdens het langsrijden hoorde ik de bus ook aardig kraken. Of de bus de Sluisjesdijk gehaald heeft weet ik niet.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door JeePee »

De Parkshuttle was vanmiddag weer eens kapot. Wat een hoop gestrande eitjes op de brug over de Van Rijckevorselweg opleverde met uiteraard de bijbehorende stoet 'ridders te voet' vanuit Rivium naar de Zoom.
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door mb90 »

Vanmorgen stond in RET-Citaro 223 op Buslijn 66 van Zuidplein naar Feijenoord in Rotterdam de halteomroep een beetje verkeerd afgesteld. Alle haltes werden als een andere halte omgeroepen, dit hoorde ik bijvoorbeeld:

Ikazia Ziekenhuis als Asterlo (= een halte voor de lijnen 63/64, 70 en 71 in Zuidwijk)
Strevelsweg als Salem (= een halte voor BOB-Buslijn 16 in Ridderkerk)
Lange Hilleweg als Smeetslandsedijk (= een halte voor lijn 76 in Lombardijen)
Hillevliet en Polderlaan als Hoogvliet (= een halte die ik niet ken voor een lijndienst)
Spoorweghaven als Begraafplaats Charlois (= een halte voor lijn 63/64 bij Pendrecht)

Ook was door een flink ongeval het Varkenoordseviaduct in Rotterdam van 8:15 uur tot 10:30 uur afgesloten. Tramlijn 23 reed daardoor tussen de haltes Akkeroord en Vuurplaat om via de route van lijn 2 en 20, dus o.a. via Station Lombardijen en het Breeplein. Nadat de traumaheli 2x langsgekomen was, zag ik vanaf mijn werk bij het Varkenoordseviaduct ook nog 1x Alliance 936 (de bus die gisteren nog scheef hing) langskomen als redelijk gevulde tramdienst opweg naar de Vuurplaat. Nadat de bovenleidingswagen van de RET nog even polshoogte kwam nemen bij het spoor richting het centrum kon om 10:45 uur ook de tram weer rijden.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Nog vergeten te melden, van vanmiddag: ik zag twee oude trammetjes (een geleed en eentje niet geleed) over de Mathenesserbrug rijden richting het Marconiplein (in Rotterdam uiteraard). Was er een rondrit met oude trams ofzo?
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Afgelopen vrijdag zag ik een Gelede Volvo (Jonckheer) op lijn 64 (Station Lelylaan - Station Sloterdijk) :shock: rond kwart over 1 bij metrohalte Jan van Galenstraat.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Karl »

In de nacht van vrijdag op zaterdag reed er een bus op de Rotterdamse nachtlijn 4 zonder kentekenplaat aan de achterzijde. :|
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39114
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daniel »

Toen ik net in de bus van het station naar huis zat reed de Arriva 6292 voor mijn bus. Laatstgenoemde bus is voorzien van de "Bus gemist. Ja, en nou?"-reclame van Hi, waarin ook de mobiele versie van 9292 te zien is. Viel te verwachten natuurlijk dat een stickerplakker met humor de 6 in het busnummer ondersteboven geplakt heeft :lol:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Fles »

Misschien moet ik ook maar eens naar Hi. Als ik een bus mis dan word ik daar altijd best wel enigszins behoorlijk geagiteerd van, zeg maar.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21268
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Meltrain »

Geert schreef:Nog vergeten te melden, van vanmiddag: ik zag twee oude trammetjes (een geleed en eentje niet geleed) over de Mathenesserbrug rijden richting het Marconiplein (in Rotterdam uiteraard). Was er een rondrit met oude trams ofzo?
Waren dat toevallig Vierasser 523 en dubbelgelede Düwag 373?
Deze zag ik gistermiddag namelijk ook al over de Laan op Zuid rijden. Het kan dus best een gereserveerde rondrit geweest zijn.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Geert »

Ik zou het niet weten, ik ben niet zo into oude trams. Het zou best kunnen ;)
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

Net een hangbuikie op de 3, zag ik in de Frederik Hendrikstraat :shock:. Niceee
Daan
Berichten: 2963
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:50

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daan »

Vandaag gezien in Groningen:
- Een Amba op lijn 52
- Een Volvo op lijn 12
- Een Dennis op lijn 5

Is normaal allemaal Citaro.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door tsov »

klaxxon schreef:Net een hangbuikie op de 3, zag ik in de Frederik Hendrikstraat :shock:. Niceee
Zeker dat-ie op dienst zat, anders is er wel iets heul erg fout gegaan! Want lijn 3 rijdt vanuit de Lekstraat en de Hangbuikens staan in de Havenstraat... :shock:
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6458
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in april 2009

Bericht door Daantje »

Ik had vanmorgen een toffe interlinerbus op bus 128 Delft - Naaldwijk, vertrek 7.15 uur vanaf Delft station :D Weer eens wat anders dan een amba, een hogevloer Alliance of iets anders.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten