Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2015

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2015

Bericht door Etienne »

In navolging van Julsteren plaats ik ook weer eens een fotoverslag en wel een jaaroverzicht van 2016. Let op: Treinen komen hierin niet voor en het zullen voornamelijk foto's van een ingezoomde bus zijn.

Januari was een rustige maand, waarin nauwelijks foto gemaakt zijn. Dus ik spring direct door naar februari.

1) Eind deze maand werd door mij en forumlid Michael de scholen in Andel bezocht, alwaar TCR een groot aantal schoolbussen naar toe rijdt. Op de 24e februari is o.a. de 66 onderweg op lijn 606 en laat de reizigers uitstappen.
Afbeelding

2) In diezelfde maand lag ook station Delft er uit voor het aansluiten van de spoortunnel en werden zodoende bussen ingezet. TCR was ook dit keer weer van de partij met o.a. deze 428. Zij maakten overigens nog gebruik van het tijdelijk busstation aan de achterzijde.
Afbeelding

3) Maart was ook weer een rustige maand, als bijzonderheid werd hierin de rondrit Oudjes aan de Oostkust verreden. Dus daarom nog eens een plaatje van een van de excursiebussen deze dag.
Afbeelding

4) In april was natuurlijk weer de Keukenhof. Dit jaar werden daarvoor de Scania's van DAV ingezet, aangevuld met het standaardmaterieel. Dit bleek echter niet voldoende, waardoor vele gelede bussen bijgehuurd moesten worden, zoals deze TCR 497.
Afbeelding

5) In mei was ik nog eens in Zeeland, om aldaar het tijdelijke wagenpark nog op foto te kunnen zetten en fotografeerde o.a. deze 3547 in Biervliet.
Afbeelding

6) In juni was ik nog eens in de buurt van Alblasserdam en ben toen ook eens gaan kijken op de stalling van Iveco Schouten en trof daar weer diverse bussen aan die voor export gereed gemaakt worden.
Afbeelding

7) In diezelfde maand werd ook de 1e excursie van de Stichting Museumbus 1698 gereden en deze voerde naar Midden-Nederland. Hierin werd o.a. Hatro Tours bezocht.
Afbeelding

8) Één week later diende de volgende excursie zich aan en dat was een rondrit met de ex Connexxion 4408 in de Bollenstreek. In de stalling van Lisse werd een line-up gemaakt met een R-netgelede.
Afbeelding

9) In de maand juli is het ook rustig. Zelf was ik op vakantie in Berlijn en heb daar het OV natuurlijk niet vergeten.
Afbeelding

10)
Afbeelding

11)
Afbeelding

12) In augustus ging ik nog eens door de Achterhoek, om aldaar het wagenpark te completiseren.....
Afbeelding

13) ...ook lag het treinverkeer tussen Arnhem en Doetinchem plat door spoorwerkzaamheden bij Wehl. Op het vervangende vervoer werden weer diverse bussen ingezet, van touringcars tot lijnwagens. Dus dit kon mooi meegenomen worden.
Afbeelding

14) Hoogtepunt in september was toch wel de historische OV-dag in Numansdorp, alwaar diverse organisaties met hun museumbussen aan deelnamen en ook alvast een nieuwe (tweedehands) Citea voor HWGO te bewonderen was.
Afbeelding

15) Ook vond eind deze maand de tweede excursie van de stichting Museumbus 1698 plaats, die voerde naar het IJsselmond gebied. In de stalling Emmeloord werd dit duo naast elkaar gezet.
Afbeelding

16) In oktober vond het 2-jaarlijkse evenement Busworld weer plaats in Kortrijk. Vanuit Nederland werd door de Stichting MB200 gereden met de 3821. Over het algemeen kan gesteld worden dat elektrisch en hybride rijden de toekomst heeft. Daarnaast werd een Van Hool Exquicity tentoongesteld en deze reed ook op proef bij De Lijn Kortrijk.
Afbeelding

17) Ook was ik deze voor de laatste maal in HWGO om ervoor te zorgen dat ik aldaar het wagenpark compleet op foto heb. Naast de 8300's van Arriva rijdt ook TCR flink bij in deze concessie en de ambassadors van hun verkeerden al in de ombouwfase, waardoor deze bussen in diverse fases op de weg waren.
Afbeelding

18) November en december zijn over het algemeen weer rustige maanden, omdat ik stage loop en veel extra werk verricht. Als laatste dit jaar was ik nog eens in Oost-Brabant om te bezien hoe lijn 92 rijdt. Onderweg was ik ook in Uden en fotografeerde daar o.a. deze 8906.
Afbeelding

19) En als laatste nog een foto uit Haaglanden met een chauffeur met wie ik regelmatig mee rijdt. Bij het eindpunt Overslagweg werd deze 6740 op de foto gezet.
Afbeelding

En dan rest mij jullie niets anders dan een veilige jaarwisseling toe te wensen (en bovenal uit te kijken met vuurwerk :twisted: )
Laatst gewijzigd door Etienne op wo 30 dec 2015, 19:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2016

Bericht door isadora »

Etienne, jij natuurlijk ook een heel goed nieuw jaar, dat als eerste.

Je foto's vind ik echt scherp, en de variatie is groot genoeg om door te blijven scrollen.
Het verhaal steekt goed in elkaar.
Maar de titel? 2016? ;)

Heel fraai verslag, dank je wel. :pos: :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2016

Bericht door Etienne »

isadora schreef: Maar de titel? 2016? ;)
Fixed that :oops:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39169
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2015

Bericht door Daniel »

Etienne schreef:In navolging van Julsteren plaats ik ook weer eens een fotoverslag en wel een jaaroverzicht van 2016.
Jij bent er vroeg bij :P Leuk overzichtje wel!
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8662
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2015

Bericht door Milco »

Prima jaaroverzicht. En zoals Daniël al opmerkt, zou ik er 2015 van maken. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Hendrik
Berichten: 2546
Lid geworden op: vr 20 feb 2015, 21:12

Re: Etienne on tour #19: Jaaroverzicht 2015

Bericht door Hendrik »

Etienne schreef:[...]zoals deze TCR 497.[...]
Op de foto staat toch echt de 499... :P

Afgezien daarvan: leuke serie! :pos:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten