Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
michiel71
Berichten: 638
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 11:28

Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door michiel71 »

Sinds kort kun je in London met je betaalpas contactloos betalen.
Per rit wordt er dan £1,45 in rekening gebracht.
Het maximale tarief is £ 4,40 per dag of £ 20,20 per week.

Zie hier voor tarieven of kijk hier hoe Transport For London met "capping" omgaat.

Is het iemand al gelukt om met zijn Contactloze Betaalpas af te rekenen in London?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door Suus »

De Nederlandse passen werken niet in Londen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door webguy »

Heb je dat bevestigd? Er stond iets over problemen ermee - maar voor hetzelfde geld is dat alleen bij ABN Amro...

Ik ga iig eens proberen in november.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door Suus »

http://www.tfl.gov.uk/fares-and-payments/contactless/what-is-contactless?intcmp=8610 schreef:MasterCard

Nearly all MasterCard and Maestro contactless payment cards issued outside the UK are accepted.The majority of cards that aren't accepted are issued in the USA, Canada and the Netherlands. There are also a few other cards that may not be accepted. If you experience this, please contact your card issuer.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door webguy »

Ik ben benieuwd dus :) "The majority" zegt nog niks, dat kan 2 van de 3 banken zijn, maar ook alle kaarten voor een bepaalde datum, etc.
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door baladid »

Het kan zelfs zijn dat de meerderheid van de Nederlandse kaarten werkt... Er staat
»The majority of cards that aren't accepted are issued in the USA, Canada and the Netherlands.« en niet
»The majority of cards that are issued in the USA, Canada and the Netherlands aren't accepted.«
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Price

Bericht door webguy »

Het is inderdaad een voorbeeld van typisch engelse vaagheid ;)
EdW24
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 01 jan 2016, 23:04

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door EdW24 »

Vandaag ervaren dat we met onze maestro kaart (Triodos bank) probleemloos de poortjes van de metro in Londen konden passeren. De aanwezige beambte was hierdoor overigens ook verrast, want volgens hem werkt contactloos betalen alleen met de in de UK afgegeven kaarten. Of de pricecap werkt weet ik nog niet.
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Timon91 »

Goed om te horen dat het werkt, tot mijn verbazing kon ik ook in Polen overal contactloos betalen met mijn pas van de ING. Helaas is het niet meer mogelijk bij de ING om gratis te pinnen buiten de eurozone, zodat je voor elke transactie mag bijlappen. Contactloos betalen gaat om kleine bedragen, dus dat doe ik niet meer buiten de eurozone. In het geval van het OV in London zou elk ritje daarmee meer dan twee keer zo duur worden, niet echt de moeite dus.
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

Is dat bij de ING ooit anders geweest dan? Ik mocht een paar jaar geleden ook al bijbetalen voor pinbetalingen in NOK.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Hainje »

Het ligt vast heel erg voor de hand, maar wat is NOK?
🍉
baladid
Berichten: 1518
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door baladid »

Noorse kronen.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Timon91 »

Bee schreef:Is dat bij de ING ooit anders geweest dan? Ik mocht een paar jaar geleden ook al bijbetalen voor pinbetalingen in NOK.
Zeker, ik heb zelfs mijn gratis studentenrekening om laten zetten naar een standaard betaalrekening (€3,00 per maand) omdat het voor mij goedkoper was, gezien de vele pintransacties buiten de eurozone. Sinds 1 juli 2015 betaal je weer €2,25 transactiekosten bij een betaalrekening, dus heb ik het weer om laten zetten naar een gratis studentenrekening omdat ik er nu geen voordeel meer van heb. Ik vind het wel jammer, in Brazilië heb ik in 2014 bijvoorbeeld continu gepind, aangezien dat daar overal kan en het geen fijn land is om veel cash bij je te hebben ;)
Mijn Flickr account.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

Huh? Volgens mij is het 1% koersopslag bij pinbetalingen buiten de eurozone en €2,25 + 1% koersopslag bij geldopname buiten de eurozone. En de basisrekening kost maar €1,25 per maand :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Daniel »

Lijkt wel iets wat Europees geregeld is ook. Opvallend genoeg rekenen namelijk vrijwel alle grote Nederlandse banken dezelfde kosten (€ 2,25 met soms nog een koersopslag erbij) voor geld opnemen in andere valuta dan euro's. Alleen de Rabobank rekent met 2 euro iets minder kosten.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Timon91 »

Bee schreef:Huh? Volgens mij is het 1% koersopslag bij pinbetalingen buiten de eurozone en €2,25 + 1% koersopslag bij geldopname buiten de eurozone. En de basisrekening kost maar €1,25 per maand :)
Ik had een Betaalpakket, dat was toen €9 per kwartaal. Wat betreft die pinbetalingen heb je gelijk: ik had niet door dat er onderscheid was tussen geld opnemen en betalen, achteraf gezien had ik in Polen wel gewoon kunnen pinnen zonder dat het die extra transactiekosten had opgeleverd (op de 1% koersopslag na dan, maar daar kom je toch niet onderuit).
Mijn Flickr account.
Londontraveller
Berichten: 1
Lid geworden op: za 30 dec 2017, 09:27

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Londontraveller »

Begin december 2017 zijn wij in Londen geweest. Contactloos de metro betalen met de Rabobank pas werkte prima. De ING pas werkte niet om de metro te betalen. Voorafgaande de vakantie had ik de ING wel nog gevraagd of de pas met de metro zou werken en men zei mij dat dat het geval was. Niet dus. Na afloop weer contact opgenomen met de ING. Men kon mij geen antwoord geven waarom de pas niet werkte. Met de ING pas konden wij overigens in alle winkels in London wel contactloos betalen.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door hidihi »

Ik wist niet eens dat de betalingen bij een betaalautomaat gratis is (afgezien van de 1% toeslag). Ik vind het trouwens wel schandelijk dat je in de bus niet contant kan betalen. Als je oystercard niet werkt en je bankpassen worden niet geaccepteerd dan zit je met een probleem. Ik snap natuurlijk wel dat ze bang zijn voor overvallen maar er zijn daar al oplossingen voor bedacht. Er zijn bijvoorbeeld busdiensten waar je geld in een kluisje/apparaatje steekt waar niemand bij kan(ook de chauffeur niet). Hierdoor kun je wel contant betalen maar dan heb je het risico niet dat je overvallen wordt. Ik vind het trouwens wel goed dat ze in de metro bij de automaten veel verschillende betaalmethoden accepteren. Betaalpassen, creditcard en contant geld. Bijvoorbeeld in Schotland kun je op veel treinstations niet meer betalen met contant geld. Mijn bankpassen worden daar niet geaccepteerd een kaartje kopen is daar veel lastiger.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door isadora »

Contant betalen in de bus is bij Connexxion (in ieder geval) vanaf 1 januari ook niet meer mogelijk.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
en-es
Berichten: 4413
Lid geworden op: zo 11 dec 2016, 14:11

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door en-es »

Ik heb al sinds zomer 2016 een Oyster Card en die bevalt prima. Het is een visitors kaart dus ik kan mijn reizen niet terugvinden op internet. Op automaten in Londen kan ik mijn reishistorie wel inzien.
hidihi
Berichten: 536
Lid geworden op: za 30 okt 2010, 00:10

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door hidihi »

isadora schreef:Contant betalen in de bus is bij Connexxion (in ieder geval) vanaf 1 januari ook niet meer mogelijk.
Het gaat niet over de Nederlandse situatie maar het is natuurlijk wel zo dat het probleem wat wij als Nederlandse touristen in het buitenland tegen komen vergelijkbaar is wat buitenlandse touristen hier in Nederland tegen komen. Misschien is het nog wat erger wat de touristen hier in Nederland tegen komen. De OV chipkaart(de Nederlandse tegenhanger van de Oyster card) is eigenlijk alleen op te laden met een betaalpas. Als je de kaart probeert op te laden met contant geld wordt het erg moeilijk.

Het probleem met technologie is dat we er te afhankelijk van zijn. Daarom is het belangrijk dat overal ter wereld contant geld geaccepteerd wordt. Want technologie zoals online betalen en pinpassen zijn mooi maar werken niet 100% van de tijd.
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door tsov »

Sinds ik 14 jaar geleden voor het eerst 'alleen' op reis ging (zonder familie) heb ik nooit problemen gehad met mijn Nederlandse betaalpas. Natuurlijk, in het begin ging het vooral om geld 'uit de muur' halen, maar de laatste jaren heb ik ook in verschillende buitenlanden gewoon betaald met mijn oranje ING-pasje. Niet alleen in de EU, ook in Rusland of Colombia.
De kans lijkt me inmiddels groter geworden dat je 'ergens' met een handvol contant geld staat waar je weinig mee kunt. Nou zal je dat met euro's of dollars niet zó snel hebben, maar wel met Poolse zloty's of Deense kronen. Daar sta je dan in een dorp in Oekraïne of Canada, met je contante geld, geen wisselkantoor te zien dat je euro's will hebben, laat staan je kronen. Maar gelukkig is er wel een pinautomaat ;)
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Hainje »

Voordat je een winkel binnen loopt gewoon even kijken of ze een stickertje met het Maestro-logo langs de deur hebben hangen (let op: lijkt erg veel op het Mastercard-logo). Als ze dat stickertje hebben hangen, dan kun je daar vrijwel zeker gewoon betalen met je Nederlandse bankpas.
🍉
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door dennistd »

Ik heb in 2015 nog wel gehad dat ik bij sommige DB-automaten niet terecht kon met mijn Rabo-bankpas. Sinds die tijd heb ik dat eigenlijk niet meer gehad. Wel bij contactloos betalen bij Sanifair in Duitsland (de toiletten bij de Raststättes), dat werkt vrijwel nooit bij mij.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Ervaringen Contactloos betalen OV in London (incl. Pricecap)

Bericht door Suus »

Ik heb in België altijd problemen met mijn ING-pas bij de geldautomaten van de Bank van de Post. Vroeger ook bij het pinnen in winkels, maar dat is tegenwoordig voorbij. Ook contactloos werkt, iets waar de Belgen zelf elke keer weer verbaasd over zijn.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten