OVer je reiservaringen in december 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Signalement was een witte pet, een zwart bomberjack met capuchon en gestikt emblemen en een lichtgrijze joggingbroek met zwarte verticale strepen.
Juist ja. Deze persoon heb ik afgelopen zaterdag (19 december 2015) maar liefst twee keer gezien op het traject Gouda - Rotterdam Alexander.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Mikos schreef:Dank voor jullie inzet :pos:
Graag gedaan hoor :wink: .
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Bee schreef:Ligt het aan mij of zijn er de laatste tijd wel erg veel bedelaars in de treinen? Vooral op het traject Rotterdam - Gouda - Utrecht is het bij mij eigenlijk elke week wel een keer raak.
Je ziet vaak op een kort traject.

In de herfstvakantie heb ik ze ook gezien op het traject Utrecht - Amersfoort (maar dit even terzijde).
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1130
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Tochjo »

Tochjo schreef:Vandaag naast de lijn naar Veendam vanuit Groningen ook naar Roodeschool geweest. Ik denk dat het de eerste keer geweest is dat ik alleen in een trein zat.
Vandaag opnieuw; kennelijk had niemand anders de behoefte om rond 10.00 uur in Stavoren te zijn :mrgreen:
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend stond ik op Schiphol te wachten op mijn [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] naar Den Haag. Deze stond netjes aangekondigd op spoor 5 en zou vertrekken om 07:57. In de verte hoorde ik een geluid dat niet echt als een VIRM klonk... het bleek de AMRO-ICD van 07:55 naar Rotterdam te zijn. De TBP hadden ze wel bijgewerkt en de [serie=Intercity|2016|Groningen - Lelystad Centrum - Den Haag Centraal700[/serie] was naar spoor 6 verbannen, maar men nam voor de honderdduizendste keer niet de moeite om ook om te roepen...
Tussen Leiden en Den Haag bleef overigens de stoel naast mij leeg: overduidelijk kerstvakantie dus!

Op de terugweg had ik de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 17:40 uit Schiphol. Op Zaandam bleek dat de poorten van de hel vlak achter mij waren gesloten: brandweerinzet op Schiphol. What else is new?
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren met het OV naar Amsterdam gegaan. De [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 10:00 uit Zaandam richting Amsterdam Centraal was heerlijk rustig. Tram 4 reed om de 10 minuten, maar het aantal passagiers was echt op twee handen te tellen. :)

's Avonds mijn reis met OV Chip Plus gewijzigd (had een retourtje geboekt, maar uiteindelijk maar een enkele reis gemaakt). Rond 19:00 waren de mensen van de Servicecentrale (gelukkig!) aan het smikkelen van een kerstmaaltijd. Helaas vanochtend weer even terug moeten bellen, want de wijziging was niet helemaal goed gegaan (wouldn't be the first time).
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Meltrain »

Een lollig persoon bij Syntus heeft de aankondigingsjingle vervangen door de bellen van de arreslee van de Kerstman. '-)
(Waarschijnlijk was dat bij enkelen al bekend, maar ik hoor het nu pas voor het eerst.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Vanmiddag had ik de [serie=Stoptrein|2016|Rotterdam Centraal - Breukelen - Uitgeest4000[/serie] van 17:00 van Zaandam naar Amsterdam Centraal. Het was lekker knus, aangezien men zelfs in de gangpaden van de SGM stond...

Op de terugweg naar huis miujn eerste roltrapongeluk meegemaakt. Ik was net aangekomen op Zaandam met de [serie=Intercity|2016|Nijmegen - Amsterdam Centraal - Den Helder3000[/serie] om 23:54. Ik stond helemaal vooraan, dus was als een van de laatste op de roltrap. Helemaal bovenaan de roltrap waren een of twee mensen op dat metalen plateautje ten val gekomen. Alleen als je niet zoveel ziet, heb je dat natuurlijk niet echt door, dus struikelde ik vol over iemand heen die daar al op de grond lag en kwam ook ten val. Gelukkig waren er diverse hele aardige omstanders die zorgden dat iedereen weer goed opstond, niks had en alle persoonlijke bezittingen weer bij zich hadden. Zelf nog wel een beetje stijfjes, maar gelukkig niks ernstigs aan overgehouden.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door waldo79 »

Gelukkig maar dat het goed afgelopen is.
Prettig trouwens dat 2018 met 8 bakken VIRM rijdt al had het met wat minder ook wel gepast vanochtend.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door marvinkok »

Meltrain schreef:Een lollig persoon bij Syntus heeft de aankondigingsjingle vervangen door de bellen van de arreslee van de Kerstman. '-)
(Waarschijnlijk was dat bij enkelen al bekend, maar ik hoor het nu pas voor het eerst.)
Hmm, is me bij de Twentse bussen gisteren en in de week voor kerst niet opgevallen... Welke concessie was dit?
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Justin »

Wat heerlijk om in deze periode in de spits naar werk te gaan (afgezien van het werken zelf maybe). Diverse bussen komen te vroeg (en staan daarbij vijf minuten te rusten op de tijdhaltes) en dan komen ze vaak met slechts één of twee personen. Was in recordtijd van huis op Station Bijlmer (<4 minuten ipv normaal 10 met een redelijk gevulde bus), ruimte genoeg in de treinen, geen luide scholieren op Utrecht C - Culemborg *O* . Nou is OV niet echt gebaat met zulke lage bezettingsgraden, maar zo nu en dan is het erg fijn :).
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door ODRAIL »

Dan zal het volgende week wel weer proppen zijn in het OV.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5818
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door isadora »

Van proppen was gisteren op lijn 12, UMC->CS, overigens net als vorige week tijdens mijn ziekenhuisbezoek, absoluut geen sprake.
We reden tot en met Galgenwaard dubbel-geleed met drie personen (inclusief chauffeur).
Laatst gewijzigd door isadora op di 29 dec 2015, 13:22, 1 keer totaal gewijzigd.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Etienne »

Gisterenmiddag wel lekker de pech. Ik was even bij Hainje thuis geweest voor het ophalen van wat dienstregelingen en liep omstreeks 16:35 weer naar station Tilburg Reeshof. Aldaar bleek dat er geen enkele Sprinter meer reed, omdat er enerzijds sein-/wisselstoringen waren tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch (geen treinen) en anderzijds geen treinverkeer tussen Breda en Roosendaal door een brandende LPG-tankwagen (geen treinen). De eerstvolgende trein zou dus pas een Sprinter om 19:50 worden volgens de NS-app. -o-

Om 17:05 zou in tegenovergestelde wel een 30s3600 een extra stop maken, dus zijn we met een aantal reizigers daar maar mee gegaan, om zo in Tilburg weer westwaarts te reizen. Om 17:15 waren we met wat vertraging op Tilburg en om 17:21 zou deze 30s3600 weer terug moeten rijden naar Breda. De 1960 was ondertussen al naast ons komen staan en vele reizigers, mijzelf incluis, stapten daarom over de op 1960, maar de 30s3600 mocht helaas eerst vertrekken, waardoor we daar met de 1960 tot aan Breda achter aan konden kruipen en vervolgens werd nog een extra stop gemaakt in Lage-Zwaluwe, waardoor de aankomst in Rotterdam uiteindelijk +10 werd. Dat had beter gekund (A)
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door mb90 »

marvinkok schreef:
Meltrain schreef:Een lollig persoon bij Syntus heeft de aankondigingsjingle vervangen door de bellen van de arreslee van de Kerstman. '-)
(Waarschijnlijk was dat bij enkelen al bekend, maar ik hoor het nu pas voor het eerst.)
Hmm, is me bij de Twentse bussen gisteren en in de week voor kerst niet opgevallen... Welke concessie was dit?
Het is wel in Twente maar dan alleen in de treinen. Het was net ook weer te horen namelijk.
waldo79
Berichten: 7627
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door waldo79 »

Dankzij het binnen nemen van 6018 op spoor 9 te Utrecht Centraal vandaag een andere combinatie van treinen om op het werk te komen. In plaats van de 2018 nu de 2818 plus de 19818. Zelfs nog wat tijdwinst (A)
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Wubbo »

Gisteren gingen Geert en ik onderweg naar Arnhem, omdat mijn moeder haar verjaardag vierde. De heenreis verliep vlekkeloos, maar Geert en de trein is nooit zo'n goede combinatie geweest. Op de terugweg ging het daarom verre van vlekkeloos.

20.35. We zijn bijna bij het station en kijken even op de vertrektijden. O jee, aanrijding met een persoon bij Wolfheze. Dat wordt omreizen. Via Deventer is even snel als via 's-Hertogenbosch maar een overstap minder, dus laten we dan maar via Deventer gaan.
20.41. Een minuutje te laat vertrekken we naar Deventer. Gelukkig hebben we ruim de tijd in Deventer (een kwartier), dus we maken ons niet druk.
21.14. Ruim op tijd komen we aan in Deventer. Laten we nog maar even wat te drinken halen, we hebben nog een reis voor de boeg.
21.32. Op tijd vertrekken we uit Deventer richting Den Haag. Het is lekker rustig in de VIRM-VI.
21.34. OBIS heeft het opeens over eindbestemming Apeldoorn.
21.35. Er blijkt een aanrijding te zijn tussen Apeldoorn en Barneveld. We overdenken onze opties. In Apeldoorn hebben we sowieso geen keuzes, dus laten we maar teruggaan naar Deventer.
21.40. Er wordt ook omgeroepen dat we niet verder gaan dan Apeldoorn. We blijven maar zitten en gaan weer terug.
21.49. Een minuutje te laat vertrekken we weer richting Deventer.
21.58. We komen weer aan in Deventer. Hier waren we drie kwartier geleden ook al. We maken ons op voor een reis via Zwolle, via Arnhem heeft geen zin want daar is nog steeds die aanrijding bij Wolfheze.
22.01. Op spoor 4 vangen we de omroep op dat de trein van 22.02 toch weer doorrijdt naar Amersfoort en Schiphol. We stappen de trein in en wachten in de deuropening af.
22.02. De conducteur van de trein die net met ons een retourtje Apeldoorn heeft gedaan roept over het perron dat deze trein inderdaad weer naar Amersfoort gaat. Snel zoeken we een zitplaats.
22.03. We vertrekken. OBIS heeft het nog over Apeldoorn als eindbestemming. We hopen maar dat we goed gegokt hebben.
22.05. Ook OBIS denkt inmiddels dat we weer verdergaan. We gaan iets rustiger zitten.
22.13. We vertrekken inderdaad uit Apeldoorn westwaarts.
22.25. Volgens OBIS zijn we om 22.40 op Amersfoort: de vertrektijd van de trein naar Den Haag. Het zal toch niet???
22.35. OBIS heeft het nog over 22.40 aankomst. Toch lijkt het erop alsof we op tijd zijn. We maken ons klaar voor het uitstappen: we willen deze overstap echt niet missen.
22.38. Aankomst in Amersfoort. We hebben gelukkig ruim de tijd om over te stappen.
23.37. Aankomst op Den Haag Centraal. Score: +90. Valt nog mee, via Zwolle hadden we zo nog een uur extra mogen rekenen.

Ik ga nooit meer met Geert met de trein ;-)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50890
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Suus »

Vandaag de situatie op Brussel-Zuid aanschouwt voor de sporen 3 t/m 6 van Thalys en TGV. Vanuit de hoofdtunnel mag je niet via de loopbrug naar boven, de enige toegang is langs een sluis waar Securail en de Federale politie toegangscontrole houden. Daarna mag je slechts met één rolbaan naar de perrons, de andere toegangen zijn met hekken voorzien van zwart plastic afgezet. De twee perrons mag je alleen via de roltrap op zone B verlaten, daarna kom je in ruimte die is afgezet met hekken voorzien van zwart plastic in de Zuidtunnel. Daar is een smalle uitgang waar de federale politie de wacht houdt. Het geheel ziet er heel treurig en geïmproviseerd uit, en echt veiliger voelt het ook niet...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
VIRM
Berichten: 7597
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door VIRM »

Gisteren de [serie=Stoptrein|2016|Hoofddorp - Zaandam - Hoorn Kersenboogerd3300[/serie] van 07:02 van Zaandam naar Schiphol genomen, alweer daar stomtoevallig Bee aan kwam lopen op spoor 4. :mrgreen: Saampjes overgestapt op de Thalys naar Bussel Zuid/Midi. Lekker rustige trein, en voor het rest lekker met 300 km/h door Nederland gesjeesd.

Na het kopen van twee MIVB-dagkaarten (Belgische gehandicapten mogen wel gratis, maar gehandicapten uit andere EU-lidstaten mogen niet gratis????) konden we zo instappen in tram 81. Wat retro zeg: hogevloers instap, een ouderwets belletje als er op de stopknop werd gedrukt, stoelbekleding dat volgens mij door oma was genaaid en een tram dit af en toe letterlijk leek te stuiteren over het spoor. Ik dacht dat het in Praag oud was. :mrgreen: Later hadden we ook nog bus 95 en 38, beiden met frequenties van ik dacht rond de 5 minuten. Verderop op de dag nog diverse premetro's en metro's genomen. Op de stations was de MIVB druk aan het verkondigen (in drie talen) dat er gratis OV was op oudejaarsnacht en dat ze tot laat doorreden. Nederlandse OV-bedrijven, maken jullie aantekeningen? Bee was ook al helemaal flabberghasted dat halte Kunstwet zo goed als klaar was. ;)

Op de terugweg de Thalys van 19:52 genomen, die uiteindelijk met +10 vertrok. Er waren beveiligers van van alles en nogwat, maar uiteindelijk hoefde je alleen maar je uitgeprinte ticket te laten zien. Dus zoals Bee zei leek het heel erg geimproviseerd. Aankomst op Schiphol was met +2. Uiteindelijk Brussel Zuid/Midi -> Zaandam in 1 uur 55 minuten gedaan! *O*
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Hainje »

Etienne schreef:Gisterenmiddag wel lekker de pech. Ik was even bij Hainje thuis geweest voor het ophalen van wat dienstregelingen en liep omstreeks 16:35 weer naar station Tilburg Reeshof. Aldaar bleek dat er geen enkele Sprinter meer reed, omdat er enerzijds sein-/wisselstoringen waren tussen Tilburg en 's-Hertogenbosch (geen treinen) en anderzijds geen treinverkeer tussen Breda en Roosendaal door een brandende LPG-tankwagen (geen treinen). De eerstvolgende trein zou dus pas een Sprinter om 19:50 worden volgens de NS-app. -o-
Had je dus eigenlijk niet als een wervelwind langs hoeven komen, maar ook een bakkie thee kunnen drinken. :P
🍉
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door reisthijs »

VIRM schreef:Na het kopen van twee MIVB-dagkaarten (Belgische gehandicapten mogen wel gratis, maar gehandicapten uit andere EU-lidstaten mogen niet gratis????) konden we zo instappen in tram 81. Wat retro zeg: hogevloers instap, een ouderwets belletje als er op de stopknop werd gedrukt, stoelbekleding dat volgens mij door oma was genaaid en een tram dit af en toe letterlijk leek te stuiteren over het spoor. Ik dacht dat het in Praag oud was. :mrgreen:
Ja, daar rijden nog PCC's. Trams op zich zijn nog niet extreem oud (eind jaren '70 zijn de laatste gebouwd) maar wel een oud ontwerp.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Jurre »

In Amsterdam was het woensdag een zooitje door de toeristendrukte in de stad. Stond om 17.00 bij halte Lutmastraat te wachten op tram 4 naar CS van 17:03, maar tussen 17:00 en 17:05 kwamen er enkel 5(!) trams van lijn 4 de andere kant op. Dan begin je al nattigheid te voelen, zeker gezien de drukte op de halte. Om 17:10 kwam er eindelijk een tram richting CS. Bij de Lutmastraat kon iedereen nog mee, maar op alle tussengelegen haltes werden per halte tientallen mensen achtergelaten. De rit naar CS heeft dan ook zeker 30 minuten geduurd, zo'n 10 minuten langer dan normaal. In de Reguliersbreestraat ook veel bijna aanrijdingen tussen toeristen en trams. Had achteraf gewoon via RAI moeten reizen naar Amersfoort.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Meltrain »

reisthijs schreef:
VIRM schreef:Na het kopen van twee MIVB-dagkaarten (Belgische gehandicapten mogen wel gratis, maar gehandicapten uit andere EU-lidstaten mogen niet gratis????) konden we zo instappen in tram 81. Wat retro zeg: hogevloers instap, een ouderwets belletje als er op de stopknop werd gedrukt, stoelbekleding dat volgens mij door oma was genaaid en een tram dit af en toe letterlijk leek te stuiteren over het spoor. Ik dacht dat het in Praag oud was. :mrgreen:
Ja, daar rijden nog PCC's. Trams op zich zijn nog niet extreem oud (eind jaren '70 zijn de laatste gebouwd) maar wel een oud ontwerp.
Dan is VIRM zeker ook nog nooit in Antwerpen (of Gent) geweest? In vergelijking met die PCC's zijn de Brusselse PCC's voor je gevoel gloednieuw. :mrgreen:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: OVer je reiservaringen in december 2015

Bericht door Vinny »

Tochjo schreef:
Tochjo schreef:Vandaag naast de lijn naar Veendam vanuit Groningen ook naar Roodeschool geweest. Ik denk dat het de eerste keer geweest is dat ik alleen in een trein zat.
Vandaag opnieuw; kennelijk had niemand anders de behoefte om rond 10.00 uur in Stavoren te zijn :mrgreen:
Ik wil je er wel op wijzen dat de spitsrichting de andere kant op is. Vanuit Stavoren (en de andere woonplaatsen) bestaat de vervoersvraag in de ochtend uit reizigers richting Sneek en Leeuwarden en 's middags en 's avonds de andere kant op. Stavoren zelf is veel van zijn economische activiteit, goederentransport en inwoneraantal in de loop der eeuw kwijt geraakt. De spoorlijn is echter nooit opgeheven en door de tamelijk efficiente materieelplanning alsmede het gebrek aan weginfrastructuur in het Friese Merengebied denk ik niet dat de lijn nu nog serieus in zijn bestaan bedreigd wordt ondanks de soms alarmerende artikelen in de Leeuwarder Courant.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten